ISSN 1337-8481

štvrtok, 21. novembra, 2024

„Nech ľudia vidia, čo mali v tankoch namierených na nás vojaci Varšavskej zmluvy nabité“ – darca povedal pri odovzdávaní makety náboja do tanku

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img

Náboj do tanku – na Čechoslovákov mierili z tankov našich „osloboditeľov“ v ´68. Tento máme vďaka darcovi v Múzeu totality 

Najskôr sme sa stretli náhodou v kaviarni. On mňa poznal, ja som netušil jeho meno. Debata o všeličom, o meste, jeho smerovaní, o múzeu a o tom, ako je náročné za svoje peniaze a vo svojom voľnom čase niečo verejnoprospešné vybudovať. Nie s dotáciami a nie s cieľom konečného zárobku.

Po asi hodine rozhovoru mi povedal, že mi niečo donesie do múzea, že sa prekvapím. S tým sme sa rozišli.

Na druhý deň krátky telefonát – ste doma? Áno, som. Tak vyjdite mi pomôcť. Pred bránou o pár minút stálo auto. Zavolal ma a už sme z kufra niesli niečo zabalené v deke. Netušil som čo.

V múzeu sme na koberec položili snáď tridsať kilogramov ťažký valec. Po odhalení jeho obsahu nemohol nevidieť moje prekvapenie…

„Toto som vám doniesol. Kúpil som to v army shope za 300 Eur a dávam vám to sem zadarmo. Dajte to k vitríne pripomínajúcej rok 1968 – vpád okupačných vojsk do ČSSR. Nech ľudia vidia, čo mali v tankoch namierených na nás vojaci Varšavskej zmluvy nabité“ – povedal darca.

Odborne a legálne znehodnotený náboj do tanku je skutočne umiestnený v Múzeu totality a to medzi vitrínami venovanými Okupácii  ČSSR vojskami Varšavskej zmluvy v roku 1968 a Nežnej revolúcii v novembri 1989.

Darcovi srdečne ďakujeme za venovaný exponát.

– – –

Exponáty Múzea totality sú postupne  dokumentované fotograficky a spolu s popiskami publikované na online platforme, ktorú môžete navštíviť tu:

https://www.muzeumtotality.online/

Ďalšie informácie o totalitnej dobe a socialistickom Československu nájdete tu:

https://socializmus.sk/

Ak máte staré predmety z čias socializmu a máte záujem umiestniť ich v múzeu pre ich zachovanie pre ďalšie generácie, uvítame to a bez váhania sa ozvite e-mailom, alebo telefonicky na číslo: 0907 277 777.

Zachovajme kus histórie aj pre tých, ktorí tu budú pre nás. A ukážme im, aký bol reálny život v totalitnej dobe, kedy si jedna strana prisvojila moc a vládu nad ľuďmi aj za cenu ich streľby na hraniciach, ak sa systém rozhodli opustiť.

Nezabúdajme, sloboda stojí za to a za jej získanie veľa ľudí trpelo a mnohí dokonca položili život.

Páčil sa Vám tento článok? Zdieľajte ho na sociálnych sieťach!

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
Obnoviť ⭯
  1. Milan 7. februára 2022, 17:00 – tento konkretny kedze nebol vystreleny a mohol skoncit v muzeu len tolko, co povedal darca.

    – takýchto drobcekov mali ČSSR okupujuci vojaci nabitych v kanonoch tankov, ktore v ´68 mierili na nase domy, skoly, nemocnice, verejne budovy, zeleznicne stanice a – ano, aj na chlapika na Bielikovej kultovej fotografii…

    Neviem ci to je vela alebo malo…

    Je to ale fakt.

  2. Narodil som sa o dosť skôr pán Majko okolo môjho domu prešlo veľa tankov, aj raketové vojsko, Ako vojak som vyslovil na PŠM ze kedy pôjdu sovietcky vojaci naspäť teda domov, keď sú u nás dočasne. Za tri týždne som dostal odpoveď, bol som prevelení k petepakom. Viem co sa dialo. To co sa deje dnes sa niečomu podoba, hlavnú úlohu hraju súdruhovia z USA.

  3. My budeme mať nabité šampanské a až to celé vypukne tak si vystrelíme špunt, lebo kde sa dvaja bijú spoza velkej mláky sa nám smejú … asi tak
    Milož dúfam že to pochopiš ak nie čítaj viac krát nahlas pred zrkadlom to by malo pomôcť

  4. Milan a čo Ti bolo u pétepákov zle? Môžeš byť rád že si sa tam dostal.Aj ja som tam bol a páčilo sa mi tam.Odrobili sme si 8 hodín, zarobili sme si korunky , žiadne cvičenia, poplachy a žili sme si ako čierni baroni.

  5. Malo by ho trápiť čo budú mať nabité usáci a čo budú mať nabité tí čo sa budú pred nimi brániť. Sebranka čo ovláda NATO sa tu snaží vyvolať konflikt na ktorý doplatí zase len Európa.

  6. Trosku pravdu máš chcel som len povedať aká chuj banda bola armáda za komuša. Spravili zo mňa murára mal som to aj vo vojenskej knižke. Nechodil som ani na precvičenie po skončení prezenčnej služby. Zrazu som dostal pozvánku OVS. Dostavil som sa bol tam taky starý chuj major, dostal som otázku ze co to mam za funkciu murár, reku ja neviem co aký kokot to napísal. Začal sa vyhrážať. Spravil zo mňa čvo. 500 ženista precvičili ma v Seredi počas tej veľkej fujavice1987. Bol som si vystreliť aj na terč, bolo okolo mínus 20 streľbe velil chuj, že aby sme si dali dolu rukavice, že ruský vojaci tiež nemali rukavice ked bojovali. Ešte dnes mam chut rozkopat papulu tomu komuš kokotovi sem tam ho stretavam.

  7. A čo mali mať v tankoch iné ?
    A američania bombardovali školy, nemocnice v Juhoslávii tortami ?
    To ze sme sme sa spolupodieľali na vyvražďovaní civilistov či v Juhoslávii, v Iraku nemáte náhodou zbierku ?
    Koľko ľudí na SVK bolo zabitých sovietskou armádou a koľko ľudí bolo zabitých v Iraku ?

