ISSN 1337-8481

štvrtok, 21. novembra, 2024

Župa má plán rozvoja dopravy do roku 2050

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img

TT SK |MM| Trnavský samosprávny kraj má vypracované dva strategické dokumenty v oblasti rozvoja infraštruktúry všetkých druhov dopravy. Plán udržateľnej mobility a Plán dopravnej obslužnosti sú základným predpokladom rozvoja dopravy v kraji do roku 2050.

„S odborníkmi sme niekoľko mesiacov zbierali dáta a v priebehu troch rokov sme vypracovali podrobnú analýzu súčasného stavu verejnej, individuálnej a nemotorovej dopravy v našom kraji. Tá bola podkladom pre načrtnutie vízie, kde chceme byť v roku 2050. Som rád, že máme dlho chýbajúci strategický plán, ktorý obsahuje konkrétne odporúčania. Reaguje na aktuálne i budúce potreby ľudí, pričom zohľadňuje aj prvok ochrany životného prostredia. Som presvedčený, že budúcnosť je práve v zelenej mobilite,“ uviedol trnavský župan Jozef Viskupič.

Plán udržateľnej mobility navrhuje riešenia v oblasti verejnej, individuálnej, cyklistickej, pešej aj statickej dopravy. Tiež obsahuje odporúčania na realizáciu veľkých investičných projektov, ochranu životného prostredia a celkové zvyšovanie kvality života obyvateľov.

Plán dopravnej obslužnosti zas predstavuje optimálne riešenie verejnej osobnej dopravy, v rámci ktorého je uspokojená cestujúca verejnosť a zároveň dosiahnutá maximálna ekonomická efektívnosť. Opisuje tiež štandardy kvality cestovania, ako napríklad dostupnosť zastávok, mieru prestupnosti medzi spojmi či kvalitu vozového parku.

K príprave dokumentov boli prizvané štátne orgány, mestá, obce, široká odborná i laická verejnosť. So zainteresovanými sa uskutočnilo niekoľko desiatok pracovných stretnutí. Ich verejné prerokovanie sa uskutočnilo 30. júna 2020.

Plány tvorilo duo českých spoločností AFRY CZ, s.r.o., a EKOLA group, spol. s r.o od júla 2018, a to za spolufinancovania z eurofondov. Vstupné dáta pochádzajú z „predcovidového“ obdobia. Ako základné verzie strategických dokumentov budú tieto predmetom aktualizácií, najbližšie v horizonte dvoch až piatich rokov, v ktorých budú zohľadnené aj nové trendy.

„Jedným z našich hlavných cieľov je zvýšenie atraktívnosti verejnej dopravy pre cestujúcich. Hľadali sme aj riešenie na zníženie počtu našich obyvateľov, ktorí sú v súčasnosti negatívne ovplyvňovaní hlukom, prachom a škodlivými emisiami. Takisto sa zaoberáme otázkami energetickej efektívnosti dopravy a návrhmi jej trvalo udržateľného rozvoja. Aj vďaka SMART mobilite sa chceme stať moderným regiónom s rastúcou životnou úrovňou. Na to plánujeme využiť aj eurofondy, čoho predpokladom je schválenie dokumentov zastupiteľstvom,“ doplnil župan Viskupič.

Dokumenty už prerokovala Komisia pre pozemné komunikácie a dopravu Zastupiteľstva TTSK. Krajskí poslanci ich budú schvaľovať na svojom najbližšom zasadnutí v stredu 27. januára 2021, ktoré sa uskutoční prostredníctvom videokonferencie. Materiály na toto rokovanie sú zverejnené na https://osam.trnava-vuc.sk/#sk/view-zastupitelstvo-zasadnutia/2017-2022.

Jozef Viskupič, trnavský župan

Páčil sa Vám tento článok? Zdieľajte ho na sociálnych sieťach!

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
Obnoviť ⭯

UPOZORNENIE:
- Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
- Nešírte neoverené informácie a hoaxy. Šírte len to, k čomu poznáte relevantný zdroj a podľa možnosti ho uvádzajte.
- Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidiel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
- Vkladať príspevky do diskusie nie je povolené cez proxy servery a anonymizéry. Takéto príspevky môžu byť zmazané bez akéhokoľvek ďalšieho komentovania a zverejňovania dôvodov.
- Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy.
- Akékoľvek útoky, osočovanie a invektívy voči podpísaným autorom článkov redakcii, alebo vydavateľovi budú zmazané, resp. v prípade, že budú zakladať podstatu niektorého z trestných činov, alebo iného porušenia zákona, autor príspevku by mal počítať s možnosťou zjednania nápravy právnou cestou.
- Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img