MIRRI |MM| Dobrá správa pre hlavné mesto. Vďaka výraznej pomoci z eurofondov môže Bratislava pokračovať v skvalitňovaní mestskej hromadnej dopravy. Ministerka investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR Veronika Remišová odsúhlasila vyzvanie na obstaranie 30 nových moderných električiek.
„Ak chceme zvýšiť atraktivitu verejnej dopravy a zlepšiť životné prostredie v mestách, musíme investovať do obnovy vozidlového parku. Vďaka eurofondom bude môcť hlavné mesto nakúpiť nové veľkokapacitné a nízkopodlažné električky, ktoré prinesú pre pasažierov vyšší komfort,“ povedala ministerka investícií Remišová, ktorej rezort plní úlohu koordinátora eurofondov. Električková doprava predstavuje nosný systém hromadnej dopravy v Bratislave. Dodnes však v hlavnom meste na niektorých linkách jazdia aj vyše 20-ročné električky, ktoré neposkytujú požadovanú úroveň cestovania.
Vyhlasovateľom vyzvania v objeme takmer 70,5 milióna eur z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra bude Ministerstvo dopravy a výstavby SR. Oprávnený žiadateľ Dopravný podnik Bratislava, a.s. použije eurofondy na dva národné projekty „Obnova vozového parku električiek v Bratislave – 3. etapa“ a „Električky pre Bratislavu“ a nadviaže tak na doterajšiu modernizáciu mestskej hromadnej dopravy v hlavnom meste.
Nové veľkokapacitné a nízkopodlažné električky umožnia pohodlný bezbariérový výstup a nástup pre cestujúcich so zhoršenou pohyblivosťou, ale aj deťom či s kočíkom. Kvalitnejšiu a bezpečnejšiu dopravu zaistí moderný tarifný a informačný systém, ktorého súčasťou budú tiež palubný počítač či automatické počítanie cestujúcich, chýbať nebude ani wifi sieť. Výmenou električiek sa popri komforte zvýši plynulosť a rýchlosť cestovania. Obnova vozidlového parku prinesie zníženie vibrácii a hluku, čo skvalitní život v okolí električkových tratí.
„Komfort a spoľahlivosť verejnej dopravy sú pre udržateľnú mobilitu v mestách kľúčové. Investície z eurofondov do tejto oblasti budú pokračovať. Podporujeme riešenia, ktoré ľuďom prinesú kvalitnejší život v zdravšom prostredí,“ dodala vicepremiérka Remišová.
Odhaduje sa, že denne do Bratislavy dochádza až 200 000 ľudí a teda v bežný pracovný deň sa v meste zdržiava okolo 650 000 ľudí. Veľká časť využíva práve služby mestskej hromadnej dopravy. Deväť liniek električiek v Bratislave v súčasnosti jazdí po koľajovej sieti dlhej takmer 43 kilometrov.
No pekné je mať nové električky, naozaj pekné. Je tu však otázka: Kto dostane na nové električky peniaze? Odpoveď: predsa cele Slovensko. A Bratislava je celé Slovensko? Rozpadajúce sa mosty a vynútené obchádzky (často krát nie krátke) pre ľudí chodiacich za prácou, alebo urgentná lekárska pomoc aj pre iných, než ktorí bývajú v BA, atď. Na toto potrebujeme ministerstvo na čele s bábkoherečkou, ktorá už ani to divadielko s marionetami nedokáže zahrať pre deti.
Prežívame jedno tragické obdobie štátu ktorý riadi banda neschopných diletantov