Ing. Mária Fačkovcová, zástupkyňa primátora mesta Sereď /
S blížiacim sa koncom roka sa niektorí obyvatelia obracajú na mestský úrad s otázkami, či budeme mať mestský ohňostroj a či nezakážeme všetky ohňostroje -aj tie malé, domáce. Sú to všetko ľudia, ktorí by z viacerých dôvodov uvítali, keby v našom meste nebol žiaden ohňostroj – ani mestský, ani žiaden súkromný. Ich dôvody sú rôzne. Zdravotné, no väčšinou sú to obavy o ich domáce zvieratká, ale aj o celú našu živú prírodu , zlé skúsenosti a zážitky z ohňostrojov z minulosti.
Ako to teda je a čo hovorí zákon o používaní pyrotechniky?
Používanie pyrotechniky a ohňostroja je upravené v zákone č. 58/2014 (§ 53 a § 54) a mesto si používanie pyrotechniky v kategóriách F2, F3, P1 a T1 (to sú: petardy, zábleskové petardy, batérie petárd, batérie petárd s externou oporou, batérie zábleskových petárd, batérie zábleskových petárd s externou oporou, výmetnice, míny, rímske sviece, rakety obsahujúce pyrotechnickú jednotku, ktorej hlavným efektom je hluk, a kombinácie obsahujúce ako prvok petardy, alebo zábleskové petardy) môže upraviť vo všeobecnom záväznom nariadení (ďalej VZN). Keďže naše mesto nemá takéto VZN, postupuje podľa zákona č. 58/2014.
Podľa tohto zákona (§ 53 ods.2 a 3) používať pyrotechnické výrobky kategórie F2 a F3 možno len v období od 31.decembra príslušného kalendárneho roka do 1. januára nasledujúceho roka, ak ďalej nie je ustanovené inak.
Používať pyrotechnické výrobky kategórie F2 a F3 v období od 2.januára do 30.decembra príslušného kalendárneho roka možno iba s predchádzajúcim súhlasom obce na základe písomnej žiadosti o súhlas na použitie pyrotechnických výrobkov kategórie F2 a F3.
Obec vydáva súhlas aj osobe predávajúcej pyrotechnické výrobky na predaj pyrotechnických výrobkov výhradne v rozsahu žiadosti v období od 1.januára do 27.decembra príslušného kalendárneho roka.
Čo sa týka použitia ohňostroja, mesto musí dať súhlas k žiadosti, ktorú podáva žiadateľ na obvodný banský úrad. Použitie ohňostrojných prác je upravené v § 54 zákona 58/2014.
Porušenie tohto zákona môžu obyvatelia ohlasovať štátnej i mestskej polícii.
A ešte posledná otázka. Bude v našom meste novoročný ohňostroj? Nie, nebude. Seredčania však tak, ako po minulé roky, môžu spoločne privítať Nový rok na parkovisku pred gymnáziom. Bude pre nich pripravená laserová show a Silvestrovský kamión s hudobným programom.
Radšej rekonštrukciu nejakého úseku chodníka ako ohňostroj..
radšej nižšie dane ako ohňostroj
Radšej zvýšiť daň z nehnuteľností a poplatok za smetie ako neosláviť nový rok
poslať všetkých policajtov do mesta a pokutovať každého somára čo to odpaľuje len preto aby jeho maličké celoročné ubíjané ego bolo na pol sekundy počuť.
Ušetrené peniaze z ohňostroja a vyzbieraných pokút sa zídu v budúcom roku keď bude každé euro dobré
Nikoho nezaujíma váš ohňostroj aj tak všetci ideme preč… Račej začnite riešiť iné veci a nie ohňostroj 😂😂
a ja si kupim ohnostroj a aj ho pustim. Nebudem sa obmedzovat kvoli par ludom, ktorym sa to nepaci. Nam sa to paci. A ten jeden den, resp. vecer to vydrzi kazdy. A pre psickarov jeden odkaz. Drzte si tie svoje psiska na vodzkach. Nie mate to pustene a skace to po ludoch. Darmo na mna kricite sak nic neurobi ked ma celeho zaspini. Dementi. A zdvihajte hovna.
ohnostroj nie zbytocne peniaze ktore mohli niekomu pomouct
pre seredan 16. decembra 2022, 16:33, len si nakup a dobre vela , he he jednoducha zabavka pre jednoduche teliatka!!!
