S touto myšlienkou sa každoročne pohrávajú aj organizátori národnej kampane Na bicykli do obchodu, ktorí pre všetkých účastníkov kampane pravidelne prinášajú rôzne aktivity a súťaže podporujúce využívanie bicykla pri nakupovaní.
Erik Štefanek z OZ Mám rád cyklistiku ku kampani povedal nasledovné: Hlavným cieľom týchto aktivít a samotnej kampane, je celoročná podpora ekologických foriem dopravy ako plnohodnotnej alternatívy pre individuálnu motorovú dopravu. Návšteva obchodov, služieb či rôznych inštitúcií na bicykli efektívne znižuje množstvo áut v našich mestách a obciach. Častokrát je to rýchlejšie, jednoduchšie a navyše aj lacnejšie ako využitie automobilu. Či už ide o ten bežný, každodenný nákup, návštevu kaderníctva, kvetinárstva alebo trhoviska, bicykel vždy plnohodnotne poslúži a bez problémov odvezie všetko potrebné.
Aj tohtoročná kampaň sa bude niesť v znamení zdravého životného štýlu a moderných trendov so zreteľom na ochranu životného prostredia. Kampaň je zameraná hlavne na menších, lokálnych predajcov a poskytovateľov služieb po celom Slovensku. Podporu získala priamo od ministerstva dopravy a výstavby SR ako aj od ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR. Kampaň bude aj súčasťou ETM – Európskeho týždňa mobility.
Cieľom kampane je priblížiť zákazníkom aj predajcom túto formu dopravy a poukázať na jej prednosti a výhody. Kľúčové je aj zlepšovanie služieb pre zákazníkov, ako napríklad osadenie nových stojanov pre bicykle či zvýšenie bezpečnosti počas nákupu.
Kampaň prebieha celoročne, pričom mesiac september je zároveň aj súťažným mesiacom, kedy môžu účastníci kampane vyhrať hodnotné ceny. Bližšie informácie ohľadne termínov ako aj samotné pravidlá nájdete na domovskej stránke kampane. Vzájomné prepojenie zákazníkov a predajcov s bicyklami dokáže vniesť do tak samozrejmej veci akou je nakupovanie niečo nové, zaujímavé a otvára tak úplne nové možnosti.
To však nie je všetko, kampaň siaha aj hlbšie – snaží sa vplývať na zákazníkov aj priamo pri ich nákupoch. Využívanie ekologických tašiek či vreciek, vyhýbanie sa plastovým obalom a veľkým baleniam, to je len zlomok z aktivít kampane. Účastníci kampane budú súťažiť o mestský bicykel, športové hodinky a ďalšie hodnotné ceny. Aktuálne dianie môžete sledovať priamo na webovej stránke kampane www.nabicyklidoobchodu.sk alebo cez facebookový účet.
Tím organizátorov NBDO a oz Mám rád cyklistiku vyzývajú všetkých nadšencov cyklistiky: „Neváhajte a zapojte sa do kampane aj vy a objavte čaro nakupovania na bicykli. Registrácia do kampane prebieha počas celého mesiaca august. Samotná súťaž v nakupovaní na bicykli bude v septembri.“