ISSN 1337-8481

streda, 30. októbra, 2024

Viac než 600 politických väzňov za 12 mesiacov – Bielorusko…

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img
Viac než 600 politických väzňov za 12 mesiacov – taká je bilancia spojená so smutným výročím zmarených prezidentských volieb v Bielorusku a jednoznačný dôkaz o nedemokratickosti a nelegitímnosti režimu Alexandra Lukašenka. Viac než 600 osudov ľudí a osudov ich rodín, blízkych, priateľov. Aj napriek nespočetným občianskym aj medzinárodným výzvam v Bielorusku stále pokračuje hrubé porušovanie ľudských práv, prenasledovanie, kriminalizácia a zastrašovanie predstaviteľov opozície, občianskej spoločnosti, médií, ale aj bežných občanov, širokej verejnosti. Bielorusko potrebuje celospoločenský dialóg, ktorého cieľom budú slobodné prezidentské voľby uskutočnené podľa medzinárodných štandardov.
Slovensko 🇸🇰 bude naďalej podporovať občanov Bieloruska na ceste k demokracii a slobode. Vyzývame bieloruské úrady, aby okamžite ukončili prenasledovanie vlastných občanov, prepustili politických väzňov, obnovili dodržiavanie základných ľudských práv, slobôd a medzinárodnoprávnych záväzkov.
Zdroj: FB

Páčil sa Vám tento článok? Zdieľajte ho na sociálnych sieťach!

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
Obnoviť ⭯
  1. Bielorusko potrebuje celospoločenský dialóg, ktorého cieľom budú slobodné prezidentské voľby uskutočnené podľa medzinárodných štandardov. Podľa akých? Tých, ktoré schvália v Bielom dome? V Brusselli? Aby si tam dosadili užitočného idiota, ktorého už majú – Cichanovskú, tak ako v 89tom u nás Havla?

  2. pre Miloš Majko 9. augusta 2021, 23:28
    Bavím sa s ľuďmi, aj s Bielorusmi, ktorých mám možnosť stretať dosť často. Vieš Miloš, už ma neskutočne sere jedna vec. Prečo sa do všetkého furt mieša nejaký kretén zo západu a ide dávať krajinám na východe príkazy koho majú voliť, ako majú voliť a kam majú smerovať. Veď nech to nechajú na domácich. Prečo aj doteraz furt šikovali do Ruska pozorovateľov na voľby? Chodili nejaký obsmŕdači na voľby do USA, UK, Nemecka? A kto vôbec volil Cichanovskú? Čo pre krajinu spravila, mimo to, že prchla a sama seba vyhlásila za prezidentku? A prečo ona? Lebo ide západu po ruke? Nech sa každý stará sám o seba a uprace si na svojom prahu.

  3. Ak sú tí zabásnutí liberálni slniečkári,tak je to v poriadku . Akú demokraciu by tam chceli nastoliť ? Takú ako u nás ?
    Tá naša fúria a Cichanovská majú spoločného kámoša – Sereša… to hovorí za všetko

  4. Tony teba je do toho vieš čo že kto je môj kamarát ! Tvoji kamaráti sú Rothschild,USA Brusel a naša totalitná globalistická vláda,že ? Čo dobré pre nás táto chamraď urobila ? Nejakí slováci sú im úplne ukradnutí,len nás využívajú. Putin je aspom slovan,aj keď nie som jeho fanatik

  5. Daniel 10. augusta 2021, 7:10 – co prosim Ta maju Tebou menovani spolocne s diktaturou v Bielorusku?

    Ved tam stvrt storocie funguje jeden zmrd podporovany druhym z Kermla. A obaja svoju existenciu riesia cez ucelove zmeny ustavy, aby v prezidentskych uradoch mohli zdochnut.

    S tym Ty Daniel suhlasis?

