„Nariaďujem ministrovi obrany a náčelníkovi generálneho štábu ruských ozbrojených síl uviesť odstrašujúce sily ruskej armády do zvláštneho režimu bojovej služby,“ povedal Putin v televíznom vystúpení.
Putinovo nariadenie významne zvyšuje hrozbu použitia jadrových zbraní, ktoré týmto boli uvedené do bojovej pohotovosti. Putinovo nariadenie musí byť vnímané ako reálna hrozba, keďže už tento týždeň Putin pohrozil tvrdou odvetou proti každej krajine, ktorá priamo zasiahne do konfliktu na Ukrajine.
Ďalšie komentáre už potrebné nie sú.
Snáď len malá úvaha – Putin pravdepodobne trpí vážnou smrteľnou chorobou a ako každý diktátor odtrhnutý od reality, sa chce zapísať do histórie. Na tom ako, mu už asi veľmi nezáleží.
Pre mladšie ročníky neznalé histórie treba pripomenúť, že takto pre svet nebezpečne sa nesprával ani Chruščov počas Kubánskej krízy. Aj on si uvedomoval absurdnosť otvorených hrozieb použitím nukleárnych zbraní.
Treba veriť, že ak je ešte niekto vo vedení Ruskej federácie príčetný a vie si spočítať, koľko je dva a dva, mal by zariadiť mimoriadne rýchle „stiahnutie“ psychopata vyhrážajúceho sa svetu jadrovými zbraňami, okamžite zastaviť inváziu na Ukrajine a plné odškodnenie hradené za škody spôsobené armádou RF v cudzom suverénnom štáte.
Ruská federácia bude dlhodobo odizolovaná od civilizovaného sveta a doplatia na to ako obyčajne, hlavne úplne bežní ľudia.
Po verejných vyhláseniach Putina že sa útočiť na Ukrajinu nechystá a ide len o cvičenie a následnom vpáde okupačných vojsk Ruskej armády na územie Ukrajiny, Putinovi už veriť nik nebude.
Faktom ale je, že Putin sa do histórie už zapísal…
Слава Україні
UPOZORNENIE:
- Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
- Nešírte neoverené informácie a hoaxy. Šírte len to, k čomu poznáte relevantný zdroj a podľa možnosti ho uvádzajte.
- Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidiel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
- Vkladať príspevky do diskusie nie je povolené cez proxy servery a anonymizéry. Takéto príspevky môžu byť zmazané bez akéhokoľvek ďalšieho komentovania a zverejňovania dôvodov.
- Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy.
- Akékoľvek útoky, osočovanie a invektívy voči podpísaným autorom článkov redakcii, alebo vydavateľovi budú zmazané, resp. v prípade, že budú zakladať podstatu niektorého z trestných činov, alebo iného porušenia zákona, autor príspevku by mal počítať s možnosťou zjednania nápravy právnou cestou.
- Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.
presne tak
USA uz odskodnili Iracanov, Srbov alebo Afgancov? A nemusite mi tu trepat ze to bolo ine…….Nebolo. Princip rovnaky. Len ina krajina.
Samozrejme, že iné. V Iraku sídlil tyran Husajn (známy aj použitím chemických zbraní proti Kurdom), v Belehrade istý mäsiar Miloševič (ktorý rád usporadúval jatky v provincii Kosovo) a v Afganistane hnutie Taliban istú dobu skrývalo teroristické liahne al-Káidy. A preto tam všade útok bol pochopiteľný, dával nejaký zmysel. Tu však zaútočil vlk na baránka, ktorý vlkovi nijako neublížil, vlk na neho dostal skrátka chuť. To je veľký rozdiel. Navyše ten vlk celý čas klamal, že baránka nezožerie.
Od neho sa to dá aj očakávať. Veď doteraz všetky svetové vojny spustil jeden pomätenec ako je aj on, len aby si niečo dokazoval. Ale ako skončili títo diktátori? Akou smrťou zišli z tohto sveta? Všetko raz skončí a možno, že sa ešte toho dožije, že mu to raz niekto spočíta.
Vie niekto prečo začala táto vojna? Myslím skutočne, nie čo nám píšu v novinových plátkoch…
Bratia klíčkovci vedia čo je okupácia, Mimon Československa republika.
