ISSN 1337-8481

utorok, 3. decembra, 2024

Táto vlna je už prehratá. Opatreniami bolo potrebné motivovať k očkovaniu a odvrátiť vlnu nasledujúcu

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img

Včerajšie rozhodnutie vlády SR, ktorým bol zavedený viacmenej tvrdý lockdown je síce vzhľadom na súčasný stav pochopiteľné, no z dlhodobého hľadiska nie zrovna úplne logické. Už v predchádzajúcom článku som sa snažil priblížiť pochopiteľné postoje ako neočkovaných tak žiaľ aj mnohých očkovaných ľudí k zvýhodneniu tých, ktorí boli, sú a chcú byť zodpovední.

Tým, že očkovaným a prekonaným napriek ich progresívnemu a zodpovednému prístupu k ochrane proti koronavírusu neboli ponechané výhody, strácajú motiváciu k absolvovaniu očkovania nielen doposiaľ neočkovaní ľudia, ale žiaľ aj mnohí už očkovaní (k aplikácii tretej dávky vakcíny).

Problémom sú aj zatvorené reštauračné, kaviarenské prevádzky a obchody, ktoré mali byť pre túto kategóriu ľudí otvorené. Pomohlo by to nielen samotnej ekonomike, ale aj dôvere vo vakcináciu.

Skutočne je najvyšší čas otvorene priznať, že pravdepodobne pre určitý populizmus a rôzne názory k opatreniam vo vládnej koalícii bola opätovne premrhaná šanca v dostatočnom predstihu zmysluplne zabezpečiť prevenciu a vyhnúť sa súčasnému stavu tým, že už zhruba od septembra mali byť určité služby v krajine dostupné len pre zaočkovaných a prekonaných. Odôvodnenie takýchto opatrení je pochopiteľné a logické, účinnosť vakcinácie je preukázaná vedeckými výskumami a aj v okolitých krajinách vidíme príklady zavádzania dokonca povinného očkovania.

Toto skutočne nemôže byť téma pre laikov, nesmie to byť téma pre politikov získavajúcich lacné body na jednoduchých občanoch a už vôbec to nesmie byť téma pre ľudí popierajúcich očkovanie ako také z medicínskeho hľadiska.

Žiaľ, práve nezodpovední populistickí politici nemajú iné témy ( migrácia v posledných mesiacoch ustala, téma Lučanského vyprchala dostratena a namočiť hod do srač…k sú ochotní už aj vlastní) a tak vo veľkom sa snažia využiť antivaxerskú vlnu, kedy k výsostne odborným témam na sociálnych sieťach a v iných diskusiách cítia potrebu vyjadrovať sa od upratovačiek cez traktoristov, murárov až po IT-čkárov, právnikov a lekárov všetkých odborov. Bol by som zvedavý, ako by reagoval ktorýkoľvek antivaxer, keby mu zub išiel vŕtať psychiater, alebo operáciu žlčníka vykonávať očný lekár, keď už hovoríme o niektorých lekároch „špecialistoch na covid“ no reálne fungujúcich v ambulanciách pediatrov, alebo dokonca len píšucich knihy o zdravej výžive.

Nesnažím sa vyzdvihovať konanie súčasnej vlády – podľa môjho názoru sa v mnohých prípadoch správa ako „slon v porceláne“ no pravdepodobné dôvody som spomenul už na začiatku. Zastávam však názor, že takýmto spôsobom sa dopredu budeme hýbať len veľmi pomaly, s veľmi bolestivými stratami a to nielen na zdraví a životoch mnohokrát nám blízkym ľudí, ale aj na ekonomike. A takýmto spôsobom sa covidu a teda nevyhnutných opatrení nezbavíme ani budúci rok, možno dlhšie.

Na záver snáď len – táto pandemická vlna (a je jedno či ju nazveme treťou, alebo štvrtou) je pre Slovensko veľkým problémom, no priznajme si, že napriek tomu je stratená. Keby sa dnes dali zaočkovať aj všetci neočkovaní, do vybudovania imunity po druhej dávke uplynie tak dlhý čas, že pozitívne výsledky nateraz očakávať nemôžeme. Pomohli by však eliminovať vlnu, ktorá ak nepríde k ďalšiemu masívnemu očkovaniu, bude s najväčšou pravdepodobnosťou nasledovať. Preto bolo práve teraz potrebné zamerať sa nie na obmedzenie všetkých, ale najmä na motivovanie ľudí a zabezpečiť tak odvrátenie opakovania sa chýb z minulosti. Na to, ale evidentne nateraz niet vôľa. A tam, kde nie je vôľa, nie je ani cesta.

Páčil sa Vám tento článok? Zdieľajte ho na sociálnych sieťach!

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
Obnoviť ⭯
  1. Suhlas s tebou, skratka Slovaci naleteli na krasne ruzove recicky degeska plagiatora a podvodnicka, ktory nic nevlastni. Teraz uz nestaci iba hulakat na namestiach kto kolko kradne a pod. Nic dobre neurobili ani pre pandemiu, ani pre stat a jeho obcanov. To svedci o vsetkom. Ale nebojte sa, volby su blizko a tato cvarga neschopakov pojde prec na smetisko dejin. A hadajte kto ich vyhra. Uz sa to raz stalo. Ja to viem. A bude stokrat lepsi ako tito tu. Iba lahkovazny a naivny clovek si mohol mysliet, ze z tohoto stvorlistka moze vzist nieco dobre pre Slovensku republiku. Nic a pre nikoho. Iba pre zahranicne firmy a zaujmy.

  2. Ktorá politická cvarga je správna lebo mne sa zdá že po zlom dôjde ešte väčšie zlo a tak sa to opakuje stále Môj postreh Ked politici budú pracovať pre svoj prospech tak to bude zle Až keď im bude záležať na prospechu Slovenska možná že to bude ok

  3. Pele išiel zatvárať Slovensko pre 60 nakazených ale vy viníte Matoviča sa toto všetko. Náhodou vám trošku nehrá v hlave? Za toto môžu len a len ľudia a nie jedinec a ani politici. Neľubi sa vám testovanie, očkovanie, rúškovanie …atď. Vidíte len seba. Je to tvoja osobná vec či chceš alebo nechceš byť očkovaný, rúškovaný a testovaný. A nie tu kričať po námestiach a v obchodoch. Mne je osobne jedno či si aleoi nie si očkovaný. Vždy sa s tebou porozprávam a beriem aj tvoj názor na túto situáciu. Ale kurňa tie dva týždne vydržme či to pomôže, aby sme potom mohli mať pekné sviatky v kruhu rodiny spolu.