    Medzi zbierkou a fetišom je aký rozdiel …

  8. Vyfúkaní komunistickí idioti. To, že na naše územie príde pár stoviek vojakov NATO, napr. z Česka, sa vôbec nedá porovnať so situáciou z roku 1968. Ukradli nám vlasť a mnohým aj mozgy.

  9. Diagnoza proruskych trollov ignorujucich realitu dokonca z vlastnej historie.

    Anonym 8. februára 2022, 0:29 – bagatelizuje okupaciu vlastnej krajiny – takyto chudak si zasluzi zazit vojnu na vlastnej kozi. Je to teoretik schopny v jednom prispevku pospajat historiu sveta napriek tomu, ze material je jasne a zrozumitelne viazany k jedinej teme OKUPACIA CSSR aj Rusmi a zial na tankoch.

    Viem si predstavit tohto anonymneho hejSlovaka, ako drzi rusku zastavu, na tricku ma Putina a jeho zena pucuje rite dochodcom v Rakusku. V paprci americky mobil, v pocitaci americky system, auto minimalne francuzske. Rusku by zozral maximalne zmrzlinu a keby mal ist do Ruska, rovno by sa posral.

    To su ti moderni internetovi hrdinovia…

  10. Pán Majko, buďte objektívny a ukážte aj druhú stránku mince. Viete na ktoré mestečká, mestá a neviem ešte aké ciele boli na zozname plánovaného amerického atómového bombardovania Československa v prípade konfliktu ? Znalci píšu že by tu zostala mesačná krajina. Prvá mala byť na rade Praha, z dôvodu najväčších strát na obyvateľstve. A to bez ohľadu , že by sa jednalo o civilné obete. Tak si USA ctia medzinárodné konvecie zo Ženevy. Hovoríte si síce , že ste nezávislé médium, ale ste okato a príliš závislé a pochlebovačné terajšej politickej garnitúre .
    Tak teda zasa tí zlí Rusi, si len predstavte, mali náboje v tankoch, no čo už si tí dovoľovali, ……
    A ešte pre Vás teda opäť konkrétne : zdroje :
    https://www.google.sk/url?q=https://www.ta3.com/clanok/78443/americania-odtajnili-ciele-jadroveho-bombardovania-na-slovensku
    USA odtajnili ciele náletov zo studenej vojny. Mierili aj na Slovensko
    http://www.aktuality.sk › Správy
    Za socializmu mierili na vybrané ciele v ČSSR jadrové rakety USA
    http://www.napalete.sk › Politika

  11. heňo 8. februára 2022, 8:30 – berte veci realne – za Studenej vojny, teda za cias podmenenia si CSSR Sovietskym zvazom (nastupca oficialne Ruska federacia), sme boli (rovnako ako NDR) NEPRIATELMI USA a zapadneho sveta. Aj u nas boli jadrove zbrane a tak je pochopitelne, ze sme boli cielom pripadneho bombardovania.

    Regan a Gorbacov na Islande dohodli odzbrojovanie – dnes je to Rusko, Putin a posahani rusofili, ktori Gorbacova za to odsudzuju.

    Ci to prizname alebo nie, prebieha vyrazne delenie vplyvu a uz davno tu mame novu „Studenu vojnu“, ktora len prebieha inak – moderne.

    No dojde aj k jasnemu a zrozumitelnemu vymedzeniu ciarou, kam kto moze a kde bude zastreleny.

  12. A k tým Vaši akože výhodám : žili sme bez mobilov, bez počítačov, jazdili u nás škodovky, a pod. a ľudia boli k sebe priateľskejší, deti behali vonku bez toho aby ich rodičia so strachom kontrolovali, o mafii sme počuli a videli iba vo filmoch, o drogách detto.
    Áno teraz mám v ruke posraný americký mobil, pracujem na posranom počítači s americkým OS, auto je európske a výborné ale so strachom pozerám, do akej divočiny rastú naše deti, vnúčatá, keď normálne veci sú vyhlasované za nenormálne a čo je choré je akože normálne. a rakúsku prdel neutiera nikto z mojej rodiny, chcem žiť vo svojej vlasti, teda ak Vám slovo vlasť niečo hovorí ….

  13. heňo 8. februára 2022, 8:47 – mate pravdu popisom stavu, len ste zabudol dopisat, kto je za to zodpovedny.

    Ti ludia, ktori kriminalitu pachaju a ti, ktori pred nou zakryvaju oci, su skorumpovani a neriesia ju.
    Ludia, ktori sa nestaraju, ked je pachane zlo a nepravost inym ignorujuc fakt, ze raz sa bude pachat im a nebude sa ich mat kto zastat.

    Boli sme priatelskejsi – mozeme byt aj dnes. Uvediem konkretny pripad: Ten, kto mi podpalil auto na objednavku kludne mohol zazvonit, dostal by tie dve stovky za jeho strazenie a prezradenie, kto ho objednal.

    A ten, kto objednal podpalenie by dnes sedel v base a mal by cas na rozmyslanie, preco radsej nezastaval funkciu cestne, bez kradnutia, tunelovania a korumpovania policie, prokuratury a justicie.

    A vsetci sme sa mohli stretat na kave a ti co piju pri pohariku. Tak, ako v minulosti.

    Len niektori sa rozhodli ist cestou zlocinu, niektori to maju v genoch, ini zlocincov poznaju z predchadzajucich zamestnani. A tak robia inak, ako si predstavujeme a ako je zvykom v slusnej a moralnej spolocnosti.

    A to je len jeden priklad.

    Dalsi – poslite tych, ktori len kopiruju proruske nezmysly do muzea, nech si precitaju nieco priamo zo ´68 roku – tam je ta pravda, fakty a nie Blahove, Ficove alebo Mazurekove nezmysly tak ci tak rozsirovane len preto, aby sa znovu dostali k moci a nekoncili v base oni.

    Ja som za navrat k hodnotam – pre Cechoslovakov v ´68 bola hodnota SLOBODA A PRAVO rozhodnut sa, ako a kam budeme patrit.

    Rovnako, ako dnes pre Ukrajinu.

    A ZIAL, obidvom do toho vstupilo RUSKO.

