ISSN 1337-8481

štvrtok, 21. novembra, 2024

Futbalový štadión, priorita nášho mesta ?

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img

Dňa 12.3.2020 sa konalo mimoriadne zasadnutie MZ, na ktorom bol jedným z bodov programu aj schválenie technického zhodnotenia futbalového štadióna v Seredi.

Téma rekonštrukcie futbalového štadióna je v posledných mesiacoch veľmi diskutovanou témou.

Celá rekonštrukcia je totižto veľmi zahmlievaná, kompetentní poskytujú veľmi málo informácii aj keď sa verejnosti prezentuje objektívnosť a transparentnosť. Kroky kompetentných to zatiaľ veľmi nedokazujú, čoho príkladom bola aj búrlivá debata na MZ.

Zo sprievodnej správy technickej dokumentácie predloženej na MZ jasne vyplýva , citujem :

„Predpokladané náklady na výstavbu sú odhadnuté na 4mil€. V sume  nie sú zahrnuté náklady  na sadové úpravy, oplotenie, areálové osvetlenie, spevnené plochy a technológia hracej plochy.“

A ďalšia citácia  :

„Súčasťou športového areálu sú aj tréningové futbalové ihriská a objekt športklubu, ktoré sú mimo riešeného územia.“

Napriek všetkým týmto informáciám, vedenie mesta obhajovalo sumu 4 mil., až keď na tlak niektorých poslancov skonštatovali, že konečnú sumu budeme vedieť až po vypracovaní projektovej dokumentácie na stavebné povolenie. Takže poslanci MZ schválili technické zhodnotenie FŠ, ale nevedia koľko to bude stáť. 4,6 alebo 8 milionov ?

To, že všetko prebieha štandartne a transparente dokazujú nasledovné 2 VO :

VO na projektovú dokumentáciu :

24.10.2019  /štvrtok / bolo zverejnené VO – Prieskum trhu : Návrh rekonštrukcie FŠ a projektová dokumentácia pre územné a stavebné povolenie.

28.10.2019 bolo na MZ prerokovávané odsúhlasnie financovania projektovej dokumentácie / len pre objasnenie 4 dni pred schválením MZ už VO bolo vyhlásené !! /

30.10.2019  / streda / už bola so spoločnosťou ona sro podpísaná zmluva

Projektová dokumentácia aj s technickou správou na tak obrovský projekt už bola vypracovaná v novembri. Ani nie za 1 mesiac.

11.3.2020 Priame zadanie projektovej dokumentácie na búracie práce na futbalovom štadióne spoločnosti ona sro

Búracie práce nie sú vrámci 4 mil.

Citácia z technickej správy :

„Vzhľadom na potrebu vybudovať nové stavebné objekty,je nutné asanovať  jestvujúci zemný  val  s betónovými stupňami  okolo jestvujúceho ihriska.Vrámci  búracích prác  bude asanovaný aj jestvujúci objekt autoumývarne na riešenom pozemku a jestvujúce oplotenie okolo futbalového štadióna.Jestvujúce stromy na riešenom území budú vyrúbané, bližšie pozri  výkresovú dokumentáciu.Jednotlivé jestvujúce ihriská tenisových kurtov budú presunuté.Jestvujúce inžinierske siete na riešenom území budú odstránené podľa výkresovej dokumentácie. „

Mimoriadne MZ 12.3. 2020, kde bola odsúhlasená investícia. Čiže ešte pred schválením MZ zadané priamym zadaním na vypracovanie projektovej dokumentácie.

Zdá sa Vám, že je všetko transparentné ?

Na základe takýchto skutočností sa obávame, že takáto obrovská investícia, predpokladáme, že suma 4 mil. nie je konečná, by potrebovala špeciálnu kontrolu nezávislých osôb.

Návrh bol predložený na mimoriadnom MZ, ale bol zmietnutý zo stola a pobúril viacerých „futbalových „poslancov. Myslíte si, že vážne nie je potrebná kontrola ? Prečo sú “ futbalisti“ proti ?

(Poznámka redakcie: Autor článku je redakcii známy, nakoľko článok bol podpísaný a jeho uverejnenie bolo konzultované aj telefonicky. Autor však požiadal o zachovanie anonymity, čo redakcia rešpektuje.)

Páčil sa Vám tento článok? Zdieľajte ho na sociálnych sieťach!

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
Obnoviť ⭯
  1. Stále píšete o investícií 4 milióny eur. Prečo nenapisete, že z mestskej kasy nejde celá suma? Píšete o netransparentnosti a ani vy nepisete celú pravdu. Len to čo vám vyhovuje.

  2. Urcite to nemá platiť mesto z nasich daní. Nech to zaplati súkromný investor alebo ine zdroje. Mame v katastrofalnom stave chodníky a cesty. Most neprejazdny pre kamiony….

  3. prečo mesto nespraví dáke hlasovanie občanov či súhlasia aby za ich peniaze bol vybudovaný štadión. potom sa tu aspoň nemôže nikto hádať či to je dobrá investícia pre mesto, alebo nie.

  4. Fanúšik má pravdu, že 4 miliony nejdú z mestskej kasy. 2 milióny dala vláda, 1 milión mesto, 1 milión si zoberie SMS s.ro. ˇ(mestská sro-čka!) úver (ktorý futbalisti budú splácať formou nájomného?) a kde sa zoberú tie ďalšie milióny? Mesto ide do niečoho tak riskantného? V tomto článku sa kladie dôraz na to, že sa tu nekoná čisto, pochybné sú verejné obstarávania, nikto nepovie konečnú sumu.