  6. aké dojímavé !!!!!
    ako strašne pánovi korčokovi záleží na ubiedenom a utláčanom ľude Bieloruska !!!
    prečo ho natrápi hladomor a násilie v Afrike?
    žeby preto, že Afrika je ďaleko na dostrel do Moskvy ?
    keby mali Bielorusko pod palcom, rakety môžu umiestniť 400km od Moskvy, a to je už v terminológii šach, po ňom nasleduje mat.
    neskutočne ich s…rú nezávislí politici a štáty; tak ich vyhlásime za diktátorov a môžeme na nich kydať. mimochodom pán korčok, ako sa má váš vami uznaný venezuelský prezident Guajdó, akosi o ňom nepočuť …
    dúfam . že tak sa vyparíte aj vy…

  7. keby to tam robili aspon nejak sofistikovane no on už od roku 1994 vyhráva viacmenej s rovnakým výsledkom – okolo 80% (+-4% hore-dole), asi má na to nejakú šablónu a moc sa mu to nechce meniť.:-)…taká vysoká podpora by sa dala pochopiť ak by z Bieloruska spravil raj na zemi, no vzhladom k tomu že sa tak nedeje a naopak ludia z Bieloruska utekajú, organizujú státisícové protesty je ten výsledok vždy tak podozrivý že až je nereálny…a na to ani nepotrebujeme pozorovateľov, ktorých sa tam snažie nepozývať…Vlado navrhuje nechať to na domácich a ja s tým súhlasím a myslím že to je to, čo by chceli aj samotní Bielorusi – slobodné voľby v ktorých oni sami rozhodnú o svojej krajine,..pretože tých viacmenej stabilných 80% voličov za takmer 30 rokov Lukašenka je naozaj na zasmiatie…si predstavte že tolko percent by u nás v minulom roku mal taký Mečiar s HZDS, ale evidentne sú ľudia, ktorým by to vobec neprišlo divné…

  8. pre ratafak : aj u nás boli v 89 -tom státisícové protesty, ľudia skandovali . havel na hrad ! a dnes vidíš realitu: ľudia nemajú ani na havlove králikárne, naše potraviny, ktoré sa nedali jesť, chodili za babku vyjedať Rakúšania ( asi neboli až také nebezpečné), naša voda ktorá sa nedala podľa havla piť, v čechách už čechom nepatrí, východnú armádu vystriedala západná. raťafo myslíš, že tí ľudia boli tak presvedčení o havlový , budajových, kňažkových kvalitách a úprimnosti, alebo zmanipulovaní ?
    veľmi mi to pripomína rozprávku o kozliatkach, keď im vlk hovorí: ja som vaša mamička.
    trochu rozmýšľaj… pravda bude asi niekde inde….

  9. myslím, že Havel by dnes po 30 rokoch 80% podporu nemal, rovnako si myslím že ju už dávno nemá Lukašenko, nemal by ich žiadny politik ani keby prezidentkou bola Matka Teraza…o tom som písal

  10. pre Ratafak plachta 10. augusta 2021, 9:06
    Opakujem, nech si poriadok v Bielorusku spravia Bielorusi, sami, bez pomoci dosadených pajácov ako Cichanovská, lebo tá by bola pre nich to isté čo pre nás Havel a kedysi pre Rusov večne ožratý Jeľcin. Otvoria sa západu a dobrodinci ich s radosťou rozoberú ako domček z karát. Ona sa nabalí a 99% Bielorusom zrazu nebude patriť nič, ako teraz nám. Podniky a pôda sa rozpredá za bagateľ, ceny vyletia astronomicky hore a hurááá, vitajte v kapitalizme. Pár vydrbacov sa nabalí na úkor celého národa. Podobnosť so Slovenskom čisto náhodná.

  11. Správne, nech si krajinu spravujú sami, tak ako každý národ a s tým súvisí aj ochrana ich pody a národného majetku, ja píšem o tom že bohužial sa to nedeje…naozaj myslíš že ten Lukašenko má už toľko rokov takú podporu obyvateľstva? Že to je to čo obyčajní bielorusi chcú? že ho volí 80% voličov? alebo že sa im tam žije lepšie ako nám, Čechom, Slovincom v tom hnusnom kapitalizme?..Že sa tám pár vydrbancom nenabalilo na úkor celého národa?..že si priemerný Bielorus žije lepšie ako priemerný Slovák?..menil by si to s nimi?…podľa toho čo píšeš usudzujem že áno, …ale zatial čo ty nemáš problém ísť žiť hocikam na svete, pre obyčajného bielorusa to zas také ľahké nie je…moj odhad je že ak by si si spravil prieskum a spýtal či ľudia chcú žiť radšej v Lukašenkovom Bielorusku alebo napríklad v kapitalickom Slovinsku/Česku ale aj Slovensku tak pre 99% ľudí to bude jasná voľba….

