ISSN 1337-8481

piatok, 22. novembra, 2024

Prezidentka k Ukrajine: Potrebujeme jednotu Aliancie, konflikt nechceme

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img

Prezidentka Zuzana Čaputová vystúpila v utorok 1. februára 2022 s vyhlásením v súvislosti s napätou situáciou na Ukrajine. „Konflikt si neželáme a nechceme, ale rovnako nemôžeme privrieť oči nad možnosťou, že sa objaví v našom bezprostrednom susedstve.“

Podľa prezidentky je v súvislosti s výrazným nárastom počtu ruských vojakov na hranici s Ukrajinou na mieste veľká ostražitosť a obzvlášť v takýchto napätých momentoch je treba mať jasno v tom, čo presne sa deje a ako sa nás to dotýka. Prezidentka pripomenula, že v decembri predložila vláda Ruskej federácie jedno ultimátum Aliancii a druhé Spojeným štátom, pričom požiadavky v nich idú ďaleko za rámec Ukrajiny a v niečom sa dotýkajú aj priamo nás. „Politické vedenie Ruska v nich požaduje okrem iného, aby sa nielen Ukrajina, ale všetky štáty, ktoré čo len uvažujú nad možnosťou raz vstúpiť do Aliancie, ako napríklad Švédsko či Fínsko, tohto práva navždy vzdali. Od bývalých komunistických krajín, ktoré už do Aliancie vstúpili – vrátane Slovenska – zase požaduje, aby sa vzdali práva prijať pomoc od spojencov, či vo forme techniky alebo vojakov, bez súhlasu Ruska.“

Podľa prezidentky by to znamenalo, že záväzok Aliancie prísť nám na pomoc v čase krízy by sa stal prázdnym sľubom a konali by sme sami proti sebe, ak by sme dnes ktorejkoľvek tretej krajine, Rusku či inej, dávali právo vetovať záväzok, na ktorom je vystavaná bezpečnosť Slovenskej republiky. „Znamenalo by to návrat k časom, keď si veľmoci delili kontinent medzi sebou na sféry vplyvu. Najhoršie z toho vždy vyšli národy ako ten náš, ktoré stratili aj slobodu rozhodovania a aj ich územie sa stalo bojiskom v mocenských hrách iných. Politické vedenie Ruska chce dnes o túto slobodu pripraviť nielen Ukrajinu, ale aj nás.“ 

Slovensko podľa prezidentky nikdy nemalo takú slobodu rozhodovania nad vlastným osudom a taký vplyv na dianie v Európe, aký má cez členstvo v EÚ a v Aliancii. „Toto nie je právo, s ktorým môžeme hazardovať a nechať si ho zobrať. Rusko má svoje legitímne obavy a práva ako každá iná krajina. Medzi ruskými požiadavkami sú aj také, ktoré si zaslúžia pozorné vypočutie, ako napríklad návrh na zákaz niektorých zbraňových systémov v Európe. A preto má s ním zmysel viesť aj ďalej dialóg. Ale medzi legitímne práva Ruska nepatrí, že môže rozhodovať o osudoch iných bez ohľadu na ich vlastný záujem.“

Prezidentka je presvedčená o tom, že dnešná napätá situácia volá nie po siláckych slovách, ale po rozumných krokoch a pevných postojoch. „Tým prvým musí byť jednota a rozhodnosť pri odmietnutí návratu k sféram vplyvu. Vypočujme si požiadavky, ktoré sa javia ako legitímne a diskutujme o nich. Ale nerobme, prosím, kompromis v tom principiálnom, v tom, že každá krajina, vrátane Ukrajiny, má slobodné právo rozhodnúť sa, kam chce patriť. Lebo keď raz toto právo uprieme Ukrajine, kde je záruka, že raz nepríde aj na nás? Pomôžme Ukrajine, lebo tým pomáhame sebe a pomáhame mieru. Nedajme dôvod myslieť si, že sa podarí rozštiepiť Slovensko a Európu na priaznivcov a oponentov Moskvy. Toto nie je čas na politikárčenie. Chcem veriť, že mier v Európe je niečo, na čom sa zhodnú všetky politické strany a všetci rozumní ľudia.“

Podľa prezidentky si potrebujeme dôkladne preveriť krízový manažment a obranu u nás doma. „Konflikt si neželáme a nechceme, ale rovnako nemôžeme privrieť oči nad možnosťou, že sa objaví v našom bezprostrednom susedstve. To, že dnes nie sme v hľadáčiku ruských vojsk neznamená, že konflikt nepocítime. Nemôžeme si dovoliť vystupovať ako nerozhodný a slabý článok na východnom krídle Aliancie. V situácii, ako je táto, potrebujeme v prvom rade podporovať jednotu a súdržnosť Aliancie a našu ochotu ďalej prispievať ku kolektívnej bezpečnosti. Som presvedčená, že posilnenie obrany našej východnej hranice, ako aj celého tzv. východného krídla NATO spojeneckými silami, je preto aj v našom vlastnom záujme.“

Na záver prezidentka vyzvala, aby sme nestrácali súdnosť, zachovali pokoj a rozlišovali kriticky medzi faktami a propagandou. „Naozaj sme pripravení veriť, že Ukrajina či aliancia sú v tejto situácii agresorom? Veď čísla a fakty neklamú. Nie Ukrajina napadla Rusko v roku 2014, ale naopak. Nie NATO zhromažďuje vojská na hranici s Ruskom, ale naopak. Rusko má pri hraniciach s Ukrajinou 100 tisíc vojakov – Aliancia má pri hraniciach s Ruskom 5 tisíc príslušníkov ozbrojených síl a naši vojaci v Lotyšsku sú medzi nimi. Nie je ani provokáciou jasne sa postaviť na obranu princípov a pravidiel, ktoré zabezpečujú mier v Európe pre všetkých. Naša rozhodnosť, jednota a odhodlanie je to, čo nám môže pomôcť uchrániť hodnoty, ktoré sú dôležité aj pre Slovenskú republiku – územná celistvosť, suverenita, mier, právo na sebaurčenie.“

 

zdroj: prezident.sk

Páčil sa Vám tento článok? Zdieľajte ho na sociálnych sieťach!

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
Obnoviť ⭯
  1. Sám ukrajinský prezident povedal, že situácia nie je taká zlá ako ju prezentujú západní politici a západné médiá. Tak komu tu v skutočnosti o čo ide? Denná dávka strašenia splnená.

  2. p. Majko : Ukrajina má ma Donbase pripravených 120 000 vojakov, začala s rozmiestňovaním ako prvá, na tento detailík pani prezidentka akosi pozabudla, to že má útočná aliancia pripravených 5000 vojakov, ale už v susednom štáte a chce privezť ďaľších 8000 USAkov, briti tiež nechcú zostať s poskytnutím ľudskej sily pozadu a sľubujú pomôcť so svojimi hrdlorezmi len dokazuje, že vojnu potrebuje niekto iný, určite nie Rusko. V tom prezidentka buď úmyselne zavádza, alebo nemá informácie a teda trepe. Porovnajte si výdavky na zbrojenie za alianciu a Rusko. Rozum hovorí, že viac by vojna ekonomicky ublížila Rusku. A pani prezidentka klame a spreneveruje sa predvolebným sľubom , ako celá vláda : opísané diplomovky, žiadna zmluva s USA, žiadne cudzie vojsko na Slovensku. Sprostý podlý podvod na voličoch a národe. Nuž, čo sme si zvolili to máme…..

  3. Miliš, kto napáda po svete suverénne krajiny bez rezolúcie OSN, bez súhlasu zvyšných členov NATO a častokrát aj na základe falošných dôkazov? Kto sledoval svojich spojencov, o čom podal svedectvo aj Edward Snowden, a následne musel utiecť, aby sa náhodou nezasamovraždil dakde v cele. Komu by najviac prospela vojna v Európe, lebo je najzadlženejšou ekonomikou na svete? Myslím, že odpoveď pozná každý.

  4. a potvrdzuje sa : 1000x opakovaná lož sa stane pravdou. P. Putin bude napokon v našich očiach krvilačná obluda a NATO ohrozený chudáčik. To predsa nemôžeme dopustiť, no nie ? neskutočné ako sa to Rusko rozťahuje a približuje sa k NATO, to predsa nemôžeme dopustiť, že !
    Mimochodom, ako si len Viktor Orbán mohol dovoliť ísť v takejto situácii do Moskvy ? Čo by mu nato asi povedal pánko Korčok, alebo vicepremiérka Remišová, alebo p. Osuský ? To si teda Viktorko dovolil dosť no nie ?
    (má na háku celý bruselský zdegenerovaný ansábel, hlavne má povrdený nákup plynu do roku 2036)

  5. ono je vlastne ohromným úspechom Ruskej hybridnej vojny že za každým prejavom agresie Ruska veľká časť obyvatelstva z nejakého dovodu vidí usa/nato….Rusko anektuje Krym – to lebo je agresor usa/nato (inak je zaujímavé že toto usa/nato nevyužila na útok, keď tak veľmi potrebujú vojnu a toto bol naozaj dobrý dovod), Ruskí vojaci na Donbase – lebo agresor je usa/nato, Ruskí vojaci rozmiestnení na hraniciach – agresor je usa/nato/ukrajina, mňa by zaujímalo že kam by až tá agresia musela zájsť aby sme precitli….ak si zoberú celú Ukrajinu a začnú postupne trhať kúsky Slovenska tak stále za tým bude usa/nato?

  6. 1950 Kórea
    1961 Kuba
    1964 Vietnam
    1983 Grenada
    1989 Panama
    1990 Irak
    1993 Somálsko
    1998 Afganistan, Sudán
    1999 Juhoslávia
    2001 Afganistan
    2002 Pakistan, Jemen, Somálsko
    2003 Irak
    2011 Libya, Tunis, Alžírsko, Jemen, Egypt, Bahrajn
    2014 Sýria

    Možno som aj par zabudol… Ale toto sú tie oficiálne, ale bolo ešte viac neoficiálnych

  7. Bastardi sú jedny aj druhý svojim spôsobom, ale určite neexistuje aby som bol na strane Ruska, tiež by sa mi nepáčilo keby povedzme Maďari vtrhnú na juh Slovenska a začnú si tam hájiť akože svoje záujmy a anektujú ho…

  8. Emmm 2. februára 2022, 9:41 – myslim, ze ste niektore zahranicne vojenske aktivity zabudli.

    Mozete prosim napisat (kludne budem tolerovat rovnaky pocet chyb) zahranicne vojenske aktivity Rusov zoradene obdobne po datumoch za sebou?