  5. Mesto, respektíve jeho sróška dostala od vlády 2 000 000 eur, ktoré sú už na účte. Myslím že najväčšiu zásluhu na tom má MUDr Bucha. Možno sa ešte podarí získať nejaké financie zo SFZ a to je všetko. Futbalisti chcú aby si mestská sro zobrala milión úver a že to budú splácať. Pýtam sa z čoho? Ak to budú splácať, tak z penazí, ktoré každoročne dostanú ako dotáciu od mesta. Takže mesto im dá prachy aby mohli mestu splácať. V každom prípade však ešte chýbajú minimálne 2 000 000 eur, ktoré tak veľkorysá rekonštrukcia určite zhltne. A odkiaľ pôjdu? No z mestskej kasy. Ja osobne to vidím tak, že v konečnom dôsledku to mesto vyjde minimálne na 3 až 4 milióny.
    V situácii, keď sme podľa ekonómov pred novou ekonomickou krízou takých rozmerov aká tu ešte nebola je podľa mňa doslova hazardom aby mesto investovalo do štadióna takúto sumu pre 300 či 400 futbalistov. Už dnes bola zverejnená informácia, že znovu začala stúpať nezamestnanosť. Velmi dobre si pamätám ako počas poslednej krízy chodili od štátu peniaze na chod mesta. Chodili nepravideľne a s niekoľko mesačným oneskorením a v sumách o polovicu nižších ako dnes. Výška týchto finacií je totiž primo úmerná zamestnanosti, respektíve výške nezamestnanosti.

  6. fanusik 20. marca 2020, 20:25 – 2 miliony od Vlady SR?

    Kde vzala Vlada SR peniaze?

    Od obcanov. Namiesto do infrastruktury (cesty, nemocnice a pod.) NASE PENIAZE POLITICI dali do kupovania lahko ovplyvnitelnych a kupitelnych volicov.

    Mestska eserocka si vezme uver. Co je mestska eserocka? Je to snad sukromna firma Tomcanyiho, Krajcovica, niektoreho z poslancov? Nie! Je to firma patriaca opatovne nam obcanom. Akurat si dost svojsky s nou naklada zopar ludi.
    Este pripomeniem, ze v tejto spolocnosti je presunuty znacny majetok mesta, cim je dlhodobo v podstatne vacsom riziku, ako keby bol v meste. O tom ale neskor – rozhovor s prednostom je uz urobeny.

    Takze priatelia, cele su to len rozpravky – stadion je mimoriadne vysokou investiciou pre nase mesto.

    A dotacie z verejnych financnych zdrojov schvalene poslancami smerujuce do SUKROMNEJ AKCIOVEJ SPOLOCNOSTI s DVOMI AKCIONARMI – Starecek a Bucha, ktori su POSLANCAMI MsZ? To je praca pre OCTK.
    Neviem, ci si niekto z hlasujucich poslancov uvedomil, ze de facto je to obdobne, ako keby dotovali akukolvek inu sukromnu firmu. Vlastne pozickami aj dotuju.

    Tak rozmyslam, je vobec SMS a MsBP este mestskymi firmami, alebo si to len myslime? Lebo ich konatelia (Andrasik a Krajcovic) konaju a valne zhromazdenie (Tomcanyi) schvaluje, ako keby sa jednalo o firmy sukromne…

  7. Malo by sa to okamžite stopnúť. Stavať niečo tak nákladné v malom meste pre zopár ľudí a futbalistov ? Ak by boli základné veci porobené tak áno, ale v takomto stave ? Chodníky v meste sú v katastrofálnom stave, napr. chodník na Dolnomajerskej, chodníky na Garbiarskej atď. … cyklotrasu už napadla erózia, kraje sa už rozpadávajú, kultúrny dom, estrádna sála a kino vyzerajú ako nejaké sklady a nie ako kultúrne stánky, kaštieľ sa rozpadáva, v priestore okolo Jednoty sú rozpadnuté záhony prerastené burinou a náletovými drevinami, ulice Cukrovarská, Trnavská a Bratislavská sú v žalostnom stave. Navyše aktuálna situácia s koronavírusom na Slovensku i v Európe viac-menej isto vyvolá hospodársky úpadok/recesiu.

  8. Pre Pre Majka: a že každý rok, a to roky, dávame dotáciu súkromnej televízii, ktorá ani nie je zo Serede, je v poriadku? A na čo?

    Štadión je v stave, v akom je. Ale o tom, ako sa nechal schátrať tak, ako kaštieľ, už video na zastupiteľstve nepremietame. Keby išlo všetko to úsilie, ktoré vynaložil na to, ako sme sa „dopracovali“ k stavu kaštieľa a od koho sme ho prebrali na to, aby sme ho zachránili, tak už by sa veci dávno pohli. Veď si zoberme, koľko s poslancov už roky sedí v poslaneckej lavici. Aj Martin Tomčányi sedí na úrade ako poslanec či primátor hádam už tridsať rokov. Kam sa za tridsať rokov pohol štadión? Kam sa pohol kaštieľ? Nemáme 120 tisíc pre deti na atletickú dráhu. Desať rokov sa doprosoval bývalý riaditeľ školy, minulý rok vyzvala na rekonštrukciu dráhy rada školy, rada rodičov, riaditeľka ZŠ, rodičia detí hlasovali v ankete. Prečo sa nespravila, keď je mesto v takej kondícii, že si dovolí niekoľko miliónovú investíciu? No asi preto, že dráha je údajne nadštandard. Keď niekto tvrdí, že chce robiť štadión pre mládež super, ale na Fándlyho školu chodí 650 detí a nemajú základné podmienky na atletiku. To nie je mládež? Za zlomok sumy štadióna? Toto všetko je hanba nás všetkých, ktorí sedíme v poslaneckej lavici a tiež primátora. Ak teda tvrdíme, že to robíme pre mládež, tak pre ktorú, keď pre vlastné deti nedokážeme spraviť jeden krásny športový areál na základnej škole? K samotnej realizácii štadióna. Áno. Hypoteticky máme 4 milióny. 2 milióny úrad vlády, milión z rozpočtu mesta a milión si zoberie úver SMS. Budiž. Nech je tam. Ale čo tie spevnené plochy, osvetlenie, oplotenie, zeleň, trávnik. Koľko budú stáť? Vie niekto? Úver ma splácať ŠKF formou nájmu. Kto bude platiť réžiu štadióna, ktorá rapídne vzrastie? Budeme ďalej dávať dotáciu aj ŠKF? Kde zoberieme ďalšie financie? Áno, rekonštrukcii. Ale potrebujeme takýto štadión? Áno, je to majetok mesta. Ale v majetku mesta je aj mnoho iného.

