Pri príležitosti pamätného Dňa obetí holokaustu ako aj rasového násilia a Európskeho dňa židovskej kultúry pripravilo na nedeľu 6. septembra Múzeum holokaustu v Seredi koncert komorného orchestra Bruna Waltera pod vedením dirigenta Jacka Martina Händlera a vernisáž výstavy Protižidovská propaganda na stránkach dobovej tlače Slovenského štátu.
Komorný orchester Bruna Walter Chambera s dirigentom Jackom Martinim Händlerom odohral Koncert pre violončelo a orchester Josepha Haydna, hrou na klavíri sa predstavil Lukas Sternath a na violončele zahral Alexander Warenberg. Zaujímavosťou je, že otec dirigenta Jacka Martina Händlera bol v tábore v Seredi väznený a z tohto miesta následne deportovaný ďalej. Podľa jeho slov je cieľom hudobných dní Bruna Waltera napomôcť k oživeniu a zachovaniu spomienky na tohto veľkého hudobníka a humanistu. Jeho osud umelca židovského pôvodu prinúteného k emigrácii bol príznačný pre osudy mnohých vtedajších umelcov. Duch jeho umeleckej činnosti pôsobí dodnes.
Koncert mal poukázať na cenný prínos židovskej minority do európskej kultúry aj napriek okolnostiam druhej svetovej vojny. Práve holokaust mal navždy vymazať židovskú kultúru a pripraviť o život jej nositeľov. Našťastie sa zástupcom zvrátených ideológií nacizmu a fašizmu nepodarilo tento plán dotiahnuť do úplného konca, povedal vedúci múzea holokaustu Martin Korčok.
Po koncerte sa uskutočnilo slávnostné otvorenie výstavy pod názvom Protižidovská propaganda na stránkach dobovej tlače slovenského štátu (1938-1945). Kurátorom výstavy bol Matej Beránek, ktorý na výstavu vybral články z denníkov Slovák a Gardista: „Snažil som sa v nej poukázať na protižidovskú propagandu, ktorá predstavovala jeden z kľúčových nástrojov celkovej protižidovskej politiky slovenského štátu. Zameral som sa predovšetkým na jej šírenie prostredníctvom dobovej tlače, ktorou sa snažili ovplyvňovať verejnú mienku. Prakticky už od obdobia autonómie slovenského územia medzi rokmi 1938 – 1939, zaujímali noviny Slovák a Gardista jasný postoj k tzv. „židovskej otázke“. Tento postoj si zachovali až do konca vojny, resp. do posledných vydaných čísel. Dokonca ani vtedy neprestávali šíriť otvorenú nenávisť voči židovskej komunite na Slovensku, ktorá bola v tom čase takmer úplne zlikvidovaná.“
Výstava bude sprístupnená verejnosti do 24. novembra 2020.