    Vdaka.

  9. To nevinný Rusi určite v žiadnej vojne neboli okrem tejto s Ukrajincami kde ich strašne provokujú tým, že chcú brániť aspoň čo im ostalo a čo je ich, prauda !!??

  10. ale sa tu zrazu vyrojilo proruských blbečkov, že Vladko, vytetuj si putina na čelo, aby ťa bolo poznať. A daj si jeho fotku na oltárik, aby si sa k nemu mohol modliť.

  11. Pre Miloš 2. februára 2022, 9:58
    Vojny v Čečensku
    1. 1994 – 1996
    2. 1999 – 2000
    Rusko – Gruzínsky konflikt 2008.
    A ešte protiterostické operácie v Sýrii, kde úspešne podporili sýrsku armádu v bojoch proti IS, od 2011. Ruské sily tam do dnes pôsobia ale na rozdiel od demokratov spoza oceánu sú tam legitímne, s pozvaním a súhlasom sýrskej vlády.

  12. 10:18, vďaka rusom žiješ inak by sme tu nepísali ani Majko. Slovák bude vždy len vazal a obeť velmocenskych záujmov. V USA majú vrchol demokracie keď treba aj prezidenta odbachnu alebo kandidáta na prezidenta. Černoch je v USA len handra.

  13. Odkazy vedú na českú/slovenskú wikipédiu, ak v týchto príslušné heslo neexistuje, tak na wikipédiu anglickú.

    Vojenské angažovanie sa v Boxerskom povstaní v Číne (1899 – 1901)

    Rusko-japonská vojna (1904 – 1905)

    Prvá svetová vojna (1914 – 1918)

    Vojna proti povstaniu Basmačov (1916 – 1934)

    Lotyšská vojna za nezávislosť (1918 – 1920)

    Estónska vojna za nezávislosť (1918 – 1920)

    Litovsko-sovietska vojna (1918 – 1920)

    Ukrajinská vojna za nezávislosť (1917 – 1921)

    Ruská občianska vojna (1917 – 1922)

    Vojna proti Alašskej autonómii v Kazachstane (1917 – 1920)

    Gruzínsko-osetský konflikt (1918 – 1920)

    Poľsko-sovietska vojna (1919 – 1921)

    Potlačenie Sluckého povstania v Bielorusku (1920)

    Turecká vojna za nezávislosť (1919 – 1923)

    Vojenské angažovanie sa vo fínskej občianskej vojne (1918)

    Vojenská anexia Azerbajdžanu (1920)

    Invázia Červenej armády do Gruzínska (1921)

    Potlačenie Februárového povstania v Arménsku (1921)

    boje o Horské Arménsko (1921)

    Potlačenie východokarelského povstania (1921 – 1922)

    Potlačenie Augustového povstania v Gruzínsku (1924)

    Vojenské angažovanie sa v Tatarbunarskom bolševickom povstaní v Rumunsku (1924)

    Čínsko-sovietsky konflikt (1929)

    Vojenské angažovanie v Španielskej občianskej vojne (1937 – 1939)

    Sovietsko-japonské pohraničné konflikty (1932 – 1941)

    Sovietska invázia do Ujgurska (Sin-ťiangu) (1934)

    Vojenské angažovanie sa proti vzbure v čínskej provincii Xinjiang (1937)

    Vojenské angažovanie sa v Druhej Čínsko-Japonskej vojne (1937 – 1941)

    Sovietsko-japonské boje pri Chalchin-Gol (1939)

    Sovietska invázia do východného Poľska (1939)

    Sovietsko-fínska Zimná vojna (1939-1940)

    Pokračovacia vojna (1941 – 1944)

    Laponská vojna (1944 – 1945)

    Vojenská anexia Litvy, Lotyšska, Estónska (1940) [článok časopisu Reflex]

    Sovietska okupácia Besarábie a Severnej Bukoviny (1940)

    Sovietsko-nemecká vojna. Súčasť 2. svetovej vojny, v Rusku zvaná Veľká vlastenecká vojna (1941 – 1945)

    Sovietsko-japonská vojna (1945)

    Sovietska invázia do Mandžuska (1945)
    Boje proti Ukrajinskej povstaleckej armáde UPA (1942 – 1956)

    Partizánska vojna v pobaltských štátoch (1944 – 1956)

    Anglo-Sovietska invázia do Iránu (1941)

    Prvá indočínska vojna (1946 – 1954)

    Vojenské angažovanie v Kórejskej vojne (1950 – 1953)

    Vojenská intervencia v Nemeckej demokratickej republike (1953)

    Vojenská intervencia v Maďarsku (1956)
    Vojenské angažovanie v Alžírsku (1954 – 1962)

    Vojenské angažovanie v Laose (1960 – 1970)

    Vojenské angažovanie vo Vietname (1955 – 1975)

    Vojenské angažovanie v Jemene (1962 – 1969)

    Kubánska raketová kríza (1962)

    Vojenské angažovanie v Arabsko – Izraelskom konflikte (1967 – 1991)

    Vojenská intervencia do Československa (1968 – poslední okupační vojaci opustili krajinu v roku 1991)

    Sovietsko-čínsky konflikt na Ussuri – Incident o ostrov Ženbao (1969)

    Opotrebovacia vojna na Sinaji (1969 – 1970)

    Vojenské angažovanie v Kambodži (1970)

    Vojenské angažovanie sa v Bangladéši (1972)

    Vojenské angažovanie v Jomkipurskej vojne (1973)

    Vojna v Eritrei (1974 – 1990)

    Vojenské angažovanie v občianskej vojne v Angole (1975 – 1991)

    Vojenské angažovanie v Mozambiku (1967 – 1979)

    Vojenské angažovanie v Etiópii (1977 – 1979)

    Sovietska intervencia a vojna v Afghanistane (1979 -1989)

    Vojenské angažovanie v Sýrii a Libanone (1982)

    Vojna v Abcházsku (1991 – 1993)

    Vojna v Podnestersku (1992 – doteraz/zamrznutý konflikt)
    Osetsko-ingušský konflikt (1992)

    Občianska vojna v Tadžikistane (1992 – 1997)

    Gruzínska občianska vojna (1991 – 1993)

    1. Rusko-čečenská vojna (1994 – 1996)

    Vojna v Dagestane / začiatok druhej Čečenskej vojny (1999)

    2. Rusko-čečenská vojna (1999 -???)

    Rusko-gruzínska vojna (2008 -???/zamrznutý konflikt)

    Severokaukazská vzbura (2009 – ???)

    Anexia Krymu (2014 -???)

    Vojna na východnej Ukrajine (2014 -???) – účasť doteraz popieraná

    Občianska vojna v Sýrii (2015 -???)

  14. Skutočne Vám to tu všetkým nedopina,už neviete ozaj všetci,o tom,že sme Slováci,a že takéto pro americké,alebo pro ruské bláznovstvo nie je pre nás dobre?.USA sleduje svoju mocenskú politiku a Rusko tiež,a my sa ako blázni,vďaka niektorým superblaznom ,nerozumne,ako 5.milionovy národ stavame do úlohy nejakého dôležitého hráča v tejto situácie,a ešte si sem pozveme bez jediného dôvodu cudziu armádu.Skaredo na to doplatíme.A prečo? Na všetky 4.svetove strany sa máme v mieru obracať,a nie robiť takúto politiku.Ono totižto ide skoro vždy len o peniaze a moc.Ale ono sa to vždy zabalíme do vznešených ideálov a ľudia na to vždy naletia.Kamenom úrazu je tentokrát plyn.!!!!

  15. to je objektivita ako sviňa…tak emmm tu vymenuje USA prasárny od 1950 a ako „protiváha“ je Vladov zoznam od roku 1994 a to ešte bez Ukrajiny…:-D…chlapi, mňa z vás bolí brucho od smiechu…:-D…bingo je tiež že ak si Syria pozve rusov tak je to legitímne ale ak Ukrajina požiada o pomoc NATO tak je to prasárna od NATO….to nééé, to je moc, ale k stredajšiemu obedu príjemné pobavenie…:-D

  16. Cudziu armádu ? a nie sme náhodou členmi Nato ako aj USA ? Neviem stále lepšie takáto armáda ako tá ruská čo tu bola niekoľko desaťročí a niektorý jedinci mám pocit žeby ju tu chceli stále.

  17. 2. februára 2022, 11:30
    Buratino, USA sa vo svete vojensky angazuju podla vlastnych zaujmov cca 130 rokov. Kedy vzniklo Rusko? ZSSR a Rusko je rozdiel. Mozno pre teba nie, ale je. Nectes, nevis.

  18. áno Vlado,…pretože v ZSSR malo hlavné slovo Moldavsko, že?…a vyslenie vojska v 68 bol určite nápad niekoho z Tadžikistanu…:-D….Vlado prosím ťa – uprimne kedy v historií ZSSR sa o záležitostiach ZSSR rozhodovalo inde ako v Moskve?..ak hovno premenuješ na čokoládu, tak to aj tak vždy bude hovno ale z toho čo píšeš mi príde že ty by si si pochutnal, pretože šak už to nie je hovno…:-D

  19. 2. februára 2022, 11:58
    Lenin počúvaj a nevyjadril sa aj sám veľký Putin, že rozpad tej boľševickej sračky zvaný ZSSR bola obrovská tragédia a chyba ? Tak asi fakt ma Rusko ďaleko od ZSSR však…

  20. Neviem preco niekto pise o anexii Krymu. Bola to autonomna republila kde sa 97% obyvatelstva demokraticky v referende rozhodlo kam chcu patrit. Tot vsio. Niekto to prirovnava k juznym uzemiam Slovenska. Ale to je ako jablko a hruska. Juzne uzemia su neni autonomnou republikou. Cize by tam referendum ani byt nemohlo. Jedine v ramci celeho Slovenska.
    Iny je Donbas-Doneck a Luhansk. Tam je otazne ako to dopadne.
    A ano vela ludi v svetle aktualnych udalosti vnima, ze rozpad ZSSR bol velka chyba.