  4. Klobuk dole ze to Pele urobil, tu sa bavime, ze nie su schopni vobec zvladat pandemiu v ramci moznosti a dat take opatrenia aby to malo aj ucinok a zmysel a vobec celkovo riadenie statu, stat ako aj pandemia ide vlastnou zotrvacnostou a nikto to neriadi, a ked aj nieco zavedu tak neskoro, nedokazu sa dohodnut na nicom.
    Preco su skoly otvorene? Deticky sa nakazia, potom daju tatinkovi a maminke darcek v podobe covidu, dalej tatinko a maminka v zamestnani a takto to ide dalej.
    Toto malo byt mesiac dozadu=skoly zatvorit
    Teraz aby to malo vyznam je potrebny lockdown v pravom slova zmysle zamestnanci doma, deti doma, kazdy doma iba kriticka infra aby fungovala a za dva tyzdne bude vysledok.
    Zase sa vysrala cela vlada na to, nic nerobili ked bolo treba skratka.
    Pytam sa teda co robia pre ludi?
    Suhlasim s tym aby bol kazdy doma dva tyzdne ale sklamem ta. Pekne sviatky mat asi nebudeme.
    Tiez mi je jedno ci si ockovany alebo nie. Respektujem kazdeho nazor. A nikoho za to neodcudzujem.
    Toto delenie tiez urobila vlada. Lebo slubovali nesplnitelne pre zaockovanych. A zabudli na najdolezitejsie. Covid moze prenasat kazdy a takisto aj dostat.
    Dalo by sa o tom pisat dost.

  5. Ano 25. novembra 2021, 14:57 – som si isty, ze chudak si Ty, lebo o Tebe som pocul, ze sa hadzes o zem uz od malicka. Teda okrem ohryzania nechtov.

    Ja sa na lockdown tesim, kedze budem mat sancu konecne si dokoncit muzeum a dotriedit archiv materialov pouzivanych vo filme a knihe o nasej samosprave.

    Zapamataj si, mna kazdy prekonany problem posuva dopredu !!

    V inej situacii su obchody, kaviare na restauracie, ktorych majitelia by ludom ako Ty najradsej odrazili sprostu gebulu. Im totiz budu peniaze zakaznikov hodne, hodne chybat…

  6. Pre lolo 25. novembra 2021, 17:31 – suhlasim, opatrenia mali byt podstatne skor – pisem o tom v clanku. A suhlasim aj s tym, ze dost urcite kludne a prijemne sviatky mat nebudeme.

    Sluby o slobode a pod. tu boli, no vyvoj ukazal, ze nova mutacia virusu je pekna svina a ani vakciny proti nej neposkytuju zdaleka 100%-tnu ochranu.

    Problem ale je naozaj v nizkej ockovanosti populacie. U nas nateraz Japonsky model ZIAL nehrozi…

  7. Pre Anonym 25. novembra 2021, 17:06
    Covid je apolitický je na Slovensku aj v Rusku…
    Vláda je politická a poplatná a preto počúvame testovanie je atómová bomba , jedine očkovanie je riešenie a pravda je taká, že prvoradá je liečba a potom očkovanie a opatrenia. To sú ako tri Svätoplukove prúty.

  8. Myslím si že lockdow by mal byť až do Vianoc, pretože zrušiť ho pred Vianocami by malo za následok nahrnutie sa ľudí do obchodných centier a zmysel tohto lockdownu by bol nulový,alebo to povoliť, len pre tzv.OP

  9. Jozef 25. novembra 2021, 18:11.Niektorý obvodný lekári fakt covid liečia.a čuduj sa svete dosť úspešne(nie ivermectinom).ale vela Ti povie “ davajte si paralen na horúčku, nejake vitamíny.a hlavne mi sem nelezte!!ked si nameráte kritickú hodnotu kyslíku v krvi potom volajte 112 „

  10. Tak ten hnusný červený hranol chce zvolať zasadanie parlamentu a rozčuľuje sa, že bratislavské ulice sú plné ľudí. On, ktorý pred pár dňami zvolal demonštráciu do Blavy s prevažne staršími nezaočkovanými bez rúšiek ľudí natlačených na sebe. On, ktorý zvolal nedávno zhromaždenie do amfiteátra v najviac covidovo postihnutej oblasti s rovnakým osadenstvom. On, ktorý ich poslal na istú smrť a ktorého voliči vo veľkom zomierajú v nemocniciach. Čo ho zrazu začalo hrýzť svedomie?

  11. Majko zabudol si si dat lexaurin? Nejako podrazdene reagujes, asi som trafila klinec po hlavicke 😛 skoda ze ten logdaunik bude az do leta a budem tu citat este vela tvojich vylevov

  12. Bohus, obvodny? Liecia kovid? Nemyslim miernu teplotu. Ale tazky stav.
    Keby existoval skutocne ucinny liek, tak by najlepsi sposob zbavenia sa kovidu bolo premorenie a tym ziskanie bunkovej imunity. Ale pri tak vysokej smrtnosti bez lieku to je ee.

  13. Jozef. Ano!neviem či som použil správny výraz. bola a to lekarka u ktorej má človek kartu .A nebol to ľahký priebeh,povedal by som stredne ťažky .až ťažký.

  14. Miloš. ja som sa na jar 2020 tešil na tvrdý lockdown (slubovali blackout)tešil tiež. reku, konečne si oddýchnem. Trt makový! roboty som mal a mám ešte viac

  15. Jozef. Treba to zachytiť hneď v úvode.a treba mať ochotu liečiť.a experimentovať aj s ATB.Inak Paralen na teplotu pri covide moc nepomôže.lepšia je kyselina acetylsalicylova. potláča teplotu tlmý bolesť a je protizápalová. ale nie dlhodobo!