    Priatelu, to su FAKTY, nie blaboly od mikrofonu na tlacovke alebo od klavesnice pocitaca…

    – – –

    A ano, hovori mi vlast hodne. Preto tu podnikam 30 ROKOV, teda dlhsie, ako vobec existuje Slovenska republika. Neodisiel som s firmou mimo napriek slabej vymozitelnosti prava, chrapunskym ludom v politike, zlodejom a amoralnym hajzlom vo funkciach v mestach a na dedinach a vzdy sa zo zahranicnych ciest vraciam sem, do tejto spiny s cielom, aspon trosku pomoct pri jej vymetani. A to ucim aj svojho syna, ktory do 12 rokov svojho veku videl 51 statov a ma zaujem (zatial) tu zit…

  14. Miloško, ale keď máme rád svoju vlasť, tak nám nemôže byť jedno, že naša vlasť nevlastní napr. energetiku (ZSE – Taliani, SSE – Francúzi a VSE – ani neviem kto ich vlastne má) , detto s plynom; takmer zadarmo, bez štátnej ochrany nechávame zaberať našu pôdu ( prečo to si tak zahraničné firmy nerobia doma, keď sa cena práce vyrovnáva?); napr. podnikajú u nás dánske poľnohospodárske firmy – bez ohľadu na ekológiu prostredia, ale zisky idú do Dánska; dokonca aj v rámci zelenej Európy asi budeme mať problém s metánom s dánskych chovov – ten pôjde z kvót Slovenskej republiky. Česi už nevlastnia svoju vodu , vlastníci sú myslím Francúzska spoločnosť. A za toto, že toto bohapusté brakovanie tu nebolo od 1968 môže Rusko. A za to, že nie sme sebestační vo výrobe potravín – kto je zodpovedný ? Do roku 1989 sa v našom štáte vyrábalo od lietadiel, elektrární, zbraní, tankov ,potravín až po ihly a potraviny. Musíme si priznať : stali sme sa štvrtotriednou kolóniou, energeticky a potravinovo závislou na Západe. A navyše nám tu niekto chce húpať mozgy, akí sme teraz len slobodní, nezávislí , demokratickí a neviem aké blbosti ešte….
    Tak to teda vidím ja. a
    Ale klobúk dolu, že sa venujete svojim deťom. To myslím vážne.

  15. Pán Majko nepúšťajte sa do diskusie s Heňom, je to učebnicový príklad ruského trola, spĺňa všetky definície trola, ktoré to už niekto uviedol. Mieša hrušky s jablkami, má niekde vo worde predpísané štandardné bláboly, ktoré sem kopíruje a chce odkloniť smer diskusie od podstaty článku. Takýchto treba ignorovať, aby sa nemohol chváliť svojmu zamestnávateľovi svojimi výsledkami.

  16. heňo má pravdu ! Všetci sa strkáte západu a hlavne Bruselu do zadku ale odtiaľ prišlo všetko zlo a preto je Slovensko tam kde je – v prdeli !

  17. Slovensko je bábkové divadlo. Motuzikma poťahuje zahraničná vládnuca trieda režisérom sú USA. Pan Majko bol by z vás dobrý politruk v armáde. Mňa neohlupil politruk v armáde, mám svoj nazor. Kto nás daroval sovietskemu zväzu?rok 1968 je dôsledkom darovania. Zas a zas sme obeťou špinavej hry mocností.

  18. pre anonym 10:13;
    nikdy som nebol v komunistickej strane, v práci som mal skôr problém – že som nebol v SZM, môj politický rast označovali súdruhovia za nulový, detto na vojenčine. Ale aj tak ma nechali robiť vyššiu funkciu, lebo som sa snažil pracovať čestne, nekradol som a ani nekradnem a na vojne som robil špecialistu a veliteľa čaty, aj keď som nesplňal politické kritériá, a to ma nechali v 1 armáde a v 1. divízii.
    Len priateľu – rozmýšľam hlavou a cítim srdcom.

  19. heňo 8. februára 2022, 9:54 Skutočne spĺňaš definíciu zarábajúceho trola.

    Ale poďme k potravinám…do roku 1989 si pamätám biele pregále, prázdne regále, rady na mäso. Ale to bol komunizmus, pýtaš sa kto je zodpovedný…no nájdi si odpoveď, pozri si ako fungoval na slovensku program rozvoja vidieka a ako fungovala PPA počas 12tich rokov vlády Plexisklového slovenského Ramzana. Aké výzvy sa vyhlasovali, aké boli vyhodnotenia, koľko ich bolo, aké boli maximálne oprávnené výdavky, koľko firiem čerpalo výhody nášho členstva v EU, ktoré firmy to boli a čo teraz produkujú? Pozri si koľko malých a stredných potravinárov a poľnohospodárov sa dostalo k dotáciam z programu rozvoja vidieka a tam nájdeš odpoveď na našu sebestačnosť. A ak si myslíš že dosť bolo Fica, že dva roky vládne niekto iný…tak si na omyle, ovocie po Ficovi budeš zbierať ešte celé dekády, lebo to bolo 12 rokov bodora, 12 rokov za ktoré si to mladí rozmysleli, starí odišli do dôchodku a rozvoj nevznikol a teraz má vzniknúť z čoho?Kto to bude robiť? Potravinárstvo je robota na dekády. EU nám podávala miliony eur na rozvoj a slovensko nevyčerpalo, takže nie západ ale my!Po vláde SMERU je platobná agentúra v takom stave, že dva roky sa ju nepodarilo sfunkčniť, EU jej hrozila odobratím akreditácie a sračky sú tam také, že už dva roky je prakticky nefunkčná. Rovnako to fungovalo za Mečiara, namiesto investícii do rozvoja malých podnikov, ktoré boli schopné produkovať potraviny, všetko išlo iba veľkým a tam sa to stratilo, stavali sa penziony, obory, budovali majetky, nie produkčné potravinárske firmy. Kauza dobytkár je na začiatku, ak by sa to všetko vyšetrilo potrebovali by sme druhy Leopoldov. To všetci vieme, nechodí po slovensku ani jeden poľnohospodár a ani jeden potravinár, ktorý by toto nevedel. Korupčný systém je tak rozsiahly až je nekonečný, prekonať ho bude trvať 2 vládne obdobia, v kauze dobytkár boli preukázané milionové úplatky a nepreukázané a nedovyšetrené nekonečné miliony, Jahnátek je slobodný, Ramzan vyťahuje 363 ako klúč od väznice a 35% voličov mu to žerie aj s navijakom. Na toto pamätaj ked si kúpiš náhradu za paštejku v markete za 2 eurá 80g. Alebo chleba vyrobený v cz pred týždňom alebo dopečený z cesta vyrobeného v cz pred dvoma.