To čo znamená pani zástupkyňa? Pýtali ste sa občanov, či chcú alebo nechcú mať ohňostroj na Silvestra? To ste rozhodli o nás bez nás? Pred gymnáziom sme sa stretávali jedenásť rokov. To nie je nič nové. Aj Silvestrovský kamión tu už bol. Komisia sociálna a kultúrna sa 6. 12. zaoberala iba vianočnými trhmi. Prečo nie aj privítaním Nového roka? Pripomeniem Vám jednu vetu z materiálu Sereď, v ktorej chceme žiť, strana č. 14.: Komunikácia mesta je zrkadlom samosprávy.
Hádam si nemyslíš, že sa ta na všetko budú pýtať? Nebuď naivný
pre Anonym 16. decembra 2022, 18:00, LEN SA NEPOSER!!! HE HE
seredan! Ty si sa už posral alebo si z Ondejovej úderky a plníš si domácu úlohu?
Toto rozhodnutie velmi vitam..snad uz nebudeme posledny den roka travit tym, aby sme babusili do diek nasich psov, ktori mali z petard taky stres, ze sa schovavali pod postel do troch kralov..asi by bolo dobre pripomenut, ze nikto normalny netuzi po detonaciach a vybuchoch, nikto pricetny nebude vo vytrzeni zo zvukov, pripominajucich vojnovy stav..radsej tie peniaze poslite utulkom,,tolko stratenych, opustenych a utyranych dusi tam zivori, ze uz clovek nema slov..poslite im tych 10 eur radsej na uhradu faktury za osetrenie nejakeho neboraka..to bude mat aspon zmysel..dakujem
Chválim rozhodnutie radnice. Ohňostroj je zbytočnosť. Robiť o tom referendum ešte väčšia.
Ohňostroj sú zbytočne vyhodené peniaze… a súhlasím s – anonym 16. decembra 2022, 19:36👍
Aby ste sa tu všetci neupísali k smrti… Pár rokov dozadu ste všetci stali na balkónoch a uliciach a pozerali ste sa na ohňostroje.. teraz ste si pokutovali „psov“ do 10kg ktorých ste si rozmaznali že zalezú pod stôl aj keď vám niečo padne na zem a idete odcudzovať ohňostroje a spájať ich už po novom aj s Vojnou ? Sa spamätajte… Polovníkom netreba zakázať polovať ? Veď tie psi behajú na pár metrov od nich a viete aký stres to spraví tomu psovi ?
Žiadny lebo ten pes není rozmaznaný potkan… Za posledné roky sa tak mení mentalita ľudí že zakážete aj klaksóny v autách aby náhodou váš 4 nohý parťák nebol v strese ?
Aby ste sa tu všetci neupísali k smrti… Pár rokov dozadu ste všetci stali na balkónoch a uliciach a pozerali ste sa na ohňostroje.. teraz ste si pokutovali „psov“ do 10kg ktorých ste si rozmaznali že zalezú pod stôl aj keď vám niečo padne na zem a idete odcudzovať ohňostroje a spájať ich už po novom aj s Vojnou ? Sa spamätajte… Polovníkom netreba zakázať polovať ? Veď tie psi behajú na pár metrov od nich a viete aký stres to spraví tomu psovi ?
Žiadny lebo ten pes není rozmaznaný potkan… Za posledné roky sa tak mení mentalita ľudí že zakážete aj klaksóny v autách aby náhodou váš 4 nohý parťák nebol v strese ?