  16. Miro 25. novembra 2021, 20:11.píšem len o skúsenostiach s lekármi a ich liečení covidu.A ten aspirín doporučovali aj lekári.Mal som problém si ho kúpiť. ale nie na covid

  17. Tak čo dosiahol si vyvrcholenie? Plagáty na wc s matopičom a hrkerom? Prečo nezatvoria školy keď najviac to roznášajú detičky medzi sebou a nosia to domov? Aby sa asi naplnili štatistiky a bolo dobrovolne povinné očkovanie ratolestí?

  18. Arnost,dakujem. A teraz komu dat za pravdu? Drbalovi ci Trnkovi?
    Ale napriek tomu to neriesi to co som sa pytal Bohusa. Zatial ziaden zazracny liek na kovid. Drbal neuznava ani mk protilatky. A spoliehat sa na premorenie…. Zatial nieco okolo 5 mega mrtvych . Prilis velka cena.

  19. Jozef 🤷‍♂️ ja som o zázračnom lieku a postupe ani nepísal.Naša detská lekarka momentalne lieči deti cez telefon! pošleš foto. popr video ako kašle a ona Ti pošle recept 🤦‍♂️.Aj tak še dá,aj takše dá!

  20. Kedze sa stale spomina ockovanie, mna by zaujimalo, teda ak by tu
    nahodou bola osoba erudovana, ze ako su na tom Imunoglobulínové prípravky a covid? Dakujem

  21. Online reportáž
    07:34

    Podle počtu nakažených koronavirem za sedm dní je nyní v EU nejhorší situace stejně jako před týdnem na Slovensku (1 430 případů na 100 tisíc obyvatel za sedm dní do 24. listopadu, o týden dříve 1 156), druhá je nyní ČR s 1 097 případy (se započtením čtvrtečního rekordu má ale už 1 231 případů na 100 tisíc obyvatel za sedm dní; před týdnem byla ČR pátá s 813 případy). Třetí zůstává Rakousko (1 077, o týden dříve 942). Česká republika se tak po zhruba devíti měsících vrátila na čelní příčky žebříčku zemí EU podle incidence, který od konce února zhruba dva týdny vedla. Vyplývá to z dat projektu Our World in Data.

    Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/covid-19-koronavirus-nakazeni-narust-hospitalizace-epidemie.A211126_055618_domaci_ajez

  22. Miro: Ja som nikde o vodke a aspirine nepisal, tak si tie tupe poznamky nechaj pre seba. A ked ti bude hrozit tromboza, tak aj ten aspirin ti bude dobry.

  23. Miro.“Ako mierniť symptómy COVID-19?

    Na zníženie teploty, miernenie bolesti a liečbu zápalu môžu užívať lieky na báze kyseliny acetylsalicylovej, ako je napríklad Acylpyrín . Ten je dostupný okrem klasickej tablety aj vo forme rozpustných šumivých tabliet s vitamínom C. Ďalej sa odporúčajú aj prípravky s obsahom ibuprofenu alebo paracetamolu, ktorý tiež znižuje teplotu a tlmí bolesť.“toto iste som napísal aj ja.Niekedy sa liečily respiračné ochorenia Bromhexinom a acylpyrínom.Len Kotleba Vás zblbol tým Bromhexinom.Teraz ti lekarka predpiše Kalobu(ok) a OSCILLOCOCCINUM 🤦‍♂️

  24. Je mi ľúto zdravotníkov a ľudí ktorým bola odložená zdravotná starostlivosť. Ale ak máme hľadať niečo pozitívne na týchto vlnách, tak by som vyzdvihol to že s postupujúcim časom sa zvyšuje aj priemerné IQ tohoto národa. Hlupák nepochopí.

  25. Do Českej republiky nebudú môcť od soboty vstúpiť občania tretích krajín, ktorí boli v posledných 14 dňoch viac ako 12 hodín v Juhoafrickej republike , Namíbii, Lesothe, vo Svazijsku, v Zimbabwe, Mozambiku alebo Zambii.
    Na Twitteri to v piatok oznámil dosluhujúci minister zahraničných vecí Jakub Kulhánek.
    P.S.toto opatrenie určite súvisí s novou variantou vírusu z Afriky,ktorá je extrémne infekčná a mutuje

  26. Ce gevara,nemáš pravdu,lebo politici veľmi ovplyvňujú ľudí,či sa dajú alebo nedajú zaočkovať..ver mi..hlavne starí ľudia..mňa presvedčili iný ludia

  27. Aký politici? Kašlať na nich…daj sa zaočkovať, to je o tebe a tvojom zdraví nie o politikoch. Taliansko malo včera 71 mrtvych je tam cez 60 000 000 ludí, u nás bolo 70 mrtvych a je nás cez 5 000 000. V jednoduchom prepočte je to 840 ludí, ak by sa nám chceli rovnať. To sú čísla ked bolo u nich Bergamo. Ale to u nich vtedy končilo, u nás to začína. Delta variant. Takže si poblahoželajme k spoločnému výsledku, k vianociam ako v 1944.

  28. Mňa aj moju rodinu na očkovanie presvečila fotka kde sa očkuje pán Majko.Neboli sme proti ale ani za.Chceli sme len tak preplávať medzi a čakať.Ale pán Majko keď napísal že aj jeho rodina aj syn sa očkuje tak jemu verím.Aj v týchto článkoch to píše jasne a má pravdu.Pán Majko čo si myslíte že potrvájú tieto obmedzenia len dva týždne?

  29. Drahá sereďanka ! Takýchto obmedzení tu bude za X rokov ešte toľko veľa,koľko bude chcieť táto dočasná zapredaná vláda !

  30. sereďanka 26. novembra 2021, 16:12 – myslim si, ze lockdown bude do januara, no rad by som sa mylil. Tvrdsi ci maksi, no nevyhnutny – dnes tu mame odraz situacie z pred nieco viac ako tyzdna, ci dvoch. Nie je dovod na tak rychle zlepsenie.