Pre tomas
Ospravedlnujes utok a likvidaciu Hussajna na zaklade klamstva? Chemicke zbrane nikdy nenasli ani inspektori z OSN ani americka armada. Milosevic usporaduval cistky v Kosove? UCK na cele s Thacim takisto. A Taliban ostal po zbesilom uteku koalicnych vojsk perfektne vyzbrojeni. Uzasne uspechy. Bombardovanie Srbska a utok na Irak sa uskutocnil bez rezolucie OSN, incazia do Afganu na zaklade Bushovej doktriny. A v kazdej krajine zomreli tisice ludi. Jedna krajina napadla inu, suverennu. Znovu sa pytam, v com je rozdiel?
Trepeš.
Si predstav že Mexiko podpise s Ruskom obrannú dohodu. Na základe ktorej budú môcť ruské jednotky stavať v Mexiku svoje základne.
Čo by podľa teba spravili USA ? A:) uvítali by to
B:) zaútočili by na Mexiko odôvodnením že tá zmluva ohrozuje ich geopolitickú bezpečnosť a musia sa brániť.
——
Vyjadrovať sa k svetovým jadrovým veľmociam ktoré tie jadrové zbrane a zahnať ich do kúta je z našej strany veľká chyba.
Zahnané zviera do kúta je schopné už všetkého. Tu už vôbec nejde o Ukrajinu ale o miliardy životov.
Prosím nemárni tu s brzdami čas a skús to v politike si vzdelaný a je to škoda nevyužiť
Anonym 8:15,tie brzdy majú len zmysel pre pravdu a realitu.Utok na Ukrajinu je a bude akt násilia.Nelisi sa od útokov na Irak,Lybiu,Juhosláviu,a mnohých ďalších.Za posledných 25 rokov,jediný mandát OSN bol pre Afganistan.Takze takto.A to som nespomenul veľa lokálnych konfliktov,kde mali prsty jak Rusko,ale hlavne USA.
a vidím že po štyroch dňoch ohlučujúceho ticha, kedy sa aj najvačší Putinoví zastánci museli chvílku spamatat že „vojenské cvičenie“ sa zmenilo na regulárnu inváziu tu máme nové inštrukcie z Moskvy a obhajoba Putinových krokov može pokračovať….takže to pomyselné dno vobec neexistuje a dá sa obhajiť aj to vojna a vyhrážanie sa jadrovými zbraňami….neviem koľko vás je ale skutočne by som rád vedel čo potrebujete k tomu aby ste to jeho konanie odsúdili…ak mu je.ne v hlave ešte viac a tie jadrové zbrane použije tak stále to bude ospravedlnitelné „lebo USA, Nato, Kosovo, Čaputová, Náď, Korčok atď…?“
Pre ratafak.Kazdy normalny nechce vojnu a toto putin nemal robit.Ale ludia su nahnevany nato ze Usa si robi co chxe a ziadne sankcie nic.Dvojaky meter sa pouziva vo svete
Ratafak,kde tu vidíš obhajobu Putina!!!!!!!!To si ozaj myslíš,že zakazete ľuďom mať svoj názor.Este raz,kde tu vidíš v týchto príspevkoch obhajobu Putina.Tak neklam a nezavadzaj.