Tie vaše „psi“ sa boja aj búrky a to sú zatvorené v byte/dome… To čo so psov robíte je choré… Cez búrky zatvárate okná a zvieratá do kúpeľne aby sa náhodou nebáli, poniektorí ste celú búrku pri nich učupený a prepchávate ich pamlskami…. Vychovávate z nich pucmoly tak sa nečudujte že ich vystresuje aj buchnutie dverí..
Týmto nechcem povedať že to je zvieratám príjemné, to určite nie ale tú jednu noc v roku by určite vydržali.. a keď niekomu utečie pes, tak to je skôr otázka na majiteľa – Prečo nezabezpečil pozemok aby mu pes neutiekol ? A keď už, tak toho psa zoberiem aspoň na chodbu keď už ho mám celý život na dvore (už prvá stena a dvere tlmia výbuch o polovicu – Maximálne sila blesku ktorý prírode nezakážete a tie zvieratá ho počujú rovnako ako ten výbuch petardy)
ale zato že si chcú ľudia osláviť nový rok tak ako sa oslavuje od doby kedy vznikol pušný prach tak tu z nich nerobte tyranov zvierat a podobné reči…
Jedine co je chore je tvoj pravopis a este tvoja hlava. Ty pucmola. Ty debil, nepouzivaj slova, ktore nepoznas.
presne ako pises psickar,niektorym uz dobre jebe z tych psov,pes sa nema bat nicoho a ked maju takych sracov nech im kupia sluchatka kokotom,moj pes pekne stoji pri mne ked strielam vobec mu nevadia ani petardy,je odvazny,tu pisu retardi,ze je to zbytocne,jednoducha zabavka pre jednoduchych,tak sedliaci co sedite v zemliankach a klikate zabaleny v starych teplakoch,chodte sa pozriet ake ohnostroje su vo francuzku,australii,honkongu,tokiu,moskve,len slovensky bires je zadubeny.
tak teda setrite chrapac,stiahnite teplotu na 15stupnov,umyvajte si ruky len v studenej vode,nekupujte ani mydlo ved je drahe,zerte len slize,ani holicovi nechodte je drahy,ale psovi kupte zlatu budu kokoti.
Psickari,tlieskam tak je to.
Vela psickarov je tu, aj dvoch troch maju, aj ich obliekaju..len hovna nezbieraju
Treba zakázať predávať pirotechniku na Slovensku a nielen na Slovensku.
To je podobné ako zakázať tradičný predaj živých kaprov. A následne doviezť Z Poľska či neviem odkiaľ mrazené filety.
Mám psa a strelby sa bojí. Mám ho neskutočne rád. Ale aj tak som ochotný vytrpieť si na Silvestra strelbu či ohnostroj na ulici tých, ktorým sa to páči. To je o rešpekte k tým, ktorí si koniec roka chcú užiť tradične aj s hrmotom. Mali by sme sa rešpektovať.
Pes je živý tvor,už nie je vec.To beriem,ale nechápem,keď ho majú v byte v paneláku,prečo sa zaňho neplatí nájom ako za človeka.Narodi sa dieťa a už je nájom vyšší.Vodu nepije,neje varené jedlo,mama.ho koji a ešte aj platí.Na Silvestra sa každý psíčkari píšete zo psa.Ako spia deti? To nikto neriesi
Nedávno sa u nás v činžiaku riešil problém s doplácaním za výťah. Vraj je vysoká spotreba. Povedal som domovníkovi nech si pýta doplatok od tých čo majú doma psa a denne sa vozia výťahom aj 10.x čiste len kvôli psovi
Prečo by som ja mal doplácal za výťah keď niekedy nevyjdem z bytu ani celý deň ?
Obhajcovia ohnostroja! Napiste sem aspon jeden pozityvny dopad vystrelenej svetlice.
Odpad po ohnostrojoch nemá kto pozbierať ako aj hovna po psoch.
Na cistotu mesta mame specialistu. Vola sa Peter Sabo, rad foti mestske povrchy a posiela ich na stranku mesta. Informujte ho!