  31. Na príklade sereďanky vidno, že ľudia sú ovečky a potrebujú svoje vzory, potrebujú niekoho, kto im ukáže cestu. Či dobrú alebo zlú, to nie je podstatné, problém je, že takýto ľudia nebudú mať nikdy svoj názor a čakajú či urobí iný. Tentoraz ju motivoval Majko, nabudúce Jožko, potom Ferko. Podstatné je, že sama neurobí nič, len si nájde svoj idol a podľa neho sa riadi. V tomto prípade ešte budiž, aspoň sa „rozhodla“ dobre, ale tá nesamostatnosť a potreba vedenia za ručičku mi dáva za pravdu, že ľudia nemajú kapacitu na to, aby sa vedeli rozhodnúť sami čo je pre nich vhodné. Beeeee

  32. Anonym 26. novembra 2021, 17:48 – mozno len stacilo byt vzorom. Som rad, ze nim pre jej rodinu nebol ten dnes uz mrtvy Mirko Kosaristan, ktory v piestanskom LIDLi vyskakoval do policajtov.

  33. No v tomto prípade to dopadlo dobre. Ale potrebuje človek vzor, aby sa vedel rozhodnúť? Homo sapiens sa riadi svojim rozumom, má vlastné priority, osvojí si odborné názory a vie sám zvážiť čo je pre neho dobré. Aj ja som sa rozhodol, ale na základe iných kritérií, nepotreboval som k tomu fotografiu šťastnej rodinky na očkovaní (pri všetkej úcte), ani mi to nemusel odporúčať koaličný politik. Existuje tenká hranica medzi vzorom a vzorom. Vzor majú aj dezoláti. Rozumný človek má názor. Ešte že si vybrala dobrý vzor. Pekný večer.

  34. Anonym 26. novembra 2021, 20:10 – suhlasim, ze kazdy by mal mat svoj rozum.

    Ten ale zo svojho pohladu mal aj mrtvy Kosaristan a to dokonca aj pri vyskakovani do policajtov a terorizovani ostatnych nakupujucich v LIDLi.

    A poznamenam, ze nepovazujeme za vyhru roka nechat sa vakcionovat. Povazujeme to za nevyhnutnost a jedinu cestu pri narocnom zapase s mocnou prirodou, ktora sa tentokrat postavila proti ludom.

    Dnes tvrdim, ze nestoji otazka, ci bude ockovanie povinne, ale kedy. Cim skor, tym kratsie bude trapenie ludi a likvidacia ekonomiky v state.

    Osobne EU vycitam, ze neprijima premyslene preventivne opatrenia centralne. Pri individualnych opatreniach vlad jednotlivych krajin tazko sirenie virusu eliminujeme. Hlavne my, kedze sme tak malym statom otvorenym pre tranzit prakticky zo vsetkych stran.

  35. Tu si niekto myslí,že ked budeme všetci zaočkovaní,tak sa zbavíme covidu.To je ale velký omyl,covid tu už bude navždy,tak ako chrípka a nezáleží na tom,či si očkovaný alebo si neni,dostaneš ho rovnako.

  36. A este by som poprosil racionalne vysvetlit preco ockovat deti dokonca uz od 5 rokov.
    Virus prenasa aj ockovane dieta. Cize prenosu ockovanie nezabranuje.
    Deti pomerne lahko prekonavaju covid, vobec nezaplnaju nemocnice a ani nezomieraju na covid, cize tu nieje racio na ockovanie. Rad si precitam ze preco?

  37. Očkovanie znižuje šance prenosu desaťnásobne. Cieľom je nedostať covid, neprekonať covid, lebo v polovici prípadov dochádza k ťažkym postcovid syndromom rôzneho druhu. Vírus vďaka neočkovaným mutuje, jeho nastávajúce mutácia zrejme budú rýchlejšie, akčnejšie, vakcína(protilátky) je aktuálne jediné efektívne a účinné riešenie.
    PS: Ivermectín je blud, študia bola sfaľšovaná, placebo efekt, nebezpečné antiparazitikum pre človeka, na pečeňových testoch si už bol?

  38. Anonym 26. novembra 2021, 20:50 – netusim dovod, preco pisete: „Tu si niekto myslí,že ked budeme všetci zaočkovaní,tak sa zbavíme covidu.To je ale velký omyl,covid tu už bude navždy,tak ako chrípka a nezáleží na tom,či si očkovaný alebo si neni,dostaneš ho rovnako.“

    Nezaregistroval som prispevok, v ktorom by niekto pisal, ze Covid zmizne. Ano ockovanim sa do velkej miery zbavime Covidu co do jeho nebezpecnosti. A to je ciel. Mne osobne to, ze tu Covid zostane vadit nebude, ked nebude nebezpecny.

    Japonsky efekt je inak zaujimavy…

  39. Anonym nepis hluposti ale daj racio dôvod.
    Vakcíny proti koronavírusu znižujú riziko prenosu v súčasnosti dominantného koronavírusového variantu delta o približne 40 percent,“ uviedla v stredu Svetová zdravotnícka organizácia. Varovala ľudí, aby neprepadli falošnej predstave o bezpečnosti, informovala o tom agentúra AFP.

    „Sme znepokojení falošným pocitom bezpečia v tom, že vakcína ukončila pandémiu a zaočkovaní ľudia nemusia dodržiavať preventívne opatrenia… Vakcíny zachraňujú životy, nezabraňujú však úplne prenosu (koronavírusu),“ uviedol generálny riaditeľ WHO Tedros Adhanom Ghebreyesus

    Este raz. Deti prenasaju aj ockovane. Deti na to nezomieraju ani nie su v nemocniciach a su bez následkov. A kde si zobral tu hlupost ze virus mutuje kvôly neockovanym. Prave naopak snazi sa prezit. A ivermektin funguje. Netvrdim ze vzdy a u kazdeho. Ale v mojej rodine to bolo na 100% ze zabral. A to aku zataz dostane pečeň je zanedbatelne oproti tomu aku zataz dostane clovek ak prezije liecbu tazkeho priebehu v nemocniciach. Ved to tu pisal aj Jaro ze do pacientov nalievaju chemiu vo velkom a potvrdzuje sa to aj tu

    https://m.topky.sk/cl/10/2219699/Lekar-Hloznik-ukazal-kokteil-liekov–ktory-dostavaju-pacienti-s-COVID-19–Vazne-vedlajsie-ucinky-

  40. Tvrdenia sú však nepravdivé. Aj keď v krajine prebiehajú klinické skúšky tohto lieku, japonské ministerstvo neschválilo použitie ivermektínu na liečbu Covidu-19. Fámu vyvrátila aj stránka slovenskej polície Hoaxy a podvody – Polícia SR.