chlapci (alebo dievčatá), chodte sa pozrieť aj do iných diskusií…už sa začínajú zase vyrojovať naratívý ako „Rusi len robia poriadok“, „čo má Putin robiť keď ho provokujú a zaháňajú do kúta“…vy sa zatial držíte, to je pravda, potrebujete to chvílku navnímať a prečítať dostatočné množstvo proruských zdrojov aby ste sa záse nadobudli tú istotu že za všetko može niekto iný ako ten kto poslal vojakov na „mierovú misiu na Ukrajine“…rovnako ako to bolo pri Kryme, Donbase či „vojenském cvičení“ desiatok tisícov vojakov pri hraniciach Ukrajiny…zatiaľ stačí to že namiesto toho aby ste jednoznačne odsúdili jeho kroky (čo vám v prípade USA nerobí žiaden problém) tak teraz hlavne vypisujete o Mexiku, Iraku atď…hlavne odviesť pozornosť od toho ča sa deje teraz…ale áno, je to váš názor, nikto ti ho neberie…ja ale tiež možem napísať ten moj
pre Ratafak plachta 28. februára 2022, 10:40, daj este nieco, he he he
Rusko vedie vojnu v slobodnej Ukrajine. Putin zabíja civilistov, deti, ničí ich domov, infraštruktúru, útočí raketami na obydlia, vyhnal z domov ukrajincov, je to špinavý potkan, svet zbytočne čaká a odkladá vojenský zásah, aj tak ho bude musieť urobiť. Proruský diskutujúci tu v príspevkoch, schvalujúci túto vojnu ruska voči ukrajine sú zaostalí tupí nevzdelení jedinci, prevažne v zelených mikinách, zaprdený komunisti, a rôzne protispoločenské dementné živly s ktorými sa bude musieť slovenská spoločnosť vysporiadať, sú bezpečnostné riziko pre tuto krajinu. Fakt je, že vždy boli aj budú, aj v 68 boli aj v 89 boli, chyba demokracie je, že proti týmto lúzrom je príliš milosrdná. 8. marec je klúčový. Normálny človek to má zrátane a zoradené, chce žiť v demokratickom modernom svete, nie v Stalinistickom stredoveku.
11:05, lepšie by som to nenapísal, teraz budú tí, ktorých spomínaš chvíľu študovať manuál z kremľa a za chvíľu čakaj na teba ofenzívu. Zatiaľ sú niektorí stále v šoku, iba tu neškodne kvákajú, ale počkaj ešte chvíľu, pokyny pre nich sú na ceste.
Ratafak Ešte raz! Kde sa v príspevkoch pod týmto článkom obhajuje Putin?
Anonym 28. februára 2022, 11:16…tak ešte raz aj ja….ty si zatial v štádiu odkláňania pozornosti od toho čo sa deje – viz. druhá čast mojho predchádzajúceho príspevku. Ale už sa vyrojilo aj dosť takých ktorý stále vidia agresora inde ako v Rusku….a nepíšem iba o seredonline…..a čo teda ty? si schopný jednoznačné odsúdiť ruskú agresiu proti Ukrajine? alebo hladáš agresora stále niekde na západe či v samotnej Ukrajine?
Во время войны нельзя говорить плохо о своих. Никогда. Даже, если они неправы. Даже, если твоя страна неправа во время войны, ты не должен говорить о ней плохо. Это очень старый, простой и примитивный принцип, но это так. Когда война не угрожает, когда война кончилась — тогда да, можно говорить: вот это было не так, и это было не так. Давайте постараемся, чтобы в будущем такого не было
a takto rozmyslaju viaceri „tam“.
Ratafak,si hladký klzky uhor,a zase zavádzas.Jasne som napísal,že Rusko napadnutím Ukrajiny spáchalo akt násilia,a Ty a Tebe podobných mi nikdy nebudú diktovať,čo si mám myslieť a nemám myslieť.Takych a Tebe podobných som zažil aj v koncoch 60 rokov a aj po 68 roku.Kvoli takým som bol aj zavretý,a aj ma vyhodili z vysokej školy,K vôli takým nam zhabali celý majetok,A teraz keď čítam Vás a Vám podobných,tie frázy,to schovavanie sa za rúško demokracie a spravedlnosti,za tie blbé gestá a skutek vždy útek.Pokrytci,čo jedno násilie schvaľujú a druhé odsudzuju.Je mi z Vás zle.
Anonym 28. februára 2022, 13:09..ej ale si sa rozohnil…a kde presne si to napísal o tom Rusku, v akom čase? ktorý z tých anonymov si ty?…ty si zase starý nick „obyvatel“….už som vám niekolkokrát vysvetloval že ak si nie ste schopní vymyslieť aspon jednoduchú prezývku tak ťa v tej záplave anonymov asi nerozoznáme..ale ono to je možno úmysel – aby sa vám nedalo pripomenúť čo ste tu vypisovali pred týždnom…že?
