MŠVVŠ SR |MM| Nové učivo budú tvoriť učitelia z praxe, odborníci aj akademici. Predmety budú logicky prepojené a do učiva sa majú zakomponovať aj kritické myslenie či prierezové témy ako digitálna, finančná či environmentálna gramotnosť.
V uplynulom roku vytvoril Štátny pedagogický ústav (ŠPÚ) základné princípy zmien v učive. Aktuálne sa na trojdňovej konferencii v Banskej Bystrici stretávajú učitelia, odborníci a akademici zodpovední za jednotlivé predmety. Naživo aj online sa stretáva viac ako 300 ľudí, medzi nimi učitelia zo štátnych, súkromných aj cirkevných škôl, zo škôl pre nadané deti aj zo škôl s deťmi zo znevýhodneného prostredia.
„Veľmi ma teší, že medzi tvorcami nového učiva sú mnohí odborníci, inovatívni ľudia a zvučné mená pre školskú verejnosť ako je Daniel Hevier, Miron Zelina, Peter Farárik, Tibor Hujdič, Martin Kríž či Branislav Pupala. Cieľom nového systému vzdelávania je ustúpiť od prehnaného memorovania encyklopedických vedomostí a rozvíjať schopnosti žiakov, naučiť ich prepájať poznatky a používať ich v živote,“ uviedol minister školstva Branislav Gröhling.
Po prvýkrát sa učivo od základných až po stredné školy nebude tvoriť izolovane pre jednotlivé predmety, ale tak, aby bol obsah predmetov prepojený a aby učivo v jednotlivých predmetoch spolu súviselo. Do vzdelávania sa dostane aj rozvoj kritického myslenia, či témy ako digitálna, environmentálna či finančná gramotnosť. Vytvorené zmeny môže následne pripomienkovať tiež Žiacky poradný výbor, do ktorého sa mohli do 30. júna prihlásiť žiaci od 6. ročníka vyššie.
ŠPÚ spolupracuje aj s pedagogickými fakultami, aby dokázali súbežne pripravovať budúcich učiteľov na nový systém vzdelávania. Zmeny budú podporené tiež vzdelávaním učiteľov a s prechodom na nový systém výučby budú školám pomáhať skúsení riaditelia a učitelia z praxe v každom regióne. Už v školskom roku 2022/2023 by mali prvé školy začať s dobrovoľným pilotným zavádzaním nového učiva a systému vzdelávania.
Ministerstvo školstva a Štátny pedagogický ústav reagujú touto na potreby praxe a škôl, ako aj na medzinárodné analýzy a odporúčania v oblasti vzdelávania naprieč EÚ či OECD.
„Viac ako 300 učiteľov, odborníkov a akademikov, ktorí nové učivo tvoria, má pred sebou veľkú a náročnú úlohu. Ale na konci bude výsledok, ktorý pocítia všetci – učivo, ktoré dáva zmysel, je logicky prepojené naprieč predmetmi a je podporené inovatívnymi učebnými metódami. To je to, po čom sa v školstve dlho volalo,“ uzavrel šéf rezortu školstva Branislav Gröhling.
… a smerujeme k rozvíjaniu schopností žiakov získavať tituly za peniaze podľa nášho vzoru… Váš minister školstva.
Na papieri to vyzerá fajn. Tak to u nás na Slovensku chodí. Papier znesie. Pán minister však nespomenul, akým spôsobom chcú preškolovať tu väčšinu učiteľov s x ročnou praxou, ktorí nezvládajú svoju pozíciu vyučujúceho, inak povedané, nevedia učiť, nie sú zvyknutí učiť, nemajú vytvorené návyky učiť, sami nezvládajú používanie kritického myslenia, atď… Držím palce všetkým schopným ľuďom, ktorí sa o dobre vyzerajúcu reformu v praxi naozaj pokusia. A pánovi ministrovi chcem odkázať,, že každý kriticky zmýšľajúci človek si je istý , že minister, ktory ziskal svoj titul podvodne, mal po prevalení kauzy položiť svoju pozíciu a odkráčať na smetisko dejín.
Osobne typujem že sa vytlačí miliarda nových chaotickych nesurodych učebníc, ktoré vydajú firmy blízke pánovi ministrovi. Teda príde akože ku reforme. Grohling si odfajkne splnenu úlohu. A tým sa celá reforma skončí. Čuduje sa mi niekto, že som skeptický?
Naše školstvo vyzerá tak, ako kto ho riadi. Mali sme školstvo na vysokej úrovni a čo z neho urobili? Odráža sa to na vedomostnej úrovni a schopnosti toho, kto ho riadi. Politika= patent na rozum. Iné nedokážu robiť, len reformy, čo nás stoja obrovské peniaze za veľké H. Pomaly si žiaci bez počítača alebo kalkulačky nebudú vedieť spočítať koľko je 2×2?
ten uboziak v perom v riti chce ake reformy robit?ved nezvladol vlastnu diplomovku,vyuceny obuvnik,rekvalifikovany kadernik,cakam,ze po volbach bude specialista na operacie ocnej rohovky.
banda spinava amaterska.