  41. Obyvatel zase si si z toho môjho príspevku vybral iba jednu vetu. Áno lejeme do nich drahú niekoľkotisícovú chémiu, v tvojej reči experimentánych sračiek, ale takmer všetci sa predtým doma liečili ivermectínom a samozrejme im to placebo nepomohlo, iba pridalo problémov. Keby si ty a tvoja rodina pili namiesto ivermectínu vodu zo sereďského vodovodu, tak by ste na tom boli rovnako a teraz by si tu velebil tú našu vodu aký je to zázračný liek. To je presne princíp placeba. Keby sa radšej dali všetci zaočkovať, tak by nemocnice boli v normálnom režime aj pre iné diagnózy. Všetci ťažkí pacienti, o ktorých sa staráme, sú nezaočkovaní. Keď sa aj nájde nejaký zaočkovaný sem tam, tak o toho sa stará hlavne onkológ.

  42. Jaro ano vybral som tvoju vetu a aj clanok z topiek. Lebo ked sa tvrdi A tak nech aj B. A v tomto A pripade ste ste sa snazili manipulovať pravdu a zastrasovat. Ale treba povedat aj B pripad reality ze nalievate do ludi kopu chemickych sraciek ktore dodrbu organizmus podstatne viac ako napr. ten ivermektin. A pritom mate svedectva mnozstvo ludi a aj odbornej lekarskej verejnosti ze ivermektin pomohol a za hranil množstvo zivotov a tazkych priebehov covid infekcie. Ale podla teba skoda ze brali ivermektin mali si dat radšej vodu z vodovodu. Chore tvrdenie a propaganda. Ja viem co som videl na dalsi den po podani ivermektinu. Clovek v teplotach, bolestiach zaludka a chrbtice sa na dalsi den postavil z postele a tvrdil mi za sa citi o 70% az 80% lepsie ako den pred. Ja som to videl na tom cloveku na vlastne oci. Jaro a ten clovek pil vodu stale a predstav si ze sa mu stav zo dna na den zhorsoval. Zacinal kaslat a tazsie dychat. Do tyzdna bol fit a uz normalne fungoval a robil. A teraz daj to racio preco ockovat deti. Lebo o tom si ani necekol a ani dalsi. Jozinko, Ratafak, Dezolat atack, Miloš

  43. pre obyvatel 11:21 mozem suhlasit,ivermektin naozaj tak zabera,tiez som tomu pred tym neveril myslel som si,ze na celosvetovu epidemiu nemoze zaberat liek za par centov, s davkami vitaminu C a D ivermectin postavil znameho za dva dni na nohy,ci to plati u kazdeho to neviem,

  44. Obynko, napr.
    V neposlednom rade si už nemôžeme dovoliť takú izoláciu detí ako v prvej a druhej vlne pandémie. Vidíme enormný nárast výskytu psychických porúch u detí a adolescentov, vyšší počet samovražedných pokusov, zvýšený výskyt depresií a úzkostných porúch,“ zhrnul pre Pravdu Chrenka.

    skus citat aj nazory odbornikov, nie len tie bludy co ti Majko stejne nepusti.

  45. Obyvatel ja som tiež prekonal covid pred viac ako rokom a tiež sa mi stav po 2 dňoch zázračne zlepšil a neužíval som žiaden ivermectín, iba niečo na teplotu a citrónovo- medovo-zázvorový čaj, ale na rozdiel od teba mi zostala zdravá pečeň. Prosím ťa neodvádzaj pozornosť od toho, že v nemocnici máme takmer iba nezaočkovaných, pľúcne ventilácie dlhodobo beznádejne plné výhradne iba nezaočkovanými. A ti tiež nie je žiadna výhra, lebo pri tejto delte okolo 70-80% z nich žiaľ neprežije a ani z tých čo sú “iba” na jiskách. Ľudia prosím vás iba očkovanie vás pred nemocnicou s istotou zachráni, neverte šarlatánom a samovyštudovaným kuchynským odborníkom, ktorí študujú po nociach akurát tak mojevideo a otevrisvoumysel. Iba očkovaním sa dostaneme z tejto katastrofy. Z afriky sa na nás valí ďalšia ešte horšia mutácia a to len preto, že je tam veľmi nízka zaočkovanosť, tak si to tam mutuje a mutuje. A hádajte kto bude v Európe najviac na rane? No jasné že tie najzaostalejšie a najmenej vzdelané krajiny, teda najmenej očkované, ako sú Rumunsko, Bulharsko a Slovensko.

  46. Jaro ty musis byt riadne sprosti. Uz len touto vetou klames az sa prasi „Ľudia prosím vás iba očkovanie vás pred nemocnicou s istotou zachráni“. Kazdy vie ze aj zaockovany skoncili v nemocniciach. Tak co to tu trepes ty demagog jeden. Kto chce nech sa da zaockovat, kto nie nech neda. Treba to nechat na ludi a nie nutit im ockovanie, ktore aj tak nezabera tak ako sa prezentuje.

  47. Jaro tebe s toho covidu načisto preplo.Si nebezpečný pre spoločnost.Šíriš tu nezmysly a strašíš ludí.Prosím ta vyprdni sa už na to.

  48. Oby, ale to, ze ockovany je chraneny pred tazkym priebehom nasobne viac, to ze ockovany v pripade nakazy je menej infekcny, to ze ockovani neobsadia nemocnice tu uz bolo povedane stokrat. A tie styri pismenka na zaciatku – napr. – nieco znamenaju.

