ISSN 1337-8481

štvrtok, 21. novembra, 2024

Fakty namiesto strašenia. Migranti sú témou strán populisticky oslovujúcich jednoduchších voličov.

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img

Strašenie migrantami sa stáva politickou témou hlavne niektorých politikov organizovaných v stranách, ktorých politika je postavená na populizme a ich voličská základňa je založená na voličoch ťažko akceptujúcich skutočnú realitu, či voličoch  (objektívne alebo účelovo) neschopných odlišovať napr. občana tretej krajiny legálne pracujúceho v krajine EÚ a migranta unikajúceho pred vojnou či inou hrozbou do krajiny EÚ. Práve takíto diskutujúci sa často vyjadrujú v diskusiách aj v našich médiach.

Ekonomickí migranti sa Českej a Slovenskej republike z pravidla vyhýbajú, nakoľko príjmy a podmienky na život u nás  sa nepáčia ani im.

Petr Nutil publikoval zaujímavý text, ktorý vrátane štatistiky stojí za pozornosť:

Petr Nutil

Fakta místo strašení.
Až vás zas někdo bude děsit migrací, ukažte mu tohle.
Žádná migrační vlna do ČR se ani loni nekonala. Strašení invazí a zaklínání se „nepřijetím ani jednoho migranta“ jsou jen bláboly, které stojí na mediální masáži, neznalosti, populismu a lži. ( Aneb zas po roce je čas na aktualizovanou verzi migračních statistik).
Realita je taková:
– Jestli o něčem v české historii můžeme mluvit jako o migrační vlně, je to období mezi roky 1998 – 2004 (způsobená především válkou v Jugoslávii, Kosovu, Afghánistánu a Čečensku). Právě v té době byl počet žádostí o mezinárodní ochranu v ČR nejvyšší. Což tehdy žádné velké vášně nevzbudilo.
– Co se nelegální migrace týká, jde z drtivé části o nelegální pobyty na území ČR, které se týkají především občanů Ukrajiny, Ruska a Vietnamu (propadlá víza atd.).
– Samotné nelegální překročení českých hranic je dlouhodobě na nízkých číslech, které se téměř nemění.
– A jen pro zajímavost, o azyl v ČR nejvíc v roce 2018 žádali občané Ukrajiny, Gruzie, Kuby, Vietnamu, Arménie a Ruska.

Páčil sa Vám tento článok? Zdieľajte ho na sociálnych sieťach!

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
Obnoviť ⭯
  1. Kiežby vedeli rozprávať mŕtvy ľudia zabití migrantmi len za posledných 5 rokov pri teroristických útokoch.
    Neviem čo je toto za článok ale asi pred príprava pomaly pripravovať občanov na príjem migrantov po novej vláde. Ako sa vyjadril Kiska v Smrčky že keď on bude vo vláde tak Slovensko prijme niekoľko tisíc migrantov z Talianska lebo Slovensko patrí so vyspelej EU.

  2. Aj mna zarazilo ako si niekto konkretna osoba verejne podpisana vlastnym menom ako sa zvykne prsit dovoli seberovneho cloveka v tomto pripade volica nazvat jednoduchym len pre to ze ma sice take iste pravo na nazor ale je odlisny ako jeho ktory prezentuje ako najlepsi..bez ohladu na temu..na tuto konkretnu temu mam tiez iny nazor ale nebudem kvoli tomu ineho nazyvat jednoduchsim len preto ze ma rozdielny nazor!

  3. Uz po 4 komentaroch je potvrdeny obsah mojho kratkeho uvodu k statistickym udajom.

    V com je teda problem?

    Nuz, evidentne ani jeden diskutujuci si nedal pracu s nastudovanim si zverejnenych faktov, ale vyjadrit sa povazoval za nutne.
    Jasne ze som pocital s averziou – som na nu zvyknuty, kedze vystupujem pod svojim menom.
    Zaroven je pravdou ze vzdy v kutiku duse dufam v pochopenie pisaneho textu hlavne tam, kde ide o cisla, statistiku a dokonca spracovanie udajov v grafoch alebo tabulke.

    To by totiz aj volic Kotlebu ci Harabina akceptovat mal. Ak nie, tak potom je stav jasny – skoda s nim stracat cas.

    P.S.: Nejde o nazor ! Ten si majte aky chcete. Ale polemizovat nad tym, ci 2 + 2 su styri, alebo ci to nemoze byt 5,8 ci 10… – to fakt nemusim…

  4. Rad 19. decembra 2019, 15:51 at 15:51 – nie, nie je. Je uplne rovnaky, ako som ja ci ktokolvek iny. Vacsina jeho volicov (ale aj Harabinovych) ma ZIAL problem s identifikaciou problemov a preferuje riesenie zlozitych problemov jednoduchymi rieseniami. A v tom vidim problem.

    Sledujem aktivity tejto strany od jej vzniku a ani samotni zberaci podpisov napr. v TT nedokazali povedat na co vlastne podpisy zberaju a ako s nimi nalozia.
    Populizmus a chytlave temy (realne neovplyvnujuce na Slovensku uplne nic) sa dobre dostavaju medzi spomenutu populaciu, nakolko si nevyzaduju premyslat nad nimi.

    Dokonca (a to je skutocnou tragediou krajiny) stale viac inak normalnych a rozumnych ludi tvrdi, ze bude volit Kotlebu ako vzdor voci sucasnym politikom, teda z trucu, „aby im ukazali“.

    Cele zle.

    Ak sa mi v restauracii hnusi prinesene jedlo, nepojdem z trucu vopchat hlavu prasatam do hranta aby som kucharovi ci majitelovi podniku ukazal, ako strasne tam vari.

    Ked v restauracii budu spinave taniere alebo pohare na vodu, nepojdem do hajzla a nenapijem sa zo zachodovej misy, aby som im ukazal, ze aj ta je cistejsia…

    Ja osobne upozornim na nedostatky, pokusim sa hladat riesenie ako veci napravit, pripadne ak sa neda inak – nezaplatim za nekvalitne sluzby alebo tovar.