a kto ti aký názor diktuje?…zase si nepochopil jednoduchú vetu čo som napísal 10:40 :“ale áno, je to váš názor, nikto ti ho neberie…ja ale tiež možem napísať ten moj“…čo na tom nechápeš….šak si mysli a píš čo chceš, ja to tiež tak robím,..tak skús ešte 10 x prečítať: „ale áno, je to váš názor, nikto ti ho neberie…ja ale tiež možem napísať ten moj“….rozumieš už teraz že ti názor nikto neberie, alebo stále nedochádza?…..doteraz mi prišlo že si strašne proruský, ale áno možno to bol niektorí iní z tých čo si nevedel vymyslieť prezývku…
Trocha reality pre „proamerických a proruských “ trollov. V praxi sa občas v rozpore s medzinárodným právom hranice menia. Dochádza k uznaniu separatistov, vojenským intervenciám, okupáciám zvrchovaných krajín, neraz bez mandátu OSN, alebo z príčiny, ktorá sa neskôr ukáže byť falošnou zámienkou. Je to preto, lebo medzinárodnému právu a diplomacii je od nepamäti nadradené právo silnejšieho. Slabší sa dovolávajú pravidiel, silní ich diktujú. Veľmoci pred medzinárodným právom uprednostňujú vlastné záujmy. A pretože garantovať dodržiavanie medzinárodného práva sotva môže niekto, kto nemá reálnu moc, ostane občas medzinárodné právo iba na papieri.
Geopolitika sa medzinárodným právom neriadi. Odvíja sa od toho, čo si dovolia veľmoci. Či už je ich záujmom poškodiť konkurenciu, alebo nenechať sa poškodiť, nikdy nevyhrá slabý. Konkrétne ťahy na geopolitickej šachovnici nevypovedajú o tom, kto má lepšie znalosti medzinárodného práva. Závisia vždy od toho, čo si ktorý aktér mocenskej hry môže dovoliť, respektíve, na čo si netrúfne, lebo vie, že by dostal po prstoch.
Ignorovanie medzinárodného práva Ruskom môže mať vážne ekonomické dôsledky, ale rovnako vážne dôsledky, predovšetkým bezpečnostné, by mala pre Rusko i nečinnosť. Táto kaša sa určite nebude jesť taká horúca; čo ale utrpí určite, je viera v zmysel diplomacie, viera v stratégiu win-win, viera v možnosť vzájomnej dôvery a rešpektu. Pokiaľ ide o Západ, ten Rusku neveril
a neuveril, a po víťazstve v studenej vojne s ním zaobchádzal ako
s konkurznou podstatou. Teraz sa ale karta obracia, Rusko na revanš neverí Západu, neráta s možnosťou nájsť spoločnú reč a preventívne sa pripravuje na najhoršie. Rovnako už, mimochodom západu neverí ani Čína.
Svet rýchlo speje k tomu, že nik nebude veriť nikomu a ničomu. Nebude platiť dané slovo, prestanú sa dodržiavať zmluvy, dohody, pravidlá. Ako k tomu došlo? Jednou z hypotéz je, že si Rusi a Číňania v jednej chvíli všimli, ako sa Američanom osvedčilo spoliehať sa radšej na právo silnejšieho, než na právo medzinárodné. Poznamenávam, že pri porušení medzinárodného práva „agresor“ zostane vždy „agresorom“, to je jedno či je to USA resp. Rusko.
Pre Tak takto,PLNE sa stotožňujem!!!! Presne to si myslím aj ja.Ono sa to totižto teraz nijako nelíši od tých Kamenných komunistických rečí,to si ale mnohí vôbec neuvedomujú.Zostante ľuďmi a Slovakmi.
pre Tak takto – konečne o niečom, čo má hlavu i pätu. Žiadne jednostranné tliachaniny, ale v skutočnosti životná realita.
Tak takto 28. februára 2022, 13:31..až na pár bodov súhlasím, je to hra mocností…ale rád by som sa spýtal na konkrétnejší pohlad v týchto bodoch:
1. vážne dôsledky, predovšetkým bezpečnostné, by mala pre Rusko i nečinnosť. – aké bezpečnostné dosledky by mala nečinnosť? alebo inák – kedy naposledy sa stalo že by nejaký štát zautočil, okupoval, či nejak ohrozoval Rusko? na základe čoho vyplýva tá predstava že sa na nich chystá niekto útočiť?