  12. demokracia 10. augusta 2021, 10:50 – znovu otazka – bol si v Bielorusku, na Ukrajine, Ruskej federacii ci inej krajine byvaleho ZSSR? Ak ano, napis prosim kedy a v ktorej.

    To len ze ci mas prehlad o cenach, urovni zivota ludi, urovni infrastruktury, cenach tovarov a sluzieb, vyvoji kurzu meny voci Euru a USD a – sposobe vykonu moci v krajinach.

    Dakujem za priamu a konkretnu odpoved.

  13. ZSSR znášal najviac dopady exportu revolúcie, t.j. aj úroveň zostatkových štátov musí byť zákonite nižšia. ČSSR a NDR boli na super úrovni voči východu.
    Tak nečakaj zázrak, tiež sa zázrakom zmenili od 89 – ho roku.
    Alebo máš pocit , že už u nás máme životnú úroveň Rakúska alebo Nemecka ?
    A opýtaj sa Slovákov či sa im teraz páči! Prečo vládni činitelia asi zmietli zo stola opozičné referendum, nepovieš mi náhodou? Lepilo im. Vieš koľko Slovákov žije na úver a úkor budúcnosti, alebo na hranici chudoby ? Stačí ísť na stredné Slovensko, alebo východné a otvoria sa Ti oči. nemusí cestovať ani po SNŠ.
    Máš pravdu , nie sme hladní, máme splnený americký sen =murované domy, pracujeme, máme výplatu, len dokiaľ ? Pokiaľ automobilky nezdvihnú zadky zo Slovenska ,energetika nám nepatrí, lebo ako píšeš, pár vyd…….cov sa nabaliĺo na úkor národa (a nemusíš hľadať v Bielorusku), pôdu pár vyd……cov predalo a predáva zahraničným spoločnostiam, takže otvor oči. ke´d to náhodou rupne, tak lepšie bude na tom Lukašenko ako Slovensko, lebo si nedá kafrať do svojej hry od vydr…..cov. A my budeme hladní žobráci, síce pri krásnom výklade ale s prázdnymi rukami pokiaľ nás aj od toho výkladu niektorí dobráci v rámci humanitnej pomoci neodkopnú

  14. Heňo používaš samé budeme, by sme, dokiaľ, keď to náhodou rupne a podobné slovné zvraty. Ale teraz sme tu a žijeme tak ako žijeme, reálne lepšie ako tvoji komunistickí kamaráti. Si obyčajný nasadený a platený ruský trol, páľ do prdele niekde do KĽDR, Kuby alebo aj Bieloruska, tam ti bude sveta žiť. Akurát tam zabudni na slobodné písanie žvástov na internete.

  15. heňo…vždy sa utekalo na ten hnusný kapitalistický západ a to aj napriek tomu že má nespočetné množstvo chýb…, češi a slováci do GB a Nemecka, ukrajinci k nám atď…taká je realita, aká bude budúcnosť si možeme len domýšlať ….áno, može sa stať všeličo, možu sa aj tie automobilky dvihnúť ale zatial to vyzerá že ich viac pribúda ako ubúda…a aj keď sme tu v 90. rokoch tie automobilky nemali a mali nezamestnanosť cez 15%, tak ľudia nehladali prežite na východe…a keď raz tie automobilky odídu (o VW toto čítam už cez 20 rokov a stále nič) tak tiež nepredpokladám že by zrazu hľadali živobytie niekde v Minsku kde si človek zarobí cca 350 eur…

  16. anonym si trápny. žiješ v intenciách plné brucho a posteľ, vidím , že viac ti netreba. kto má iný názor, je ruský trol, nie náhodou čínsky ? tam nevidíš problém.
    p.s. – rupne to určite, na úkor iných a budúcnosti sa dlho fungovať nedá. a my tak žijeme, či sa ti to páči alebo nie. zober si príklady z biológie alebo fyziky, tá ruských trolov nerozlišuje…

  17. Nestoji otazka, ci budu montazne haly automobiliek prestahovane za lacnejsou pracovnou silou, ale kedy k tomu dojde a ci nasi politici dovtedy vytvoria podmienky take, aby ekonomika nestala na nich.

