KR PZ Trnava |MM| V rámci Trnavského kraja evidujeme od začiatku roka 3 dopravné nehody s cyklistom na elektrobicykli. Dve nehody boli tragické.
Stret s kamiónom neprežila na Záhorí staršia žena a druhý bol 60 ročný muž, ktorý nezvládol riadenie a skončil s elektrobicyklom v priekope. Bicyklovanie ho stálo život.
E –bike umožnuje väčšiemu počtu ľudí, aby začali reps. pokračovali s bicyklovaním aj vo vyššom veku. Polícia apeluje najmä na staršie osoby a menej skúsených cyklistov.
Na cestách sa v poslednom období stretávame s prípadmi, keď cyklisti podcenia situáciu, nepoznajú dobre terén, neodhadnú vzdialenosť a nastupuje únava na ceste. Pri jazde začnú niektorí riešiť technické vybavenie bicykla a zabúdajú na svoju bezpečnosť. Jazdu na elektrobicykli by mal každý cyklista prispôsobiť najmä svojim schopnostiam a zručnostiam.
Od začiatku roku evidujeme v TT kraji:
➡16 DN s účastou cyklistov
➡13 DN zavinili samotní cyklisti
➡ 3 cyklisti zomreli
➡ 1 cyklista ťažko zranený
➡ 5 cyklistov ľahko
UPOZORNENIE:
- Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
- Nešírte neoverené informácie a hoaxy. Šírte len to, k čomu poznáte relevantný zdroj a podľa možnosti ho uvádzajte.
- Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidiel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
- Vkladať príspevky do diskusie nie je povolené cez proxy servery a anonymizéry. Takéto príspevky môžu byť zmazané bez akéhokoľvek ďalšieho komentovania a zverejňovania dôvodov.
- Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy.
- Akékoľvek útoky, osočovanie a invektívy voči podpísaným autorom článkov redakcii, alebo vydavateľovi budú zmazané, resp. v prípade, že budú zakladať podstatu niektorého z trestných činov, alebo iného porušenia zákona, autor príspevku by mal počítať s možnosťou zjednania nápravy právnou cestou.
- Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.
Buzny by sa mali začať zaoberať aj ostatnými účastníkmi dopravy, nie len vodičmi. A práve cyklozmrdi sa v poslednom období správajú maximálne nezodpovedne.. Jazda po prechodoch, v zakazoch, v protismere v jednosmerkách, ignoracia cyklochodnikoch s následným ohrozovsním chodcov a obmedzovaním vodičom a taktiež nerešpektovanie semaforu, či značky stoj, daj prednosť.
A tak by som mohol pokračovať ďalej..
Kolíne situácie pred semaforom, kedy cyklozmrd obehne zprava celú kolónu stojacu na červenú a totálne nerešpektuje vodiča odbočujúceho vpravo.., je kapitola sama o sebe.
E –bike umožnuje väčšiemu počtu ľudí, aby začali reps. pokračovali s bicyklovaním aj vo vyššom veku. Práve naopak, osobám vo vyššom veku by som to neodporúčal. Tam už sú slabšie reflexy, chýbajú zručnosti, chaos… Celé zlé.
Ja mám na to tiež svoj názor. Onedlho bude treba vodičák aj na detskú trojkolku.
Vymyslí sa pre ľudí niečo dobré a táto banánová republika to hneď obmedzuje alebo najlepšie zakazuje. Nič tu nie je dovolené !
Bicyklistom nedodržujúcim dopravné predpisy to treba dať pocítiť ale netreba všetkých hádzať do jedného vreca !
V ktorej autoskole ucia ze vodic odbocujuci do prava ma prednost pred cyklozmrdom?
Cyklozmrd, a v ktorej učia, aby si sa natlačil vpravo vedľa nákladiaku stojaceho na červenú??
Ak ťa najbližšie nejaký dá dolu, pôjdem mu zatlieskať.. O debila menej!
Vodic s tebou nema zmysel debatovat . Vodic je povinny sledovat premavku a vyhlaska nepusti. A nadavat mi do bebilov svedci o tvojej inteligencii. Uz som pochopil ze si obycajny sebec vidis len seba a omluvam sa vsetkych ktori si dovolia ist na cestu ked ty jazdis.
Obiehanie zprava, jazda na červenú, jazda v protismere, jazda po prechode pre chodcov, jazda po chodníku, hoc vedľa je cyklotrasa.. To všetko je v poriadku.. Len ja som sebec, však?
Prečo asi je v poslednej dobe toľko kolízií s cyklistami??
Ja mám dodržiavať aspoň 1,5 od cyklistu.. A kde sa kktovi uhnem, keď medzi mnou a krajnicou, či chodníkom je cca 30 cm a kkt sa mi tam natlačí? Ako mám kkta vidieť pri odbočovaní vpravo, keď mi stojí pod dverami?
Ja mám na bicykli najazdené, že by si ani neveril.., no nikdy som nerobil naprotiveň vodičom.
A ak som ja sebec, čo sú tí čo cez Dolnú Stredu jazdia nadránom po ceste na bicykli bez akýkoľvek reflexných prvkov, nieto ešte osvetlenia..?
chce to vzájomný rešpekt a úctu, tak zo strany vodičov ako aj cyklistov. Tiež sa mi stalo že mi jeden vybehol na bicykli cez prechod, ledva som dobrzdil a ešte mi ukazoval či mi nešibe 🙂 Jednoducho, treba byť v strehu či si na aute alebo na bicykli a snažiť sa rešpektovať pravidlá