2, Rusi a Číňania v jednej chvíli všimli, ako sa Američanom osvedčilo spoliehať sa radšej na právo silnejšieho – kedy si tohoto tí Rusi všimli a začali toto „Kopírovat“? veď aj zoznam ich útokov a okupácií (a áno aj USA) je poriadne dlhý a starý…aj my s tým máme skúsenosti, pred nami maďari, fíni….
a díky za názor
Rusko potrebuje skutočnú demokraciu a bude silnejšie a dôverihodné ako nikdy. Treba ukončiť vládu jedného muža v Rusku. Občania ruska na to majú aby skoncovali s režimom. Európska únia je nesvojpravna, počúva dlhodobo podvratáka sveta USA.
Tak takto,odporúčam Ti,vôbec sa nepúšťať s tým človekom (Ratafak),ktorý je na jedno oko slepý a na jedno ucho hluchý,ktorý argumentuje ako komunistický agitátori v 50.rokoch len naopak do diskusie,lebo ako vždy,napíše 1000 slov o ničom,úplne odvedie diskusiu od merítu veci,skončíte niekde u Fica.Tvoj príspevok bol brilantný,tam nie je čo dodať a diskutovať.
Anonym 28. februára 2022, 15:11…ty si stále ten čo si nevie vymyslieť rozoznatelnú prezývku, nerozumie písanému textu a len útočí?…to že nechápeš písaný text je tvoja vec, ja sa pýtam na jasne konkrétne veci z toho príspevku..slušne a takmer so všetkým čo tam je napísané aj súhlasím…čo je na tom odvádzajúce od toho príspevku?…naopak tu už dlhodobo vidím že niektorí aby sa venovali aktuálnemu článku ktorý jeo situácií na Ukrajine spomínajú radšej na kosovo, lýbiu, mexiko, Čaputovú, atď….
Rusko spravilo len to, čo západné mocnosti spravili už mnohokrát a navyše beztrestne. Lenže Rusko zato zaplatí. Ale tá psychóza, ktorá sa rozpútala voči ruskému národu, športovcom, umelcom, dokonca aj nositeľom Puškinovej medaile, je choré. Máte plné huby spravodlivosti a čestnosti ale dvojitý meter na činy politikov vám nevadí. Xkrát to už bolo spomenuté a opýtam sa ku kravine v Novom čase – Ruské rakety zabíjajú aj deti. Tie americké ich hladkali? Alebo americké tanky, či lietadlá sypali cukríky? To ste držali huby, žiadne protesty, žiadne vlajky v profiloch nič. Lebo čo jeden môže, iný nesmie. Ale vlhký sen celého západu sa splnil. Konečne všetci nenávidia Rusko a Rusov. Apropo vatra, kde sa budú páliť matriošky a všetko čo má len minimálnu spojitosť s Ruskom sa nechystá?
Ratafak, klobúk dolu za snahu diskutovať s tupcami, ktorí si myslia, že ich názor je jediná možná pravda a de facto diskusia s nimi je nemožná. Hlavne logika týchto pripečenych anonymov typu „ja mám právo na vlastný názor, tak mi nemudruj do toho, ale ty máš držať hubu a na svoj názor nemáš právo“. Tam je presne vidieť ako potichu niektorí schvaľujú diktátorské maniere. Škoda, že tieto tupé hovada nejdú za svojím idolom putinom do ich milovaného Ruska, ale asi vedia, že tam by za takéto mudrovanie dostali po tých sprostých papuliach a pri práci v bani by potom pochopili rozdiel medzi západom a východom a možno aj, kde je sever..
Lexa,Ty si tupý idiot a nikto iný,poviem Ti aj prečo.Lebo za 1. Nikto,zopakujem nikto tu nevelibi Putina.za 2.nikto tu nikomu nič nevnucuje,to robíte akurát Vy.A za 3. Všetci do jedného tu vojnu odsudzuju,a nevidia rozdiel medzi vojnami,čo rozpútalo USA, a Rusko.A to Vy proste nedokážete.Agresor je agresor a nie je vojna dobrá a zlá.Vojna je len zlá.
Je zaujimave, ze Lexa spomenul tupcov isteho typu, nie teba, ale ty si jasne a zrozumitelny priznal, ze si tupec. Aspon si uprimny.
Jasne a stručne to povedal Kasparov, že západ si vychoval hada Putina na prsiach. Tým odsúdil jednu aj druhú stranu. Lebo ak niekto vidí chybu len na strane jednej, tak je na jedno oko slepý.