    Ale kazdy sme iny a tak nemam nic ani proti tym, ktori sa rozhodnu nespokojnost demonstrovat v spomenutom chlieve, alebo na toaletach…

  5. Práveže tie jednoduché riešenia si veľa krát lepšie ako tie zložité.
    Austrália sa s nelegálnymi migrantmi neserie a ľudia sa tam cítia bezpečne a podporujú to.
    EU naopak tu pozýva migrantov a dokonca ich tu naváža priamo v lodiach. Koľko teroristických útokov mala Austrália a EU za posledné roky ? Koľko mŕtvych, znasilnenych, napadnutých mala EU ?
    Práve že ľudia ktorí namiesto jednoduchosti a ráznosti preferujú nerozhodnosť su zodpovední za všetky životy ktoré majú na svedomí migranti.
    Len teraz boli v Dánsku zmarené teroristické útoky na vianočné trhy.

  6. Seredan 19. decembra 2019, 16:22 at 16:22 – pomiesali ste viac tem, no nevadi.

    S Australiou, ale aj Kanadou a USA suhlasim. Rozhoduju konkretne koho a za akych podmienok vpustia na svoje uzemie.
    Pisal som o tom – najdete v archive SOL v rubrike „Tak to vidim ja“.

    Europa ich na lodiach nevozi. Robia to s najvacsou pravdepodobnostou prevadzaci za penieze – je to ako s drogami – pokial je dobyt, bude aj ponuka.

    Porovnavat ostrovnu Australiu ktora jedaleko odvsadial s jednou legislativou a Europu s krajinami s odlisnymi zakonmi – to je presne to, co kritizujem. Je to zotiz nezmeselne a neporovnatelne.

    Nesuhlasim s nerozhodnostou a mam zato, ze EU by na svoje uzemie nemala vpustit NIKOHO bez preverenia a dokladov. Aj ja pri cestovani prechadzam cez imigracnych dostojnikov v kazdej krajine a keby som nemal v poriadku doklady, skoncil by som v base a nie vo vntrozemi pod ochranou vlady.

    A je na case uvedomit si, ze ako od Australie, tak od Kanady a USA sme na tom neporovnatelne LEPSIE, lebo k nam totiz nikto ist nechce. Je to smutne, ale je to fakt taktiez vypovedajuci o realite. Tej u nas. 😉 – na nasu skodu.
    My sme na tom vlastne ako Ruska federacia. Ani oni sa v podstate nemusia obavat imigracie zo zapadu ci vacsiny tretich krajin. Opacne, su to Rusi, ktori svoju krajinu (asi pre prebytok slobody, demokracie a mimoriadne vysoku zivotnu uroven) opustaju a odchadzaju na zapad, do Turecka (Istanbul) a pod.

    A o tom hovoria aj tie statistiky, ktore by bolo fajn pozriet.

  7. Hodnotiť imigráciu v kontexte SR je krátkozraké. Vhodnejšie je posudzovať počet nelegálnych prisťahovalcov, ktorí zakotvili v EU, pretože aj my sme jej súčasťou. Čiže sa nás to bytostne dotýka. Je hrozivé, že medzi potencionálnymi teroristami a občanmi SR nie sú žiadne hranice! Chápeme sa? Je hrozivé, že nedávno boli zmarené plánované útoky vo Viedni. To je od SR bližšie ako zo Seredi do Banskej Bystrice. Ale možno som len jednoduchý volič.

  8. Je zarážajúce ako ľahko sa dajú na Slovensku získať voliči…stačí strašiť migrantami…my ich tu nechceme, oni k nám nechcú, ale namiesto riešenia reálnych problémov – nefunkcneho zdravotnictva, školstva a obrovskej korupcie volíme strany, ktoré nás „ochrania“ pred migrantami….A kto nás tu ale ochrani pred žralokmi alebo hrochmi? Takú stranu by sme tiež potrebovali – ročne po ich útokoch umru stovky ľudí…

  9. Anonym 19. decembra 2019, 19:10 at 19:10 – v com pravdu mate, to rad a verejne potvrdim. V com ale nie, to pripomeniem.

    Takze vzdialenost Viedne od Serede je skutocne obdobna, ako Serede a BB.

    Co sa tyka teroristickych utokov a ohrozenia SR – pisal som o tom uz niekolkokrat a to vo viacerych clankoch, nakolko ide o temu, ktora ma fakt hodne zaujima aj v suvislosti s cestovanim.

    Teroristi utocia tam, kde ich je vidiet – to je ucel utoku. Malokedy je iny a uz vobec im nejde o znicenie nejakej restauracie ci stankov s obcerstvenim.

    Slovensko a Bratislava zvlast nie je ZIAL nicim zaujimava a tak ani prezentacia takymto utokom by im zrovna nepomohla. Skor by doslo k zviditelneniu mesta, co vsak taktiez nie je prijatelne.

    Tu musia vazne zapracovat tajne sluzby a policia. Takze menej kontrol „expirovanych lekarniciek“ a viac bezpecnosti v mestach.
    Menej funkcionarov za zamrezovanymi dverami riaditelstiev PZ a viac hliadok v mestach.
    Atd…

    Treba si uvedomit, ze ked sa teroristi rozhodnu niekde zautocit a zlyhaju tajne sluzby a ozbrojene zlozky statu, obcanom neostava nic ine, ako modlit sa a dufat, ze nebudu „v nespravny cas na nespravnom mieste“.

    Ani tu totiz nepomoze klamanie sa vystupenim z EU, NATO ci strasenim kymkolvek, samozrejme okrem masiek na karnevaloch.

    Viete, bol som 2 X na Donbase a pri kave som sedel v kaviarni, od ktorej 4,5 km bol front so vsetkym, co k tomu patri. Vybuchy, strelba a pod. V Nahornom Karabachu pocas dvoch dekad vojnovy konflikt neuticha a po ceste su tam useky, kde autom nesmiete zastavit, lebo hrozi strelba od ostrelovacov zo statu, s ktorym je Armensko v konflikte. Od hranic s Azerbajdzanom sa ide totiz 100 mestov daleko. V Bosne som s rodinou bol pol metra od minovych poli – zijeme, lebo neprehanam, nekonspirujem a vzdy sa zariadim tak, aby bolo v ramci moznosti bezpecne.