    Pozemky pod automobilky, logisticke centra a pod. PREDALI ICH VLASTNICI zpravidla cez sprostredkovatelov. Spytajte sa, kto, co v Seredi predaval, kedy a komu.

    A nielen pri dialnici, ale aj v centre mesta.

    Pouzivajte fakty a rozum.

    Ziaden kapitalista nepreda moj pozemok. Predam ho ja. Pripadne mesto – vzdy je otazka komu a za co.

  18. pre Ratafak plachta 10. augusta 2021, 12:10
    Môžeš ísť kam chceš, pravda. Môžeš si kúpiť čo chceš, môžeš ako chceš, môžeš študovať kde chceš, len……Keď nato máš dostatok peňazí. A tam to celé padá. Slováci žijú na dlh. Väčšina národa žije, pardon živorí od výplaty do výplaty. A v momente keď človeku ostane dosť len na jedlo, strechu nad hlavou a sem tam nejaké to kultúrne vyžitie, či 1x za rok nejakú dostupnejšiu dovolenku tak si len ekonomický otrok. Nič viac. Bohužiaľ. Miloš, nebol som nikde z krajín ex ZSSR, dúfam, že raz to zmením. Ale, ani na západe to nie je také úžasné, akurát pochopili, že nemôžu ľudí tak zdierať. Preto sa rozširuje EU smerom na východ, lebo tam budú ľudia robiť za menej, kvalitnejšie a najmä zahr. investorov to stojí minimum.

  19. Vlado o chudobe Slovákov sa choď presvedčiť do nákupných centier a to aj v pracovný deň doobeda. A neoháňaj sa tým, že iba v BA, choď napríklad na nejakú svatbu na východ a popozeraj si popri ceste tie domy, bazény a altánky a to aj v najposlednejších dedinách.

  20. Vlado, ja to s našou úrovnou nevidím až tak biedne ale otázka je tá istá: takže ten u 80% národa oblúbený Lukašenko zabezpečil tým bielorusom lepší život než majú Slovinci, Češi či Slováci?…naozaj myslíš že tie volby sú regulérne a má tú podpor?

  21. Vlado 10. augusta 2021, 15:23 – vdaka za pravdu, ze si ziaden zo statov NEnavstivil. To zodpoveda aj stylu pisania – neuraz sa, no je skutocne vidiet, ze pises z toho, co Ti kto podsunie na nete. Zial, ludia ktori necestuju a fakt nemaju prehlad ani len netusia, ktora informacia je este pozitelna a co je ozaj len obycajna propaganda.

    Asi Ti nemusim hovorit, ze ja som bol osobne ako v Bielorusku, tak v Kazachstane, Moldavsku, Podnestersku, Litve, Lotyssku, Estonsku, v Ruskej federacii aspon 6 X a z toho raz dokonca este za sociku. Na Ukrajine aspon 20 az 30 X. Mam toho prelozeneho fakt hodne a tak ja velmi dobre viem, ako sa veci v skutocnosti maju.

    Lukasenko je jedno abnormalne arogantne a chrapunske prasa, ktore sa dlhodobo sprava ako gubernator a nie prezident. V krajine zaviedol tvrdy totalitny rezim a udrziava ho obdobne, ko ostatni diktatori. A skonci v podstate rovnako. Aj ked on sa tomu posledne tak dva dni snazi zabranit spon vyrokmi, ze uz pojde do hajzla.

    Problem je v stave spolocnosti, v akom ju ten totalitarsky zmrd zanecha.

