Napriek výraznému obmedzeniu osobnej dopravy vzhľadom na minimálny pohyb a presuny občanov za nákupmi oddychom a relaxom po Slovensku sú cesty najmä v okolí Bratislavy preplnené a dokonca v niektorých prípadoch aj úplne blokované. Tentokrát sa jedná o kamiónovú prepravu. Problém je spôsobený uzatvorením hraníc a výraznými zdržaniami nákladnej dopravy z dôvodu kontrol osôb a ich informovania o opatreniach zamedzujúcich šíreniu koronavírusu a tiež meraniu teploty osádok kamiónov. Problémy sú na diaľnici D1, na obchvatoch Bratislavy v smere na hraničné prechody Jarovce do Rakúska a Rajka do Maďarska.
Vážna situácia vzniká aj na diaľnici D2 v smere z Prahy resp. Brna do Bratislavy. Polícia spolu s hasičmi kontroluje hraničný prechod na D2 a včera kolóna kamiónov na českej strane čakajúca na vstup do Slovenskej republiky bola dlhá až do 30 km.
Dá sa predpokladať, že situácia sa úplne nezlepší ani v najbližších dňoch, nakoľko opatrenia sa s najväčšou pravdepodobnosťou budú v dohľadnej dobe už len sprísňovať.
Jazdite opatrne a čo najmenej. Pri jazde po diaľnici ale aj vedľajších cestách zvýšte opatrnosť a počítajte s možnosťou odstavenia kamiónov z dôvodu predpísanej bezpečnostnej prestávky jej vodičov, ktorú obísť nemôžu.
Situáciu aj ďalej budeme sledovať.
UPOZORNENIE:
- Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
- Nešírte neoverené informácie a hoaxy. Šírte len to, k čomu poznáte relevantný zdroj a podľa možnosti ho uvádzajte.
- Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidiel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
- Vkladať príspevky do diskusie nie je povolené cez proxy servery a anonymizéry. Takéto príspevky môžu byť zmazané bez akéhokoľvek ďalšieho komentovania a zverejňovania dôvodov.
- Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy.
- Akékoľvek útoky, osočovanie a invektívy voči podpísaným autorom článkov redakcii, alebo vydavateľovi budú zmazané, resp. v prípade, že budú zakladať podstatu niektorého z trestných činov, alebo iného porušenia zákona, autor príspevku by mal počítať s možnosťou zjednania nápravy právnou cestou.
- Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.
Opatrenia s obmedzením dopravy na hraniciach sú taký kočko-pes. S trochou trpezlivosti si možno pozrieť ako to urobili v Číne
youtube.com/watch?v=tVKyq3Mb31I&feature=emb_logo
a malo to aj želaný priebeh.
Nás (Strednú Európu) nezodpovední Bruselskí úradníci napomínajú za spomaľovanie obehu tovaru (Macron, Ursula Von der Leyen) a pritom kašlú na svojich ľudí a celú EU, kde je tento problém najmä v Západnej časti na neustálom vzostupe.
Ešte pred pár mesiacmi by si jeden mohol myslieť, že bruselská byrokracia vytvorí také opatrenia, ktoré budú túto pandémiu tlmiť. Ale to by tam nesmeli sedieť samí neschopáci.
Inak nechápem súvislosť,čo ma Brusel spoločného so zápchami na slovensko- maďarskej hranici,ale,možno sa mýlim.