Výskumom haldy lúženca po Niklovej huti, dopadom na životné prostredie v Seredi a publikovaniu výsledkov výskumov sa venujú aj slovenské vysoké školy a univerzity.
Jedným z posledných publikovaných článkov v zahraničí, je „Geomorphological Processes at the Industrial Sludge Landfill in Sered, Slovakia“, ktorý nájdete tu: https://www.mdpi.com/2071-1050/13/12/6605
sustainability-13-06605-v3(2)
„Článok je zameraný na identifikovanie zmien ku ktorým dochádza na povrchu skládky lúženca v Seredi. Informuje o jej vzniku a zložení aj súčasnom využití. Popisuje prírodné aj antropogénne procesy ktoré formujú túto haldu. Jedným z opísaných prírodných procesov, ktoré dnes haldu formujú je aj eolická erózia. V súvislosti s ňou článok opisuje aj prvky, ktoré sú vyvievané z plochy haldy na mesto Sereď.“ – definoval článok jeden z autorov, Mgr. Matúš Maxin, z Katedry geografie a aplikovanej geoinformatiky v Prešove.
Renomovaný švajčiarsky časopis s písomným súhlasom autora publikoval fotografiu dokumentujúcu prášenie lúženca na mesto z archívu SeredOnLine.sk.
UPOZORNENIE:
- Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
- Nešírte neoverené informácie a hoaxy. Šírte len to, k čomu poznáte relevantný zdroj a podľa možnosti ho uvádzajte.
- Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidiel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
- Vkladať príspevky do diskusie nie je povolené cez proxy servery a anonymizéry. Takéto príspevky môžu byť zmazané bez akéhokoľvek ďalšieho komentovania a zverejňovania dôvodov.
- Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy.
- Akékoľvek útoky, osočovanie a invektívy voči podpísaným autorom článkov redakcii, alebo vydavateľovi budú zmazané, resp. v prípade, že budú zakladať podstatu niektorého z trestných činov, alebo iného porušenia zákona, autor príspevku by mal počítať s možnosťou zjednania nápravy právnou cestou.
- Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.
A? Super, ďalší článok do archívu, ešte by to chcelo tak 15000 Budajových selfíček, 5000 štúdií, projektov, výzkumov a za milión rokov sa to porieši samé 😀 Čo tak tam aspoň naviezť posratú hlinu a zatrávniť kopec aby sa bordel nerozfukoval po okolí?
neschopny Budaj dosiel, urobil fotecku, Majko napisal zopar bludov a karavana ide dalej, riesenie ziadne. Toto su ty nasi velky enviromentalisti :D.
Čo by si čakal od eštebáka?
a tí 20 ministri pre Budajom to vyriešili úplne na parádu, ale iba Budaj je neschopný. A ty buď Vlado radšej ticho, navozili to tam tí tvoji komouši, nie Soroš
Tí 20 ministri pred budajom sa tam aspoň nechodili pretŕčat a robit si fotečky,čiže oblbovat naivných ludí.
Je taký problém navoziť tam hlinu? Nie Alojza…
Komouši nám zanechali takéto parádne dedičstvo, 30 rokov na to všetci politici sr.li, nikto ani neprejavil záujem to riešiť, ale teraz keď to Budaj nedokáže vyriešiť za rok vo funkcii tak je vlastne za najväčšieho neschopaka práve on…žasnem nad tou objektívnostou
Ratafak tebe už mierne jebe z komoušou, čo ty manku niektorý pretiahol.
Na jednoduchostou, neschopnostou analyzy problemu, ba az tupostou niektorych jedincov skutocne zasnem…
Tak sa zamyslam, kto z diskutujucich si aspon precital clanky pred tymto (su v rubrike) a polozil ZAKLADNE OTAZKY:
– kto je vlastnikom skladky, teda koho je majetkom? Povedane inak – kto je zodpovedny za jej stav?
– co urobila SAMOSPRAVA (minimalne) Dolnej Stredy a Serede za poslednych 30 ROKOV, aby skladka luzenca najlepsie zmizla, minimalne neprasila, co urobili samospravy preto, aby obcania za zjavne znecistene zivotne prostredie dostali kompenzacie?
– co urobili URADNICI odboru zivotneho prostredia OU a KU za poslednych 30 rokov?
– co urobili ostatni POSKODENI OBCANIA na ochranu svojich prav a zivotneho prostredia kde ziju, pracuju a kde vyrastaju ich deti?