    Vy ste evidentne na vlne, ktora pracuje s predpokladom, ze vsetci ti mladici su teroristi a predsunuta armada, ktora nas na povel nasledne prinuti konvertovat na Islam.

    Ja nevidim v tejto zvratenej teorii zmysel. Vidim ho vsak v zodpovednej politike a tvorbe legislativy, ktora nam zabezpeci sucasnu bezpecnu existenciu aj s urcitym poctom (o pocte mozeme hovorit) imigrantov. Za dolezite povazujem, kto budu ti imigranti. Mam zato, ze po vzore Kanady by sme mali povedat – ano, chceme cudzincov. ALE…

    A o tom ALE som uz rovnako pisal aj s tym, ze ked nam ponukali kvoty a Fico si na ich odmietani postavil buducnost – mali sme povedat: kvota 500 alebo 1000 ludi? Nesrandujte! My chceme 10 000! Ale mame zaujem o 2000 kvalifikovanych zdravotnych sestier, 1000 lekarov s aprobaciami podla rozpisu, napr. 3000 mechanikov, zvaracov, vodoinstalaterov, sadrokartonistov a pod. O tupcov bez vzdelania s neochotou pracovat zaujem nemame, ti sa najdu aj u nas…

    Mali sme stanovit kriteria, ako rychlo sa musia adaptovat socialne, naucit sa rec a prijat pravidla, ktore su u nas standardom.
    Ak podmienky nesplnia – pa pa – berte si ich.

    Mali sme prijat legislativu, ktora zamedzi napr. povinnostiam pri nizkom pocte narodnostnej mensiny oznacovat nazvy obci v ich jazyku, povinnosti na naklady obce/statu im poskytovat tlmocnikov a pod.

    My sme z toho neriesili NIC ! Teda okrem propagandy a to rovnako Ficovej, ako Kotlebovej.

    A tak sa moze stat, ze do niektorej zaprdenej malickej obce sa normalne legalne dostahuju dve rodiny (kupia si tam nehnutelnost) z niektorej Arabskej krajiny a starosta bude dokladat na zaciatku obce tabule v Arabstine 😉 a uctovnicka na OU sa bude ucit komunikovat a pisat z prava dolava… 😉

    Toto mam na mysli. A kedze viem o com hovorim, nemam problem sa pod to podpisat a is v tomto do verejnej diskusie s kymkolvek.

  10. Neviem ako ste dospel k záveru, že predpokladám, že všetci mladíci sú teroristi. Toto mi nepodsúvajte. Ale nakoľko boli fázy absolútne nekontrolovanej migrácie, riziko, že medzi nimi budú aj radikáli, reálne existuje. To hádam nespochybníte. O tom sa už popísalo dosť a z času na čas sa o tom presvedčia aj občania západných štátov. Samozrejme, že SR je mimo toho, ale utešovať sa tým, že sem nepôjdu, je trochu zvláštne. Sú v Európe.

  11. Nepodcenujte to. Zatial ich nizke socialne dávky na sk nelakaju ale je to len zatial. EÚ priestor je otvoreny a tak budu kočovat a aj na sk. Napr. len na ostrove Lesbos ich je uz viac ako je počet obyvatelstva tohoto mesta a rekord ich prisunu je 500 denne. Tieto informacie sa taja a moc nezverejnuju. Je to len otazka kratkeho casu a bude tu katastrofa

  12. Obyvatel 19. decembra 2019, 21:15 at 21:15 – priatelu na Lampeduse je ich podstatne viac, ako obyvatelov. A keby ich nepreviezli na pevninu, tak by uz museli spat postojacky.

    Nemaj obavy. Veci sa maju tak, ze ekonomicki migranti ZIAL Slovensku nehrozia. Skutocne a uprimne pisem ZIAL, lebo k „zobrakom“ sa fakt netlacia a tlacit nebudu.

    Problem, skutocny problem nastane ale onedlho. Netusim, ci za par rokov, alebo dekadu, ale pojde o klimatickych migrantov a to uz prestane byt sranda. To budu matky s detmi prisatymi na prsniky, stari ludia, invalidi – proste vsetci, pre ktorych ich krajiny proste prestanu byt obyvatelne. Tomu sa bude hovorit migracna kriza a s tou si nase deti poradia podstatne tazsie, ako my s tou snad stovkou migrantov, ktori sa momentalne nachadzaju na Slovensku. A to mam na mysli aj tych, ktori sa mozno prave teraz na tajnasa prevazaju po D1 smerom na pre nich vysnivane Nemecko…

  13. Anonym 19. decembra 2019, 20:53 at 20:53 – nekontrolovanu migraciu do EU som VEREJNE a pod svojim menom odmietol skor, ako Kotlebu napadlo robit peticiu.

    A nie, k nam vo velkom nepojdu.

  14. Miloš, vieš čo nechápem? Prečo na Lampeduse, na Lesbose, či Sicílii alebo kdekoľvek prišli, vôbec dovolili lodiam mimovládok pristáť.

  15. Každý, kto ma iný názor, nemá rozum. Každý, kto si dovolí tvrdiť iné, si to, alebo ono, nenaštudoval, prípadne je nevzdelaný. Jednoducho, dokonalý je len jeden a ten má vždy pravdu. Už to všetci konečne pochopte!

  16. Milos uz aj teba zasiahla klimaticka panika? Tak potom cestuj po svete pesi alebo na bicykli cize zacni od seba a rob takuto osvetu a nie paniku. Aut a letadiel je uz viac ako ludi tak sa necudujme oteplovaniu. A samozrejme ta sčanda z Norska z ktorej spravil niekto klimaticku ikonu je z krajiny ktora ma najvecsie zasoby plynu a ropy. Takze v pozadi bude biznis.

  17. A ešte môj názor. Je jedno, kam smerujú. Máme tu schengen. To je tá hrozba. Prejdeš kamkoľvek a prenesieš čokoľvek.

  18. Zbytocna debata. Odkladam o 4 az 5 rokov rovnako, ako tomu bolo uz v mnohych pripadoch. Potom do debaty z archivu skopirujem to, comu dnes neverite a potom to bude realitou.

    Mna ziadna panika nezachvatila, Greta je marketingom niekoho – dobrym a ucinnym.