  20. Nezastávam Fica, ani jeho pochybenia a kriviny. Len si akosi pozabudol na mikivládu, roz…. nie energetiky, poľnohospodárstva, a vládnu svojvôľu pri vstupe do NATO. Zabudol si akosi na porovnanie dotácii do poľnohospodárstva, ktoré sa nevyrovná ani do roku 2026 ( citujem správy RTVS) z januára 2022). Pokiaľ takto bude zvýhodnený Západ, nepomôže Ti ani akože pomoc z EU. A koniec koncov – rád by som videl bilancie tejto pomoci, keď 33% najprv musíš odviesť, akože ti poskytnem 66%., a keď niečo spochybním, tak mi vrátiš aj tých 33%. Ale obyčajný človek sa pravdu nedozvie. ( uvidíme čo dokáže remišová a kolíková )
    Kamoško zalepujú nám oči, resp. tým ktorí si to dajú, nepomôže ani reklama vo večerných správach na eurofondy. je to komické , keď dedko v reklame, hovorí, že bude mať zdravotné stredisko blízko. a do 1989 bolo v každej „věsničke střediskové ( asi věsničce) .
    Takže , Robko už bol len pokračovateľ, priateľu, bordel má iných zakladateľov.

  21. máš pravdu, to len teda aby občania vedeli, že na nás číhali nielen ruské protipacierové tankové strely ale zhora americké atomové bomby….
    To aby som neodchádzal od témy.
    ( A vôbec, veď sme boli súčasťou Varšavskej zmluvy, a spojenecké vojská na našom území na svojich základniach je normálna vec
    ( teda aspoň podľa kolaborantov dneška…))

  22. Anonym 11.59
    Ty si skutočný platený agent z Bruselu ! Áno sem – tam boli prázdne regály za komunistov ale ak tam niečo bolo,tak to bolo kvalitné ! Nie ako dnes tie sračky z toho tvojho „úžasného“ západu. Dnes si kúpiš párky a môžeš si byť istý že v nich nijaké mäso nie je. Komunisti boli takí zlí že robili párky z mäsa… koľko máš rokov chlapče ?
    Dnes môžem kúpiť akékoľvek krumple (zemiaky) a za pár dní zhnijú. Niekedy sme dávali cesnak do bedničky do pivnice a vydržal tam až do jari. Nedávno som kúpil cesnak v Bille a do týždňa na balkóne zhnil… niekedy som kúpil pečivo a dalo sa jesť ešte aj na druhý deň. Dnes si kúp ráno rožky a poobede ich môžeš vyhodiť.
    Najlepší šampón bol slovenský De miclén,ale už to nie je ono lebo nemá slovenského majiteľa. Pchajú sem tie chemikálie zo západu,čo ti vlasy neumyje ale núti ťa s obsahom oleja znovu a znovu sa umývať a zasa kupovať ich drahý šampón…
    A tak je to úplne so všetkým. Čert nám bol dlžný úniu !

    Miloš tu sa kradne a zapredáva už 30.rokov. Pozemky a všetko čo sa dalo rozpredali zapredaní politici za babku,len aby vyriešili momentálnu situáciu. Že to budú splácať vnuci našich vnukov ich v danú chvíľu nezaujímalo a preto by mali byť potrestaní ! Dúfam že týmto som odpovedal aj na tvoju otázku.

  23. Prečo si väčšina obyvateľstva nechá vnútiť vojnu menšinou. Som absolútne presvedčený, že väčšina obyvateľstva Zemegule si neželá vojnu a vždy mu ju nanúti menšina. Nezdá sa vám to zvláštne?
    Rakúsko dalo svetu Hitlera, ktorého si adoptovalo Nemecko. Hitler bol bezdetný a bez problémov hnal do vojnového mlynčeka na mäso milióny detí nemeckých rodičov a tí ho minimálne do bitky o Stalingrad zbožňovali a nepostavili sa proti tomuto šialencovi. Stalin nebol žiaden anjel, ale do vojny poslal aj svojich synov a jedného aj obetoval.
    Navrhujem prijať zákon, že poslanci, ministri a ďalší, ktorí tak horlia za vojnu musia ísť do prvej línie aj zo svojimi dospelými deťmi, vnukmi a ukázať ako sa prinášajú obete na oltár vlasti a demokracie a nie posielať tam druhých a oni sa budú zašívať a vyznamenávať in memoriam naše deti. Oni si snáď myslia, že ak vypukne tzv. horúca vojna, že budú zomierať deti, matky, prosto civilisti a vojaci len na ruskej strane, že nás sa to nebude týkať. Veľmi sa mýlia. SPAMӒTAJTE sa kým je ČAS!

  24. Moze mi prosim niekto povedat, do akej vojny to ideme, ked tu uz posielate do prvej linie poslancov?

    Ludia, to akoze fakt musite?

    Vy si naozaj neuvedomujete, ze to co tu vypisujete je nezmysel? Sme sucastou NATO – vam nedochadza, ze svet je polarizovany a my bud sme na vychode alebo na zapade?

    A ze kombinacia ideologia Volodu z vychodu a zivot na zapade s jeho vyhodami , to nejde dohromady?

    V muzeu okrem toho patrona mam aj originalnu Zeleznu oponu. Tu, pri ktorej nas strielali aby sme z toho vami ospevovaneho „socialistickeho raja“ neutiekli na ten hnily kapitalisticky zapad.

    Tie ostnate draty boli napojene na VYSOKE NAPATIE, ktorym KOMUNISTI ZABIJALI LUDI !!!

