Obchodné raťazce už roky zamorujú naše poštové schránky, ale aj vchody bytoviek a nevyhnutne potom smetné koše a skládky miliónmi reklamných letákov. Pod tlakom novej situácie (kombinácia finančných dopadov COVID-u a poplatkov za odpady) začínajú od toho ustupovať. Roky z nás robili národ žijúci od jednej zľavovej „akcie“ po druhú, dnes uznávajú, že letáky sú anachronizmus.Podľa prieskumu GfK sa nákup potravín a drogérie z dôvodu „akcie“ neustále znižuje, stávajú sa neúčinnými.
Rovnako treba, priatelia, „uťať“ zamorovanie verejného priestoru politickými bilboardami a letákmi ( o tom ale inokedy) .
Ako prvý sa u nás letákov vzdáva Lidl : .„Rozhodli sme sa významne znížiť spotrebu papiera. Sme presvedčení, že informovať o našej ponuke sa dá aj inak, ekologickejšie, a pritom stále efektívne,“. Tento jeden reťazec míňal na letáky 4000 ton papiera ročne… odteraz ušetrí milióny za papier, tlač, aj za poplatky producenta odpadu.
. Na rozhodnutie reťazsa Lidl mali vplyv – okrem ekologického srdiečka, ktoré bude teraz všade promovať – aj spomínané poplatky za odpad, nastavené MŽP. Rozhodnutie reťazca Lidl je teda signálom, že politika MŽP dosahuje svoje ciele : menej vyrúbaných stromov, menej odpadov.
Na nadchádzajúce zasadanie NRSR predložím nové legislatívne opatrenia, ktoré k podobným rozumným rozhodnutiam podnietia – ako verím – aj ostatné reťazce.
Takže letáky nie ale vládne noviny „OLaNo“ do každej domácnosti áno.
Tento clovek úspešne dokáže ťahať doverihodnosť vlády dole rovnako ako jeho pán.
4000 ton papiera, to koľko stromov treba vyrúbat + ďalšia energia atď?