    A co sa tyka migracie – NEZASTAVI JU EUROPA a uz vobec nie my. Vieme sa na migraciu pripravit legislativou a v ramci nej ju REGULOVAT v nas prospech. To je vsetko. A to nerobime. Jednoduchsie je strasenie – evidentne funguje a vytlkanie politickych bodov pred volbami. Aj to funguje. Takze vlastne znovu su skoro vsetci spokojni.
    A za par rokov znovu budeme zalamovat rukami aki sme boli sprosti a ako sme sa nechali nachytat. A anonymovia ktori dnes pisu nezmysly ich budu pisat aj potom…

  19. Pre obyvatel,typicke,aká emigrácia sa týka Slovenská,čo Ty vieš o zmene klímy?Nie vždy,ale tentoraz musím dať Majkovi úplný súhlas so všetkým,čo tu píše.Do písmenká.A to dievča,keď nie iné aspoň dosiahlo,že ľudia sa začínajú spamätávať.A Ty a Tí druhí,čo neveria na klimatické zmeny,nahrávajú len koncernom a firmám,ktoré vykoristuju túto zem do nitky.A to ako prírodu ale aj ľudí.A emigrácia? Podakujme sa USA,a aj Rusku.

  20. PS a Kiska sa netaja a verejne vyhlasujú už dnes že oni podporia príjem migrantov má SVK. Zatiaľ to potvrdili asi v každej politickej relácii kde boli.
    Pokiaľ zoberieme tu prvý vlnu 3000 migrantov tak tým to len začne.
    Je jedno či tu migranti chcú zostať na SVK alebo nie. Tak či onak im budeme platiť z našich daní všetko od bývania až po zdravotnú. Časom samozrejme im postavíme aj dáku tu mešitu ako EU prikazuje vládam slobodu menšinám na vlastné náboženstvo.
    Potom prídu prvé znásilnenia, krádeže, násilie a neskôr vraždy.
    Každý človek ktorý podporuje migráciu by mal ísť povinne na týždeň ísť bývať do rómskej osady aj so svojou rodinou.

  21. Prečítala som si všetky príspevky a nezostáva mi iné len konštatovať,že pán Majko má pravdu.Je to presne ako píše.Nepomôžeme si inak ako dobrou legislatívou a stanovením pravidiel koho prijmeme.Pracujem vo verejnej správe a vidím ako sa nejde na kvalitu,ale prednosť majú smeráci a ľudia ktorí bez rozmýšľania robia čokoľvek čo pomôže propagácii tých pri moci.Sestra pracuje pod mestom a potvrdila mi že všetko čo pán Majko kritizuje je pravda.A hovorí,že on ešte nevie všetko.Už aj veľa úradníkov pochopilo čo primátor a jeho partia robí.Keď sa špinavosti prevalia,budú ľudia prekvapení.Ľudia ja sa pánovi Majkovi čudujem že ešte niečo vysvetľuje.Ja by som na vás nervy teda nemala.

  22. Dúfam že viete dokázať to čo píšete. Pokiaľ ste zaznamenala v práci akúkoľvek nezákonnú činnosť tak je vašou povinnosťou to nahlásiť polícii.

  23. Som zvedavý čo na to polícia 20. decembra 2019, 15:36 at 15:36 – ak sa niekto citi byt dotknuty prispevkom diskutujucej ANNA, moze podat trestne oznamenie.

    SOL bude napomocne pri vysetrovani tak, ako obycajne vzdy bolo.

    Ja osobne RAD a OCHOTNE vysetrovatelovi predlozim vsetky materialy tykajuce sa porusovania zakonov primatorom Tomcanyim a poznatky z porusovania zakonov mestom pod jeho vedenim.

  24. p. Anna, ja už najmenej 8 r. tvrdím to čo tu píšete a zastávam názor že M.T. patrí do basy a nie na primátorské kreslo. Len by som si dovolil poradiť vám, aby ste išla na samý začiatok tohto článku, pozorne si prečítala nadpis a potom k danej téme niečo zmysluplné aj napísala. Pekný večer.

  25. Je tu dosť veľa podnetov a „záchytných bodov“ niečo napísať ku viacerým príspevkom aj od samotného autora.

    Ponajprv, odvolávať sa na rôzne štatistiky a ešte k tomu spracované aj graficky je tak akurát na navodenie neomylnosti a pravdivosti uveriť napísanému…Za všetky príklady jeden, keď exminister financií Kažimír opíjal účelovo vyrobeným grafom o cene plynu za vlády M.Dz. a R.F. Veď čo na tom že jednotky nesedeli. To je spravidla pre novinárov nepodstatný detail….

    Téma prijímania utečencov, alebo len migrantov je veľmi zložitá a dovolím si povedať, že sa nepatrí všetko válať na ĽSNS a VLASŤ. Je to len účelové nálepkovanie stúpencov týchto strán a nazvať ich „jednoduchými voličmi“. No dosť úbohé.

    Ak by totiž vlády najsilnejších štátov EU (F, D, a dnes aj I, kde hrubým politickým nátlakom sa podarilo účelovo spojiť dve politicky znepriatelené a nekompatibilné strany s jediným cieľom odstrániť nepohodlnú prekážku s menom Salvini) nepáchali na pôvodných občanoch Európy a ich stáročiami overenej kultúre morálnu genocídu a rešpektovali by svoje vlastné pravidlá (Schengen), dnes by téma utečenci bola len silne okrajová.
    Hovorí sa, že múdry sa poučí na chybách iných a hlupák na vlastných.
    Pýtam sa, kam však zaradiť slovenského voliča, ktorý už niekoľko krát urobil opakovane tú istú chybu?? A teraz, keď sa mu otvárajú oči, tak ho ideme zastrašovať s vykonštruovanými procesmi silne pripomínajúcimi 50. roky minulého storočia.

  26. Toto mesto a cele Slovensko je rozkradnuta skorumpovana žumpa vcetne a vdaka EÚ, meniace sa este aj na globalnu diktaturu. Rozobrali si nas podla vlastnej potreby a zaujmu. A ked tu nahodou niekto da link na nejaky pravdivý a zaujimavy nazor tak sa to tu este aj zmaze. Choré a cele zle.