Vlado 28. februára 2022, 15:52
Ruská armáda opakovane bombardovala mesto Ochtyrka s asi 50 000 obyvateľmi na severovýchode Ukrajiny vákuovými bombami. Pýtajú si od nás matku všetkých bômb? Na čo civilizovaný svet čaká?
Stále máš v hlave USA, ale Putlerove vojnové zločiny odsúdilo aj Japonsko, Austrália, Kanada, India, Čína síce obmedzene ale predsa. Porovnávaš vojnu s Usamu bin Ládinom, vojnu so Slobodanom Miloševičom a Radkom Mladičom, vojnu s Islamským štátom s tým čo robí Putler. To je ale neporovnatelné, drahý ruský trol. Nikto nenávidí rusko, všetci nenávidia jedného z najbohatších mužov planéty, vola sa Putin. Ruský národ je už v uliciach,a si predstav ty nedovzdelaný komunistický dement, že na ukrajinu nastupujú bojovať chlapi z Kanady, Británie, Poľska, Lotyšska, Dánska a Chorvátska. Vo vzduchu sú vyzbrojené turecké bayraktary s ovladačom v rukách pravdepodobne tureckých vojakov a možno aj na tureckom území, a pália to do ruských konvojov v ktorých sedia ruský mladí chlapci, ktorí mali byť v nedeľu doma, ktorých oligarcha Putler poslal na smrť. A ty tu stále si melieš svoje USA. Stále tu splietaš o ruskom ohrození zo západu, nikto rusov nenapadol, civilizovaný svet má svoje hodnoty, a nikdy nespravilo to čo putin teraz, si platený ruský trol, čo si dokázal už pri covide. Si vlastizradca, rovnaký ako Fico.
Pre 28. februára 2022, 17:36
Už si sa odbavil? To čo sa dialo od majdanu na východe Ukrajiny je v poriadku? Aha, to nedávali v tv 500x denne. V Iraku sa bojovalo s IS? Hmm, ide ti to. Škoda reči. Americkým športovcom niekto zakazoval zúčastňovať sa na podujatiach, keď USA vleteli do Iraku, dali odjebat Hussajna, a celý svet a takých dementov jak ty kŕmili sračkami typu zbrane hromadného ničenia. Ozaj, nevieš kde skončili? Neni sú u teba v hlave?
Tak TOTO sa neda liecit. Tento pacient zomrie blby.
A zase USA, Irak, Hussain a podobne, halóó Vlado, tu je vojna za humnom, tu bombardujú rusi civilistov pár km od teba, spamätaj sa konečne, stojí ti to za to pre nejakého preskočeného putina zapredať svoje svedomie, svoju vlasť, ide z teba strach, ty si schopný nás odovzdať rusom sko putinovych otrokov
pre Anonym 28. februára 2022, 18:38
Keď nechápeš pointu tak drž hubu. Práve toto je za humnom. keď to bolo 6000km ďaleko tak ste držali huby. A neviem kde tam furt vidíš Putina.
Vlado 28. februára 2022, 15:52
Je možné pochopiť ruským okom to, že Rusko má určitý strach z vyzbrojovania Ukrajiny. A takisto z možného členstva Ukrajiny v NATO, ktorý by raz mohol urobiť to čo urobil teraz Lukašenko a povolil dovoz jadrových zbraní do Bieloruska. Treba si uvedomiť, že účinnosť jadrových zbraní je úmerná vzdialenosti cieľa. Je možné pochopiť aj ruskú rozpínavosť a nebezpečnú snahu o prinavrátenia povojnového vplyvu a snahy o vytvorenie ruského impéria. To všetko je možné pochopiť. Takí Rusi sú.
Čo nemožno pochopiť je spôsob ako to Rus robí. Salámovať Ukrajinu a falošne tvrdiť o utláčaní Rusov v Donecku keď každému musí byť jasné, že prapôvodcom nenávisti voči Rusom v tej oblasti je starý známy proruský separatizmus. A následky nacionalistickej reakcie bývajú neľudské.
Ale hlavne nemožno pochopiť voľbu cesty ako to vyriešiť aj keď násilie je v týchto veciach rusom blízke – voľbou otvorenej vojny voči suverénnej krajine v Európe.
