Práve prebieha tlačová konferencia ministra obrany Jaroslava Naďa a dôstojníkov Ozbrojených síl SR týkajúca sa výsledkov vyšetrovania havárie vojenskej prúdovej stíhačky MIG-29, ku ktorej došlo v roku 2019 pri Nitre.
Aj na vystupovaní a podávaných informáciách a samotnej komunikácii s médiami je vidieť rozdiel medzi ponímaním transparentnosti v predchádzajúcom období a teraz. Minister obrany podrobne popísal k čomu a za akých okolností došlo, čo havárii lietadla predchádzalo a ako v ktorom časovom úseku riešili situáciu piloti SK 1 a SK 2. Novinári sa dozvedeli fakty, ktoré doteraz ani len netušili. Bojová stíhačka aj počas cvičného letu prirodzene a pochopiteľne bola plne vyzbrojená a pri vzniknutom núdzovom stave pilot urobil všetko, čo z bezpečnostného hľadiska urobiť mal. Následne stíhačku ktorej stav pohonných hmôt bol kritický, pilot pred katapultážou nasmeroval do neobývaného územia.
Z pohľadu dôvery obyvateľov a občanov je transparentnosť aj v takýchto prípadoch veľmi dôležitá, keďže bojové lietadlá nám nad hlavami lietali vždy, lietajú teraz a lietať aj budú.
Otvorený prístup vedenia Ministerstva obrany aj v problematickej situácii a ministra Naďa osobne, je nevyhnutné oceniť.
Foto: MiG-29AS (6627) Slovak Air Force, Zdroj: Wikipedia.org
UPOZORNENIE:
- Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
- Nešírte neoverené informácie a hoaxy. Šírte len to, k čomu poznáte relevantný zdroj a podľa možnosti ho uvádzajte.
- Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidiel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
- Vkladať príspevky do diskusie nie je povolené cez proxy servery a anonymizéry. Takéto príspevky môžu byť zmazané bez akéhokoľvek ďalšieho komentovania a zverejňovania dôvodov.
- Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy.
- Akékoľvek útoky, osočovanie a invektívy voči podpísaným autorom článkov redakcii, alebo vydavateľovi budú zmazané, resp. v prípade, že budú zakladať podstatu niektorého z trestných činov, alebo iného porušenia zákona, autor príspevku by mal počítať s možnosťou zjednania nápravy právnou cestou.
- Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.
Leteli ste ako pilot pri tých podmienkach napr. Technických……. To nerozvadzam ďalej prečo lebo lietanie sa mi paci
…. Kultové iné veci viem…. Pilot rozhoduje…. Ja urobil co mohol klobúk dole….. Tak nasierat že vyšetrujú áno ale nie pilota.