    Do prdele, ze to nevedia mladi, s tym pocitam – nezazili to, preto muzeum. Ale ze stari kricia ako dobre tu bolo…

    A pozor, ja si pamatam na tie rady na hajzlak, mandarinky, este aj casopisy v trafike boli podpultovym tovarom.

    Ludia, ste narati a opravnene ! Ale oznacujte skutocnych vinnikov. Tymi su v minulosti komunisti, STB-aci a zmrdi ktori profitovali z majetkov inych, aj Zidov co skoncili v plyne. V ten nedavnej minulosti su to nenazrati bastardi ktori sa dostali k moci a to napriec celym politickym spektrom.

    A teraz? Aj teraz tu mame jedneho z 3 najvyssich ustavnych cnitelov, ktory bez mihnutia oka odporuca vyvekslovat 500 Eckovu poukazku za 4 stovky hotovosti s priekupnikom.

    Sme v prdeli, ale Vase falosne ukajanie sa na nezmysloch nas z nej nevyvedie…

  25. Sem tam nieco nebolo a ked bolo tak kvalitne. Tak toto je na bula tisicrocia. To tam v Seredi nieco pridavate do vody? Alebo ho oziarilo?

  26. Anonym 15:48
    ty bulo tisícročia,ty si koľko žil za komunistov ? Aspom potravín čo sa týka,tak boli všetky určite kvalitnejšie ako teraz a hlavne boli naše !

  27. Anonym 8. februára 2022, 12:35
    Zabudol na miki vládu? Ok, tak miki vláda skončila v roku 2006 potom pokračoval na MPSR Mečiar. Do EU sme vstúpili 1.5.2004. PPA vznikla v 2004 a do 2006 bolo iba zopár projektov, bol to iba štart. Ale to asi vieš nie? To je všeobecne snáď známe?Či nie?…hlavne, že NATO máš plnú hlavu! Ďaľší blud: Zabudol si akosi na porovnanie dotácii do poľnohospodárstva, ktoré sa nevyrovná ani do roku 2026 ( citujem správy RTVS) z januára 2022). To sú priame platby, nemôžeš byť taký sprostý, aby si to nevedel, keď vieš citovať a tiež vieš, že na západe nemali v rovnakej dobe možnosť čerpať nenávratné finančné príspevky v takom rozsahu do rozvoja ako sme mali my.

    A koniec koncov – rád by som videl bilancie tejto pomoci, keď 33% najprv musíš odviesť, akože ti poskytnem 66%., a keď niečo spochybním, tak mi vrátiš aj tých 33%. Toto je čo za blud? To si si vycucal z prsta? Alebo si si to len tak vymyslel, lebo sa ti to práve hodilo?Napíš sem čo to je!

    Daniel 8. februára 2022, 13:41
    Koľko mám rokov? No k 55-tim mi ešte kúsok chýba. Nepísal som nič o kvalite potravín, ale o ich dostupnosti. Písal som o tom, prečo je dnes nedostatok kvalitných potravín a teraz budem písať o tom prečo si ty tĺk. Ty nevieš ani pochopiť čítanemú textu. Súhlasím s tým, že množstvo potravín v markete sú iba náhrady, áno tie párky napríklad je humus. Prečo sú párky rovnake v BA ako aj v KE a prečo neexistujú regionálne značky s kvalitnými párkami som písal v príspevku vyššie. Netráp sa to je pre teba už ťažká téma, ty potrebuješ jednoduchšie niečo. Mazurek ti lepšie vysvetlí, heslovite, tak rýchlejšie prijatelnejšie, prosto. Za komunistov sa násobne viac hnojilo a násobne viac všetko striekalo. Boli brutálne rezidua, dusičnany v potravinách, ťažké kovy na neprijateľných úrovniach. Tvoje zakorenené predstavy o potravinách v komunizme sú z veľkej časti iba mýty. Kontaminácia potravín nebezpečnými látkami bola šialená. Nezabúdaj ani na to, že sme v časoch komunizmu mali tak kontaminované mäsové výrobky polychlórovanými bifenylmi, že sme nedokázali nič vyvážať za valuty. Mnohé z tých potravín by dnes nikto nejedol. Áno boli aj kvalitnejšie výrobky. Faktom ale zostáva, že ak by sa celé obdobie PRV 2007-2013 a 2014-2020 nevykradlo na Ramzanovej korupcii mohlo byť dnes farmárstvo a potravinárstvo kdesi úplne inde. Dnes už žiaľ ani nie sú ľudia, ktorý to robiť vedia a nie sú už ani ľudia, ktorí sú ochotní to robiť. Ale v 2006 to tak ešte nebolo, to si tu mal ešte pekáreň aj mäsiarstvo. Takže nám neostáva nič iné, ako vybrať si kompost v markete a ten draho zaplatiť. Alebo sadnúť do auta a ísť 100km na farmu a znášať náklady s tým spojené.

  28. Myslíš to maso, čo masár iba zpod pultu po protekcii predával? Mal si žrať to, čo tam viselo na tých hákoch pre ostatný plebs, ani pes to nechcel žrať. S to radšej nebudem písať ako sa na tajnáša robili zabíjačky, aby sme nemuseli komoušom odovzdať povinnú časť z prasaťa – kožu so slaninou. Tie tvoje rozprávočky hovor daniel svojim vnukom a nie tým, ktorí vtedy žili.

  29. Anonym 16:30
    Dobre,nebudem sa hádať,nemám na to povahu a ani náladu. Aj mne chýba do 55 ešte rok… to sme na tom rovnako. Všetky články tu vyššie som nečítal,priznávam,nechce sa mi to. Môj koníček mi zaberá veľa času…

  30. No práve pán Majko,nie NATO,ale USA.Ani Francúzi,ani Taliani,a ani Nemci,nerobia takú antirusku kampaň,ako sa to teraz deje.u nás.A prečo to každý z Vás posúva do úrovne alebo Rusko,alebo USA,prečo v jednom dychu neustále argumentujete s 68 rokom.Preco sa v tejto súvislosti neustále porovnáva obdobie pred nežnou revolúciou.( Inak,demokraciu ste už na Slovensku pochovali.) Je to úplne jednoduché.Vatsina ľudí nechce ani Ruských a ani Amerických vojakov na našom území.

