ISSN 1337-8481

streda, 30. októbra, 2024

Ministerka Remišová: 70,5 milióna € z eurofondov pôjde na 30 nových električiek pre Bratislavu

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img

MIRRI |MM|  Dobrá správa pre hlavné mesto. Vďaka výraznej pomoci z eurofondov môže Bratislava pokračovať v skvalitňovaní mestskej hromadnej dopravy. Ministerka investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR Veronika Remišová odsúhlasila vyzvanie na obstaranie 30 nových moderných električiek.

„Ak chceme zvýšiť atraktivitu verejnej dopravy a zlepšiť životné prostredie v mestách, musíme investovať do obnovy vozidlového parku. Vďaka eurofondom bude môcť hlavné mesto nakúpiť nové veľkokapacitné a nízkopodlažné električky, ktoré prinesú pre pasažierov vyšší komfort,“ povedala ministerka investícií Remišová, ktorej rezort plní úlohu koordinátora eurofondov. Električková doprava predstavuje nosný systém hromadnej dopravy v Bratislave. Dodnes však v hlavnom meste na niektorých linkách jazdia aj vyše 20-ročné električky, ktoré neposkytujú požadovanú úroveň cestovania.

Vyhlasovateľom vyzvania v objeme takmer 70,5 milióna eur z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra bude Ministerstvo dopravy a výstavby SR. Oprávnený žiadateľ Dopravný podnik Bratislava, a.s. použije eurofondy na dva národné projekty „Obnova vozového parku električiek v Bratislave – 3. etapa“ a „Električky pre Bratislavu“ a nadviaže tak na doterajšiu modernizáciu mestskej hromadnej dopravy v hlavnom meste.

Nové veľkokapacitné a nízkopodlažné električky umožnia  pohodlný bezbariérový výstup a nástup pre cestujúcich so zhoršenou pohyblivosťou, ale aj deťom či s kočíkom. Kvalitnejšiu a bezpečnejšiu dopravu zaistí moderný tarifný a informačný systém, ktorého súčasťou budú tiež palubný počítač či automatické počítanie cestujúcich, chýbať nebude ani wifi sieť. Výmenou električiek sa popri komforte zvýši plynulosť a rýchlosť cestovania. Obnova vozidlového parku prinesie zníženie vibrácii a hluku, čo skvalitní život v okolí električkových tratí.

„Komfort a spoľahlivosť verejnej dopravy sú pre udržateľnú mobilitu v mestách kľúčové. Investície z eurofondov do tejto oblasti budú pokračovať. Podporujeme riešenia, ktoré ľuďom prinesú kvalitnejší život v zdravšom prostredí,“ dodala vicepremiérka Remišová.

Odhaduje sa, že denne do Bratislavy dochádza až 200 000 ľudí a teda v bežný pracovný deň sa v meste zdržiava okolo 650 000 ľudí. Veľká časť využíva práve služby mestskej hromadnej dopravy.  Deväť liniek električiek v Bratislave v súčasnosti jazdí po koľajovej sieti dlhej takmer 43 kilometrov.

Páčil sa Vám tento článok? Zdieľajte ho na sociálnych sieťach!

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
Obnoviť ⭯
  1. No pekné je mať nové električky, naozaj pekné. Je tu však otázka: Kto dostane na nové električky peniaze? Odpoveď: predsa cele Slovensko. A Bratislava je celé Slovensko? Rozpadajúce sa mosty a vynútené obchádzky (často krát nie krátke) pre ľudí chodiacich za prácou, alebo urgentná lekárska pomoc aj pre iných, než ktorí bývajú v BA, atď. Na toto potrebujeme ministerstvo na čele s bábkoherečkou, ktorá už ani to divadielko s marionetami nedokáže zahrať pre deti.
    Prežívame jedno tragické obdobie štátu ktorý riadi banda neschopných diletantov

Comments are closed.

UPOZORNENIE:
- Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
- Nešírte neoverené informácie a hoaxy. Šírte len to, k čomu poznáte relevantný zdroj a podľa možnosti ho uvádzajte.
- Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidiel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
- Vkladať príspevky do diskusie nie je povolené cez proxy servery a anonymizéry. Takéto príspevky môžu byť zmazané bez akéhokoľvek ďalšieho komentovania a zverejňovania dôvodov.
- Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy.
- Akékoľvek útoky, osočovanie a invektívy voči podpísaným autorom článkov redakcii, alebo vydavateľovi budú zmazané, resp. v prípade, že budú zakladať podstatu niektorého z trestných činov, alebo iného porušenia zákona, autor príspevku by mal počítať s možnosťou zjednania nápravy právnou cestou.
- Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img