  9. Dobre si to napisal.Treba pockat na ten rozpocet. Ale musi byt kompletny aj s travnikom a osvetlenim. Ak sa to nebude nacenovat komplet tak je to zase odrb. A vsetci poslanci co odsuhlasia taky odrb musia ratat s ich vysetrovanim. Rozhodnutia dat do prenajmu skolu na garbiarskej lebo na to nema mesto peniaze do sukromych ruk aby sukromnik bral prachy a potom ist stavat za mestke stadion je klientelizmus a zneuzitie pravomoci verejneho cinitela. Ale na druhej strane ak si ludia volia brucha a spol tak to asi vyhovuje. Len aj oni uz musia ratat ze sudcov v galante vxsetruje naka.

  10. Michal Hanus 21. marca 2020, 7:41
    Pre Pre Majka: a že každý rok, a to roky, dávame dotáciu súkromnej televízii, ktorá ani nie je zo Serede, je v poriadku? A na čo? ….. sa aspoň niečo dozviem a viem si urobiť aj úsudok ale taký šport ako je futbal v seredi je zameraný iba na jednu skupinu ľudí.Je určite potrebné dobre si rozmyslieť aké priority ľudia v seredi najviac preferujú -veľmi pochybujem o nutnosti dotovať „zábavky“pre menšinu zvanú futbalisti s podotázkou sú zo serede?Ale hlavná otázka – prečo neumožniť občanom povedať v terajšej situácii čo je nich a ich budúce generácie prednejšie.

  11. Joch načo dotácia pre tv ktorú nemôžem pozerať. Mám magentoveho tv providera kde táto tv má obraz ako chaplinove filmy alebo svieti tam oznam, že problém je na strane tv. Pritom niektoré regionálne tv vysielajú aj v HD.

  12. Bola by škoda a velká chyba nevyužiť polovicu poskytnutú štátom. Taká príležitosť sa už nemusí nikdy opakovať. Keby tam bola možnosť výberu, že poskytnú tú sumu buď na štadion alebo na opravu chodníkov, ok, tam by bola diskusia určite na mieste. Takto je to len možnosť využiť dotáciu alebo nie

  13. Anonym mas pravdu. Ale preto tu dotaciu treba vyuzit naskor na travnik a osvetlenie a opravu budovy. Teda hlavne zadefinovat rozsah opravy. Aby sa dodrzali podmienky a dotacia sa nemusi vratit v budocnosti. A kedze to ide cez srocku aj ked mestsku musi sa spravat obchodne. Nech dotycni komatelia predlozia obyvatelom rozpocet a business plan. Ak sered padne do 2 ligy kto bude splacat? Preco riziko nepreberie klubova akciovka? Myslim ze na pocet obyvatelov serede nemusime mat megalomansky stadion. Preco mesto nechce vymenit chodnik za vyhriebany? Menia iba asvalt. Tak nech sa to urobi aj pri stadione.Zrekonstuovat ale v primeranom rozsahu. No ale pockajme si na bruchove podklady Mne to vychadza tak ze v poslednom obdobi niektori poslanci hlasuju tak aby mesto prichadzalo o majetok resp ho zadlzit. Vid hala relax. Na to sa nahodou dotacia nevztahuje? Tam su zrazu poslanci bezradni.. Ti isti co maju plno napadov pri stadione. Olano uz skontroluje aj vas.

  14. Vzhladom nato ze cely svet ide do obrovskej hospodarskej krizy, by sa mali vsetky taketo sracky ihned pozastavit. Par sracov sa chce na poslednu chvilu nabalit.

  15. ..nejedná sa o žiadny megalomansky štadion zase. Čo som pozeral, tak cca. podobne stáli aj ostatné: 4000 miest = 4 mil., v Nitre 8000= 8 mil.
    To že tu niekto tvrdí že len mesto bude dávať 4 mil. tak striela z brucha, hoci určite to parkovanie, oplotenie a osvetlenie bude niečo stáť

  16. Niekomu to dobre hrabe. Prosim vas zastavte tento projekt par magorov co si myslia ze mesto a obyvatelia im cez zvýšené dane a poplatky budu financovat ich zábavu. Ved vsetci co sa okolo toho točia su boháči tak nech si to aj platia zo svojho.

  17. Pre Anonym: parkovanie, osvetlenie, oplotenie, trávnik, vyhrievanie… Bude niečo stáť? Koľko je to? Ty začneš stavať dom bez toho, aby si nevedel, koľko to bude stáť?

  18. Ak by rovnakým dielom išli peniaze na komplet celé mesto, bolo by to v poriadku. Ale aj sleoý už vidí, že tu sa na úkor celého mesta a jeho občanov investuje len a len a len do futbalu a štadióna. Veď dámy a páni poslanci, pán primátor Tomčányi, ste s prepáčením slepí? Hluchí? Vy nevidíte v akom stave sú v meste chodníky a cesty? Neštve vás, že najlepšia základná škola v širokom okolí nemá s prepáčením ani len posraté športovisko hodné reprezentácie? Máte na háku, že mesto Sereď, kde žije takmer 17000 ľudí je mestom, kde sa chodí akurát prespať, lebo tu nie je absolútne nič? Máme tu x problémov s vodou, kanalizáciou, s osvetlením, v meste na poliklinike sa neudrží žiadny poriadny lekár, ako furt nič? Do kedy budete riadiť mesto ako vašu sročku? Stačilo. My občania mesta Sereď nie sme vaši poddaní ani vaše dojné kravy. Naopak, vy ste naši zamestnanci a máme právo vás vymeniť. A bolo by načase. Len čakám, kedy vyšlú Veselického aby vymyslel nejakú rozprávku ale akosi sa aj ten stratil z očí.