  21. No kde sa asi malo o vsetkom rozhodovat,ked Moskva bola hlavne mesto ZSSR? To neznamena,ze rozhodovali Rusi,alebo bol Stalin Rus? Alebo Breznev?Alebo Gromyko?

  22. orban bol vcera u putina a vyrokoval pre madarsko omnoho lacnejsi plyn ako berieme my respek.EU. nasa vlada co robi pre obcanov? len zdrazuje a pcha sa usa do zadku

  23. Anonym 2. februára 2022, 11:23

    Treba napísať konflikty, kedy Rusi niekoho napadli a nie rozpísať tu boje 2. sv. vojny a tvrdiť, že to bolo niekoľko vojen,aby to vyzeralo, že tých konfliktov bolo toľko… Tá vojna bola jedna. Tak ako aj 1. sv. vojna, pričom boli napadnutí Rusi, teda ZSSR. Alebo už aj tu fungujú prepisovaci histórie?

    Potom by sme mohli tvrdiť, že v 68 sem Rusov a iných tiež pozvali naše politické špičky… Tak ako teraz Ukrajinci pozývajú NATO… Takže vlastne nás v 68 prišli zachrániť a súhlasil s tým celý národ, tak ako teraz na Ukrajine. Je to rovnaké?

  24. Že kto takmer vyvraždil indiánov, kto zotročoval, Áziu, Afriku, predsa darebácke lúpežné Anglicko, Francúzsko, Španielsko.

  25. Detail…najlepšie sa robí nezávislé referendum v autonomnej republike za účasti ruskej armády..:-D..keďže Rusko bolo vždy o krok vpred a predvídá tak tam tá armáda napochodovala ešte skor než stihli to referendum bez súhlasu Ukrajinskej vlády vyhlásiť…:-D

  26. Len 5 zločincov z vedenia KSČ podpísalo tzv. pozývací list v r. 1968. Nikto viac . A tanky VZ vedené Kremlom zadupalo Československo na 21 rokov do zeme. To by sme nemali nikdy zabudnúť. Nikdy. Aká neskutočná podoba po toľkých rokoch s Ukrajinou.

  27. Imperiálne záujmy veľkých krajín ako USA a Rusko nenechávajú nikoho na pochybách, že sa ich budú chcieť uplatňovať bez ohľadu na bezpečnosť menších krajín. Už od vzniku človeka homo homo sapiens jeho vývoj sprevádzali rôzne ozbrojené konflikty a násilie ako také. Ich výpočet by bol ohromný a preto to nemá význam ani uvádzať nejako podrobnejšie. Od konca II.sv. vojny žila Európa v pomerne stabilnom mieri, ak nerátame v sedemdesiatych rokoch vojenský konflikt medzi dvoma členmi NATO, Gréckom a Tureckom o vplyv a časť územia na Cypre. V deväťdesiatych rokoch to boli neľútostné boje a aj genocída v Srebrenici v bývalej Juhoslávii, čo malo za následok jej rozpad na menšie štáty. Následkom Gorbačovskej glasnosti a perestrojky a po rokovaní v Rejkjavíku sa dohodli prezidenti USA a Ruska aj o rozpade Svetovej socialistickej sústavy, našťastie takisto bez násilia. Aj v bývalom ČSFR došlo k rozdeleniu spoločného štátu aj keď našťastie pokojnou cestou. V Európe boli prvorado v prípade Juhoslávie pozadí geopolitické záujmy niektorých dominantných štátov v Európe ako napríklad Nemecka, akoby podľa toho Cézarovského : “ Rozdeľuj a panuj. “ Ukrajina a veľká horúčka okolo nej je spôsobená hlavne z obavy Ruska o svoju bezpečnosť, keďže ho stále viac a viac zoviera obruč členských krajín NATO a ak by došlo k jej prijatiu do tejto organizácie, potom by zrejme Rusko postupovalo razantnejšie pri obhajovaní svojich záujmov. Hádam nik by nechcel mať v svojej blízkosti nejaké ozbrojené zoskupenie, ktoré by sa mohlo kedykoľvek aktivovať. To bol aj prípad konfliktu v šesťdesiatych rokoch v Berlíne a potom aj karibská kríza, keď sovieti dotiahli na Kubu rakety s doletom na územie USA. V druhom prípade svet dokonca ohrozovala aj nukleárna vojna. Našťastie mali Kennedy aj Chruščov dostatok rozumu a namiesto zbraní, čo mohli zničiť celý svet rokovali a dohodli sa tak, že USA ukončí blokádu Kuby a stiahne svoje rakety z územia Turecka a naopak sovieti stiahnu z Kuby svoje rakety.

    Je skutočne zaujímavé, že nákup veľkého množstva obrnenej techniky za cca 1,7 mld. Eur pre našu armádu a toľko premieľaná obranná zmluva s USA prichádza v malom predstihu pred eskaláciou konfliktu geopolitických záujmov imperiálnych krajín USA a Ruska. Európa akosi ignoruje fakt, že jej názor na Krym a jeho pokojné obsadenie Ruskom je nejakou rozbuškou pre uplatňovanie regresov voči Rusku. Popritom sa ale zamlčuje fakt, že Krym bol vždy po vojnách s Tureckom Ruský a iba rozhodnutie Chruščova Krym pričlenili k Ukrajine. Iné je, že ak sa mal Krym aj vrátiť Rusku, mal by jeho obsadeniu neoznačených vojakov predchádzať plebiscit, ľudové hlasovanie o odlúčenia od Ukrajiny, čo sa však nestalo. Skutočnosť však ukázala, že obyvateľstvo Krymu sa aj v následnom hlasovaní v drvivej väčšine prihlásilo k Rusku. Obdobná situácia je aj v Donecku, kde je drvivá väčšina obyvateľstva ruskej národnosti a už dlhodobo usilujú o pričlenenie k Rusku. Situácia je tu ale patová, keďže ani jedna ani druhá strana nejavia žiadne snahy o rokovanie a upokojenie situácie.

    Rusko má plné právo robiť si na svojom území, čo len chce, ak má na to aj dôvody a že sa cíti ohrozené je viac ako jasné. Rusko má snahu o rokovanie aj keď jeho podmienky sú pre USA ťažko akceptovateľné, ale zároveň aj oprávnené. Celý svet a Európa najviac by však uvítala mierové riešenie, ktoré by vyplynulo z priaznivých výsledkov rokovania medzi oboma mocnosťami. Hádam každý rozumný človek na svete a nevynímajúc aj občanov zainteresovaných krajín na konflikte by to s radosťou uvítalo. Ako sa hovorí keď prehovorí múza, zbrane mlčia.

    Je ťažko pochopiteľné, s akou vervou a nadšením presadzuje neoliberálna vláda obrannú zmluvu a obzvlášť dvaja, čo ju takpovediac “ prerokovali „, Naď a Korčok. Ich konanie veľmi pripomína vojenských jastrabov, ktorí sa chcú takto zapísať do dejín našej krajiny. Ak by ku konfliktu s Ruskom došlo, tak naopak by bola na ich rukách krv, slzy a smútok pozostalých.

    Treba dúfať, že ako aj v mnohom v minulosti, keďže USA zvoláva aj Bezpečnostnú radu OSN dôjde u mocných tohto sveta k zdravému sedliackemu rozumu. Celý svet na to čaká, že sa nakoniec dohodnú a prestanú rinčať zbraňami. Konflikt medzi Gréckom a Tureckom o vplyv na Cypre nenecháva hádam nikoho na pochybách, že sa to nemôže stať aj niekedy v budúcnosti a NATO neochránilo ani jedného ani druhého. Drísty o akomsi ochrannom dáždniku NATO sú potom iba rozprávkou pre deti. Už by sme nemali končene slúžiť cudzím záujmom a naopak sa naplno venovať problémom, ktoré čoraz viac a viac kvária našu spoločnosť a prestať sa hrať na niečo, na čo nemáme.

  28. 2. februára 2022, 13:30
    Verím tomu, že aj udalosti roku 1968 tu budú niektorí jedinci spochybňovať, obhajovať či nedajbože velebiť ako nám bolo následne dobre a predbehli sme ten hnusný západ…:D

  29. Rusko nech si robí na svojom území čo chce…ok…ale Rusko sa nehrá na svojom území, Rusko napadlo Ukrajinu, obsadilo Krym, Donbas a Luhansk. Rusko a USA odzbrojili ukrajinu od jadrových hlavíc na balistických medzikontinentálnych strelách a slúbili im za to územnú celistvosť písomne. Ukrajina bola 3. jadrová svetová mocnosť, bola to mocnosť vo výrobe balistických rakiet. Rusko si dáva podmienku, aby sa NATO nerozšírilo o Švédsko a Fínsko, toto je hranie sa na svojom území. Chválabohu, že sme v NATO a že máme takú prezidentku, ktorá sa nebojí to pomenovať priamo. Fico nech povie kde je Výboha a kto všetko má čo v Dubaji. Reči o cárskom rusku sú rozprávky starej matere. Rusko je agresor, Rusko bez predaného plynu do EÚ bude veľmi chudobné, skôr ho čaká vnútorný prevrat a revolúcia ako dobíjanie pôvodných krajín ZSSR.

  30. V. Biľak môže byť spokojný. Ak bol spoluautorom pozývacieho listu, ktorého následkom bola okupácia v auguste 1968, čoskoro bude jeho konanie legitimizované iným pozývacim listom pre iné “spojenecké” vojská.
    Sotva by niekto veril. Ale stalo sa a pohrobkovia zradcov národa sa konečne odhalili. A podpis vazalskej zmluvy s USA,ktorý urobí z občanov Slovenska “hostí” vo vlastnom štáte a terč prípadného ruského protiúderu, čoskoro odhalí aj charakter slovenských voličov. Tých, ktorí podporili strany súčasnej koalície. Ak majú charakter a vlastenecký cit, pošlú signatárov tejto hanebnej dohody na smetisko dejín medzi hnoj, ktorým páchnu. Nech smradi v smrade pokojne … smrdia.

  31. Lala kolko bojovnikov za svetovy mier sa nam tu zislo k diskusii z oboch taborov. Tak si konecne navlecte mundur a riadte sa rozkazmi svojich velitelov ale potom DRZTE HUBU!!!! Aj tak vsetci umrete.