  27. Pre Obyvatel,daj víziu ako by to malo vyzerať bez EU. A čo by sa zlepšilo pre ľudí, či by sa mali lepšie a ako.Mna by to zaujímalo.5.milionovy štát bez nejakých ambícií s niečím preraziť na svetovom trhu,Tak daj.Trepat,trepať a trepať.Daj niečo konkrétneho.

  28. Najhoršia je situácia čo sa týka slobodného vyjadrovania. Zďaleka tu nefunguje v tejto spoločnosti tak ako nás presviedčajú.

  29. Pre Obyvatel,no ale,otázka bola,čo by sa stalo,sme my.GB,sme my Švajčiarsko,?prestaňte ľuďom bláznit hlavy,zdovodnite,čo by bolo lepšie?,hranice,clo,stúpla by nesmierne nezamestnost,a ešte k tomu tie fabriky,kde by ľudia pracovali,?

  30. Anonym,kto Ti bráni sa tu slobodne vyjadriť?,Kto Ti bráni,( v rámci zákona) sa vyjadriť k hocicomu.?Zato že Vaša hlava si to vymyslela,tak tomu tak je?Ja sa cítim byť slobodný,! Ja som bol za totality v base ja viem o čom hovorím.zdaleka nie je všetko v poriadku,ale to čo kyda Harabin,zrejme Tvoj idol,tak to je ozaj posledna blbosť

  31. Obyvatel, asi si na to nepamatáš alebo nechceš pamatať, ale my tu skusenost máme a možeme porovnávať aj s nečlenským štátmi EU. Tak len pre predstavu – naše podniky a výrobky by sa kvoli colným a dalším barieram tažko dostávali na europske trhy – nezamestnanosť 15-20% (podobne majú štáty mimo EU ako Srbsko, Macedonsko, Albánska – tí ludia k nám dnes chodia zarábať) a pravdepodobne by sme na pár mesiacov chodili zarábať do okolitých členských štátov – ČR, Polska, Maďarsko. Strategické podniky, ktoré by úplne nepadli po mečiarovskej ére Duckých či Rezešovcov by pravdepodobne boli v rukách „našich ludí“ jako Bašternák, Kočner, Počiatek, Široký, Bodor atd….by som rád vedel, že čo konkrétne by bolo mimo EU lepšie,…v ktorom postsovietskom štáte mimo EU je lepší život ako v štátoch EU?

  32. Ako si prisiel na to, ze je Harabin moj idol? Ani nahodou. Zboznujem ludi, ktori si nieco vyfantaziruju v hlave a vyhlasia to pravdu. S takymi nema zmysel sa ani bavit. A za to ze si ty bol v base ja nemozem. Vlastne ani neviem ci sa chvalis alebo stazujes. Neotravuj tu s tvojou minulostou, nikoho to nezaujima.

  33. Bolo dobrým zvykom na tomto portáli, že keď sa začala diskusia odkláňať od danej témy, admin na to diskutujúcich upozornil. Pýtam sa admina , čo spoločné majú dnešné diskusné príspevky s témou uvedenou v nadpise
    „… Migranti sú témou strán populisticky oslovujúcich jednoduchších voličov“ a kedy a či vôbec na to diskutujúcich upozorní ?
    Moja pozn. : téma členstva v EU si vyžaduje poznať podrobnú a hlavne vyváženú analýzu všetkých vplyvov spojených s pobytom v tomto spoločenstve. A to nám tu chýba. Takže v tomto prípade bude asi lepšie to tu neotvárať!

  34. No podľa mňa sú to témy veľmi úzko zviazané…Tie populistické strany oslovujúce jednoduchších voličov často uvádzajú jako riešenie migračnej krízi opustenie EU…..vlastne nám hovoria že nevadí že firmy prídu o trhy, ludia o prácu ale hlavné je to, že sa konečne zastaví tá migračná vlna na Slovensko/Česko..:-D

  35. Súhlasím, tá neoficiálna najmä v CZ, ako o nej píše aj Petr Nutil nie je problémom. Ale žiaľ, čo oficiálne uvádza MV ČR nie je všetko, a preto to vypadá štatisticky tak dobre a bezproblémovo.

  36. Súhlasím, tá neoficiálna najmä v CZ, ako o nej píše aj Petr Nutil nie je problémom. Ale žiaľ, čo oficiálne uvádza MV ČR nie je všetko, a preto to vypadá štatisticky tak dobre a bezproblémovo.

  37. s.i.n. 22. decembra 2019, 17:23 at 17:23 – predstavte statistiku Slovensku a aj nejaku inu, ktora vychadza z realnych cisiel.

  38. Ale prosim vas co tu strasite ze bez EÚ sa zastavi zivot. Ved ked sme tam este len vstupili tak ludom prijatim kurzom eura zdevastovali celozivotne uspory : 30,122 A len doplnim informaciu ze rokom 2022 sa Slovensko stane uz nie poberatelom ale len platitelom do EÚ, tak to este len nastane rošambo. Uz teraz niesu peniaze na nic a bez eurofondov ktore uz nebudu skolabuje tento system. Lebo bez eurofondov sa v tomto state mestach a obciach neurobi vôbec nic. Statne strategicke podniky a kontrola nad nerastnym a energetickym hospodarstvom je rozkradnute v rukach najsilnejsich clenov EÚ. Ako este ani netusite aky pride chaos. Kolaps v automobilovom priemysle bude katastrofa pre Sk.

  39. Pre Obyvatel,stačí,keď si prečítate po sebe čo ste napísal.Ciste klamstvá,a ešte si aj protirecite.Na jednej strane bez EU,na druhej strane bez dotácií a automobilového priemyslu od EU,nastane chaos,Vy ako skutočný vedec a absolútar v ekonómii,ste zistil,že by nám bolo bez EU lepšie.A ešte to aj propaguje.Take experimenty,si môžte vytvárať vo svojej hlave.