  19. Za posledných 30 rokov sme v Seredi zvládli vybetovať malý park, okrem toho sme už odmietli malý zimný štadion, máme katastrofálne chodníky, nevyužitý potenciál rieky a kaštiela, padajúci most a aj štadion, ktorý by nám v súčasnom stave tak či tak za pár rokov padol na hlavu…žiadny iný konkrétny projekt okrem štadionu nie je, je tu možno pár nápadov v rovine vízie bez reálneho plánu financovania…takže to vidím na 3 varianty – buď využijeme tú dotáciu a vypracovaný projekt a budeme mať aspon ten štadion (nie je to naozaj žiadna megalomanska stavba, takýto štadion by mal byť v každom meste) alebo budeme mať zase h…. a za pár rokov keď nám padne na hlavu tak ho oplotíme a zakážeme vstup aj tým pár stovkám starších či mladších futbalistov alebo si ho potom zafinancujeme kompletne sami….takže buď chceme mať aspoň ten štadion, alebo v tom našom meste naozaj nechceme nič a zachováme súčasný stav polorozpadnutého mesta

  20. Ratafak plachta, vaša vízia by bola v poriadku, keby mesto malo peniaze na to, aby postavilo aspoň štadión. Lenže ich nemá. Už teraz je 100% istota, že to nebude stáť 4 melóny (aj tu si mestská sro-čka musí zobrať úver na milión). V tom je tu veľké riziko, že NIKTO (alebo niekto vie, ale nechce povedať) nevie, o koľko miliónov sa to predraží. Dnes už neplatí, že jedno miesto na sedenie= 1 000 eur, ale minimálne 1 500! A ak sa verejné obstarávania na práce, dokumentácie,… budú robiť takým spôsobom ako sa začali, tak vlastne nikto nebude ani vedieť, čo momentálne niečo stojí, komu a za čo sa platí,….

  21. Plne treba podporiť diskusný príspevok Vlado 21. marca 2020, 16:37.

    Citujem z diskusného prísp.: v meste na poliklinike sa neudrží žiadny poriadny lekár.

    Má Mesto vedomosť o tom čo sa na tejto poliklinike vôbec deje? Má Mesto vedomosť, že na poliklinike podľa zverejnených informácií neordinuje ďalších 7-8 lekárov špecialistov? Má mesto vedomosť o tom, že recepcia tejto polikliniky od Vás bez hanby preberie 10.-€ za objednanie sa na odborné neurologické vyšetrenie MUDr. Šimáškovej a až následne doma z webu zistíte, že táto ambulancia už neordinuje.
    Má Mesto vedomosť o tom, že ani jeden zo psychiatrov MUDr. Kulhan a MUDr. Trokanová už neordinujú a ambulancia je opätovne uzatvorená? Vie Mesto zodpovedať stovkám pacientov tejto odbornej ambulancie nie kto im vykoná vyšetrenie, ale kto im aspoň predpíše životne dôležité lieky na ktorých sú absolútne funkčne závislý, nehovoriac už o tom, že v radoch pacientov tejto ambulancie je značné množstvo seniorov. Vie mesto zodpovedať kto pomôže týmto pacientov v súčasnej situácii? Na poliklinike som odpoveď na tieto otázky nedostal.
    Vie Mesto o tom, že občan sa snaží plniť povinnosti vyplývajúce z prijatých opatrení Ústredného krízového štábu a snaží sa ako riziková kategória telefonický dovolať svojej všeobecnej lekárke MUDr. Remákovej bez toho, aby zdravotnícke zariadenie navštívil a prípadne neohrozil spoluobčanov, pričom až po 30 hodinách intenzívneho telefonovania náhodne zistí, že zriaďovateľ Pro Care, a.s., absolútne nepovažuje za potrebné zverejniť na webe podstatnú informáciu, že táto enormne vyťažená všeobecná lekárka je dlhodobo PN a ambulancia je uzatvorená.
    Vážené autority Mesta, ak ste už s poliklinikou spravili to čo ste spravili, tak riešte v prvom rade pre občanov vyššie uvedené problémy, ktoré im strpčujú život. Za Vaše platy a odmeny si neupravujte úradné hodiny ich skracovaním, ale opačne predĺžte si ich, lebo kde sa len občan v tomto meste pozrie tak vidí kolaps absolútne všetkého. Doporučujem Vám, zabudnite na svoje zábavky so štadiónom a venujte sa tomu, čo je životne dôležité. Zároveň by občan ocenil, ak by pán poslanec MUDr. Bucha svoje aktivity venované do futbalu preorientoval do svojej profesnej brandže a prispel k riešeniu žalostnej situácie v Poliklinike Sereď.

  22. Škoda písať takéto pravdivé príspevky, mesto SEREĎ a štatutár tohoto mesta Tomčányi , nečíta toto médium,ani nikto kompetentný z mestského úradu SEREĎ.Priorita mesta SEREĎ je štadión !!!!! Pár zbohatlíkov sa nemá kde hrať na futbalistov tak potrebujú štadión,smiešne.Kto potrebuje špecialistu lekára ,tak musí cestovať do Ga,alebo ak ho zoberú tak do TT alebo ešte ďalej NR,BA atď. A keď sa pozrieme na chodníky,cesty,bočné uličky tak je to úžasné ! Ale po týchto chodníkoch,cestách a bočných uličkách PÁNI z mesta / mestského úradu SEREĎ a ani štatutár Tomčányi ,nechodia,nastúpia rovno po ich vyhrievanom chodníčku z mestského úradu do auta a vystúpia pred vlastným domom. PÁNI sú PÁNI !