  32. Len z čoho budú už tak nie zrovna prosperujúca „veľmoc“ akou je Rusko žiť ak prestanú vyvážať aj ten ich plyn, lebo moc toho zrovna neprodukujú na vývoz okrem nerastných surovín, alebo sa mýlim ? Teda pardon vooodka.

  33. hmm 2. februára 2022, 17:41:
    RF je stat s najvacsou rozlohou na svete a ty sa pytas, ze z coho budu zit? Tak ti to poviem. Z borscu a kaviaru. A my budeme kapat od zimy.
    Treba si uvedomit, ze k zivotu su potrebne energie a suroviny a nie vyrabanie a vyvoz harabur.

  34. 2. februára 2022, 19:17
    Z boršču a kaviaru možu žiť tak ľudia blízky Putinovi. Väčšina rusov je rada, že ma splachovacie WC, teplú vodu a musia šúchať nohami. Ale máš pravdu prežiť by prežili, ale za akú cenu a či by to tolerovali rusi Putinovi. Myslím že Európa by už nejakú náhradu za ten ich plyn našla, či už dovoz skvapalneného cez oceán alebo iné zdroje, ale takisto by sme zaplatili obrovskú cenu. Preto vojna je iracionálne riešenie, ale pri diktátorovi čo je vyše 20 rokov u moci, racionalitu hľadať už dávno netreba.

  35. Europa berie z ruskej produkcie plynu zhruba 75% za drahe peniaze. Zvysok ide napriklad do Činy za velmi male peniaze. Kvapalny nevyvazaju. Rusi to autokratickej oligarchii dlho tolerovat nebudu uz teraz tam ma protesty, zvrhne sa mu to na puč. Rozlohu maju velku k pomeru k obyvatelstvu…step, lesy, sibir. Produkcia potravin 0 bodov; export okrem plynu a ropy 0 bodov.

  36. Na Kryme bolo referendum o vstupe do RF… Vy vravíte, že bolo pod dozorom zelených muzikov. Alr zúčastnila sa na ňom väčšina obyvateľstva Krymu a drvivou väčšinou odsúhlasili vstup do RF.

    Tam aspoň vyhlásili referendum o vstupe do RF, u nás sa doteraz neodvážili vypísať referendum o vstupe do NATO!

    Všetci vieme ako by dopadlo, ak by nemala účasť vplyv na platnosť, v tom prípade by bola účasť vysoká a naplnili by sa najhoršie obavy vrahov z wallstreetu…

  37. Europa im rozhodne ako trh chybat nebude. Ved to povedal uz aj sam Matovic v suvislosti s tym, ze sankcie su neucinna, dvojsecna a kontraproduktivna zbran a s Ruskom by sme mali spolupracovat minimalne ekonomicky. Ten toho povedal velmi malo rozumneho ale v tomto s nim plne suhlasim. Su vdacnejsie trhy ako Cina, India, Kazachstan a Turecko. To su tie najvacsie. Ale ci nebude ropa a plyn chybat Europe, tym by som si vobec isty nebol a je hlupe a nezodpovedne sa zapajat do akehosi vyfabulovaho konfliktu, ktory este nie je a aj Ukrajinci situaciu vobec nevnimaju tak zle ako ju vykresluje USA, Europa a NATO. Iba ak by sa tym sledovalo nieco ine. Brnkanie nanervy Rusom kolko vydrzia plus zbrojenie Ukrajiny, atd. atd. Ukrajina nie je navyse ani clen NATO…

  38. referndum o vstupe do RF…:-D…to je tak milé a nevinné, že to až dojíma.. ale k tomu velkolepému úspechu bolo treba „nejakými“ ozbrojencami prepadnúť vládne budovy, zabezpečiť rezignáciu Rady ministrov Krymu, dosadiť novú vládu ktorá v rekordne krátkom čase vyhlási referendom a ešte pred referendom tam úplne na hulváta poslať 6000 ruských vojakov – pretože tých 97% ľudí čo hlasovalo „za“ bolo treba pred niečím chrániť..proste úplne bežné legitímne referendum….ja sa divím že to nedopadlo na 120%…:-D

  39. Raťafák a tupelo (11:33) – zobuďte sa, nebude čo žrať ! RF obmedzila vývoz obilia o 1/3 ( pre Miloša teda konkrétne : včerajšie televízne noviny) a krízu a nedostatok pocítime my ! ; aj zimu pocítime my! ; a nie nejaký zasraný Brussel, ktorý nám porúča, čo máme robiť.
    Nielenže potraviny budú drahé, ale rozhodujúce bude , aká bude vôbec ich dostupnosť! Národu to až potom dopne, a až potom začnú naozajstné revolty. Ale však nás bude ochraňovať americký vojak ( že by kontrolovať a držať na uzde ?), Na našich najúrodnejších poliach už stoja a budú stáť plechové búdy zahraničných investorov ( automobilky, logistické centrá, sklady Billa a amazon a ktovie čo ešte. Lebo len hlúpy národ si nechá toto urobiť na svojej zemi. Za pomoci domácich kolaborantov a kompradorov a prevrátených kabátnikov, ktorí boli do 1989 najlepší súdruhovia, sväzáci a teraz sú najväčší kritikovia Ruska ( kto vie asi prečo ?!) a trčia im len opätky z istej inej riti.
    Nebude ťa baviť ani Tvoj bavorák ( teda ak ho máš ), keď si nebudeš mať kde kúpiť chlieb. Môžeš mať ZAČO , ale nebude ČO kúpiť. A garantujem Ti, že Brussel sa nás vyprdne. Tak ako nám Nemci v začiatkoch pandémie zhabali kontajner rúšok, a naši poskokovia sa na nič nezmohli, tak to vyzerá aj s náhradou plynu zo západu.
    Páni a pre info , Viktor Orbán vyrokoval cenu plynu ešte minulý rok na 15 rokov , teda do roku 2036. A keď niekto má chuť spochybňovať fakt, že Viktor má zlú cenu, nech sa páči pozrieť nemeckú plynovú burzu NCG za minulý rok a pochopíte.

    s pozdravom : heňo

  40. heňo….veľmi obsiahly príspevok – obilie, vojak USA, Billa, Amazon, bavorák, Orbán, plyn – tým všetkým si chcel ospravedlňit tú ruskú anexiu krymu?

  41. Anonym 3. februára 2022, 8:05 – aj Kosovo bolo na hulváta, a aj grécko – perszké vojny…..to znamená že akúkoľvek agresiu ruska dnes možno ospravedlňovať Kosovom?….ak ťa niekto prepadne nožom na ulici tak je to v pohode pretože šak zločiny sa diali aj v minulosti?…alebo čo si tým chcel povedať?

  42. Pre raťafáka : nechcem ospravedlňovať žiadnu agresiu, vojna je veľmi veľmi zlá vec, určite si nedokážeme ani predstaviť. ale netvárme sa , že sa nič nedeje a je v záujme mieru, keď budú na Ukrajine americké rakety namierené na Rusko. Presne takto naši terajší spojenci ustupovali Hitlerovi. my sme sa ako vidí z priateľstva so západom nepoučili, Rusi z histórie áno, v tom je rozdiel. a vo falošnosti západniarskej demagógie, keby vojnu nechceli, tak nestupňujú hystériu a nebičujú situáciu. Lenže raťafko, tí hajzli ju evidentne chcú….. a naši zvolení sprostácii im v tom janičiarsky pomáhajú…..

  43. Ratafak… Ja som napísal, že referendum na Kryme bolo pod dohľadom zelených mužov….

    Ale prečo si sa vôbec nevyjadril k referendu o vstupe SR do NATO?

    Prečo sa nevyjadrujes ku konkrétnym veciam, ale vzdy len poukazujes na blbosti a utocis? Ved diskutuj, neotacaj temy ako politik…

    A smerom ku Kosovu autor chcel povedať, že prečo sa pridávať na jednu alebo druhú stranu agresora, a tiež že najväčší agresor si chce u nás urobiť základne, aby vedel ďaleko od svojich hraníc nezištne pomôcť krajine proti inej krajine, ktorú označil za nepriateľa č. 1.

  44. Emm, ďakujem za pomoc. Mimochodom, asi ďalšia kauza nadstraníckej a nezávislej pani Čaputovej. K jej prejavu ( viď úvodník diskusie) – autorom má byť poslanec Valášek – vyčítané z vlastností oficiálne zverejneného dokumentu ( zdroj . refresher.sk) . No ak je to naozaj tak, ale amatérska chyba vládnych amatérov a hanba na 100 rokov …….ha ha,ha

  45. emmm….veď článok a diskusia je o konflikte Rusko a Ukrajina…ja úplne nevidím dovod teraz diskutovať o omáčkach okolo ako cena obilia, kosovo, grécko-perszke vojny, referendum o vstupe do Nato atd..to by sme tým mohli zabiť celú diskusiu a tomu čo sa deje medzi Ruskom a Ukrajinou sa prestať venovať, ale to je asi aj váš ciel – typické odbiehanie od témy aby sa diskusia strhla úplne iným smerom..ale ok, keďže já som charakter tak ti odpoviem: neviem prečo nebolo referendum o vstupe do Nato, ak sa dobre pamatám tak vtedy tá atmosféra bola taká že chceme patriť do západných štruktúr a po tom čo sme odhlasovali vstup do EU a v Nato už od 1999 boli všetci naši kámoši z V4(a myslím že nikto z nich nerobil referendum) tak sme tam nejak chceli patriť aj my a je to celkom logické pretože krajina naších rozmerov sa v prípade konfliktu nemá šancu ubrániť sama….odpovieš mi teraz na oplátku aj ty na otázku k aktuálnej téme – či ti príde to rýchlokvasené referendum na kryme po zmene vlády a za účasti ruských vojsk v poriadku? či ti príde v poriadku prítomnosť ruskych vojsk na východe ukrajiny?

  46. Anonym 3. februára 2022, 9:31….počkať tak Rusko si v roku 2014 vzalo krym – nikto vojensky nereagoval, v dalších rokoch poslali vojakov na východ Ukrajiny – nikto vojensky nereagoval, teraz rozmiestnili dalších vojakov okolo ukrajinskej hranice a nikto nevie čo plánujú a Ukrajina samozrejme poprosila o pomoc (pretože má evidentne v posledných rokoch zlé skúsenosti s východným susedom)….a ty píšeš že Rusi neeskalujú napatie, že nebičujú situáciu?…že to západ…veď ten už mohol vojensky reagovať už v tom roku 2014 ked ruské vojská napochodovali na Krym ešte pred referendom…..