    Ked som vybavoval viza pre celu expediciu o 16 ludoch, hned z komunikacie s arogantnou slepicou na ambasade som pochopil kam ideme – viac osobne, nechce sa mi rozpisovat…

    Inak Minsk je (bolo) fakt udrziavane mesto, poriadok, nula grafitov po budovach a na prvy pohlad celkom fajn. Na prvy pohlad…
    To je ale mozne dkutocne len v totalite. Asi tri mesiace nato bola mena a z milionov presli na cisla s mensim poctom nul, no ekonomike to velmi nepomohlo. Zial, nic efektivnejsie ako trhove hospodarstvo zatial vynajdene nebolo. A neblbni, socializmus to ani nebude… 😉

  22. pre Miloš Majko 10. augusta 2021, 17:54
    Miloš, sorry, ale nepíšem na základe toho, čo sa dozviem na nete, lebo z 90% sú to väčšinou kraviny. Či už rôzne stránky alebo aj články z médií. Aj tých našich, akože objektívnych, ktoré klesli na úroveň bulváru s nezaujatosťou severokórejských 😀 Nie, píšem na základe vlastných skúseností s ľuďmi, s ktorými som sa rozprával, a že ich bolo už hafo. Navyše z rôznych častí, či už Ukrajiny, Ruska, Bieloruska, Pobaltských krajín atď. A viem, že to nechceš počuť, ale máloktorý Ukrajinec je spokojný s tým, čo sa u nich deje. Je choré, že napr. šofér, ktorý ide domov za rodinou a je z Doneckej, či Luhanskej oblasti, je po ceste niekoľkokrát skasírovaný rôznymi milíciami, alebo aj členmi polovojenských zborov, či z príslušníkov pravého sektoru. A to najhoršie, že to tam nikoho nezaujíma. Bielorusi sú tiež nespokojní, lenže tak ako mnohí nechcú Lukašenka, nechcú ani Cichanovskú, lebo sú si vedomí, že je iba poskok niekoho. Ako mi to viacerí povedali, kým nezdrhla a nezačala kvákať o Lukašenkovi, tak o nej takmer nikto nevedel. Proste revolúcia potrebuje hrdinu, a ideálne takého akého niekto vyrobí 🙂 Čo sme zažili aj u nás, len v inom vydaní.

  23. Ach Vlado, čítaš to ty vôbec po sebe? Ty niečo napíšeš a v ďalšej vete to vyvrátiš. Je strašný rozdiel rozprávať sa s nejakých Ukrajincom alebo Bielorusom, ktorý tam reálne nežije a s niekým, kto odtiaľ päty nevystrčil…

  24. Pre 11. augusta 2021, 7:02
    Ach áno, čítam po sebe. A áno jedná sa o ľudí, ktorí reálne žijú v tých krajinách, a majú aj niečo v hlave aj prežité. A pardon, že to nezapadá do tvojho repertoáru a verejne predstavovaných blábolov.

  25. Vlado, myslím že si sám priznal že mnoho bielorusov je nespokojných s Lukašenkom (aj s Cichanovskou) a aj to že priamo neodpovedáš na moju otázku či veríš na tú podporu Lukašenka naznačuje že asi aj ty vieš/tušíš že tie voľby nie sú ok….a práve o to ide…ak sa bavíme o tom že by si tí bielorusi mali krajinu spravovať sami, tak práve kvoli tomu že sa vo funkcií zabetonoval Lukašenko sa to nedeje a každý kto si dovolí verejne proti nemu vystúpiť má problém….všetci vrátane teba to vieme, že to tam nie je ok, že asi aj tí Bielorusi (ok, asi nie všetci) by po 30 rokoch chceli zmenu na čele štátu, len to v dnešnej situácií akosi nie je možné….

Comments are closed.

UPOZORNENIE:
- Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
- Nešírte neoverené informácie a hoaxy. Šírte len to, k čomu poznáte relevantný zdroj a podľa možnosti ho uvádzajte.
- Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidiel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
- Vkladať príspevky do diskusie nie je povolené cez proxy servery a anonymizéry. Takéto príspevky môžu byť zmazané bez akéhokoľvek ďalšieho komentovania a zverejňovania dôvodov.
- Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy.
- Akékoľvek útoky, osočovanie a invektívy voči podpísaným autorom článkov redakcii, alebo vydavateľovi budú zmazané, resp. v prípade, že budú zakladať podstatu niektorého z trestných činov, alebo iného porušenia zákona, autor príspevku by mal počítať s možnosťou zjednania nápravy právnou cestou.
- Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img