MV SR |MM| Dnes dopoludnia sa v Bratislave konala dopravno-preventívna akcia zameraná na používanie bezpečnostných pásov. Priestupcov nečakala pokuta, ale museli podstúpiť SIMULÁTOR NÁRAZU.
Dopravná polícia dohliada na bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky a prijíma opatrenia, ktorých cieľom je znížiť dopravnú nehodovosť a následky. Polícia od začiatku roka doposiaľ eviduje 8424 dopravných nehôd (za rovnaké obdobie v roku 2020 ich bolo 9607), pri ktorých bolo 615 osôb ťažko zranených (740 osôb v roku 2020) a 177 prišlo o život (157 v 2020). „Aj keď sa situácia štatisticky zlepšuje, za každým číslom treba vidieť ľudský príbeh. To, či každý vodič dorazí do cieľa svojej cesty, závisí aj od zodpovedného prístupu. Tak ako si cyklista dá prilbu, vodič sa má pripútať,“ povedal minister vnútra Roman Mikulec.
Najčastejšou príčinou cestných kolízií je roztržitosť vodičov. Mnohí z nich sa dostatočne nevenujú vedeniu vozidla a nesledujú cestnú premávku. Ak už ku kolízii, či zrážke dôjde, použitie bezpečnostných pásov môže výrazne zvýšiť šance na prežitie. Ak je vodič, alebo spolujazdec pripútaný, riziko smrteľnej nehody sa znižuje až o 45%. Rovnako to platí aj pre spolujazdcov na zadných sedadlách.
Polícia preto dlhodobo venuje pozornosť dodržiavaniu povinnosti pripútať sa. Dopravní policajti dnes predpoludním na parkovisku pri cintoríne Vrakuňa poskytli vodičom možnosť vyskúšať si účinok bezpečnostného pásu na SIMULÁTORE NÁRAZU pri náraze v rýchlosti 30km/hod. „Dnes sú bezpečnostné pásy používanejšie ako v minulosti. Vďačíme za to súčasným vozidlám so signalizáciou nepripútania sa. I napriek tomu sa nájdu skeptici, ktorí bezpečnostné pásy považujú za zbytočné a snažia sa túto povinnosť obísť. Práve na tých sme sa chceli zamerať,“ povedal Tomáš Vrábel z Odboru dopravnej polície Prezídia Policajného zboru.
Trojbodový bezpečnostný pás nás sprevádza už 60 rokov a zachránil už veľa životov. Tí, ktorí sa spoliehajú na airbag v aute, by mali vedieť, že je skonštruovaný tak, aby chránil pripútaného človeka. Jeho aktivácia bez bezpečnostného pásu zvyšuje riziko usmrtenia.
absolvent autoskoly by mal prejst simulatorom.
A kazdy jeden by mal byt pri vaznej smrtelnej nehode, aby si uvedomili, ze je lepsie jazdit bezpecne a nerobit zo seba sebevraha a vraha.