  23. Spolu s kolegom Michalom Irsákom som viac krát upozorňoval na to že ProCare porušuje zmluvu o prenájme a to tým že sa zaviazali že ako firma bude prevádzkovať tuším 19 ambulancií čo nedodržujú. Ako zvyčajne bol som „prehlasovaný“

  24. Tomčányi tieto noviny čita pozornejšie ako svoju vkladnú knižku. Bol by ste prekvapený akú veľkú kopu zkopírovaných mareriálov zo SOL na mňa vytiahol na súde

  25. Pán Kurbel zverejňujte z poslaneckého zákulisia občanom všetko na čo viete z ich príspevkov reagovať, treba občanom otvoriť oči. Toto musí skončiť. Verím, že bežný ľudia sa raz dočkajú času, keď súčasné autority bez funkcií a postavenia, teda bez ochrany, od hanby a strachu neopustia dobrovoľnú domácu izoláciu. Aj sudcovia si mysleli, že sa im nič nemôže stať a kde sú dnes. Nefandím Matovičovi, nie je môj premiér, ale má plnú moju podporu ak toto zlikviduje vo svojej podstate.

  26. Pre Kurbela: už sa blíži čas, keď všetci, ktorí kryli toto 🐷 dajú od neho 🤲 preč. A potom ho 🏃‍♂️ spravodlivosť a misky ⚖️ sa naklonia na stranu slušných občanov. Príde čas a 💥. To bude 💣

  27. Pre Sereď je štadión úplne zbytočný. Opraviť tribúnu, vymeniť sedačky a ak sa nemýlim už sa nejaká rekonštrukcia robila. Večne v 1. lige nebudú a jediné o čo ide, len otrepať kopec milionov lebo……….. Lenže kým sa o budúcnosti Serede bude rozhodovať na štadióne tak sa mesto nikdy nikam nepohne. Celé mesto je totálna diera, ktorá zmrzla v čase. S prepáčením, za posledných 20 rokov sa tu nespravilo ani ho…

  28. A bol ste voliť? Ak áno koho ste volil?
    Musím vám povedať, že tak trefne povedanú pravdu a síce … kým sa o budúcnosti Serede bude rozhodovať na štadióne som ešte nepočul.

  29. Stopnite ten stadion!!!To je pre mesto sebevrazda!
    Nech ludia o tom rozhodnu ci futbalovy stadion v meste treba
    Ved to bude nekonecna investicia, ktora mestu nic neprinesie
    !!

  30. Bol by som za aby bol spraveny stadion.Ale teraz?????Iste nic take.Most cez zeleznicu je prvorady.Nie vyberat pokuty.Zratajte si kolko pokut sa vyberie.Preco policajti niesu pred mostom a nepustia vobec kamion cez most.Kamion prejde a potom vyberu pokutu.Prejde cez most.Co ked sa vtedy zruti ako to je vidiet v mestach uz na Slovensku v akom stave su mosty.Kolko aut a busov musi obchadzat.Spaleny benzin a nafta zbytocne.Niekde dokazu postavit nieco rychlo.MY ale tuna nie.A doplacame na to vsetci a ekologia.
    Stadion iste nie.

  31. Ono je krásne, že mesto dostalo na štadión dva milióny. Super. Nech do toho tie peniaze idú. Ja som za rekonštrukciu. Ale v žiadosti na úrad vlády bolo, že milión dá mesto, dva milióny dá úrad vlády a jeden až jeden a pol milióna ŠKF plus sponzori. To sú štyri a pol milióna. Ak to má byť takto, tak na čo pôžička SMS milión eur? Či ten milión až milión a pol, čo má akože ŠKF a sponzori je ten úver SMS? Nikde nie je napísané, že dva milióny dal úrad vlády na štadión, ktorý musí spĺňať kritériá prvej ligy. A musí byť takého rozsahu. Ak mesto má vyčlenených milión eur a štát dal dva, spravme rekonštrukciu za tri a je to. SMS si nemusí brať ani úver, štadión sa zrekonštruuje a budeme všetci šťastní. A môže sa ísť na ďalšie projekty. A nie začať niečo, čo nevieme koľko stojí, brať milión úver a počas prác zistiť, že treba ďalšie dva milióny. Treba sa pozrieť okolo. Začínajú sa črtať priam hororové scenáre ohľadne ekonomiky. Nie len našej, ale svetovej. Tak masívny výpadok produkcie povedie, neodvážim sa predpovedať k čomu. A v tomto čase sa zadlžovať? Rekonštrukcii áno, ale vo výške financií, ktoré reálne máme.

  32. Pre človek
    V recesii má predovšetkým zmysel investovať vtedy, keď investícia prinesie nejaký hmatateľný efekt. Napríklad sa postaví fabrika, ktorá bude vyrábať niečo, čo vo veľkom dovážame, alebo budeme vyvážať. Ale nepovažujem za rozumné stavať zábavku pre pár ľudí. Alebo môžeme stavať diaľnice aby sme investovali do budúcnosti a konečne spojili západ Slovenka s východom- kde nič nie je.