A preto ale hlavne pre úplne iný pohľad človeka z civilizovaných krajín na takýto spôsob riešenia teda riešenie otvorenou vojnou je reakcia týchto krajín ukážkovo spoločná a odmietavá. Je totižto nemožné súhlasiť s takýmto spôsobom riešenia nech by boli ciele veľmocí v tejto vojne akékoľvek. Civilizovaný človek nemôže zabíjanie nevinných ľudí obhajovať alebo jemnejšie zľahčovať tým, že to tak riešia aj iné veľmoci ako napr. USA. Že záujmy veľmocí napomáhajú podobným konfliktom pre svoje ciele je zrejmé a každý, čo tomu trochu rozumie to vie. To tak totiž bolo vždy.
A preto si myslím, že to čo sa aktuálne deje na Ukrajine má vyššiu prioritu v tomto pohľade pre nás. A to som ešte nepovedal, že tak ako sa zdá, ukrajinský národ väčšinovo odmieta vplyv Ruska a chcú patriť medzi krajiny tzv. západné, ktoré majú životné preferencie ale aj iné veci odlišné od ľudí žijúcich v autoritárskych režimoch kam Rusko patrí. Možno to charakterizovať aj tak, že bojujú za svoju slobodu, čo patrí medzi najdôležitejšie aspekty života ľudí žijúcich vo vyspelých demokraciách.
Týmto som chcel napísať len to, že človek žijúci v slobodnej demokratickej krajine by mal mať svoje priority aj v hodnotení tejto situácie teda vojny u nášho suseda čo sa nás priamo dotýka. Ktorá je svojim prevedením čisto okupačná. To že ani my nemáme vládu akú by sme si predstavovali len ukazuje, že aj my patríme do skupiny demokratických štátov pretože sme si ich zvolili len my sami.
Neviem kedy toto skončí. Stavanie múru medzi povedzme západom a Ruskom, ktoré nadobudlo rýchlosť F1 v takmer vo všetkých oblastiach života v tomto čase je síce poľutovania hodné ale je len a len výsledkom odmietania takéhoto riešenia západom, ktoré si Rusko zvolilo tým , že na Ukrajinu pustila bomby a svoju okupačnú armádu. Ale hlavne – pustilo sa do zabíjania Európanov a našich susedov. Malo by byť našou povinnosťou, ako civilizovanej krajiny, Ukrajine a jeho ľudom pomôcť.
Pre anti 28. februára 2022, 20:07
Súhlasím. Jediné načo poukazujem je dvojitý meter v zahraničnej politike, v sankcionovaní a trestaní doslova celého národa za chybu politika. A najhoršie je, že táto vojna nemá víťazov. Teda má, zbraňovú lobby. Ale drvivá väčšina Európy trpko zaplače. A osobne považujem osočovanie ruských športovcov za špinavosť. Oni nie sú zodpovední za politiku svojho prezidenta.
Vlado 28. februára 2022, 20:17 Vlado, som rád, že máš pohľad podobný aj keď nie rovnaký ako ja. Ale sankcie, vyvolané zdesenosťou a emóciami západných krajín z toho čo sa deje a čo vidíme v priamom prenose u nášho suseda, sú spôsobom odvety civilizovaných krajín.
Či Európa trpko zaplače – neviem, ale ak zostane jednotná tak si myslím že nie. Ani z dôvodu limitovania obchodu s Ruskom. Čo je ale isté je to, že vojna na Ukrajine a sankcie západu voči Rusku zníži zásadne životnú úroveň Rusov ale takisto čiastočne aj našu. To je cena za vojnu.
Limitovanie či osočovanie ruských športovcov je neetické ale takisto pochopiteľné. Je to takisto len dôsledok postoja západných krajín voči vojne. Tie demonštrácie v západných krajinách sú tiež dôsledok odsúdenia vojny ako takej.
Ak by došlo náhodou k prielomu čomu neverím a k dohode Ukrajiny a Ruska o ukončení vojny presne tak ako to mám na mysli okupácie Ukrajiny, tak by mohlo veľmi rýchlo dôjsť k ukončeniu sankcií a postupnom zohrievaní vzťahov. Ale len veľmi limitovane. Nie medzi Ukrajinou a Ruskom ale medzi západom a Ruskom.