To skutocne je tak vela ludi natolko dementnych, alebo ti rozumnejsi len mlcia? Dokedy?
Co si myslite, ze za jeden jediny rok moze urobit minister so sukromnym majetkom, ked PETICIU tu za rok podpisalo snad LEN 5000 ludi? Za rok v takto zasvinenom prostredi malo byt pod peticiu aspon 100 000 podpisov !!!
Co si myslte Vlado a Vam podobni, kto za Vas bude riesit vsetky problemy tykajuce sa Vas, Vasej rodiny a blizkych, ked ich neriesite Vy samotni?
To si fakt myslite, ze staci klikat vecer pri pive do klavesnice a cakat, ako za Vas vsetko vyriesi niekto iny?
mili moji, darmo hadzete vinu na komunistov, ti niklovku nezlikvidovali ani nerozpredali a nerozkradli a vyse 30 rokov tu uz nevladnu, za nich bola vystavana a prosperovala ako ine fabriky, preco museli zaniknut nech si hlada pricinu kazdy sam, rozumnemu dopne , fakt je ale to, ze riesenie a potrebu nieco s tym robit si uvedomovali uz vtedy, luzenec sa mal zeleznicou zvazat (je a bola vybudovana uz za minuleho rezimu) na spracovanie vo vysokej peci postavenej iba pre tento ucel vo Vychodoslovenskych zeleziarnach lenze ako vsetci vieme Niklova huta statny podnik v likvidácii skoncil, zeleziarne takisto nie su statne uz, pec nema kto postavit a americania by tu vyrobu zeleza najradsej zavesili na klinec a prchli, majetok slusne povedane rozsafareny kade tade vratane nedorieseneho luzenca ktoreho sa elegantne stat zbavil plus 30 rokov gagania a tarania a neschopnosti to aspon zatravnit co nieje trvale riesenie ale nieco by to pomohlo, mam dojem ze to cele niekomu vyhovuje
inak v podstate suhlasim aj s prispevkom pana Majka nado mnou
Niklovka nikdy neprosperovala, vyroba z nekvalitnej suroviny bola nerentabilna, neefektivna a vazne znecistila polnohospodarsku oblast
Rad by som skúsil odpovedat na vašu otázku, či ti rozumnejši len mlčia.. V anonymných diskusiách vyhráva hlučnejši, agresívnejší diskutér schopny písať dristy a nepravdy bez ohľadu na fakty. Keď sa slušný diskutér snaží vysvetľovať na základe faktov, ako to robíte napr.aj vy, v anonymnej diskusii nezajde nikam. Nikoho a nič tým žiaľ nezmení a ešte musí strpieť nadávky. Takže hŕstka slušných diskutérov sa postupne vytratila. Čítajú, ale nepíšu. Na margo niklovky, je dobré, že tento problém sa snažíte zviditeľňovať. Mate pravdu, že na tom v prvom rade nezáleží občanom Serede a okolia. Môj skromný osobný názor je, že existuje málo analýz (ak vôbec) konkrétneho dopadu skládky na zdravie seredanov. Zbytočne choroby, typi chorôb, úmrtia, atď. Kým našinec nieje poriadne vystrašeny, nezačne nič podnikať smerom ku zmene.
aby som doplnil Juha a celkový obraz tej „prosperujúcej“ fabriky – ruda sa dovážala cez pol Europy – až z Albánska, aby sme tu mi dokázali sme vyťažiť 1% z tej rudy, 99% bol odpad…výroba bola ohromne dotovaná – píše sa až o 250 milionoch Kčs ročne (obrovská suma na tú dobu) a to v tom nebudú započítané škody na životnom prostredí a likvidácia tej hory…..toto je obraz tých „prosperujúcich“ podnikov…celé to proste muselo padnúť..
Pre p. Majka 12. augusta 2021, 8:04 – zial, naozaj podpisany diskutujuci je v neskutocnej nevyhode oproti anonymovi.
Je to ale ako so vsetkym – ked slusni a mysliaci ludia zostanu ticho, pocut bude len blbcov a tupela.
Ani ja nie som nadseny, ked znasam utoky, no napriek tomu anonymne nepisem a snazim sa komunikovat ani nie s tymi primitivmi, ale s ostatnou diskutujucou verejnostou – len v komunikacii vidim cestu a to vo vsetkom.
Ratafak, zabudol si na Novu Kaledoniu.