    Pre občan Serede
    Na predposlednom zastupiteľstve som rovnako poukazoval na vyberanie pokút za prejazd mosta. Hovoril som, že policajti by mali stáť pri stavebninách a pri slovnafťáckej pumpe a kamiony by mali vracať späť na diaľnicu. Povedal som Tomčányimu, že čo ak sa most pod kamionom zrúti práve v momente, keď pôjde cezeň kamion a pod ním vlak. Že ak budú mŕtvy, tak to bude mať na svedomí. Povedal mi aby som sa do jeho svedomia nestaral, že on ho má čisté. V poriadku, nemusí sa to sťať takto. Zrúti sa len tak preto, že kamiony po ňom chodia, napriek tomu že by nemali. Policajti si počkajú kedy kamion prejde cez most aby mu mohli dať pokutu. Ak si dobre pamätám, tak za minulý rok tam vybrali na pokutách asi 150 000 eur. Neviem, či nám tie peniaze za to stoja, lebo keď sa ten most zosype, tak niekoľko rokov budeme všetci chodiť dookola.

  33. Nevidím dôvod, aby policajti stali ešte pred mostom a upozorňovali vodičov. Prečo by policajti mali suplovať dopravné značenie? Tie značky majú svoj význam a výhovorky na navigáciu sú trápne. Súhlasím, že by nemali čakať na to kým auto prejde po moste. Majú tam predsa kameru a obrazový záznam k dispozícii po spáchaní priestupku. A policajti sa zatiaľ môžu venovať iným činnostiam v meste a tak využiť svoje sily a prostriedky. Nato predsa je tá technika, že pomáha tam, kde nie sú fyzicky. Vedia dostatočne vyriešiť priestupok vďaka kamerovým záznamom a popritom môže fungovať hliadka inde.

  34. Najčastejšími porušovateľmi sú cudzinci, napríklad aj mimo EU. Takže od nich pokuty nevymôžete. Takže ak by tam stáli, umerňovali a pokutovali, tak by tie peniaze vybrali rovnako( ak nám ide o peniaze) ale kamiony by nepustili na most.

  35. Pan Kurbel mozete podat na zastupitelstve navrh na pozastavenie tejto absurdnej investicie az pokial nebude predlozeny kompletny rozpocet nakladov tohoto projektu stadiona a s podmienkou verejneho suhlasu obyvatelstva s takouto investiciou nakolko to budu platit. Tomcany a Krajcovic to neplatia tak ich nazor je pre obyvatelov irelevantny.

  36. Ked sa to nebude dat zastavit na zastupitelstve tak v stavebnom konani ano..staci kupit pozemok vedla a mozete to dost pozdrzat. Uz stacilo tohto rozkradania hajzli..

  37. Stopnite ten stadion!!!To je pre mesto sebevrazda!
    Nech ludia rozhodnu o tom ,ci renovaciu futbaloveho stadionu
    v meste treba alebo nie
    Ved to bude nekonecna investicia, ktora mestu nic neprinesie
    !!

  38. Este doplnim ze k tomu kompletnemu rozpoctu nakladov treba dolozit aj kompletny rozpocet nakladov na prevadzku a udrzbu takehoto stadiona a jeho okolia, ktore budu tiez platit obyvatelia mesta.

  39. Pan Kurbel mozete na zastupitelstve navrhnut aj ekonomicke opatrenia na prezitie obyvatalstva a podnikatelov ci zivnostnikov v nasom meste? Vidime zatvorene prevadzky, obchody a firmy ktore opatrenia proti corona virusu a naslednej ekonomickej krize su likvidačné a znicujuce pre zamestnanost. Mozete navrhnut opatrenia ako su znizenia dani a poplatkov na pôvodnu výšku pripadne nižšiu aby mesto takouto loajalitou pomohlo vsetkym prekonat tuto tazku situaciu?

  40. Neviem či sa zníženie daní bude dať stihnúť. Dane budú splatné do konca marca a je dosť pravdepodobné že marcové zastupiteľstvo bude zrušené.

  41. Ak sa niekto naozaj domnieva , že bude nejaký štadión má asi najskôr vešteckú guľu. Najskôr teba zachraňovať , to aby ľudia neprišli o prácu , ako nejaký štadión. Pán primátor naozaj nevidíte čo sa okolo Vás deje? A aké devastačné dôsledky to môže mať …

  42. Nie som proti rekonštrukcii štadióna. Ale v hodnote 2 000 000 eur, ktoré sme dostali od vlády. Možno ešte o 100 000 viac ale ani o korunu navyše. Inak by sme ich asi museli vrátiť, čo by bolo škoda.

  43. Nie neosvícilo. V žiadnom prípade nie som za rekonštrukciu vo väčšom rozsahu ako sme dostali dotáciu. Žiadne 4 000 000. Materiál ktorý sme dostali hovoril o minimálne 4 000 000 a to ešte treba dorobiť veci o ktorých sa píše v článku. Ak sa projekt neupraví tak, že rekonštrukcia bude stáť 2 000 000 tak zaň určite nebudem hlasovať. Aj keby to malo znamenať že tie 2 000 000 budeme musieť vrátiť.

  44. Pre Pavol Kurbel:
    vy si myslíte že sa to postaví za dva miliony? Akože tu ich máte a postavte si, nemusíte nič doplácať? To by bolo asi príliš jednoduché

  45. Nie som naivný, aby som si myslel že sa to v takom rozsahu ako je naplánované postaví za 2 000 000. To je nezmysel. Už niekedy v júny minulého roku som na zastupiteľstve v kine povedal, že v takom rozsahu ako sa to plánuje to podľa mňa bude 5 až 5,5 miliona. Môže sa to však naplánovať aj tak, že rekonštrukcia sa urobí za toľko a v takom rozsahu na čo máme.

  46. myslím že to musí mať aj predpísaný počet divákov, takže rekonštrukcia za rozsah aký by nám poskytol SFZ sa naplánovať nedá. A o 5,5 milione hovoríte zatial iba vy, nie je to podložené

  47. pre anonym
    To s vami súhlasím. Ja si na rozdiel od futbalistov myslím, že nepotrebujeme prvoligový štadión za 5-5,5 miliona.
    Teraz je to naplánované za 4 miliony a to tam ešte toho hodne chýba, takže je každému jasné že za 4 miliony sa to jednoducho nedá urobiť.