  31. My sme strašne sprostý národ. Stačí si pozrieť dnešné dianie v parlamente.!!! U nás fašisti vypálili celé dediny, obyvateľov vyvraždili a my si ich zvolíme do parlamentu!! Fico pripravoval zmluvu s američanom a teraz proti nej zvoláva demonštrácie! Generálny prokurátor, ktorý má byť nadstranícky,ide ovplyvňovať politikov! Sme v prde.i.

  32. pre M.M. Slovensko chce mier, nechce tu cudzích vojakov a hlavne odmieta sa podieľať na vyvolávaní konfliktu. Je to také jednoduché ako malá násobilka. No niekto má problém to pochopiť.

  33. Anonym na to ,že sa odovzdával krupon z prasaťa a masť kedže máš 55 rokov tak nato sa pamätať nemôžeš pretože v70tich a 80tich rokoch sa to už nerobilo atak isto nie je pravda o tom hnojení dnešní tkzv. farmári hnoja viac pretože v časoch JRD sa choval aj dobytok ahodne sa používal maštaľný hnoj. Som od teba o vyše 20 rokov starší a som z dediny takže viem o čom píšem. Preto nezavádzaj!

  34. slovak, si si isty?
    VYHLÁŠKA

    Ministerstva poľnohospodárstva a výživy Slovenskej socialistickej republiky

    z 18.decembra 1975

    o sťahovaní, odpredaji a preberaní bravčových krupónov

    Ministerstvo poľnohospodárstva a výživy Slovenskej socialistickej republiky po dohode s Ministerstvom zdravotníctva Slovenskej socialistickej republiky a ostatnými zúčastnenými ústrednými orgánmi Slovenskej socialistickej republiky ustanovuje podľa § 15 ods. 1 zákona č. 51/1959 Zb. o výkupe poľnohospodárskych výrobkov:

    § 1

    (1) Chovatelia ošípaných, ktorí vykonali zakáľačku, sú povinní dať ošípanú stiahnuť a krupón po stiahnutí odpredať.

    (2) Sťahovanie vykonávajú, ak sa ošípaná zabije na bitúnku, zamestnanci mäsového priemyslu, v ostatných prípadoch sťahovači, t. j. osoby, ktoré dostali od okresného národného výboru oprávnenie na sťahovanie ošípaných zo zakáľačiek.

    (3) Krupón sa musí hneď po stiahnutí zbaviť všetkého podkožného tuku, opatriť pečiatkou sťahovača s použitím farby, ktorá kožu nepoškodzuje; tuk z kože odovzdá sťahovač chovateľovi ošípanej.

  35. Majko , Majko šíriš bludy a vrážaš nepokoj medzi ľudí. Tvoje totalitné múzeum? kopa starého haraburdia. Za totality si zadarmo chodil do školy , každý dostal pomoc od štátu keď si staval dom, zamestnávateľ poskytol bezúročnú pôžičku , lieky zadarmo, rekreácie od zamestnávateľa zadarmo alebo za minimum ceny a pod. Začni sa venovať serióznej činnosti, ale aká serióznosť u blogera ?, len odpisovanie článkov iných novinárov. A tvoje špecifikum je vyhľadávanie názorov ktoré sú zamerané na dehonestovanie človeka človekom, čiže rozbíjanie spoločenského spolunažívania. Chceš sa radiť medzi novinárov ? zabudni nato, tvoje pracovisko je v krčme kde tráviš celé dni, tak, že seberovného parťáka medzi počestnými občanmi nenájdeš, ale len nejakú opitú hlavu.

  36. Majkovi ako dar rady 15. februára 2022, 8:52 – dakujem za ukazkovu verejne prezentovanu sumarizaciu vlastnej frustracie a neschopnosti standardneho anonymneho dezolata politicky sa hlasiaceho k hrubokrkym mentalne zaostalym Kotlebam, no navonok v zamestnani sa tvariacim ako standardny obacn poctivo nosiaci rusko, no pri Ha ra bi no vi alebo Ficovi ci Pellem kriciacim, ako je kto v sucasnej dobe obmedzovany.

    Vdaka za taketo verejne potvrdenie uspesnosti a teda vyznamu v nasich mediach publikovanych clankov. Radi robime sluzbu verejnosti, ktora tu bola tak dlho zanedbavana.

    Ta krcma je evidentne asociaciou, ktora sa ludom ako Ty vynori vzdy a pri pisani uplne vsetkeho, cim anonymne mozes zasvinit verejne diskusie.

    Zapamataj si – a to je moja rada pre Teba a dar Tebe – anonymne si sice zakricis, no bol si, si a zostanes vzdy len nikym a – uzitocnym idiotom inych…

  37. Majko teraz sa ukázal tvoj pravý krčmový charakter, starý ľudia o tvojom charaktere by povedali len toto: “ sviňa bude sviňou aj keď jej zavesíš gorálky na krky “
    Tvoja reakcia na pravdivo uvedené skutočnosti je úžasná , ale čo sa dá čakať od krčmového BLOGERA.
    Môžeš sa naďalej prejavovať vo vulgárnostiach a osočovaní, aspoň ľudia uvidia čo si zač – človek vychovaný bez rodiny. Ja sa živím na rozdiel od teba poctivou prácou a kto je idiot ľudia to vedia a v diskusiách ti to dávajú na javo.

  38. lucky 16. februára 2022, 12:23 – myslim si, ze Vy ste nepolozili otazku, ale uviedli moju odpoved.

    Faktom je, je nie kazdy anonymny dezplat, tupec a mentalny chudak mi stoji za cas a reakciu. A na to, aby mna vyprovokoval, musi byt iny frajer.

    Na druhej strane je fakt, ze tieto prispevky nepribudaju pod bezvyznamne clanky a temy. Reakcia tychto individui je spravidla cielena a suvisi so snahou bagatelizovat problem, v clanku preberanu temu alebo odklonit diskusiu inam. Jasne, nemaju ziadne argumenty, tak urazaju, ponizuju, terorizuju ludi a svinia diskusie.

    Je na slusnych diskutujucich aby tychto ludi odizolovali.