PS. z tony albanskej bolo cca 6 – 7 kg niklu, z kaledonskej cca 10x viac.
Jozef 12. augusta 2021, 8:50 – akurat o Albansku sme aspon zhruba vedeli, kde sa nachadza.
No a Nova Kaledonia? Bolo vlastne jedno, ktorou stranou zemegule to poslu. Je uplne v prdeli na opacnej strane globusu…
Oblast Papua Nova Guinea, Australia, Novy Zeland.
Pre Miloš
Súhlasím s tebou Miloš, pod petíciou malo byť viac podpisov. Ale nebolo. Ja som ju podpísal. Lenže, tak ako sa nato vysrala býv.vláda, tak sa nato vysere aj táto aj tie po nej. Lebo…..súkromný majetok. A toto je kameň úrazu a neschopnosť našich garnitúr. Tu nejde o lesík,kde rastie agačina, ale o toxickú skládku, ktorá znečisťuje okolie. To je problém odklepnúť zákon, že majetok sa zaberá, z dôvodu, blabla,na rozprávky a nezmysly tam máme momentálne svetových odborníkov a začať vec riešiť? A keď sa Herr majitel ozve, tak ho poriadne dodrbať a dať mu to k náhrade. Alebo ho rovno zabásnuť. I keď všetci vieme, že sa neozve. A ešte k petíciam. Je 5000 podpisov málo? K tejto veci, asi hej. Ale vidíme ako sa na SK pristupuje k vôle ľudí. Petície sú ignorované, resp.ani len nedorazia ku kompetentným. Takže, čo majú bežní občania robiť, keď sú ignorovaní sprava zľava? Jedna vec ma napadá, ale radšej pomlčím.
|Pre Vlado 12. augusta 2021, 10:38
Presne ten zakon je problem, ak si dobre pamatam tak skusali nieco v style ze stat pomoze sanovat a na oblatku ziska polovicu pozemku. Napadli to smeraci ze sa to da zneuzivat… (nehovorim ze nie, urcite ano ked smeraci su 1ka vo vyjebavani so systemom).
Asi by to mali skusit z ineho konca a to ze vlastnit taketo nieco by mala byt obrovska gula na nohe tak aby sa toho chcel sam majitel zbavit… Mohlo by to tak prepadnut v prospech statu, pretoze evidentne dnes moze mat majitel v pici nejakych 6 mil ton karcinogenneho odpadu a nic mu nehrozi.
Vlado 12. augusta 2021, 10:38 – od zakladu zle nastavene. Nezaujima ma skladka, ci tu bude, alebo nie. Nejedna sa totiz o vysypany privesny vozik odpadu niekde pri ceste, ale o miliony ton na niekolkych hektaroch.
Ked chcem pohnut s takto vaznym problemom, musim identifikovat, co chcem dosiahnut. A za tym musim ist.
Takze znovu: co konkretne nam vadi Vlado?
pre Miloš Majko 12. augusta 2021, 11:34
Čo mi vadí? Že na SK sa miesto akýchkoľvek riešení vypracováva 150 štúdií, posudkov, a blabla neviem čoho všetkého. Hneď na začiatku, ako tam bol Budaj 1x, som ti napísal, že miesto rečí a fotiek, by mali kopec zaviezť hlinou, zatrávniť, aby sa zemina spevnila a bordel sa prestal rozfukovať po okolí. Neviem kto a koľko sa z toho bordelu odváža, ale videl som to raz, naložené na vagónoch, bez plachty, a prášilo sa z nich na všetky strany. Tak ak sa má takto likvidovať skládka, to radšej ju zahrnúť, lebo sa bordel dostane aj tam kde nebol. A na margo odpovedi typu: musím identifikovať čo chcem dosiahnuť, tak neviem, čo sa chce teda dosiahnuť? Ide o naj selfíčko na luženci, či ocenenie pre Budaja za najkrajšie kecy, alebo o množstvo posudkov na 1 skládku, či o čo teda ide tejto garnitúre? Neviem prezraď nám to. Poznáš ich lepšie než my.
Vlado 12. augusta 2021, 15:36 – ked budes mat bordel vo svojej obyvacke, kopu hoven, smrad, budes tvrdit ze hovna su Tvojim majetkom a dokonca na to budes mat aj papier, aj ked to bude vadit susedom, pride Ti tie hovna odpratat minister, alebo by mali prioritne konat prislusne organy za to roky platene?