  47. Heňo len poukázal, ze vazala teda Slovensko ovláda zahraničie. Slovák je len otrok. Je to ako za avarov slovak živil avara a prizeral sa ako mu avar trtka ženu.

  48. pre M.M. na Sereď, no máte šťastie že tam máte Ratafáka ktorý natiahne svoju plachtu a Ruské rakety budú dopadať na golváčov.

  49. Raťafák, že už je armáda RF v DĽR alebo LĽR ? asi mi niečo ušlo ?
    že by sa to už začalo ?
    A bývalý poslanec národnej rady Jozef Banáš osobne Krym navštívil, uverejnil reportáž. No nemal som dojem, že tam národ umiera pod ruský jarmom….. A neviem Ti prečo, ale Banášovi mám sklon uveriť. Valáškovi akosi nie…….

  50. Dobre ratafak… Poďme na ten Ukrajinský konflikt, lebo na ten sa odvolavas a hovoríš o ňom len keď ti to vyhovuje. A aby bola vysvetlena podstata niektorých vecí, treba vysvetliť aj iné súvislosti.

    Veci na Ukrajine sa dali do pohybu po vojenskom prevrate organizovanom západom – USA. Západ – USA nečakalIi, že RF zareaguje vojensky a tak razantne a rýchlo, a že zaberie strategicky dôležitý Krym (prístup do cierneho mora), ktorý si z bezpečnostného hľadiska musí RF udržať, a ktorý malo dovtedy v prenájme… Myslíte, že nová vláde na Ukrajine, zvolená bez občanov celej Ukrajiny (DLR, LLR a Krymu), by im tento prístav nechala v prenájme? Čo na tom nechápeš?

    Tomu sa hovorí obrana. Na každú akciu nasleduje reakcia, preto toľko vojakov na Ukrajinskej hranici. Myslíš, že je náhoda, prečo práve v tomto čase sa u nás podpisuje dohoda o strate suverenity? Odovzdanie letísk našou vazalskou vládou do rúk USA?

    Ďalej, zapad – USA nereagoval vojensky, lebo nemal na to v tom čase potrebné technické vybavenie, vedeli, že by Ukrajina nemala šancu. USA potrebujú Ukrajinu na vedenie zastupnej vojny preto ich aj teraz vyzbrojuju. Jediny, kto bude trpieť bude Ukrajinský ľud.

    A jediný dôvod prečo sa referendum o vstupe do NATO nekonalo bol ten, že by ho občania SR neschválili, bolo to po vojne v Juhoslávii, a taktiež by ho neschválili ani teraz, podľa posledných prieskumov. Toľko k dobrovoľnemu vstupu do NATO.

    A ze tam vstúpili ostatné krajiny V4? V poriadku, tak poďme teraz cestou maďarska a majme nezávislú úrad zahraničnú politiku. Alebo poďme po vzore iného suseda, toho najbohatšieho, a buďme v EU, ale nie v NATO. Ci budu zasa recicky, že teraz robí Rakúsko nejaké kroky… Nie, hlavne je to, že neuvažuje o vstupe do NATO…

  51. Emmmmmm – Rakúsko by aj chcelo, ale nemôže, od 1955 sa tým zaviazali mocnostiam a na oplátku získali nezávislosť. Naštuduj si históriu

  52. A ma nejaké problémy keď je neutrálne? Roky bolo susedným štátom komunistického bloku a nikto na nich nikdy nezautocil. A čo Švajčiarsko? Severské štáty?

  53. emmm…celé to máš postavené len na domienkach – ktoré nemožeš nijak preukazať
    …o tom že nejaký prevrat organizoval západ (pretože asi neexistujú státisíce ukrajincov, ktorý by radšej videli Ukrajinu smerujúci k západu než k východu), …o tom že ked už teda píšeš že USA niečo organizovali tak následne nečakali vojenskú reakciu od Ruska na prevrat ktorý akože sami zorganizovali – akože zorganizujú bordel na Ukrajine a nečakajú nejakú reakciu z Moskvy – toto chceš tvrdiť?…že pripravia prevrat a čakali že Moskva sa bude prizerat? že by sa nepripravili na možnosť vojenskej reakcie?…..nemyslíš vážne
    …o tom že by im Ukrajinská vláda neprenajala prístav na Kryme a stratili by prístup k čiernemu moru. Mimochodom aj bez Krymu má Rusko cez 300 km pobrežia s prístupom k čiernamu moru. Anexiou Krymu sa naopak priblížili k hraniciam NATO (Rumunsko, Bulharsko), ktoré sa tak boja…
    proste máš príbeh postavený na x domienkach….
    pišeš že preto tolko vojakov na hraniciach….takže je to o tom že rozmiestnenie ruských vojsk na hraniciach v roku 2022 je reakcia na prevrat z roku 2013?…Krym už majú, východ Ukrajiny už roz.ebali tiež, tak až keď zaberú celú Ukrajinu a zastavia sa pri Čiernej nad Tisou tak to bude pre vás OK a adekvátna reakcia Ruska na rok 2013?.

  54. ešte by som doplnil k tomu Maďarsku, ktorého by si chcel ísť cestou (zaujímavé že ie cestou ČR či Polsko – to sa si nehodí), tak zaujímavé že u nich ti nevadí že majú to vazalskú obrannú zmlúvu pri ktorej „prišli o suverenitu“ s USA podpísanú už 2 či 3 roky…

  55. orban, plyn, ťuťu muťu…. nekonci nahodou ten juzny – turecky plynovod, ktorym dostava orban lacny plyn mimo ukrajinu niekde pred hranicami Sk?

  56. S takým znením ako máme my? Zasa sa vyjadrujeslen k nie príliš dôležitej veci, ale k tomu či je vôbec vláda na Ukrajine legitímna a potom ci je legitímne od tejto vlády nevolenej vo všetkých regiónoch krajiny si pozývať cudzie armády na pomoc.

    Tak dám aj ja poznámku mimo tému:

    Páči sa mi ako každý prejav našej prezidentky s neuveriteľnou politickou a odbornou minulosťou dokáže spájať obyvateľov TEJTO KRAJINY! Dokáže ukludnit emócie, vytvárať akýsi most medzi rôznymi nazorovymi prúdmi, dokáže spájať… Na základe toho dostala mnoho zahraničných ocenení a vážia si ju všetky médiá toho istého majiteľa.

    Poslanec Valasik, a kol. (2022)

  57. Nečakali taký sofistikovaný ťah Putina. Áno mali by bez Krymu prístup do Čierneho mora, ale nie prístav, vojenskú základňu. A USA vyhovuje bordel na Ukrajine, udržiavať konflikt s RF. Táto celá eskalacia je odveta za Venezuelu, Sýriu, Afganistan.

    Či ani Sýria, Venezuela a Afganistan nie sú robota americkej podvratnej cinnosti? (Afganistan bola normálna vojna).

  58. Emmm čistá pravda hlavne o kryme. Americká armáda zabila vodcu islamského štátu. Bude sranda keď sa dopočujeme ze lietadlo nabúral mrakodrap v New Yorku.

  59. napísal som k tým tvojím domienkam dosť a nebudem úplne pytvať každé jedno slovo, zvlášť ak sa opatovne snažíš odbáčať od témy….ako to hlavné mi príde že ešte pred chvílkou to bola reakcia Ruska na „vojenský prevrat organizovaný západom – USA “ + potreba mať prístup k prístavu na kryme….a teraz to už je odveta za Venezuelu, Sýriu, Afganistan….ak som ti v predchádzajúcom príspevku vyčítal že píšeš len tvoje domienky tak týmto si to len potvrdil….ale musím dať klobú dolu že si konečne uznal že momentálne eskaluje Rusko a ak to má byť za konflikty úplne mimo územie Ukrajiny tak to už je voči ukrajincom z ruskej strany naozaj svinstvo, na ktoré treba reagovať…
    PS: naozaj velký prístav a myslím že aj základnňa je v Novorossijsku – to k tomu že by sa bez Krymu nedostali od Čierneho mora. Takže ani tento argument neobstojí.

  60. Ukrajina je odveta Americanov za obranu Venezuely, Sýrie, pomoci Afganistanu zo strany RF. Nauč sa čítať s porozumením.

    Písal som o Američanoch, že zvyšujú napatie na Ukrajine za to, že im Rusi nedovolili dokončiť prevraty v Sýrii, vo Venezuele a pomohli ich vyhnať z Afganistanu.

    Pochopil si to úplne opačne 🙂 alebo obrátil to zámerne. V tom si šikovný.

  61. Západu vyhovuje aj to, že robia okolo konfliktu viac rozruchu ako je treba. Sám ukrajinský prezident to povedal. Čo tým sledujú?

  62. emmm….máš pravdu, pochopil som to opačne, moja chyba….pretože ak si písal že „táto eskalácia“ tak ma naozaj nenapadlo že myslíš na USA….ono totižto okrem toho čo som písal – že Rusko si už vzalo Krym, má vojakov na východe ukrajiny ktorá je totálne destabilizovaná a mobilizuje destattisíce vojakov v blízkosti hraníc tak som nejak automaticky myslel že píšeš o Rusoch, prišlo mi to že tie kroky ktoré podnikli a podnikajú sú dostatočné na to aby sa dalo napísať že eskalujú napatie, pretože nemyslím že by toto niekto iný tromfol…..ok, zmylil som sa….tak by som rád vedel ako toto všetko prekonalo USA, ak si tou eskaláciu napatia na Ukrajine myslel práve nich….čím teda zvyšujú napatie na Ukrajine oni?

  63. Ratafak plachta, ukazal si, ze si dieta propagandy. Treba studovat samostatne, nie len pozerat TV. Mas vo vedomostiach velke medzery a z toho potom ten falosny obraz reality. Je pochopitelne, ze bezny clovek sa necha mediami oklamat, lebo nepozna sirsie suvislosti.