  49. Seredan pod nemocnicou myslím aro, jis a infenkčné prípadne pľúcne. Tam sú takmer iba neočkovaní. Nerátam nejakú reprofilizovanú urológiu a podobne, kde sú ľahšie stavvy, z ktorých sa tí očkovaní vracajú domov a neočkovaní pokračujú na tie vyššie spomínané oddelenia, ak sa teda niečo uvoľní. Nie nestraším, je to krutá realita. Možno by vám pomohol iba nejaký nonstop priamy prenos z covid oddelenia vo forme reality šou s nejakým polhodinovým omeškaním, aby sa stihli vystrihovať tváre pacientov a vulgarizmy, to by možno na slovákov zabralo, ale pozor, nie je to pre slabé povahy, iba pre silné žalúdky. Majte prosím nejaký pud sebazáchovy a dajte sa zaočkovať.

  50. Kam sme sa to dostali..su tu potvrdene fakty a dezolati to bude aj tak vyvracat a este cloveka posielat na psychiatriu ? Naozaj, ludom jebe a uz nevedia co…

  51. 13:19 tak argumentuj a diskutuj, ale svojou hlavou a svojimi skúsenosťami a poznatkami, nie citáciami anonymov z konšpiračných webov. Obyvatel sa aspoň sem tam snaží argumentovať aj svojimi skúsenosťami v boji s covidom z praxe zo svojej rodiny, ale ty nič, iba útok. Neboj sa, som v pohode, zatiaľ, zvlášť keď včera nám nikto nezomrel. Voči útokom pacientov a ich príbuzných som už imúnny. Niektorí oľutovali, že sa nezaočkovali a niektorí si hľadajú obeť, aby si očistili svedomie.

  52. Josif ale to si dalej napisal nieje racio pre ockovanie deti lebo to pre deti nieje platne. A dokonca vela odbornikov to co si napisal dementuje. Takze znovu vas prosim dajte racio argumenty na ockovanie deti.

    Tu je nieco co si prosim pozorne pozrite od zaciatku az donca.
    https:

  53. Josif myslím ze aj u teba je sindrom preventivneho strachu.

    Väčšina detí prekoná covid ľahko, niekedy so slabými príznakmi, ale často úplne bez nich. Zriedkavo sa však u nich prejaví pediatrický multisystémový inflamačný syndróm – PIMS.

    Tak co Josif nemas tam naozaj nic a ziadne racio ako dovod na ockovanie? Lebo zatial ste ticho a len podporujete tuto sialenost na vasich deťoch ci vnucatach??

  54. Obyvatel k očkovaniu detí si prečítaj odporúčania a štúdie odborníkov, napr. aj na stránke nášho min.zdrav. Očkovať by sa mali iba vysokorizikové deti, s vážnymi diagnózami po žiadosti rodičov a špecialistov. Ale toto ma pravdupovediac nezaujíma, zase odbáčaš. Presviedčaj tých starších, aby sa dali očkovať, tí nám plnia nemocnice a samozrejme aj ostatných dospelých. V nemocnici teraz prebieha katastrofa, je tam doslova vojnový stav. Už nevieme, kam dávať nové ťažké stavy.

  55. Ale toto Oby podla mna vie. Myslim to, ze az po odporucani pediatrov resp. inych specialistov. Po zhliadnuti tolkych stranok o kovide….

  56. Josif nevidis ako to uz robia vo svete? Deti nazenu uz v skolach jak dobytok a bez suhlasu rodicov to vakcinuju do radu. A ziadny pediater ci nejaký specialista. Kdeze. Cista propaganda a katastrofa. Tak ako teraz v spravach propaganda proti ivermektinu.

  57. Obyvatel 27. novembra 2021, 14:23 – pozrel som si to Tebou odporucane video. Jasne, nie cele, nechcem skoncit v blazninci.

    Zaujali ma uvedene zdroje. Chyba tam uz len osratahajlovamisa.sk

    Asi si pochopil, co si o tom myslim…

  58. Jaro odporucas pozriet odporucania na stranke min. zdrav. Myslis to min. kde jeho sef Lengvar v tv vyhlasil ze ak farmafirma povie ockovat tak sa bude ockovat? 😂 Nehnevaj sa ale toto uz cista katastrofa.
    Ale tu je nieco pre vas aktualnejsie aj o liecbe ivermektinom.
    https://www.ta3.com/embed/20211127-hw-97e3e78c-d037-4e80-bc6d-fad324171951

    Miloš prosimta dopozeraj si to co si zmazal az dokonca. Je to naozaj dobre az dokonca. Su tam vyjadrenia odbornikov ktori na rozdiel od teba alebo mna ci Jara nieco znamenaju.

  59. Ve Velké Britanii 74% domnělých kovidových úmrtí mezi srpnem a zářím postihlo lidi očkované. Viz: BREAKING – Fully vaccinated account for a huge 74% of Covid-19 deaths in the UK summer wave according to latest Public Health England report. A data, shromážděná Veřejnou zdravotní službou Skotska, dokazují, že onemocnělých na Covid je víc mezi očkovanými, než mezi neočkovanými. Viz: BREAKING! Covid-19 Deaths 3,000% Higher Than This Time Last Year and 80% of the Dead Had the Vaccine. „Neočkovaní zde představují 19,7% ze všech kovidových úmrtí od 14. srpna 2021, zatímco očkovaní se na těchto úmrtích podílejí 8o.3%, a plně očkovaní pak 76 procenty“ . Viz: BREAKING! Covid-19 Deaths 3,000% Higher Than This Time Last Year and 80% of the Dead Had the Vaccine

  60. Obyvatel 27. novembra 2021, 23:24 – 4 X si preukazatelne VEDOME a VEREJNE o mne KLAMAL.

    Tu pises o cenzure. Hanbi sa a zvazuj slova.

    To, ze ODMIETAM ROBIT REKLAMU a brat ZODPOVEDNOST za sirenie kktin, ktorymi Ty zijes a odmietas sa pod ne podpisat, NENAZYVAJ cenzurou !!

    Preco Ty byty neprenajimas bezdomovcom? Sa spamataj !!