Sorry, ze sa to snazim vysvetlit tak nazorne, no mam pocit, ze inak to nechapes.
Obzretie sa do minula
Jozef | 31-03-2010 12:22:07
Dovolim si citovat z netu: Niklová huta v Seredi Stará fabrika Niklová huta zanechala v Seredi a Dolnej Strede obrovskú horu luženca, odpadu pri výrobe niklu. Hromadil sa od šesťdesiatych rokov minulého storočia a tridsaťmetrová kopa predstavuje päť či šesť miliónov ton. Hora má tretieho majiteľa Hora luženca prešla do súkromných rúk začiatkom deväťdesiatych rokov minulého storočia, dnes je v rukách tretieho majiteľa, spoločnosti Ferroport Bratislava. Ten luženec predáva ako surovinu, z ktorej sa dá získať železo. Zo skládky tak ubudlo takmer 2,5 milióna ton. „Predávali sme firmám v cementárenskom, hutníckom a ťažobnom priemysle. Cementárenský priemysel prestal luženec odoberať, lebo v rude sa nachádzajú aj zvyšky chrómu, ktorý je podľa európskej legislatívy neprípustný. Pripravujeme tri projekty spracovania luženca v Seredi, napríklad výrobu práškového železa. Rokujeme ohľadom toho so švajčiarskymi investormi,“ povedal Peter Horečný, riaditeľ Ferroportu. Spoločnosť musí podľa obvodného úradu životného prostredia v Galante kopu luženca polievať, sleduje spodné vody, ktoré sú v norme. „Údržba luženca nás stojí 15 miliónov korún ročne, čo robíme bez príspevku štátu. Malý príspevok sme dostali na zatrávňovanie a do úpravy skládky chceme aj naďalej investovať,“ zdôraznil Horečný. No i tak sa obyvatelia sťažujú, že nad skládkou sa dvíhajú mraky prachu, ktoré vietor zanáša na Dolnú Stredu, Sereď i okolité obce. „Mikročiastočky jemného prachu idú za sucha do ovzdušia, sadajú na domy, prenikajú pod škridle a okná. V obci máme iba tri percentá stromov, nemá čo zachytávať znečistenie. Obávame sa zdravotných následkov, ako je alergia, astma či onkologické ochorenia,“ povedala Blanka Seidlová z Dolnej Stredy Jeden z predošlých majiteľov skládky sa zaviazal, že horu do roku 2015 zlikviduje, no firma už neexistuje. „Tento záväzok nemá právny podklad,“ povedal Horečný. Vedúci oddelenia životného prostredia v Seredi Róbert Gablík predpokladá, že pri doterajšom tempe vývozu by skládku zlikvidovali až za 600 rokov. „Majiteľovi sme ponúkali projekt, aby mesto s nami založilo spoločný podnik. Mali sme investora, ktorý by zlikvidoval skládku za šesť rokov. Majiteľ však nesúhlasil,“ hovorí Gablík. Sereď dostáva za znečistenie prostredia od firmy 20-tisíc korún ročne, Dolná Streda kompenzácie nedostáva. Sereď vyzvala rezortného ministra, aby mestu pomohol riešiť problém lužencovej hory.„Štát na riešenie problému nemá dosah. Bude ho mať až potom, ak bude platiť zákon o starých záťažiach,“ povedala Dáša Uhliarová z tlačového oddelenia ministerstva životného prostredia. Zdroj: http://www.sme.sk , 4. 6. 2007, Jana Beňová a okrem ineho, kvoli tomuto bordelu od nas bocia aj investicie. Udajne aj PSA odmietla Sered a uprednostnila TT kvoli luzencu. Uvidime co nam slubia buduci mestski radni vo volbach.
