V predchádzajúcich materiáloch zameraných na využívanie moderných a štandardizovaných bezpečnostných prvkov v doprave. Poukázali sme na úroveň pred štrnástimi rokmi prezentovaných bezpečnostných prvkov zvýrazňujúcich trvalé prekážky na cestách ako napr. ostrovčeky a možnosti ich zviditeľnenia ako počas dňa, tak v nočných hodinách a všeobecne za zníženej viditeľnosti.
V uplynulom týždni sme sa pozreli iba niekoľko kilometrov za hranice Slovenska do Českej republiky. Takto ostrovčeky zvýrazňujú tam.
Viditeľnosť ostrovčeka, teda prekážky je výborná nielen počas dňa, ale aj v nočných hodinách.
Takto vyzerá kvalitne a profesionálne zvýraznený a nasvietený priechod pre chodcov na frekventovanej ceste v obci. Takáto realizácia zabezpečuje viditeľnosť priechodu pre chodcov a neprehliadnuteľnosť chodcov z veľkej vzdialenosti.
Bezpečnostné oddelenie cyklocesty od bežnej komunikácie v obci výborne viditeľné počas dňa, ale aj v nočných hodinách a počas zníženej viditeľnosti.
A označenie prekážky – výzazd do cesty z odbočky, resp. napr. autobusovej zastávky.
Označenie / zvýraznenie cesty reflexnými prvkami umiestnenými na zvodidlách a to najmä v zákrutách.
Zvýraznenie / označenie začiatku zvodidiel – eliminácia rizika prehliadnitia zvodidiel napr. pri nutnosti rýchlo odstaviť auto na kraji cesty a pod.
Zaujímavé bezpečnostné opatrenia v určitej časti cyklocesty spájajúcej niektoré dediny inak dlhej niekoľko kilometrov. Na úseku rovnom bez zábran a na úseku so zrázom so zábranami proti vybehnutiu / skĺznutiu cyklistov do cesty.
Prechod cyklocesty cez cestnú komunikáciu a odbočky sú vyznačené florescenčnými stĺpikmi v noci reflexnými.
A znovu ostrovčeky v meste. Plne reflexné vyznačenie samozrejme okrem štandardnej dopravnej značky. Označenie jasne a zreteľne vyznačuje veľkosť prekážky a za ňou vlastne aj priechodu pre chodcov.
A znovu kruhový objazd s plne reflexným označením ostrovčekov.
Nie, nemusíme ísť s dobou. Vlastne sme s ňou nešli nikdy a to napriek intenzívnym snahám niektorých jedincov dlhodobo sa zaoberajúcich touto problematikou a majúcich prehľad o obdobných realizáciách vo svete a OZ o zvyšovanie bezpečnosti v našich mestách.
A takáto situácia u nás bude dovtedy, pokým v kľúčových funkciách riadenia spoločnosti budú pribrzdení jedinci hľadiaci nie na bezpečnosť občanov a detí, ale na vlastný, osobný prospech. Sledujúcich kedy a kde čo v meste výhodne kúpiť, následne ešte výhodnejšie predať, prípadne dokonca cez vlastníctvo pozemkov de facto ovládnuť najlukratívnejšie mestské nehnuteľnosti, v ktorých podniká ich najbližšia rodina.
Je na občanoch, či nás okolité krajiny predbehnú úplne vo všetkom, okrem chudoby a talentu samolikvidácie normálnej budúcnosti pre naše deti.
– – –
Bezpečnosti sme sa mimo iných venovali aj v týchto iba nedávno publikovaných materiáloch:
Sereď mohla byť bezpečnejším mestom. Pokusy o účinnú prevenciu odignorovala samospráva
Bezpečnostné prvky používané vo svete sú otestované, osvedčené v praxi a štandardizované
Zvyšovanie intenzity premávky si vyžaduje stále lepšie bezpečnostné prvky na cestách
tak som si prečítal predošlé články pána majka aj s tou strašnou diskusiou.hambím sa za tých ebnutých primitývov čo popísali.sa pozrite na tie fotky.pán majko vedel čo píše a v meste ešte lepšie navrhoval pred desať rokami.hamba vám.koľko ľudí mohlo byť bez úrazov???????
Mne je zas blbo za tvoju gramatiku.
Tuším že kritikom došiel dych a už nemajú ako Majka kritizovať.Mal teda pravdu že sme vo všetkom pozadu?????Čo tak ospravedlnenie veď on to navrhoval pred desať rokmi!!!!
Nedošiel, kritici stále čakajú kedy budeme vidieť vyhodnotenie koľko nehôd sa v Seredi stalo na ostrovcekoch na ktorých Majko testoval kolotociarske stĺpiky za tých 14 rokov čo tam neboli.
K fotkám z Česka len toľko, že životnosť týchto prvkov je otázna , ako je na viacerých fotkách vidieť už tie pásy sú posunuté.
Červené patniky sú v Česku používané na zvýraznenie vyustenia účelovej komunikácie do cesty na cestách mimo mesta. Mimochodom polovica fotiek je fotena mimo miest kde sa jazdí 90km/h a teda väčšie reflexné prvky sú tu na mieste (koniec koncov ako je aj u nás).
Mimochodom budú tu fotky aj zo Slovenska kde máme tiež unikát v podobe modrých patnikov ktoré označujú miesta kde sa tvorí námraza (najmä mosty). Či keď už je niečo slovenské tak automatický zlé?
Inak ja napr. nie som proti ostrovčeku na vjazdoch do mesta od suroviec, Trnavy, Mace a nech sú aj vyznačené reflexne. Ale načo budú reflexné stĺpiky na ostrovčeku pri Lidli keď je tam cesta osvetlená a 50km/h platí z jednej aj druhej strany niekoľko kilometrov?
Ostrovček pred židovskými kúpeľmi či kostole detto.
Nerobme si z mesta lunapark len preto že niekto sa výživa v lepení reflexných fólií na všetko a všade…