  64. Anonym 3. februára 2022, 23:26….tie širšie súvislosti mi už predstavil vo svojich domienkach emmm, ktorý si napríklad najprv nevšimol vyše 300 km pás pobrežia Ruska s čiernym morom a následne prehliadol niekolko prístavov vrátane velkého v Novorossijsku a to v domnení že Rusi sa bez krymu nedostanú do čierneho mora – napríklad….ale ok, nikto nevie všetko..ani emmm a ani ja…ale podľa toho čo píšeš ty asi áno…tak mi kludne napíš čo si mám doštudovať a z akých zdrojov aby som náhodou nepodlahol propagande…a možno mi možeš rovno aj ty napísať akými krokmi momentálne USA zvyšujú napatia viac ako tie desattisíce ruských vojakov na hraniciach…dakujem..

  65. Ratafak,prečítaj si knihu Donbas.A už tu toľko nerob propagandu.Je to všetko o biznise,a straší má,keď to niekto zabaluje do vznešených ideálov.Ani Rusko,ani USA,je ti to už konečne jasné.!!!!!

  66. počkaj ty si zase ten anonym čo používa slová ktorým nerozumie – minule demagog, teraz propaganda atď?….čo z toho čo píšem je propaganda?,…že Rusi anektovali Krym? že sú rozmiestnení na hraniciach? Kde obhajujem USA?…je jasné že každá mocnosť má svoje záujmy a nikto nie je svaty – ani USA, ani Rusko, ani Čína….z diskusie mi ale príde že Rusi sú vždy chudáci čo aby sa ubránili musia útočiť na druhý štát…ďakujem za tip, ale z knihy vydanej v roku 2020 sa asi nedozviem ako USA zvyšuje napatie na Ukrajine v roku 2022…na to si nejak odpísať zabudol…

  67. Nie, písal som o odvete za neúspešne prevraty a útoky USA na krajiny s ropnými ložiskami, ktoré im Rusi prekazili.

    Týmto zvyšujú eskalaciu americania: Vyzbrojovanim Ukrajiny, umiestňovaním útočných zbraní na Ukrajine, podvratnou činnosťou, pokusom o prevrat v Bielorusku, vojakmi na Ruských hraniciach (pobaltie). Pokus o zakladanie ďalších vojenských základní v Európe, zvyšovaním počtu svojej armády v Európe, posúvanim ju k hraniciam RF. Nakoľko bola RF označená Američanmi za nepriateľa č. 1 je logické, že podnikajú kroky na svoju ochranu.

    Ty hovoríš stále o prístave na Kryme a ja o vojenskej základni – pristave… Cítiš tam ten rozdiel? Lebo prístav môže byť aj taky, aký je v každej dedine v Chorvátsku, ale vojenská základňa môže byť tak dôležitá, ako napríklad Rammstein, alebo Kaliningrad.

  68. Vyzbrojovanie Ukrajiny – treba pripomenúť, že v roku 1994 ju spoločne odzbrojili.

    Pokus o prevrat v Bielorusku – celý svet vidí a vie, že Bieloruský ľud má už dosť autokraticko-diktátorského zriadenia a otázka vnútornej občianskej vojny je na programe dňa. To sa rozpadne samé, je rok 2022 nikto tam nechce žiť v stredoveku.

    Zvyšovanie počtu vojakov a základní v členských štátoch NATO – toto je záležitosť aliance a členských krajín, tvoj postoj plne charakterizuje nebezpečné zmýšlanie ruskej oligarchie bojacej sa volieb a prevratu.

    Strategický Krym – takže ho vlastne mohli obsadiť, lebo bol pre nich strategický. Aj žitný ostrov je pre maďarov strategický, môžu teda roztrhať trianon a začať budovať veľké maďarsko, tak ako Fidesz vykrikuje.

    Drvivá väčšina slovákov je za členstvo v NATO a EU, sen o cárskom rusku a bratríčkovaniu s komunistickou oligarchiou sú len prd vo vetre starej senilnej populácii nostalgicky spomínajúcej na staré časy socializmu a konfiškácií, zastrašovaniu mocou.

  69. Ja tiež nechápem ako väčšina slovákov môže byť na strane Ruska napriek tomu, že Ukrajina je náš sused a nikdy sme s nimi nemali problém čo sa o Rusoch a ich politike zrovna povedať nedá.

  70. Desi má s akou ľahkosťou sa zahravate s budúcnosťou Slovenská.Desi má ako sa stále presviedčajú ľudia,že kto je ten dobrý,a kto je ten zlý.Nasa situácia je vždy daná našou geografickou realitou.Treba robiť v rámci možností že sme v NATO,takú politiku,aby to vždy vyhovovalo len a len Slovenskému ľudu.USA,sa nepáči,že Európa je závislá do určitej miery na Ruskom plyne,to sa ukázalo v plnej nahote,keď bojkotovala Nemecko- Ruský projekt.Preco myslíte,že sú Nemci takí zdržanlivý v tejto situácii.Pretoze až tak veľa Ukrajine nedôverujú.( Už tak raz bolo s plynom)USA,chce predávať Európe svoj plyn,a to je celý problém.Zapad Ukrajiny chce spojenectvo s EU,východ s Ruskom.To využíva jedna aj druhá strana.Tie rečí,že Ukrajina a NATO,na to zabudnite,nejaké spojenectvo snáď ,ale nikto kto reálne rozmýšľa to nikdy nepripusti.Hadze sa tu tiež číslami,koľko kde je vojakov.Pre mňa je dôležité,že Rusi sú doma,a USA bude napr.aj na Slovensku.To všetko nie sú náhody,a takí stratégovia ,ako je Nad,Krupá,Korcok nám teraz dobré pritazia .Vysledok bude taký,že USA sa s Ruskom dohodnú,a nám to Rusi pri najbližšej príležitosti nejak spočítajú

  71. Keď ju odzbrojili, malo zo svoj dôvod, prečo ju teraz vyzbrojuju?

    Prevrat v Bielorusku bol organizovaný a financovaný zo zahraničia, aj zo SR a zahraničnými tajnými službami, tak ako môžeš hovoriť o ľuďoch, čo sa búria? Ako to potom môže byť občiansky prevrat? Prečo majú stále USA pocit, že len ich spôsob života je ten správny a prečo majú stále potrebu ho vnucovať všetkým?

    Keď je zvyšovanie počtu vojakov záležitosťou vrazednej aliancie, ktorá má na svedomí najviac mŕtvych civilistov a vojen od 2.sv vojny, tak je tak isto zvyšovanie počtu vojakov a ich presúvanie po území RF záležitosťou RF.

    Maďarsko nemá na zitnom ostrove strategickú vojenskú námornú základňu v dlhodobom prenájme.

    Drvivá väčšina Slovákov je za členstvo na EU, ale NIE za členstvo v NATO. Nepodsuvaj tu klamstvá. Väčšina Slovákov je proti zmluve s USA, väčšina Slovákov je proti cudzím základniam na našom území.

  72. Tento konflikt je, tak ako iné konflikty, o záujmoch ako ruských tak amerických. Tu o Ukrajinu vôbec nejde, je to len zámienka. USA svoje záujmy skrývajú pod hlavičkou NATO. V skutočnosti sú to práve američania a nahuckaní západní politici, ktorí eskalujú napätie. Potrebujú vydráždiť Rusko, lebo im konflikt len vyhovuje. V prípade konfliktu uvalia sankcie (a EU poslušne prikývne) a môžu nám začať dodávať ropu a plyn z USA. Toto je cieľ a nie nejaká ochrana Ukrajiny. Tú namočil do sračiek a ak bude treba tak ju aj obetujú.

  73. Lubo 4. februára 2022, 11:02:

    Odhalil si ma. Som psychiatricky pacient. Skryva so vo mne viac osobnosti ako napr. sv. Ignac z Loyoly, Napoleon Bonaparte, madarsky husar rotmajster a dokonca aj Bruce Willis.

  74. Odzbrojili, lebo sa báli zneužitia jadrového arzenálu a písomne slúbili, že ju nenapadnu a zachovajú krajine územnú celistvosť. Nasledné ju Rusi napadli oficialne obsadili Krym a neoficialne vedú vojnu v Donecu a Luhansku.

    Je jedno odkial bol financovaný Bieloruský puč, ak aj bol zo zahraničia neprotestovali peniaze ale národ. Je veľa Bieloruských emigrantov v zahraničí, ktorým záleží na lepšej budúcnosti krajiny. Nemám pocit, že v Bielorusku je sloboda slova, sloboda medií, skôr mám pocit, že je tam diktatúra a neverím tomu, že väčšina obyvateľstva je presvedčená o spravnosti života, podobne ako v KLDR.

    RF nech si robi na svojom území čo chce, tu je ale predpoklad rozsiahleho útoku(videli sme zaujímavý ťah v Kazachstane), ktorý je jednoduchšie odvrátiť takto ako protiútokom potom.

    Ak by teda maďarsko malo nejaké kasárne na žitnom ostrove v dlhodobom prenájme mohol by teda Fidesz naplniť svoje ciele, zaujímavá teória.

    Podľa mňa je drvivá väčšina slovákov za NATO.

    Píšete tu o Maďarsku, ktoré má s USA armádou a vojskami NATO dlhoročnú spoluprácu Taszár, Pápa…a teraz víta USA armádu s radosťou a tešia sa z novej základne. Dnes prebieha v maďarskom vzdušnom priestore cvičenie armád NATO. Lietadlá F/A-18 štartujú zo stredozemného mora z USS Harry S. Truman a tankujú vo vzduchu, tak asi o tom Putinovi rozprával v stredu a možno aj o tom aké sankcie voči rusku na rade europy voči nim podpísal.

    Severské štáty…nikto v EU nezbrojí tak ako Švédsko a Fínsko a spolu sa ponáhlajú do NATO k tomu sa Rus vyjadruje, že nie, že si to neželá.