  61. Miloš chcel som ich prenajimat srbom ako ty, len som ti nechcel robit konkurenciu. Ale ok uz tu koncim aby som neuberal navstevnost sol.

  62. Obyvatel 28. novembra 2021, 0:14 – ale nie, neblbni. Nekonci, zacina to byt zaujimave. V nemocniciach ludia s tazkymi stavmi od Tebou VEREJNE propagovanyeho Ivermektinu – otvor trosku svoju mysel, dam Ti kontakt na Mirovu rodinu. Chudacisko, takto dopadol a to len okupoval zopar predajni a obmedzoval zopar stoviek zakaznikov a len si chcel vyskocit do par policajtov…

    Podme sa bavit o zodpovednosti za vlastne investicie, o tom, co vsetko musime spravit preto, aby sme tu prezili? Ci stacilo 4 x tu o mne zaklamat, vyvolat primitivnu diskusiu a dost?

  63. Dobro a pravda ZVÍŤAZIA nad touto samozvanou vládou psychopatov, o akej reklame píšete p.Majko? Že mažete hoax ktorý je pravda? Sedliacky rozum Vám chýba! ! ! , ľudia zomierajú pretože musia! Psychopati,, vláda na čele s rezidentkou “ dostali noty z USA 🇺🇸 a musia podľa nich hrať, inak dostanú po prstoch, zamyslite sa sám nad sebou a nešírte bludy o tom že ľudia,, musia zomierať “ rezidentka sa tak vyjadrila po nasťahovaní sa do paláca,,aby sa Ľudia nebáli na slovensku,, umierať “ to bol jej prejav k slovenskemu národu, zalovte v pamäti a tiež všetci obhajcovia tejto chorej psychopatickej vlády, v zapredanych médiách vám nesmú povedať hoax, čiže pravdu, ako by sa mohli slováci potom nebáť zomierať?Príspevok mám prefotený, to len tak 😉 Zobuďte sa!

  64. Ja sa nedám opichať ani keby mi pri činžiaku pristál lietajúci tanier so samotným Bohom na palube a ten mi to dal príkazom ! Jasne že túto vládu a aj všetky ostatné v EÚ riadia nosatí spoza veľkej mláky a len úplne slepý to nevidí…

  65. Presne ako pise Jozef.

    Som za kazdu diskusiu. Problem je v tom, ze tu nie je hodnotena uroven zajazdu cestovnej kancelarie, ale diskutuje sa o vaznom probleme.

    Laik bude mat znovu len a len chaos, lebo si informacie uprace tak, ako mu to jeho nastavenie a mentalna vybava budu smerovat.

    Uz pocuvam asi pol hodinu a vychadza mi z toho, ze tito ludia konstatuju, ale ziadnu zodpovednost nenesu.

    Pozor !! Nie je az takym problemom konstatovat stav, ale urcit smerovanie a pravidla pre masy ludi s respektovanim realnych moznosti statu a zdravotnictva nie v diskusii na nete, ale tam, kde sa podpisuju svojimi menami je velky rozdiel.

  66. Do psej matere napíše mi tu niekto ktorý je ten zdroj správny , nezávislý, pravdivý, Je to Rádio Jerevan, CIA, KGB, SIS či len SOLisko resp. SMEtisko?

  67. Miloš pises ze,“ Uz pocuvam asi pol hodinu a vychadza mi z toho, ze tito ludia konstatuju, ale ziadnu zodpovednost nenesu.“
    Tak potom aku zodpovednost niekto nesie za vakcinaciu?
    Vyrobca ziadnu
    Štát ziadnu
    Politici ziadnu
    Vakcinacne centrum ziadnu
    Ockujuci lekar ziadnu
    Ani osetrujuci lekar v nemocnici ziadnu lebo sa napise ze pacient zomrel na covid. Pitva sa nerobi.
    Tak kurva kto nese podla teba tu zodpovednost ked pises taketo hluposti o zodpovednosti. Ludia co tam dnes diskutuju su odbornici ktorym ty alebo ja nesiahame ani po clenok ale zato ich kludne spochybnujes. Dnes mas možnosť ich pozerat cely den nazivo pripadne si pozriet zaznam a snat aspon nieco pochopis. Najdes tam aj zaznam tvojho proklamovaneho odbornika Čekana ktory sa vyjadroval ako skurveny dobytok. Ak z toho nic nepochopis tak je mi ta luto. Odchadzam z tohoto fora nie kvôli tebe ako osobe ale kvôli tvojej jednostrannej propagande a cenzure ineho nazoru a resp. nazorov slusnych aj ked anonymnych. Respektujem to a moje prispevky nebudu sucastou takejto tvojej propagandy a cenzury. Ak tu nastane zmena prehodnotim svoje rozhodnutie. Pozdravuj Moniku a opatrujte sa v zdravi

  68. Obyvatel 28. novembra 2021, 21:18 – ale ne…. Nenahovaraj tu zase klamlive dovody, ked obaja vieme, z coho mas obavy.

    Co s tymi 4 klamstvami a obvinenim z cenzury? Mal si niekedy zmazany svoj nazor?

  69. „Na umelej pľúcnej ventilácii máme aj mladších pacientov, väčšina má 45 – 60 rokov, ale v kritickom stave sú aj 23- či 30-roční pacienti,“ dodáva výkonný riaditeľ nemocnice pre liečebno-preventívnu starostlivosť Ľuboslav Beňa.

    „Osemdesiat percent pacientov nie je očkovaných, na umelej pľúcnej ventilácii sme doposiaľ mali len jedného plne očkovaného pacienta,“ dodáva Beňa.

    Za posledný mesiac hospitalizovali v UNLP dvoch pacientov intoxikovaných ivermektínom.

    V prípade jedného pacienta ide o život ohrozujúci stav s poruchou vedomia a ďalšími závažnými neurologickými príznakmi.

    Lekári neodporúčajú užívanie ivermektínu.

    Okrem poškodenia pečene má užívanie ivermektínu aj závažné neurologické účinky.

    „Príznaky majú rôzny stupeň závažnosti, od únavy, cez ľahšiu malátnosť až po agresivitu a poruchy vedomia,“ konštatuje toxikológ Varga.