Pre psíčkara 16 dec 20.39 strč si ten delobuch do riti aby sa výbuch utlmyl a psíčkary ty zato budú vďačny.pyrotechniku treba zakázat .
Ježišmária celé roky rokúce je ohňostroj normálny, symbol nového roka, už neviete čo od dobroty, všetko vám vadí sa dajte vystreliť na mesiac
Normalne je ticho. Nie rachot, vybuchy svetlice dym a smrad. Zvyky su zvyky. Nic svetoborne. Iba tradicia. Pre niekoho potrebna pre ineho uplne bezvyznamna az zbytocna. Ohladuplny clovek neurobi ohnostroja tam, ide by nim rusil pokoj ineho.
kvoli vasim bastardom pojebanym budeme ticho ako v hladovej doline,co este ?jebnuti narod,uz cina je modernejsia tam to zije.
Anonym 17. decembra 2022, 12:37
To si teda dal pekny priklad, v Cine si tych „bastardov“ aj upecu…fuj
Pusny prach je vynalez Cinanov, ohnostroje a petardy patria do ich kultury nie do nasej. Dufam ze mestsky ohnostroj uz nikdy nezavedu a mohla by sa plosne celkom zakazat aj pyrotechnika. Nech si Slovaci radsej kupia chleba a nevyhadzuju eurace z okna.
Anonym 17. decembra 2022, 12:37
Hociktory psickar za bastarda mestu zaplati vyssiu dan, ako ty za svoju garzonku, tomu ver.
Som zvedavy, kto z tych blaznov co budu odpalovat tie maxi, mega svetlice z kartonov, po sebe uprace tites na Garbiarskej. Ani jedno z tych prasiat to neurobi, to som si isty. Az kocacky v maji to zoberu s travou. Psie hovno v trave je aspon ekologicke.
Tvoj pes vratane teba ste pekni kokoti.
Mne sa ľúbia tie komentáre jak by sa mali dať peniaze na krmivo, na útulky…. A prečo to nedávate psíčkari? Namiesto darčekov nezmyselných ktoré dávate svojim príbuzným ktorý o ne aj tak nestoja dajte na krmivá a útulky. To spravíte lepšie. A nie tu obmedzovať ľudí, ktorý chcú ukončiť a osláviť koniec roka tak ako sa im páči. Svetlice u nás budú aj tento rok, ako každý rok 🙂.
Pan bloger. S tou cenzurov si horší jak komunisti. 🤣 Ale čo už, plná huba demokracie a stále len a len mentálny mrzak.
Mne ohnostroj nevadí, lebo môj psík ma zhraje pod paplónom kde sa spolu túlime, preto puberťáci púšťjte aj fazuľové prdy nás to nerozhodí. A do nového roku vám prajem psie lajno na topánke 😃
Pane boze ohňostroj 🙈
Do teraz nikto nikde nemal stym problem a bol to standard kazdeho Silvestra . A teraz ? Velky veelky problem 😂 uznavam životne prostredie nasi domáci milacikovia odjebane prsty atd atd . Ok to beriem . Taktiež nejak by mi nechýbal nejaky ohňostroj . Ale je to Silvester chápete ? Je to súčasť Silvestru 🙈😂 ja neviem vy podaktory ludia co to takto stryktne odmietajú takúto banalitu a robite s komára somára preco naco to je dobre ? Lezie vam na mozog vojna kovid alebo s jakeho dôvodu ste zrazu takýto negramotný a negramotnejsi ?