  48. Sereď hrá prvú ligu, takže prvoligový štadión aj potrebuje. Ano, nie je isté že bude hrať túto ligu aj v budúcnosti, no ale teraz nemôže robiť štadion vhodný pre 4 ligu. A ešte raz pripomínam, 1,5 miliona navyše je váš odhad z brucha

  49. ..nezávidím poslancom,ktorí sedia v MZ v Seredi..veď toto je strašné zlo čo tu srší s pána poslanca,preboha čo ste mu tam spravili,ved on je tak negativistický naladený,že až strach.Alebo je to jeho vlastnosť s ktorou sa narodil,alebo mu niekto strašne ublížil.Podľa toho čo píše sa asi veľmi rád súdi,keď píše čo všetko primátor naňho vytiahol na súdoch,inak si to neviem vysvetliť.Malokedy čitam tieto noviny,lebo robim mimo Seredi a som veĺmi rada,že mám prácu mimo..asi by som sa bála tu niečo robiť,čo keď by som náhodou spravila v Seredi niečo čo by sa sympatizantom týchto novín nepáčilo…

  50. Pre Anonym 15:57. Naozaj im nie je čo závidieť. Ja nezávidím tiež tomu, čo trčí primátorovi z útrob. Ty si typická ficovolička. Niekto ukradne majland a hodí omrvinku a ficovolič po nej chňapne a je spokojný. Ty kritizuješ osieranie a sama iného osieraš. Sa zobuď.

  51. Tak poprve,za sereď nehrá už ani jeden futbalista,nákup bude drahý a nadovazok zachvíľu klesnú do druhej ligy,a preto nám je potrebný taký štadión ?????,ak sa zrúti most tak kade sa budú naši prvoligisti vracať zo zápasov ,okolo,pretože ich pri semaforoch chytia mestský policajti,či?????ľudia zobuďte sa zo sna,realita je iná.Veríme že poslanci aj primátor Tomčányi dostane rozum a osvieti ho,Martin zobuď sa !!!!!zaspal si na vavrínoch,a ak by si sa Martinko prešiel po Seredi pešo,priali by sme Ti aby si spadol na hubu a trocha si ju rozbil,je to veľmi jednoduché ani nevieš ako ,pretože je celé mesto zaplátane,ani najchudobnejší sedliak nemal tak zaplátane nohovice ako sú chodníky a cesty v Seredi !!!

  52. Obyvatel,Ty si sprostý ako basa,všetci ľudia,čo majú svoj názor na vec,sú Ficovolici,keby aj boli.Ty nemáš v hlave nič,ale všetko vieš ,všetko ovládač stále sa strkas Majkovi do zadku.Takze pekný deň.

  53. Haló.
    23. marca 2020, 19:03 ty debilko skus sa naucit v tvojich prispevkoch dat aj cas aby bolo jasne na koho reagujes lebo je tu viac prispievatelov pod zn. obyvatel

  54. Pre haló: Tomčányiho análna sonda bude hovoriť o strkaní sa do zadku. Ja sa poseriem od smiechu. 😂🤣😁😅

  55. Anonym 23. marca 2020, 15:57 – ale no…

    Co takto upratat si vlastnu integritu a v anonymnych prispevkoch si stanovit aspon jeden nick.

    Nemate gule na vlastne meno, skuste zacat aspon nevydavanim sa za inych VIRTUALNYCH ludi, aj ked ani voci menu Ruzena nikto urcite nic nema.

    Skratene – ak budete dvojit ci trojit osobnost skoncite v hadani sa so samym sebou a dopadnete ako primator, ktory nemal hanbu klamat dokonca ani pred sudom, kde bol ako svedok pouceny, ze kriva vypoved je trestnym cinom.

    Mam pokracovat? 😉

  56. Miloš Majko
    to, že sa náhodne pridali dva príspevky presne v tej istej minúte bez mena 15:57, ešte neznamená, že si niekto musí upratávať vlastnú integritu. Resp., neviem ktorého anonyma mienite, keďže ste v príspevku nič k téme nenapísali. Ukončenie komentára ale bolo už samozrejme pre vás charakteristické a typické

  57. Vážení občania, je tu jedno riešenie a to :
    Peniaze na štadión mesto použije z verejných zdrojov na ktoré sa všetci skladáme. Je správne ako uvádzate, že načo nám je vynovený štadión keď tam chodí na zápas cca 200 ľudí. Sú tu potrebnejšie veci ktoré budú slúžiť všetkým občanom.
    Viem, že MUDr. Bucha a spol. majú v prenájme štadión za ktorý ročne platia takú sume, že v prepočte na jeden zápas to stojí 92.- €, pričom mesto platí všetky vstupy ako voda , elektrika a pod.
    Iné mestá majú štadióny ktoré prenajímajú na jeden zápas za 7000.- € a aj viac. Ale seredským konšelom postačuje len 92.- €
    Tak teraz to riešenie :
    Aby pár zmyslu zbavených poslancom mesta nerozhadzovalo verejné zdroje, je tu namieste :
    Vyvolať REFERENDUM – v ktorom sa občania vyjadria či sa majú dať milióny na rekonštrukciu štadiona , aslebo nie.
    Keď poslanci za jednotlivé obvody nemajú záujem a všetci občania sú im na háku, tak toto je jediná možnosť ako im zabrániť v ich šafárení.