    Odborníci UNLP zdôrazňujú, že ivermektín nie je liekom na covid-19.

    „Nie je a nebude. Žiadne odborné štúdie to nepotvrdili. Pôvodné indície, že by mohol byť nápomocný, boli vyvrátené. Potvrdzuje to aj naša prax, ktorá ukazuje, že opakovane prijímame na hospitalizáciu pacientov, ktorí užívali ivermektín a nezriedka skončili na umelej pľúcnej ventilácii. Aj u nášho ivermektínom intoxikovaného pacienta došlo k rozvoju vážneho covidového zápalu pľúc, ktorý si sám osebe vyžaduje hospitalizáciu. Takto sme museli pacienta hospitalizovať pre intoxikáciu,“ uzatvára infektológ Novotný.

    Obyvateľ je proruský troll, možno financovaný s cieľom destabilizovať slovensko, poškodiť všetky možné záujmy slovenska a nás všetkých!!!

  70. ze prorusky troll:))) no, ked je Obyvatel agent z vychodu, tak ja som svaty Frantisek z Assisi. Ten tu toho nadestabilizuje:)))) Normalne az tak, ze padnem zo stolicky, ked sa ozerem:)))) A pod domna, co sa ani podpisat nevies a spoznas, kto je to Lord of flamewar:)))

  71. Jaro zaujimam sa o to v ktorej nemocnici pracujete nie zo zvedavosti, ale preto ze chcem pomoct covidovim pacientom. Ak robite v trnavskej nemocnici tak to nebudem riesit. Trnavskej nemocnici som podaroval skoro
    10 000 pastiliek na hrdlo, kašel a hlasivky takže vaša pomoc by bola bezpredmetná. Covidaci si pastilky pochvalovali robili im dobre preto si ich lekari opakovane pýtali. Pastilky okrem iného „dezinfikuju“ ustnu dutinu a tak chrania proti covidu. Ak robite v inej nemocnici na covidovom oddelení a mali by ste záujem o pastilky som ochotný podarovať ďalšie pastilky aj vašej nemocnici.

  72. Jaro zaujimam sa o to v ktorej nemocnici pracujete nie zo zvedavosti, ale preto ze chcem pomoct covidovim pacientom. Ak robite v trnavskej nemocnici tak to nebudem riesit. Trnavskej nemocnici som podaroval skoro
    10 000 pastiliek na hrdlo, kašel a hlasivky takže vaša pomoc by bola bezpredmetná. Covidaci si pastilky pochvalovali robili im dobre preto si ich lekari opakovane pýtali. Pastilky okrem iného “dezinfikuju” ustnu dutinu a tak chrania proti covidu. Ak robite v inej nemocnici na covidovom oddelení a mali by ste záujem o pastilky som ochotný podarovať ďalšie pastilky aj vašej nemocnici.

  73. Máte nejakú štúdiu o tom, že pastilky chránia proti covidu tým, že dezinfikujú ústnu dutinu? To by potom proti covidu bolo vhodné všetko, či dezinfikuje ústnu dutinu od ústnej vody až po destiláty.

  74. Áno p. Kurbel, presne ako píšete, je to bezpredmetné, ale pekné a milé od vás. Akurát ja som sa s tými pastilkami u nás nestretol, pravdepodobne sú na tých reprofilizovaných oddeleniach, kde sú ľahšie stavy, ktoré ich aj môžu cmúľať. U nás sú všetci buď na kyslíku alebo UPV a tu to nejde a preto asi ten, čo to od vás prevzal, to dal niekde, kde to má zmysel. Ale ako píšem, veľmi pekné gesto, hneď sa mi zlepšila nálada, lebo akosi sa neviem tešiť na tieto Vianoce.

  75. Kamarát ktorému som pre nemocnicu pastilky dal mi hovoril, že ich rozdelili pre viaceré oddelenia. Nepýtal som sa na aké. Len mi potom hovoril to čo som spomínal v predchádzajúcom maili. Tento kamarát však žiaľ Bohu zomrel a tak teraz keď si pastilky znovu pýtali som ich dal inej osobe s tým že to zase rozdelia na oddelenia. Ak by sa vám neušli a máte záujem dám aj vášmu oddeleniu. Nemám s tým problém.

  76. Ďakujem, išlo to asi tam kam to bolo vhodné. Ale proti covidu naozaj nebránia, to asi ťažko, ale že pomámajú tlmiť dráždivý kašeľ, tomu sa dá veriť. Viete, tí čo majú covid veria všetkému, ale keď im to má pomôcť aspoň psychicky, prípadne u tých ľahkých staboch na ten kašeľ, aj to je niekedy dosť. Žiaľ ľahký priebeh je lotéria a jediná skoro istota pred ťažkým a rýchlym priebehom zápalu pľúc je iba očkovanie. Zatiaľ. Uvidíme, čo omicron. Ale aj to zatiaľ je dosť na záchranu veľa životov.

  77. Schválne som čakala či sa pán Majko mýli a teraz v správach bolo presne to čo on tu písal pred týždňom.Záujem o vakcíny klesol,ak nestúpne bude tu ďalšia vlna a že jedniná cesta je očkovanie.Aj že budú prehodnocovať opatrenia a asi zvýhodnia očkovaných.Prečo to takto urobili keď to vedel Majko prečo to nevedeli druhý?

Comments are closed.

UPOZORNENIE:
- Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
- Nešírte neoverené informácie a hoaxy. Šírte len to, k čomu poznáte relevantný zdroj a podľa možnosti ho uvádzajte.
- Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidiel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
- Vkladať príspevky do diskusie nie je povolené cez proxy servery a anonymizéry. Takéto príspevky môžu byť zmazané bez akéhokoľvek ďalšieho komentovania a zverejňovania dôvodov.
- Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy.
- Akékoľvek útoky, osočovanie a invektívy voči podpísaným autorom článkov redakcii, alebo vydavateľovi budú zmazané, resp. v prípade, že budú zakladať podstatu niektorého z trestných činov, alebo iného porušenia zákona, autor príspevku by mal počítať s možnosťou zjednania nápravy právnou cestou.
- Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img