  40. Ako je cas vianoc a pokoja tak sa tu nemam potrebu hadat a niekoho presviedcat. A dokonca sa tu zacinaju mazat moje prispevky tak uz tu nemam zaujem ani nieco prispievat. Ale dam este jednu skutocnost. Pri vstupe do EÚ sme mali najnizsiu uverovu zadlzenost na obyvatela a teraz vdaka super EÚ mame najvyššiu uverovu zadlzenost na obyvatela. Neviem ci niekomu nestacia taketo udaje nato aby pochopil realitu. A nazaver odporucam pozriet si zaver sprav na jojke. 😉 To co som tu napisal vam uz pomali ale isto zacinaju podavat v hnojke.

  41. Obyvatel 22. decembra 2019, 20:28 at 20:28 – nik Ti nemaze prispevky.

    Mozu byt zmazane linky smerujuce na predvolebnu reklamu niektorych strana alebo kandidatov, alebo linky na media, u ktorych nie je znamy, alebo je nokontaktny vydavatel. Teda media nenesuce zodpovednost za publikovane clanky.

  42. je to presne ako píšeš…život sa nezastaví ale asi nastane chaos, hlavne ak státisíce ludí prídu o prácu a nebudú peniaze na nič…asi by si si mal teda ujasniť či z tej unie odíst chceš alebo nie..

  43. Poslanec nemeckého Bundestagu Leif-Erik Holm si chcel urobiť jasno, koľko migrantov a azylantov prichádza do Nemecka a koľko peňazí títo migranti dostávajú na sociálnych dávkach a preto požiadal MV SRN o relevantné údaje. Informácie o týchto číslach podliehajú od r. 2017 v Nemecku prísnemu utajeniu. Požadovaných informácií sa mu postupne dostalo a aj „vďaka“ nemeckej precíznosti sa dozvedel aj to čo sa dozvedieť nemal. Analyzovaním jemu poskytnutých údajov vyplynulo, že až 30% imigrantov sa dostáva do Nemecka speciálnymi charterovými letmi z Turecka. Ale nič nie je na svete tak utajené, aby sa časom neprezvedelo. Títo migranti vôbec neprechádzajú letiskovými terminálmi, ale rovno vystupujú z lietadiel až v hangároch, odkiaľ sú po vyplnení žiadostí o azyl resp. povolenie k pobytu transportovaní do tzv. záchytných centier. A neskôr, po spracovaní ich žiadostí, získajú slobodný pohyb po Nemecku.
    Niečo podobné sa deje už aj v Česku. Pokiaľ by to bolo len v rovine nedokázateľného tvrdenia, bola by to len tak obľúbená konšpirácia alternatívnych médií. Lenže existujú aj celkom neplánované odhalenia. V Prahe-Ruzyni sa na vyhliadkovom vale schádzajú tzv. spoteri, čo sú fanúšikovia letectva, aby si robili snímky pristávajúcich alebo odlietavajúcich strojov a mnohí si o týchto letoch robia vďaka aplikácii Flightradar24.com záznamy resp. zisťujú info o lete (kam, odkiaľ, spoločnosť,..). Ale pomocou tejto aplikácie je možné konfrontovať z pozorovacieho valu videný skutočný stav na dráhach s údajmi v aplikácii. A tu nastalo prekvapenie: lietadlo Tureckej spoločnosti Taiwind Airlines fyzicky vidno bolo, no v aplikácii nie. Ďalším neúnavným šťúraním v Flightradar24.com, a históriou odletov z letiska Ruzyně v ten deň prišiel spoter k neskôr ešte overenému poznaniu, že turecký Boening 737 spoločnosti Tailwind Airlines s imatrikulačnými znakmi TC-TLC mal namierené do Antalye a mal vypnutý transpodér, takže v aplikácii Flightradar24.com, ho nebolo vidno. Po takejto informácii chňapol alternatívny aeronet a ten už usilovnou prácou zistil, že sa tak dialo viac krát a cestujúcich „odbavujú“ mimo letiskový terminál a nie len to, ale že sú z letiska rozvážaní po Prahe busmi.
    Vážení čitatelia a diskutujúci na SOL , tieto info som získal z viacstranového materiálu aj s doloženými fotografiami vrátane snímkov cez PriSc z web. stránky Ruzyňského letiska, ktorý ale zverejnil alternatívny aeronet 19. mája t.r. Keďže p. Petr Nutil zrejme alternatívu nečíta a riadi sa len „oficielními statistikami“ z ktorých jasne vyplýva (veď je spracovaná aj graficky), že migrácia do CZ a SK vlastne neexistuje alebo je len zanedbateľná, máte právo pochybovať o tom, čo ste práve prečítali.
    Prajem Vám pekné Vianočné sviatky.

  44. Pod ten článok sa podpísal VK, takzvaný „vedouci kolotoče“…jj, aeronet, sputnik parlamentné listy..tam vždy odhalia nejaké tie spiknutia, len škoda že sa im nikdy nepodarí pod tie bombasticke odhalenia aj podpísať…:-D

  45. Ešte jedna vec. Nájdi si prosím archív počasia a vysledok porovnaj s tou jasnou oblohou na fotkách v článku…ak ťa ani to nepresvedčí tak ešte odporúčam nájsť si ten článok na facebooku aeronetu a prečítať diskusiu..ľudia, overujte si informácie, hlavne z nepodpisanych článkov z alternatívnych médií..

  46. Ale že ved ty si aky hrdina? Ty sa bojis podpisat aj pod primitivny prispevok utociaci len na ineho prispievatela. Uvedomujes si vobec ze v EÚ je uz trestne aj za zverejnenie takychto informacii? Tato super EÚ sa zmenila a stale meni na diktaturu a to uz aj slova

  47. Aha takze ked ty sem davas link alebo priamo clanok o napr. Budaj, ktoreho si mimochodom vazim, tak to nieje a nebola reklama ci kampan ale iba objektivnost tvojho videnia v tvojom mediu a ked tu da niekto link na vyjadrenie nazoru byvaleho ustavneho cinitela cize odborne asi najkompetentnejsieho cloveka tak je to reklama. Ach jaj