  58. Ja nechapem jednu vec na tomto .A to tu že ked su v meste volby za primatora tak vyhra pohodlne Tončáni a prito celu dobu čo tam bol už aj v tom predošlom volebnom obdobi tak nanho vela ludi nadavalo . ale šak ked si ho ludia zo Seredi zvolia tak potom prečo na neho nadávaju . No podla mna ked nato mesto nema peniaze tak by sa proste mali zbalit a hrat zase 2ligu na ktoru im ten štadion čo maju v klude stačí. a ked bude zase republika v lepšom stave tak potom s praviť tu rekonštrukciu futbaloveho štadiona a potom sa pokusiť sa dostat do 1ligy .

  59. nám tu padá najdôležitejší most a berie zo sebou kus cesty, ALE my sa tu odbavujeme s peniažkami na štadión ! Boha – lebo toto mesto potrebuje štadión viac, ako dobrý a bezpečný most, – my sereďania sme takí šampióni silní, že to živý celé mesto však, a preto si zaslúžime všetci nový štadión? Veď aj ďalší cintorín je lepšia investícia ako štadión. Toto je veľmi dobrý podneť do Reflexu, že mesto bude mať 2mil. (z 5?) na štadión, ale oprava mesta sa odkladá, kým most nespadne na prechádzajúci vlak a nezabije aspoň 60 cestujúcich..

  60. Verím, že situácia s corona virusom sa skoro ukludní a budeme móct zorganizovat petíciu občanov, či suhlasia, aby sa v našom meste postavil prvoligový štadión. Táto investícia sa totižto týka všetkých občanov mesta, nielen pár vyvolených. Myslím, že sa zhodneme na tom, že štadion treba rekonštruovat, ale prečo hneď na prvoligovú kvalitu ? Čo ak za 2 roky Sered nebude hrať v prvej lige, čo potom so štadionom ? Kto bude platiť všetky prevádzkové náklady ? A to, že nebudú nízke asi netreba pripomínať.

  61. to Darcy 5. apríla 2020, 18:17 – pletieš tu hrušky s jablkami. Most nepatrí mestu Sereď a preto nemôže investovať do jeho opravy.
    to Mária 6. apríla 2020, 8:56 – na petíciu zabudnite. Nikto sa nenájde, kto by ju zorganizoval. Pretože Sereď je už taká. Na chvíľu sa zmobilizujú ak sa ich problém výsostne týka, ale po týždni to nechajú všetko tak. Najradšej by boli aby to za nich nieto urobil a vybavil. /viď špinavá vaoda/

  62. Keby sme boli slušný národ s nejakou tou kultúrou a naši predstavitelia šli do zastupiteľstva s tým robiť niečo pre ľudí a nielen si nechávať dotovať svoje biznisy a záľuby už by dávno Sereď ponúkla tie 2 milióny naspať štátu na financovanie ochrany zdravia a záchranu ekonomiky štátu. Mohli sme mať aspoň dobré meno a keby sa tu niečo zomlelo celé Slovensko nám to vráti. To nehovorím o tom že keď sa tieto štadióny budú seriózne rekonštruovať nie tunelovať boli by sme určite prví na zozname. Ale nie tu sa budú hrať na futbalovú veľmoc a v čase najväčšej krízy míňať peniaze na niečo čo len bude stáť ďalšie a ďalšie peniaze na údržbu. Celý šport je v prdeli, peniaze nebudú u sponzorov ani na ich chod nie ešte na sponzorovanie politiky chlieb a hry.

  63. Mária 6. apríla 2020, 8:56
    a prečo až za dva roky? Zrelí na vypadnutie sú už teraz, lenže teraz asi nikto nevypadne, lebo je malý predpoklad, že sa tento ročník dohrá.

  64. Podľa katastra všetky parcely, ktoré s mostom súvisia patria buď Mestu Sereď, SPF, alebo Slovenskej republike = všetko je to len „štát – štátu“.
    Ako pozerám, nie je tam dotknutá žiadna tretia strana. Teda žiadny „súkromník“, ktorý by aj tak nemal v tomto prípade žiadne právo (podobne ako keď je na vašom pozemku napr. elektrický stĺp alebo trafo, určité úkony strpieť musíš, ak vôbec by nastala takáto situácia:). Takže vo vlastníctve pozemkov problém nie je. Ak máš iné info., prosím si ho, ideálne č. LV alebo dotknutej parcely.

    Problém je v tom, že by si asi niekto rád nenabalil vrecko, ale keďže je toto už dosť dobre sledovaná kauza, nepôjde to tak ľahko. Som silne zvedavá kto predloží najnižšiu ponuku až (ak) vypíšu súťaž a sledovať to budem od zverejnenia Oznámenia o vyhlásení zákazky, cez samotnú súťaž, podpis zmluvy a jej plnenie až po kolaudačku (ďakujem za infozákon ;))
    Stav mosta a jeho neriešenie je hlavne o neschopnosti ne/kompetentných.

  65. pre Marek:
    „pod správou“ – neznamená vo vlastníctve, takže nekal vodu drístami.
    Všetci vieme že v tomto meste sa nedá, nechce, nemôže sa vždy keď má byť niečo transparentné, rychle a efektívne.

Comments are closed.

UPOZORNENIE:
- Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
- Nešírte neoverené informácie a hoaxy. Šírte len to, k čomu poznáte relevantný zdroj a podľa možnosti ho uvádzajte.
- Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidiel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
- Vkladať príspevky do diskusie nie je povolené cez proxy servery a anonymizéry. Takéto príspevky môžu byť zmazané bez akéhokoľvek ďalšieho komentovania a zverejňovania dôvodov.
- Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy.
- Akékoľvek útoky, osočovanie a invektívy voči podpísaným autorom článkov redakcii, alebo vydavateľovi budú zmazané, resp. v prípade, že budú zakladať podstatu niektorého z trestných činov, alebo iného porušenia zákona, autor príspevku by mal počítať s možnosťou zjednania nápravy právnou cestou.
- Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img