  75. Anonym 4. februára 2022, 13:06: blaa blaaa blaaa… lebo fico, blaa blaa.. ockovat..ockovat… blaa blaaa ruska hrozba.. blaa blaaa

  76. emmm……kdekolvek sa v Europe protestuje proti vláda tak to hneď musí byť z USA?…na Ukrajine, v Bielorusku či dokonca aj na Slovensku..no to som zvedavý ak sa ľudia budú búriť proti tejto vláde že či aj vtedy budeš písať že to je organizované z USA, alebo to zrazu bude oprávnený hnev ľudu…celý argument postavený na – „protest/prevrat z USA“..
    rozvratna činnosť – čo konkrétne? za to sa dá schovať všeličo…. niečo ako ked vedľa vo Vrbeticích Rusi odpálili muničný sklad? kde toto robí Nato?…budem hádať, tí češi si to na rusov vymysleli a v skutočnosti to bolo práve USA..že?
    vojaci v pobaltí?..do toho Rusov absolútne nič nie je..ak by v minulosti nad hlavami lotyšov a spol nelietali bez príčiny ruské Mig tak by možno nemali dovod byť v Nato, takto majú relatívny klud…neviem či si si všimol ale práve tie pobalstké krajiny so západnou orientáciu sú z bývalých sovietskych republík najstabilnejšie a najrozvinutejšie (na rozdiel od Kazachstanu, Kaukazu či tej Ukrajiny)…čím to asi bude?…
    vyzbrojovanie Ukrajiny…a nie je to náhodou reakcia na tie ruské kroky – krym, donbas, mobilizácia…
    aj Rusko má svoj zoznam nepriatelov – sú na ňom USA a ČR…
    všetko to čo si napísal je buď založené na domienkach, zasahovaní Ruska do iných štátov – akože má pobaltiu diktovať čo možu na svojom území robiť ale nič z toho neoprávňuje Rusko kuskovať a ohrozovať Ukrajinu…takto by si mohol legitimizovať tú agresiu voči ktorémukoľvek štátu…uvedomuješ si že vlastne tie tvoje dovody Ruskej agresie može za pár rokov pocítit aj Slovensko?….že vlastne nejakými domienkami a ruskými požiadavkami čo ktorý suverreny štát može a nemože tu prikyvuješ tej agresii?…práve aj nám musí záležať na tom aby medzi nami a Ruskom bola suverenna a pevná Ukrajina…
    Poznámka nakoniec: Ukrajina v takomto stave nemá šancu začať rokovanie do EU a ani NATO…takže pre západ žiadne nové trhy, pre Nato žiadne rozširovanie na východ a pre ukrajinský ľud iba rozvrátená nefungujúca krajina…jediný komu toto vyhovuje je hádaj kto….

  77. Ratafak,o čo ti vlastne ide? Vypisuješ tu tisíce slov a stále dokola.Rusko je agresor,a USA,sú Tí,ktorí sú zástancami dobrá.Je to tak? Lebo o čo sa tu snažíš? My sme Slováci,a všetko nasvedčuje tomu,že sa dostávame medzi dva mlynské kamene,a to môže skončiť veľmi zle.A Ti ,čo sú slepí na jedno oko, nech aspoň trošku uznajú realitu,a netlačia tu na nejakú morálku a etiku,lebo tá v globálnom svete neexistuje.Ide len o mocenské záujmy jak jednej strany,tak strany druhej A s takým klzkym uhorom už nemá pre mňa cenu diskutovať,lebo to nemá konca kraja.

  78. ja nikde netvrdím že USA sú čisto zastáncami dobra, nasekali tiež vo svete dosť svinstiev, to som nikdy nepopieral…ale v tomto prípade už je konflikt tak blízko že nám samým by malo záležať na tom aby sme si Rusa držali čo najdalej, lebo mať ho za suseda fakt nechceš….takže v tomto prípade najviac fandím Ukrajine – aby bola stabilný a usporiadaný štát, kde ľudia sami budú rozhodovať kam má krajina smerovať – a nebude za nich rozhodovať ani Rus a ani USA…myslím že momentálne by ju medzinárodné spoločenstvo nemalo nechať napospas Rusku, lebo ak áno, tak potom možeme byť ďalší na rade kludne my…..tak ja som to napísal…a o čo ide tebe Anonym 4. februára 2022, 14:51?

  79. Ja budem spokojný ak si spinavcov z USA z ich chorým pohľadom na život a podnecovanim budeme držať čo najďalej.

    Áno, väčšinu protestov vo svete má na svedomí US ambasáda. Videli sme to pri Kuciakovi, ako niektoré politické sily podnecovane ambasádou a západom vlastnenými médiami túto vraždu zneužili… Čo sa týka protestov v Bielorusku, tam aj oficiálne prispievali naši zapredanci s mimovladkami.

    Tu by bolo dobré spomenúť plus o prevrat v Turecku ktorý US nevyšiel a odvtedy ochladli medzi nimi vzťahy. Počkaj, ved Erdogan nie je diktátor, to je v poriadku, tam sa nemôže protestovat, tam sa neporušuju ľudské práva.

    Arabská jar bola organizovaná kým? Povstanie vo Venezuele? Útoky na Kubu? Sýria? A takto by sme mohli pokračovať ďalej a ďalej do histórie.

    Prečo majú US neustále potrebu organizovať prevraty a útočiť na krajiny bohaté na nerastné suroviny?

    Prečo pomaly a plizivo obklucuju rozlohou najväčšiu krajinu sveta a krajinu najbohatšiu na nerastné suroviny?

    Ide im o nezištnu pomoc spojencom? Nebuďte naivní…

    A nebagatelizuj, že keby tu Maďarsko kasárne. Na Kryme sa jednalo o najvýznamnejší bod obrany RF v Čiernom mori. Nie o kasárne.

    Anonym.. Tvoj pocit je že je väčšina ľudí za NATO? Tak to je len tvoj pocit, lebo podľa prieskumov je väčšina ľudí proti NATO.

    A ratafak už ozaj netrep. Tie tvoje reči už nikto nemôže ani čítať, nieto im ešte veriť. Kto by bol taky hlúpy, že by napadol členský štát EU, a už vôbec nie NATO (Turecko – Grecko: obaja v NATO a USA nespravili nič).

  80. Баба -президент – просто марионетка в руках ГП,что скажут то и будет делать.Одним словом – тупая обезьянка..

  81. Co to ten griska napisal? Uz su tu? Mam strach! Nad rychlo sa vrat a ochran nas!
    A ty Ratafak plachta uz fakt netaraj, lebo uz to nie je ani vtipne a si trapny ako jeptiska v bare.

  82. Ujo Ratafak, respektujem ako tvoj nazor tak aj inych ale si si isty, ze mas pravdu minimalne v tychto bodoch?
    Rusko ma vojakov na vychode Ukrajiny? Ak ano, kolko, kde a ako dlho? Videl si ich tam?
    Chce Rusko podla teba vojnu? Nas ucitel na dejepise ucil, ze Rusko vojny nezacina ale kazdu ukonci…v podstate tam kus pravdy je.
    Poznas nejakych Rusov, Ukrajincov a spytal si sa ich ako to vidia oni?
    A co takto napr. Srbov. Ale o tom nizsie.
    Ukrajina – aby bola stabilny a usporiadany stat, kde ludia sami budu rozhodovat kam ma krajina smerovat – a nebude za nich rozhodovat ani Rus a ani USA…myslim ze momentalne by ju medzinarodne spolocenstvo nemalo nechat napospas Rusku, lebo ak ano, tak potom mozeme byt dalsi na rade kludne my.
    A tomuto veris?
    A kde boli doteraz? Resp. do roku 2014?
    Na rade my? Ved sme v NATO, vies co by to znamenalo?
    Tak tento cely bol dobry, ale ja mam este lepsi, ak dovolis:
    Ludia budu sami rozhodovat kam ma krajina smerovat? Presne tak ako u nas? 1. Najpv rozdelenie Ceskoslovenska, wau tam rozhodovali ludia, naozaj, ale len dvaja z cca 15 000 000, pamatas ktori?
    2. Bombardovanie Juhoslavie takisto rozhodovali ludia, ktori? Kurna, ti Juhoslovanci co tam byvali si vypytali zakurit tak bombovymi darcekmi? To su ale horkokrvni ludia. A nemenovani im poskytli bratsku pomoc. My, Slovaci, sme povolili prelety v referende? Schvalne, skusis spomenut tych, ktori rozhodli?
    3. Vstup SR do NATO. Aj tu rozhodovali ludia, vsetci Slovaci v referende? Nie? Tak kto potom?
    4. Obranna dohoda s USA, zase rozhodovali sami ludia? Urcite?
    Toto bolo len par najvyznamnejsich bodov z novodobej historie SR kde ludia-obcania nerozhodovali.
    Nie su toto dostatocne vyznamne otazky, o ktorych by mal rozhodnut obcan v ludovom hlasovani-referende?
    Ja som za a vacsina ludi mi da za pravdu aby mal lud moznost vladu aj odvolat. Referendom.
    Nech rozhodne vacsina obcanov. A je mi jedno kto je tam, ci Fico, ci Matelko. Nie len 150 alebo kolko. Az potom budeme rozhodovat sami o sebe.
    Suhlasis?
    A uz je to tu, ako som vyssie pisal, olympiada utuzila vztahy Cina-Rusko – prezidenti su proti rozsirovaniu NATO na vychod a vyzvali zapad a USA aby sa nespravali ako pocas studenej vojny-toto je diplomaticke riesenie sporu a aspon takto sa zacina.
    A dohodli sa na zvyseni dodavok plynu do Ciny. To je ono.
    Ved Amerika nam dovezie, ze?
    A SR ide posielat Ukrajine dodavky plynu… Odkial a za aku cenu?

  83. Nerob z toho referenda zazrak, ktory prinesie blahobyt a mier. Ked das luze moznost rozhodovat a riadit zopakuje 1917 rok a spolocnost vrati do temneho stredoveku.

  84. Páni, to že sme dneska v Nato, neznamená že tam budeme aj za 5-10 rokov pri týchto narastajúcich protizapadnych naladach…stačí jedna „správna“ vláda a sme vonku a z toho čo tu popísal emmm mám pocit že členstvu ani on naklonený nie je….zároveň ale píše že nikto nebude útočiť na členský štát, s čím súhlasím…tak sa teda pýtam vy osobne- emmm a detail, ste Za či Proti členstvu ?..boli by ste radšej ak by sme tam neboli?.a že väčšina Slovákov je proti, čím by sme sa vlastne stali nechraneny štát?…a tu relatívnu istotu a kľud čo máme teraz my či pobaltské štáty že na nas nebude nikto útočiť by si Ukrajinci nezaslúžili?…
    Detail, o tej účasti na vychode Ukrajiny sa napriklad prekecol sud v Rostove ked vydal rozsudok vo veci korupcie pri zásobovaní vojska na Donbase…
    A súhlasím že v niektorých otázkach bolo referendum vhodné…no zároveň pri našom záujme o veci verejné to až na jeden prípad boli vždy vyhodené peniaze…a myslím že aj v prípade referenda o Nato hoci by bola možno väčšina za tak by bolo neplatné a tým pádom by sme ako jediný z V4 ostali mimo…myslím že si to všetci uvedomovali…
    Ukrajincov poznám dosť a všetci študovali a dnes pracujú v EU…sú proreuropsky, nehovorím že tak uvažujú úplne všetci Ukrajinci no tie milióny ktoré žijú na západe sú jasným signálom že existuje dosť ukrajincov ktorých odklon od západného smerovania na.ral a to bez toho aby dostali jediný dolár od US ambasády..