  48. S.I.N,Tvoje odhalenia sú nanajvýš smiešne,ja si ešte pamätám,ako si tvrdil,že Američania si sami zničili dvojičky.A ešte k tomu v Nemecku,sa stávajú takéto tajomné veci?A Obyvatel je hneď na koni.Kazdy jeden človek vie,aké sociálne dávky sú v Nemecku pre Emigrantov vôbec si to nemôže nikto dovoliť to uťahovať.Za druhé,si o3.roky dozadu,lebo teraz sa každý len tak do krajiny nedostane.A za tretie,prečo by to pre boha robili,aby tých azylantov takto uprednostňovali,?Len sa uplatňuje zákony,ktoré azyl dovoľujú,a každý aj Ty,keď budeš v Nemecku žiť má právo,za určitých okolností dostávať sociálne dávky.Keby som mermomoci chcel a hľadal,tak by som našiel na internete dôkazy,že zem nie je guľatá,ale plocha,a ešte by to zdôvodnili.Ziadne temné sily v pozadí neexistujú,

  49. Som diskutujúci, nepublikujem bombasticke články ovplyvňujúce tisíce ľudí s cieľom ich vystrasit..je jedno či som Jozef, Marek, Štefan…čim presne útočím?že chcem aby si overoval informácie? Áno trestné je šírenie nepravdivých poplasnych správ- je to podľa teba ok, ak si niekto vymyslí takéto niečo a zbytočne tým vydesi stovky ľudí? A stále čakám na ten postsocialistický štat v ktorom sa zije lepšie ako v Eú.

  50. Ver ze mne je fuk tvoje meno ale ja som len poukazal na tvoje hrdinstvo ale zaroven strach sa podpisat aj za primitivny koment. Aspon napis kolko mas rokov aby som vedel ci ma pre mna zmysel tu stracat cas

  51. Haló. 23. decembra 2019, 8:06 at 8:06
    pomôž mi rozpamätať sa kedy som tu vôbec niečo písal o dvojičkách. Spomínaný poslanec Bundestagu si vyskladal z údajov poskytnutý od št. orgánov, že sociálna dávka sa môže pohybovať až okolo 4.500 €. A to je pri takom počte migrantov (cez 2 mil.) veľa aj pre Nemcov. Preto sa mutti Merkel snaží „spravodlivo“ rozdeliť prišelcov aj ostatným členským štátom EU.
    Máš pocit, že portál flightradar24.com patrí tiež medzi alternatívne médiá?

  52. Pre Obyvatel, čo s Tým majú spoločného koľko kto má rokov,sám si v anonymite a druhých za to kritizujem,stále tu trvdis,že nemáš slobodu slova ,pritom si vypisuješ,čo Ťa práve napadne,zrejme tvoja logika trošičku hapruje.

  53. Len by ma zaujimalo ked ziadne temne sily v pozadi neexistuju ako by sa ti pacilo a hlavne tvojej rodine ak nejaku mas keby ta v dome rozhadzali specialne jednotky a mierili samopalom na tvoje deti a to len za slobodu slova. Takto to nerobili ani za socializmu ze samopalom mierili aj na deti. Toto nie je konspiracia ale ralita ktora sa deje v EÚ a uz aj na SK. A chces dôkaz?

  54. Je ti jedno meno a moze ti byť fuk aj vek, v diskusii to nehrá rolu…ak chceš reagovať, reaguj na argumenty a nie osobu – meno alebo vek. Ja tvoje tiež nepoznám a je mi to fuk..alebo dochádzajú argumenty
    a potrebuješ nejak útočiť na diskutujúcich? V tom prípade je nasa diskusia naozaj strata času.. stále čakám na ten štát..A bolo by dobré napísať čo je na tom príspevku primitívne a jak útočím ..ale vecne prosím …ďakujem

  55. SIN.Ved to všetko nie je tajomstvo,ako sa tu snažíš splietat,Nikto lomu azylantov nedá viacej,ako má dostať,je to proste podľa zákona,keď má veľa detí a čo ja viem všetko,tak to tak kľudne môže byť.A čo Ťa to vlastne trapi.Nemas ani šajnu o Tom,tak netrep.A okrem iného už sami zistili,že spravili 2015 chybu,a koľko môžu,toľko ich vracajú aj nasilu Presne o Tom ten článok je strašiť ľudí,nájdete si nejakú správu,čo Vám vyhovuje,a potom mudrujete.A kto je to vlastne ten Holm,za ktorú stranu je v parlamente.

  56. Už mi je to jasné kto je ten Váš poslanec.Je to strana,ktorá žije len k vôli emigrantov.keby nebolo Emigrantov,tak by táto strana vôbec nemohla existovať .Takže,takéto správy od nich môžte čítať každý deň.

  57. Nemalo by zmysel vkladať príspevky pod dvomi menami a nevidím ani zmysel v pokračovaní diskusie, argumenty sú ti ukradnuté, potrebuješ nájsť niečo s čím spochybnis diskutujúcich ..nikam to nevedie, to či mám 38, 45 alebo 62 ti moze byt jedno, len ešte raz musím apelovať na overovanie faktov…ak ťa niekto presviedča že v Prahe pristávajú stovky utečencov a dokladá to slnečnou foto lietadla na drahe, aspoň si vygoogli ake bolo v ten deň v Prahe naozaj počasie…prajem príjemné sviatky.

  58. Haló. 23. decembra 2019, 8:43 at 8:43 Nuž ak zistili, že sami spravili chybu, prečo potom stále obhajujú príchod migrantov do Európy a za každú cenu presadzujú princíp exteritoriality (našepkám ti, je to vnucovanie svojich právnych noriem iným krajinám). Takže ak sa niekto dostal na ich územie ilegálne, už ho nemožno podľa ich zákonov legálne vyhostiť? Koľkí z migrantov prišli do Schengenu bez akýchkoľvek identifikačných dokladov? No vymysli niečo rozumné, aby to tu nebolo ako u blbých! Myslel som, že mi odpovieš na to, čo som sa pýtal v komentári s.i.n. 23. decembra 2019, 8:29 at 8:29

  59. Pre Sin to sú otázky,hodne dieťaťa zo škôlky,najprv si na naštudujte,čo to azyl je,a predstavte si,že niektoré krajiny a hlavne ich predstavitelia zákony dodržať musia.Vasa logika je tiež divná,Vaše otázky dávajte na nemecký parlament,nie mne,mňa len štve,keď ľudia ako Vy píšu nezmysly.A keď zistia,aké máte vysoké IQ,určite si Vás zoberú za poradcu.(kynu)Miesate to všetko dohromady.Nemam chuť tu pol hod.vysvetlovat,prečo nie je jednoduché niekoho poslať jednoducho naspäť.Vsetko má svoje pravidlá,alebo ste už ozaj taký múdry,že si myslíte,že Nemci bojujú o Emigrantov?Nechcú ich,takako ich nechce nikto.

