Vyšetrovateľ v Trenčíne spracoval návrh na podanie obžaloby na Radoslava M. /1977/ z Prievidze, za prečin neoprávnené nakladanie s odpadmi podľa § 302 ods. 1 a ods. 3 Trestného zákona.
Ten od roku 2016 do roku 2019 v areáli autovrakoviska v obci Koš, v okrese Prievidza, neoprávnene zhromažďoval a nakladal so starými vozidlami a ich časťami.
V areáli sa nachádzalo 126 kusov starých vozidiel s obsahom nebezpečných prevádzkových kvapalín a nebezpečných dielcov, skoro 41 ton kovového odpadu v podobe demontážnych dielcov, 1,2 tony elektroodpadu, 6,5 tony pneumatík, 3 tony nárazníkov, 2,5 tony demontovaných plastových častí, 1,4 tony skla, ako aj odpadový olej, autobatérie a nafta.
Odbor odhaľovania nebezpečných materiálov a environmentálnej kriminality úradu kriminálnej polície Prezídia PZ sa od konca roku 2018 podieľa na plnení úloh z „Operačnej akcie 7.1 – boj proti online obchodu s vozidlami po životnosti“, ktorá vyplýva z nášho medzinárodného záväzku v rámci EMPACT-u (European Multidisciplinary Cooperation Platform Against Criminal Threats).
Analýzou bezpečnostnej situácie bolo zistené, že najmä na území strednej a východnej Európy, dochádza k masívnemu dovozu ojazdených motorových vozidiel zo západnej Európy, pričom tieto sú tu rozoberané subjektmi, ktoré nemajú vydané potrebné povolenia a autorizácie potrebné na takúto činnosť.
Dávame v tejto súvislosti do pozornosti, že na území Slovenskej republiky je 46 subjektov, ktoré majú vydané potrebné povolenia a autorizácie, pričom tieto musia spĺňať prísne kritériá.
zdroj: Polícia SR
UPOZORNENIE:
- Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
- Nešírte neoverené informácie a hoaxy. Šírte len to, k čomu poznáte relevantný zdroj a podľa možnosti ho uvádzajte.
- Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidiel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
- Vkladať príspevky do diskusie nie je povolené cez proxy servery a anonymizéry. Takéto príspevky môžu byť zmazané bez akéhokoľvek ďalšieho komentovania a zverejňovania dôvodov.
- Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy.
- Akékoľvek útoky, osočovanie a invektívy voči podpísaným autorom článkov redakcii, alebo vydavateľovi budú zmazané, resp. v prípade, že budú zakladať podstatu niektorého z trestných činov, alebo iného porušenia zákona, autor príspevku by mal počítať s možnosťou zjednania nápravy právnou cestou.
- Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.
Keby mal „kovosrot“ a povolenie na predaj „antikvariatu“ ci „historickych zberatelskych predmetov“, bolo by to OK?
takýchto rozpredavačov su na slovensku stovky.ale aj tak uplna genialita je odovzdať svoje staré vozidlo na akože „ekologickú likvidáciu“.zadarmo. A oni to potom môžu veselo rozpredávať. Mali by ste vidieť aké je to „EKO“
Slovensko= zberný dvor a smetisko. My Slováci sme takí hladní po smetiach z cudzích štátov, ako aj po ojazdených a na zošrotovanie súcich aut. Chýba nám sebaúcta a hrdosť. Preto aj v cudzine nás za nič nemajú. Ale to je chyba našej vlády, že takéto veci dopustí.
odpad 16. novembra 2020, 22:42.tieto auta sa používajú ako zdroj lacných náhradných dielov. A su ešte aj na nákladné auta .tam sa to oplatí oveľa viacej. napr. nove servo na Daf Renault alebo Volvo 5000€ repas 2500€.použite 100€(ked sa pustiš do opravy gufera.tak 7€) alebo diferencial oprava 3500€ min. Použitý 300€.ale toto nie je len na SK. funguje to na CELOM svete! ale možno trochu viac eko.
Samozrejme že to funguje všade vo svete. Ale s príslušnými povoleniami, obmedzeniami, normami a možnosťou kontroly. Nie takto nadivoko.
Anonym 17. novembra 2020, 10:18 ale keby si videl ako to vyzerá v originálnych firmách s certifikátom by si sa čudoval že ich ešte nezavreli.
Zrejme tam chýba kontrola.
alebo ked pride tak jej zalepia oči.ked som vo februari viezol do spracovateľského miesta 20 ročné auto.(ja už som s nim 10 rokov nejazdil)do Slad …va .tak som počul že od marca im zobrali papiere na likvidáciu vrakov. Inak super biznis.