Je však isté, nech už vojna skončí akokoľvek, tak zbrojárska lobby a vyzbrojovanie krajín na jednej aj druhej strane dosiahne ATH teda vrchol. A to zaplatíme všetci. Imho aj sloboda niečo stojí len sme si doteraz mysleli, že je zadarmo.
Vlado 28. februára 2022, 20:17
Europa trpko zaplače? Myslíš asi, že jej zdražejú energie a podobne. To je ale primeraná cena za mier, zachovanie demokracie a zvrchovanosti štátov, ktoré ju tvoria. Mala by europa skloniť hlávku v prospech penazí ako Orbán a iba slabučko hryzkať? Nie sme v rovníkovej Afrike, vlado vitaj v civilizovanom svete. Je to smutné, ale je to výsledok vojny, ktorú započal fuhrer ruska, nie rusi, lebo to je autokracia,diktatúra, je to majiteľ ruska. Ak to rusku prinesie prosperitu, tak nech sa páči. Osobne si myslím, že ho vlastný národ zavesí.
EÚ nechce ukoncit vojnu. Ked pocuvam tie sline slova politikov ako sa hecuju ktory stat kolko a ake zbrane posiela na ukrajinu tak je jasne ze to nechcu skoncit. Je to priama umera. Cim viac zbrani sa doda ukrajine oto viac ludi tam zomrie a oto dlhsie bude toto trapenie trvat a nicit ukrajinu. A k tomu sa zvyšuje riziko ze to skutocne prerastie az k nam a eu. Kazdy stat sa moze rozvíjať ekonomicky aj bez vojny a vojenskej techniky a zbraní.
Anonym 28. februára 2022, 23:06 – Vami navrhovane riesenie je ake?
Ake? V prvom rade neutralita ukrajiny
Riešenie je len jedno,rokovať,rokovať ,rokovať.Robit kompromisy na jednej aj na druhej strane,a čím skôr si uvedomíme,že táto vojna nebude mať víťaza,tým lepšie.Cim skôr si uvedomíme,že musíme,aj keď sa nám to nepáči,Rusku garantovať nejakú istotu,lebo zastrašovaním a sankciami ideme do pekla.Ak chceme ozaj mier v Európe,bez Ruska to proste nejde.Garancie musí dostať aj Ukrajina,ale túto hystériu čo teraz vypukla,tá už bude ťažko zvládnuteľná.Zacinam mať veľké obavy,pretože ak bude ozaj Rusko zahnanie do úplnej izolácie,tak zrejme dosiahneme úplný opak.Nie je to dobré zo žiadneho hľadiska.A teraz hneď zobrať Ukrajinu do EU no tak to bude aké riešenie.? Začíname zabúdať,ake oligarchicke štruktúry tam sú.Zadusia nás!!
pre Anonym 1. marca 2022, 7:17
Súhlas.
Anonym 28. februára 2022, 23:50 tak s tým už nejaké skúsenosti v histórii máme všakže?
Anonym 1. marca 2022, 7:17…myslíš že Ukrajinci nechcú rokovať? O čo sa snaží Macron – lieta do Ruska, Putinovi vyvoláva aj cez noc….na ak druhá strana nazve ukrajinskú vládu nacistickou/fašistickou, pošla na územie Ukrajiny armádu ktorá útočí aj na civilné objekty a vyhráža sa jadrovými zbraňami tak moc možností na jednanie nedáva…a to že včera aj počas stretnutia na hraniciach Rusi bombardovali Charkov tiež nie je úplne znak toho že by chceli v mieri rokovať……bohužial ako píšeš, situácia zašla pridaľeko a pokiaľ budú rusi stále útočiť tak to nevidím rúžovo…oni jediní to možu zastaviť, ale to by sa muselo buď Putinovi rozsvietiť v hlave, alebo ho proste dajú dolu vlastní….
Ratafak,s tebou nechcem komunikovať,lebo zase začínaš byť slepý a hluchý na jednu stranu,tak ako ty začínaš to odomna nebolo myslené.Ked dáš nestrannu odpoveď,neutrálnu,ale takto si píš čo chces.
ok,…ja len že píšeš že chceš aby rokovali, to je samozrejme veľmi rozumná požiadavka a na tom sa zhodneme….len doplnam že velmi ťažko sa rokuje s niekým kto na tvoje mestá útočí armádou…