    A este jedna neokrochana a sebavedoma partia si to konkretne tu dovoluje vo viere, ze to da. Ale ani ich predkovia napriek tomu, ze isli DOSLOVNE cez mrtvoly, to nedali a nedaju. Vyvoj nezastavia a takymito sposobmi presne ukazuju cestu, kadial je potrebne uberat sa.

  39. Majko sa zobudí a rozhliadne po svete ( pritom múdry nebude ) keď mu konečne vylezie hlava z americkej riti. Prečo tento bezprízorný bloger nepíše kde sa umiestni 1200 amerických vojakov ktorý sa zrazu presúvajú po našej republike a naposledy sa budú presúvať po b.bystrickom kraji a kde sa usídlia?
    Keď tak bojuje za Američanov nech si nejaké čierne papule ubytuje v tom bordeli čo si hovorí múzeum možno sa mu postarajú a j o rozmnoženie rodiny veď idiot hovorí že vývoj ide dopredu a ten sa nezastaví. To že nás budú okupovať Američania to nie je vývoj ale hlupák zostane hlupákom.

  40. Aj ja si pamätám ako som v 9otomcakala v rade na mandarínky banány ,po hokejkou a neskôr aj na toaletak.Doba sa menila a aj mení ale ľudia by si mali v prvom rade uvedomiť že Európa sa má starať o Európu ,Ázia o Ázii,Afrika o Afriku, Austrália o Australiu,a Amerika o svoj kontinent a nie sa rozťahovať na cudzom území chápem že treba aj medzinárodné obchodovanie,sem tam nejaká solidárny pomoc ale tu by to malo aj skončiť.Ostatne veci by sa mali riešiť v rámci kontinentou.Dufam že chápete ako som to myslela.

  41. Trošku tu čítam staršie komentáre.Vidím že pán Majko zasa stúpil niekomu na bolestivý otlak.Prasatá sa aktivujú.Závidíte že on tu desať rokov píše pod svojim menom a vy ste stále anonymné prasatá čo kvičia zo svojho mestom plneného válova?Aj tak nemáte na tých slušných ľudí ktorí sa z vás smejú.Pán Majko držím palce už im tečie do topánok.Zatvárajú vplyvnejších ľudí ako sú tí naši.

  42. Ukrajina je presne tam kde sme boli my v roku 1968. Ani nám nebolo dovolené aby sme slobodne mohli žiť tak ako chceme. A tak ako v Polsku, Maďarsku, Fínsku či u nás je to ruská okupantská noha čo to nechce či nechcela dovoliť. Dokedy ešte ?????

  43. Až v predposledný deň olympiády v Pekingu sme zachytili prvú vážnu kritiku hier od športovca. „Olympiáda niečo znamená, je to úžasné športové podujatie, ktoré spája svet, stretávajú sa národy. To isté (usporiadal olympiádu – pozn. red.) však urobil Hitler pred napadnutím Poľska a Rusko pred napadnutím Ukrajiny,“ povedal švédsky rýchlokorčuliar Nils van der Poel, dvojnásobný zlatý medailista.

  44. V 89om bola akoze nezna, aj sa vykrikovalo to je ono, havel na hrad a tie tupiny, holt bola euforia, mladost pochabost. Potom nas rozdelili, ze to tak bude lepsie. Houno. A prisli houna, ktorych nikto nikdy nevidel, nepoznal, aleee odbornici. Era meciara, dzurindu, palacku, niktosa, potom Fico & co, vzdy sa kradlo a vo velkom. Jedine heslo , ti pred nami rozkradli, my musime setrit. A Slovac na to ,verime. no nepoucime sa. ALE. To co tu je teraz, je doslova armagedom. Ludia, ti co ste tieto prasce navolili, bavite sa dobre, mate z toho velku srandu, ste radi? Je mi z vas na blutie. Co uz , Slovac, ta normalna, treba ich „vykopat, vyhnat“ z funkcii a v riadnych sudnych procesoch poslat tam kam patria

  45. Bude ako nebolo …. 19. februára 2022, 22:09
    Prasce v žite sme tu 12 rokov mali….a s pekným úsmevom na tvári nás všetkých – pardon okrem spriaznených a blízkych – okrádali. Ešteže sa objavil blázon čo s tým začal bojovať. Len blázon sa totiž nebojí tak skorumpovaného súdnictva a prehnitej prokuratúry.

  46. pre anonym 29:20 – Už to tu bolo, takže nič nové. Len potvrdzujúce, že boľševické myslenie nie je viazané na konkrétnu politickú stranu, ale na rôzne politické skupiny s rovnakou brutálnou metódou vládnutia. A predsa nás to znovu prekvapí. Začali s tým starí boľševici. Pokračovali mečiarovci. A teraz tu máme besnú svorku sociopata Matoviča. Len si spomeňme.

    Vždy to začína „túžbou po spravodlivosti“ a „znechutením“ z komplikovanosti jej dosiahnutia, ak dodržiavame všetky základné právne demokratické princípy. Až prídu boľševici a ponúknu „skratku“. Za tých starých stačil len jeden udavač (ani sa nevolal svedok) a už vás brali za mreže. A väzba bola na to, aby tam z vás to priznanie vytĺkli, hoci ste boli nevinní. Ale „strana“ sa predsa nemohla mýliť. A „strana“ sľúbila „ľudu“ takúto „instantnú spravodlivosť“. Takéto násilie sa stupňuje v špirále až do absurdna. Nakoniec vraždili vlastných pod úplne absurdnými obvineniami.