Pán Majko, myslím, že pýtať sa Vlada, čo s problémom urobiť, ako ho vyriešiť, je absolútna strata času, ako ste si už isto všimli. Vlado je kverulant. On nemá riešenia ničoho, on má len chuť si ponadávať (nič hlbšie za tým nehľadajme), lebo to kedysi nemohol a teraz môže. Nie že by nebolo, čo kritizovať, ale aj kritika musí mať nejakú úroveň. Vy však Vlado predvádzate obyčajné, banálne krčmové okydávanie. „Neschopnosť našich garnitúr“, to je taká všeobecná floskula až to v riti štípe. „Petície sú ignorované“, ďalšia sebaobrana. Čo vám Vlado bráni navrhnúť nejaké super riešenie, veď mailová adresa ministra je verejne dostupná? Keď ste tak nespokojný so súčasným stavom, tak sa do veci zaangažujte (už nie je socík, môžete buď prádzno drístať alebo konať), bombardujte ministerstvo životného prostredia od rána do večera, získajte si mediálnu pozornosť, alebo niečo preboha urobte, určite to bude prospešnejšie ako tu „obohacovať“ vašimi výplodmi diskusiu. Mimochodom, tu nezmeníte ani ň. Ale samozrejme vy a vám podobní nostalgici na časy minulé, majú v sebe vypestovanú naučenú bezmocnosť. A internet vám umožňuje hrať sa pred sebou samými na hrdinov. Kedysi váš názor nikoho nezaujímal, a tak ste si šušotali doma, a ľaľa, dnes sa dá po internete pekne krásne zapi…ť na celý svet. Toť rozdiel. Inak veľmi pripomínate toho zamindrákovaného „voccu“ (podobnosť čisto náhodná). Ten tiež od rána do večera vybľakuje, čo všetko je zle. Len ešte som ho tiež nikdy nepočul navrhnúť niečo, čo by rozumovo obstálo. V tom je však jeho kúzlo, lebo slaboduchí (bez urážky) resp. nepoučiteľní nemajú radi zložité odpovede, čo títo obchodníci s dažďom samozrejme vedia.
Tomáš lepšie ste to ani nemohol napísať, vynikajúci príspevok, ďakujem
https://www.youtube.com/watch?v=LI6kWv9s5S4
to ze rudu dovazali aj z tramtarie a kolko sa z nej chemickym procesom dostalo niklu v tom neni vobec problem ani nebol aj dnes sa vozia suroviny tovary od vsadial hovori sa tomu obchod pani, doviezlo sa odkial sa dalo ako aj dnes kde je najvyhodnejsi pomer ceny a kvality, a z Albanska? bola s nim dohoda o spolupraci, spriateleny stat atd. ale napr. zbrane sa dnes preco kupuju americke, resp. zapadne? lebo su lacnejsie? blbost, lebo sa vyrabaju dalej od nas? blbost, lebo su kvalitnejsie? blbost, lebo propaganda a ritolezectvo so kseftami? pravda. volakedy sa liezlo do riti rusom a dnes americanom ale to som trosku odbocil
komunisti skladku sice vytvorili ale kapitalisti ju dali do pravneho vzduchoprazdna kedy sa s tym nic neda robit lebo je sukromna, ten kto to vyslovi by si zasluzil nakopat do riti lebo nechce najst riesenie
pre tomáš 12. augusta 2021, 16:30
Tomáš, neviem či ste slepý, blbý alebo oboje, ale uviedol som to tu niekoľkokrát. Mimochodom, jozef, super príspevok ale potom sa natíska otázka, načo sa sem Budajko unúval, keď vedel, že s problémom nehne a je to z pozície štátnej moci neriešiteľné? Aby si spravil fotečky? PR? Či….? Lebo mi to pripomína rovnaký ojeb ako Matovičov, keď točil trapné videá z Francie, kde stáli všetci retardi z olajna, pred „Počiatkovou vilou, čiže majetkom SK.“ Ktorá stále majetkom SK nie je a nikdy nebude, ale to trnavský vocca a odrbávač v jednej osobe dobre vedel. On len potreboval dobre ojebať ľudí, aby sa dostal, tam, kde teraz zmatkuje a robí jednu pi.ovinu za druhou. Ako aj celá banda čo tam sedí.
Ale ok, jedno volebné obdobie ich snaď prežijeme. A teraz k veci, aby sa tomáško s jozefom zas nemuseli odbavovať 🙂 Chápem vás, vy ste proste odborníci na všetko jadrovou energetikou počnúc, svetovou ekonomikou končiac. Teda, podľa vašich príspevkov, kde všetko a všetkých – mimo vás dvoch kritizujete a zhadzujete. Neviem čo ste zač ani čo ste v živote dokázali ale klobúk dolu. Ako svetoví odborníci na všetko ste to dotiahli až na SOL. Fajn, vlastne ste mi uľahčili jedno rozhodnutie a som vám v podstate zaň vďačný. Pochopil som, že tu nemá cenu absolútne nič písať. Tuná totižto nie je záujem o nijaký iný názor, diskusiu, proste o nič, mimo názorov vás dvoch a Miloša. Také trio, ktoré sa super dopĺňa. Miloš, ani sa neuraz ale tie odpovede, čo si sem uviedol, že musíme definovať čo chceme a vlastne hneď nato, že s tým musia robiť niečo orgány, ktoré nekonajú, mi pripomína jednu tzv. nekonečnú anekdotu s názvom Quo vadis. Alebo pesničku Lojza a Líza 😀 Pár viet dokolečka ale bez konca a riešenia. A toto je presne diskusia tu. Jozef a Tomáš, naše názory, naša pravda, naše predstavy, my my a my 😀 Tak v poriadku mládenci, hecujte sa, tľapkajte sa po pleciach ako ste to zase dokázali, že ste sa do niekoho obuli, i keď mi je to u prdele. Len jedno si uvedomte, svet sa točí okolo slnka, nie okolo dvoch mudrlantov, ktorí tu de facto zhadzujú a urážajú každého, ale pritom ukazujú na všetkých.