  60. Pán Majko sa odvolal na staršie články a dal som si tú robotu s ich nájdením.Neviem či všetky,alebolo ich dosť aby som vedel že píše pravdu.On naozaj o utečencoch písal už dávno.Našiel som články v ktorých písal o pomoci Grécku dávno keď o nej len rozhodovali.On už vtedy písal že im nepomáhat lebo nevieme kolko a či pomoc pomôže.Písal aj o nákupoch Grécka ponoriek a budovania infraštruktúry dokonca zábavných parkov.A písal aj o korupcii ktorá štát a nás ľudí zožiera.Len my nečítame a rýchlo zabúdame.Prečítajte si jeho články v rubrike tak to vidím ja uvidíte!!!!

  61. Realita je taka ze prave najsilnejsi clenovia EÚ spustili vlnu migracie svojou chamtivostou z nerastnych zdrojov inej krajiny ako je napr. Líbya, Sýria a dalsie.

  62. Pre Ratafaka 23. decembra 2019, 9:11 at 9:11 presne toto som predpokladal ze si mladsi rocnik a co vie hovno o zivote pred rokom 1989. Mozno si mal 8alebo 16rokov takze v podstate nevies nic realne ale len trepes co si niekde pocul. Ja netvrdim ze bolo super ale to co je teraz je marazmus hrubeho zrna a bude este horsie. Ale bud rad ze si vystudoval zdarma, bud rad ze jazdis po cestach co vybudoval este minulý rezim, bud rad ze si vyrastal v byte ktory dostal tvoj otec este zdarma alebo len za simbolicku cenu a platil za energie len zlomok tejto EÚ ceny. Aj toto bola realita v tomto state bez spolku v EÚ

  63. Kde v diskusii trepem niečo o živote pred 89? V ktorom príspevku? Ps: stále si mi neodpovedal v ktorom postsocialistickom štáte sa žije lepšie ako v EU? Prečo sa tomu všemožne vyhybaš? Miloš Majko mal evidentne pravdu..

  64. Za VAZNY PROBLEM dnesnej doby u mnohych diskutujucich povazujem presvedcenie, ze sloboda slova znamena napisanie cohokolvek o komkolvek bez overenia ci je to pravda a bez akejkolvek zodpovednosti.

    Ak sa neopravnene osocena osoba brani, zpravidla padaju argumenty o obmedzovani slobody slova a pod.

    Problemom je, ze tzv. „alternativne media“ nepisu v zmysle „to je nas nazor“, ale TO JE ALTERNATIVNA PRAVDA.

    Argumentuju, ze na „svoju pravdu“ maju narok a uplne bez problemov popru iba nedavnu minulost Harabina, Fica, ci Kotlebu s tym, ze bud o nej nepisu, nediskutuju, alebo na ludi upozornujucich na skutocne fakty utocia a sprosto a primitivne ich osocuju.

    Priatelia, su fakty a nazory. Fakty su faktami a mozeme o nich diskutovat, mozu sa nam pacit ci nie – no su a zostanu faktami.

    Nazory nie su dobre a zle. Mozu byt spravne a nespravne – zavisi od pohladu a miery poznania faktov.

    Aj v tejto diskusii u niektorych diskjutujucich vidime, ako ignoruju 90 az 95% napisaneho textu – faktov podlozenych argumentami, no nemaju problem rozvijat teorie nicim nepodlozene, no zalozene na nacitani si textov z Hlavne spravy (financovane Kocnerom), Aeronet.cz, sputnik.news (Rusi a ani sa tym netaja) ci inymi webmi, na ktorych sa zpravidla nedozviete ani len kto za nimi stoji, nieto este mena redaktorov, blogerov, telefonne kontakty ci adresy, kde ich mozno kontaktovat.

    A ludom to nevadi. Nechcu si uvedomit, ze oni pisu to, co mnoho ludi chce citat. Co sa im cita lahko, nad cim netreba rozmyslat a co si nevyzaduje analyzy, na ktore treba skutocne mat prehlad a poznat fakty.

    Dnes uz klamanie zpravidla neprebieha tak, ze vam narobinu napisu 2+2 =10, ale popri mozno 70 % relativnej pravdy overitelnej z dennych sprav, nejake percento doplnie uplnych nezmyslov, ktore vsak prehliadnete a v konecnom dosledku clanok vyhodnotite ako celkom fajn.

    Verim, ze onedlho budu nove studijne odbory specializujuce sa na dezinformacie – tema, ktorej sa naozaj hodne venujem, nakolko aj v serioznych mediach stale viac redaktorov materialy tvori tzv. od stola a niektore tak aj vyzeraju. U nas napr. o cestovani nenajdete material, ktory by nevychadzal z osobneho poznania – je to nakladne, no jedine to je akou takou zarukou objektivnosti.

    Ludia skutocne degeneruju a leniveju natolko, ze ich oblbnutie je stale lahsie. A verte, ze zaujem na oblbovani vlastnou propagandou maju nielen mocnosti, ale aj politici EU, vedenia statov dnes uz aj primatori a starostovia tych najmensich obci.

Comments are closed.

UPOZORNENIE:
- Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
- Nešírte neoverené informácie a hoaxy. Šírte len to, k čomu poznáte relevantný zdroj a podľa možnosti ho uvádzajte.
- Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidiel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
- Vkladať príspevky do diskusie nie je povolené cez proxy servery a anonymizéry. Takéto príspevky môžu byť zmazané bez akéhokoľvek ďalšieho komentovania a zverejňovania dôvodov.
- Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy.
- Akékoľvek útoky, osočovanie a invektívy voči podpísaným autorom článkov redakcii, alebo vydavateľovi budú zmazané, resp. v prípade, že budú zakladať podstatu niektorého z trestných činov, alebo iného porušenia zákona, autor príspevku by mal počítať s možnosťou zjednania nápravy právnou cestou.
- Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img