    Slovenské príslovie hovorí, že „Cesta do pekla je vydláždená dobrými predsavzatiami“. Najväčší hejter slovenskej politickej scény Matovič chcel „len“ naplniť sľuby, že zatočí s korupciou na najvyšších miestach. Mal možno pred očami rovnaké sľuby Dzurindu, ktorý sa tiež vďaka nim stal premiérom a potom otočil tak, že nakoniec s Mečiarom a jeho súdruhmi nielen spolupracoval, jeho politické prežitie bolo na nich priam závislé! Ak sa chcel Matovič (známejší nielen pod zľudovenou prezývkou Psychopatovič) so svojimi sľubmi čestne vyrovnať, potiaľ je všetko v poriadku. Ibaže, čo zoberie plagiátor do ruky, to nemôže dopadnúť dobre. Jednoducho preto, že sociopati a plagiátori ako Matovič si neuvedomujú, aká krehká je „Spoločenská zmluva“, ako ju definoval pred Francúzskou revolúciou Jean-Jack Rouesseau. A sociopatovi voliči by si mali uvedomiť, že nie je prvý, kto vymyslel „skratku“, aby ich nasýtil ich túžbu po pomste. Akonáhle sa spustí tento mechanizmus pomsty, už naozaj nezáleží na tom, na koho sociopat ukáže. V oslobodenej Paríži dav zlynčoval obyčajného človeka len preto, že na neho niekto ukázal, že je nacistický špión?! Jeho vina? Fotil z balkóna vlastného bytu príchod spojeneckých vojsk, ktorí Paríž oslobodili. Matovičovi priaznivci si neuvedomujú, že sú príliš „neviditeľní“ na to, aby na jeho verziu boľševickej spravodlivosti doplatili. Ale stačí len mu skrížiť cestu – sociopat nepozná hranice svojej pomsty. A v konečnom dôsledku sme my všetci jeho obeťami…

    Ako zlikvidovať opozíciu

    Najhoršie (a aj trestuhodné) sú politické zadania trestných stíhaní.
    A Matovič takéto politické zadanie pretláčal, len čo sa dostal do čela vlády. A, ako to v takýchto prípadoch býva, hneď našiel komplicov. Takých, čo sa chceli zavďačiť. Takých, ktorí (ako on snáď z nevedomosti, oni z karierizmu) boli ochotní ohýbať právo v mene „instantnej spravodlivosti“.

    Bývalý mafiánsky poskok a sexuálny úchyl na čele parlamentu ich nazval „Čurillovská mafia“. Vraj ho za to dotyčný žaloval, ale akosi je okolo toho ticho. Tak ich volajme „Matovičove komando“, ich mená sú známe aj z v týchto dňoch vydaného rozsiahleho spisu Generálnej prokuratúry. Tak len stručne:

    Vyšetrovateľ Čurilla (a zopár ďalších z „Matovičovho komanda“, vrátane asi dvoch prokurátorov) sa vyznamenal pri rozprášení jednej z najväčších mafiánskych bánd u nás – takáčovcov. Vedel teda aj na tých, čo ešte ostali na slobode, dosť. Takže ideálni „univerzálni svedkovia“. Do toho sa im dostal do rúk ďalší „univerzálny svedok“, ktorého tak zmačkli „až sral krv“. Odvtedy svedčí, na čo si len spomenú. A začalo zatýkanie – nielen boľševické, vylepšené. Z čias opozície tu má Matovič a jeho kamarila spriaznenú žltú tlač. Takže to robili okázalo – zatýkali pred kamerami a fotoaparátmi novinárov. Vyrážali dvere, hoci boli otvorené, ani nezvonili. Zatýkanie malo byť brutálne, aby bolo vidieť, že sa obete vzpierajú – veď médiá milujú „akčnosť“, aj Matovič miluje „akčnosť“. A tie zábery tu už ostanú na večnosť. Márne sa potom zistí, že ste bol nevinný. Kedykoľvek sa spomenie v budúcnosti vaše meno, niekto chytrý vytiahne ten znak hanby – toto je tá boľševicko-Matovičovská „spravodlivosť“!

  47. Anonym 21:16,kam otočil?To by ma zaujímalo.Vysetrujte zákonným spôsobom,a nebude o mne nikto počuť.Co vlastne čakáte od GP?Že bude slúžiť nejakým politickým cieľom.Jeho cíny nie sú nejaké slová,sú to všetko fakta,ktoré musí odovodnit.Robi si len dôkladne svoju prácu.

  48. Tak ako proruski tolovia? Nic nepridate do diskusie pod clanok, kde ste sa tak radi odbavovali? Ruska armada bombarduje cudzi suverenny stat uz 3 týzdne a my mame konecne na Slovensku obranny system PATRIOT, ktory arogantnemu a dobyvacnemu Rusovi nedovoli, resp. stazi pripadnu chut napadnut Slovensko, Cechy ci dalsie civilizovane staty.

    Este nejake pripomienky? V Muzeu totality cez vikend pribudla samostatna expozicia venovana diktatorovi a zlocincovi Putinovi. Na „cestnom“ mieste pred jeho fotografiou je vodka Putinka. Vodka vlastne po generacie patri k Rusom. Maju ju teda spolu s Putinom a hanbou na generacie…

  49. 20:59 keby si sem dal radšej niečo z tvojej hlavy (neboj sa, rozmýšľať nebolí), ale ty sem skopíruješ blog nejakého takzvaného spisovateľa, ktorému na staré kolená preskočilo a je známy svojou extrémnou nenávisťou voči Matovičovi a vlastne všetkým, ktorí majú sporiadané manželstvá (ktovie prečo asi). Ten spomínaný plagiátor si vlastne ty, lebo ty kopíruješ cudzie texty…

  50. Neuveriteľné,neviem,či sa mám smiať,alebo plakať.Ten človek je tak vedľa!!!!Ale v jednom mu dám za pravdu .Áno,Rusko napadlo Ukrajinu,porušilo brutálne medzinárodné právo,a ničím sa to nedá ospravedlniť.Ale to ostatné je tak detinské,že ozaj neviem,či to písal dospelý človek.

Comments are closed.

UPOZORNENIE:
- Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
- Nešírte neoverené informácie a hoaxy. Šírte len to, k čomu poznáte relevantný zdroj a podľa možnosti ho uvádzajte.
- Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidiel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
- Vkladať príspevky do diskusie nie je povolené cez proxy servery a anonymizéry. Takéto príspevky môžu byť zmazané bez akéhokoľvek ďalšieho komentovania a zverejňovania dôvodov.
- Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy.
- Akékoľvek útoky, osočovanie a invektívy voči podpísaným autorom článkov redakcii, alebo vydavateľovi budú zmazané, resp. v prípade, že budú zakladať podstatu niektorého z trestných činov, alebo iného porušenia zákona, autor príspevku by mal počítať s možnosťou zjednania nápravy právnou cestou.
- Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img