  85. A čo myslíte prídu Rusi oslobodiť svojho podbrata Ukrajinu spod anglosaského vplyvu alebo charizmatická nadbytosť Putin len blafuje ?

  86. Zuzana? Ta by mohla udeřit do Rusa vší silou své klimakteriem zmítané vulvy i s ostatními dobračkami, jako ta Tabak, nebo ta cigánka s tím kanadským příjmením a spol. a vyhlásit ruské armádě sexuální džihád podle vzoru těch tupých západoevropských konvertitek k islámu, co šukáním s pohlavně nakaženými kozomrdy chtěli porazit syrského presidenta a ruské letectvo…[chechtot]

    Čím víc žen v politice tím víc veselo, ale taky šílenství a krve a to bez ohledu na jaké straně se angažují a čí barvy hájí…

  87. no, nič páni…vidím že otázka ohľadne nášho členstva v Nato vás zaskočila…ono nám sa tu totižto z tohto momentálneho nášho bezpečia ľahko filozofuje o Ukrajine, ktorá to bezpečie nemá a keď by ho aj chcela mať tak vlastne nemože pretože by sa Rusko mohlo cítiť ohrozené a podľa vás má právo robiť „obranné“ kroky na území Ukrajiny, len aby sa nebodaj Ukrajina do toho „chráneného“ spolku nedostala…šak čo tam po tých ukrajincoch….

  88. tvoje sproste dristy ratafak nas zaskocili.obranne kroky na ukrajine?ja viem,ze OBRANNE kroky rusko robi na svojom uzemi.ratafak,uz chod na vysetrenie,potrebujes silnejsie lieky,si tu na smiech.

  89. no, na smiech si tu skor ty. Teda na smiech, nemali by sme si robit srandu z nestastia druhych. Lebo mat v rodine takeho blbona jak ty je nestastie.

  90. Žijeme dobu, ktorá do online prostredia priniesla platených trolov. Sú to ľudia, ktorý dostavajú peniaze za pridávanie príspevkov v diskusiach, za snahu moderovať diskusiu želaným smerom. Proruské PR agentúry sa takto snažia ovplyvňovať verejnú mienku. Cieľom je deštrukcia článku, znehodnotenie článku aj autora. Trol je hodnotený od počtu príspevkov často prezentuje postoj, ktorý vyvoláva reakciu. Diskusia s deštrukčným trolom je prakticky bezcenná, kedže nejde o výmenu názorov ani argumentov a jemu je to v podstate jedno. Trol používa fakty iba veľmi všeobecne, tak aby navodili dojem realnosti, bez toho aby ste ich mohli overiť. Napríklad napíše, že jeho mama išla na odbery, ktoré jej nakázala lekárka a zaplatila 65 eur zo svojho 400 eur dochodku. Často používajú techniku emotívnej reakcie, urážajú, osočujú a vedia, že dostanú odpoveď, zvýšia si tak odmeny. Je zaujímavé sledovať aj taktiku demagógie, hlavne vo vzťahu ku komunistickej ére. Je preto dôležité, aby trolovaný príspevok dostal neutralizačný, inak ostáva úspešný. Samozrejme reakcia roztáča kolotoč príspevkov, najťažšia rana je napísať v krátkosti že ide o HOAX a lož, vtedy je trol schopný pridať v niekoľkých príspevkoch za sebou linky na dezinfoscénu. Trol nikdy neuzná žiadny omyl ani chybu a všimnite si pomerne časté používanie výrazov kapitalizmus, ovečky. Ďalej si treba všimnúť zmenu zadania, keď zamestnávateľ, platená PR agentúra, zmení zadanie a príde v jednom momente k úplnej otočke. Momentálne nedostanú žiadne peniaze za príspevky ku COVID-19, aktuálna je ukrajina. Je to aj dôkaz toho, že zadávateľ bol jeden a ten istý a cieľe pri COVIDE neboli o COVIDE. Veľa zdaru pri boji s touto mašineriou, každý jeden ktorý to neguje a vysvetluje sa stará o demokraciu a slušnosť našej krajiny, ak sa starať prestaneme zanikne.

  91. Sú to vojská NATO, ktoré sa priblížili od roku 1989 k Moskve, nie naopak. Práve Rusko vedomé si historických skúseností povedalo, že ústupkov bolo dosť.
    Invázia na Ukrajinu by mu nič nepriniesla. Bol by to nový Vietnam, Afganistan, Irak.
    Nehájme sa partnerstvom, lebo v prípade USA a ostatných krajín NATO je veľmi jednostranné. My by sme Spojeným štátom mohli tiež čokoľvek vyčítať a požadovať. Sme slabí a veľmoci to využívajú. Ak nezačneme robiť vlastnú politiku, hájiť pred veľmocami svoje záujmy, môžeme na to draho doplatiť. Základne sú cesta zlým smerom.

  92. a nemali by sme zabudnúť na 100 000 000 až 120 000 000 indiánov, ktorý zomreli od radosti keď ich prišli kolonizovať predkovia súčasnej USA ….

  93. Predkovia? To je kto? A tie čísla si odkial zobral? Všeobecne vieme že do príchodu Kolombusa žilo v USA 4-10 mil. Indianov. Okrem iného aj kvôli zavlečeným chorobám ich bolo v roku 1900 asi 300 000.

    a nemali by sme zabudnúť, že od roku 1880 do roku 1919 odišlo do USA 580 000 obyvateľov slovenska,k tomu sú evidencie z úradov, vzhľadom k vtedajšiemu počtu populácie…no dosť, nie? Do ruska odišli len zavlečený.

  94. ja zas pripomínam, že ruská propaganda existuje a pôsobí, ale podotýkam, že by mala menej účinku, keby dnes nebola covidová a na ňu nadväzujúca ekonomická kríza, a keby tu bola predovšetkým vitálnejšia občianska spoločnosť (tou nemám na mysli ľudí, ktorí chodia hádzať vajcia do okien parlamentu, ani nejakú elitársku uzavretú kaviarenskú spoločnosť). Ľudia, ktorí sa sťahujú do súkromia a prestávajú navzájom komunikovať sú náchylnejší a zraniteľnejší o.i. aj voči rôznym typom ideologickej propagandy (ako to vidíme pri obrannej zmluve). Toto je vec, ktorá sa pri transformácii po 89 podcenila. Spodné ideologické prúdy sú prítomné v každej slobodnej spoločnosti. A pôsobením nejakých katalyzátorov sa začínajú aktivizovať. A jeden katalyzátor je aj táto pandémia (čo Rusi veľmi dobre vnímajú). No a tu sa mi tlačí do popredia otázka, či tento systém inštitúcií, na ktorom demokracia stojí a padá, či je dostatočne vitálny, aby vydržal aj nápor koronakrízy, aj zhoršujúcu sa sociálnu situáciu (ak chcete ono miznutie strednej triedy), aj sústavnú propagandu – všetko rozkladné procesy. A tu sa mi zdá, že skutočná skúška nastáva až teraz. Vidí sa mi, že mnohí sa cítia byť odcudzení od tohto systému inštitúcií liberálnej demokracie, ktorý nechápu, odmietajú ho, opovrhujú ním, a potom do toho vstúpia politici pochybného, nečitateľného profilu, ktorí to využívajú a hecujú tých ľudí do toho, aby opovrhovali riadnymi procedúrami, inštitucionálnymi postupmi, aby riešili veci cez ulicu, aby volili antisystémové strany… A tu sa nám už množia hlasy nie niekde na okraji scény, ale v samotnom mainstreame, ktoré vyhlasujú, že sloboda znamená obchádzanie inštitúcií, nerešpektovanie autorít, hierarchií. No toto ponímanie slobody môže so slobodou u nás ľahko skoncovať. Lenže vysvetľuj to truľom, ktorí svet vidia iba cez kalkulačku.

  95. Politika bez zásad je základom politickej kultúry a mocenského zriadenia Západnej civilizácie, ktorá sa týmto spôsobom stáročia formovala. Jej výsledky a následky v tej najhoršej forme, pociťujeme práve teraz v súčasnosti.
    Neustále boje o územia, dobyvačné výpravy a vojny, presadzovanie práva SILNEJŠIEHO sú skutočnou históriou nielen USA, Európy a jej vládcov. Vďaka „politike bez zásad“, tzv. „vyspelé národy“ kolonizovali, okupovali a parazitovali na väčšine území všetkých kontinentov.

  96. Zvyšovanie napätia v ukrajinskej kríze zo strany západu začína prinášať ovocie. USA začnú intenzívnejšie rokovať o dodávkach plynu do Európy, vraj treba mať záložný plán v prípade konfliktu. A presne o toto išlo. Prinútiť EU byť závislý na dodávkach v USA. A vraj ide o Ukrajinu…

Comments are closed.

UPOZORNENIE:
- Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
- Nešírte neoverené informácie a hoaxy. Šírte len to, k čomu poznáte relevantný zdroj a podľa možnosti ho uvádzajte.
- Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidiel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
- Vkladať príspevky do diskusie nie je povolené cez proxy servery a anonymizéry. Takéto príspevky môžu byť zmazané bez akéhokoľvek ďalšieho komentovania a zverejňovania dôvodov.
- Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy.
- Akékoľvek útoky, osočovanie a invektívy voči podpísaným autorom článkov redakcii, alebo vydavateľovi budú zmazané, resp. v prípade, že budú zakladať podstatu niektorého z trestných činov, alebo iného porušenia zákona, autor príspevku by mal počítať s možnosťou zjednania nápravy právnou cestou.
- Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img