Ja som tu na rozdiel od vás, napísal konkr. veci a nie raz, čo by sa s týmto problémom mohlo spraviť. Petíciu som podpísal. Ako aj tú z 2013, kde sa jednalo o dosť veľký problém s vodou. Kde skončila a či bola vôbec niekedy niekomu či niekam doručená som sa už nedozvedel, pričom som pomáhal so zberom podpisov. Ok, pripíšem to ďalšej náhode, záhade, na ktoré si už pomaly zvykáme. A Tomáš, prečítal som xkrát Vaše príspevky a prepáčte, ale sú o hovne a o ničom. Milión rečí, ale nič konkrétne. Presne ako Matovič 😀 Miloš, pardon, ale ako miestne noviny a novinára ťa beriem, ale odkedy prišla nová vláda sa nestačím diviť. Ale, zrejme to má svoje výhody. Chápem, človek robí čo vie.
P.S. Miloš, jedna prosba, keď budeš s Budajom na kávičke, prosím ťa, povedz mu, nech sa konečne rozhýbe a postará sa o to, ak nato má kompetenciu, odvahu alebo chuť, aby sa z našich lesov a NP nerobili len ťažobné a stavebné parcely.
Má úcta
Vlado týmto tvojim príspevkom si iba do bodky potvrdil Tomášov komentár k tebe. Iba veľmi dlhý nárek a nič si nenapísal, normálne mi slzička vypadla pri tvojom príspevku, fňuk, fňuk, kde mám vreckovku.
Ekonomický analfabet
Klub 500 sa vyjardil aby stiahli navrh zakona na sanaciu envirozatazi pretoze je v rozpore s ustavou. Takze tak, zrejme musime pockat na dalsi prerod systemu a znarodnovanie, pretoze dnesny system poklada sukromne vlastnictvo za nedotknutelne…
pre Vega ja obdivujem pána Majka ako trpezlivo sa snaží vysvetliť všetko.Sledujem už dlho a vždy píše pravdu.Niekedy ani neverímže to môže byť pravda ale potom vždy vyjde najavo.On má veľa informácií.Aj teraz tu už dávno pán Majko písal o súkromnom majetku len Vlado stále splieta somariny.
občan 13. augusta 2021, 10:46 – na komunikacii su noviny zalozene od zaciatku. Vdaka, ked sa pod nieco podpisem zanmena to, ze mam dostatok informacii na to, aby som sa podpisat mohol. Ak si nieco len myslim, mam indicie, alebo to neviem urcite, tak to bez problemov napisem a priznam hned pri publikovani informacie a to z dovodu, aby kazdy pocital s tym, ze pravda este zname nie je a moze sa odlisovat od v danom momente publikovanej verzie.
Vo vycsine pripadov ma neopisatelne viac informacii ako verejnost a zial, niektore ani zverejnit nemozem, alebo by ich zverejnenie v danom momente nebolo rozumne / takticke / bezpecne.
Vlada, ako aj Daniela, Obyvatela a viacerych dalsich diskutujucich poznam dlhe roky osobne a tak k nimi publikovanym prispevkom pristupujem maximalne tolerantne, lebo viem vela z pozadia a ich sposobu myslenia. Aj ked sa s ich nazormi vela krat nestotoznujem neznamena to, ze sa na temu nevieme bavit a to vela krat aj telefonicky, alebo osobne.
V poslednych mesiacoch je spolocnost skutocne hodne nazorovo polarizovana a ja som rad, ze diskusia na SOL sa zatial drzi v akceptovanelnych medziach.