Tak teda si tento rok aj odpustite darčeky alebo kapra na vianoce Ano? Alebo lepsie je v podaktorych dedinách vramci šetrenia vypnúť pouličné osvetlenie aaaale vianocne ozdoby musia svietiť v celej dedine po každom stĺpe a neviem este kde 😂 ved vy podaktory nežijete v realite neviete uz ozaj zdravo rozmýšľať robi vam dobre vsetko len zborovo opicovat ponakladat aby sa uľavilo ? Skúste ist medzi ludi trosku sa socializovat trosku kontakt zo svetom negativitu nechajte doma a skúste uz nebiť prijebany . Ked to nepomôže ja neviem zverte sa niekomu vykecajte sa vystazujte skúste to nejak riesit a nie tu verejne pod anonymom riesit totálne picoviny jak je napríklad ohňostroj 🙈 a ked ani to nepomôže tak uz fakt odborná pomoc a ked ani to nie tak chodte dopice
Preco si nechal pisat text toho najblbsieho z vasej rodiny? Alebo skor nebolo na vyber?
Mala som , psa fenu , ktorej ako šteniatku hodili do voliéry na Silvestra petardu. Bohužiaľ ,už jej to ostalo. Tak sa bála , že my vyskočila na skriňu , na Silvestra a to bola vo vnútri. Dávala , som jej tabletku od veterinára potom každý silvester. Aj preto som proti petardám , ohňostroj my nevadí.
Vyplakavate mnohi tu nad inflaciou, drahou naftou a plynom, plujete zlc na politikov ktori vam doporucuju setrit, ale vyhadzovat peniaze doslovne do vzduchu a von oknom je ok?
Pane bože ohňostroj zo 17.12.2022 o 17.15!
Nezľahčuj tento problém. Ak to vidíš tak, že doteraz s tým nemal nikto problém , je toto tvoje konštatovanie iba dôkazom toho, že väčšina ľudí je schopná myslieť iba na seba a na to ako prežije zajtrajší deň. Ohňostroj je štandard? Podľa všeobecného vnímania vývoja osláv Silvestra áno. Skús sa ale zamyslieť . Je tento druh technickej zábavy nevyhnutný? Nie! Je ľuďom prospešný? Nie! Ak áno tak v čom? Prospieva životnému prostrediu? Ani náhodou! Ak sa nebude konať, zníži to význam príchodu nového roka? Určite nie! Je ohňostroj nevyhnutnou podmienkou socializácie ľudí? Veľmi pochybujem.
A teraz trochu všeobecného pohľadu. Planéta ZEM hynie. Vymierajú cicavce, ryby, hmyz. rastliny. V noci z 31. decembra 2022 na 1. januára 2023 bude na planéte odpálených niekoľko ton svetlíc a televízne štáby sa budú predbiehať v porovnávaní ohňostrojov v Sydney a New Yorku. Výbuchy novoročného nadšenia ale fakt, že ZEM to má spočítané, nezakryjú.
A ty zdravo rozmýšľajúci čurák považuješ odmietnutie veci tak zbytočnej a škodlivej akou je silvestrovský ohňostroj za pičovinu? Spomeň si na moje slová, keď si budeš destilovať vodu z kaluže, aby si sa mohol napiť, ty kretén.
Myslis si, ze ten chmulo mamkin Ta pochopi? S tym co mu nasrali do tekvice tazko. Ale oni su taka rodina.
A vlastne, spytajme sa, ci je az tak strasne co oslavovat…co take, ze pride este horsi novy rok 2023?
Tí čo chcú ohňostroj poďte na UA
aj ti ten smradlavy pekac vylize,ten chlpac poobsierany?
v celej europe okrem SVK su upratovacie sluzby,ci uz po oslavach noveho roka,vianocnych sviatkov,festivale ,hudobnej skupiny,pride upratovacia sluzba a vsetko uprace,maju pracu a su vdacny,tak to funguje v civilizovanom svete,ale sedliaci primitivny to aj tak nepochopia.
O ohnostroj sa postaraju obcania a mesto moze usanovat.
Ale na dobru vec nie do vacku.
Musím sa smiať. Prečo rovno nenapíšu, že na to primátor nemá. Ohňostroj bol po viac rokov sponzorovaný a nie z rozpočtu. Ale ak je tam niekto pre peniaze, tak nebude dávať predsa na ohňostroj.
Ohňostroj bol každý rok a malo by to zostala. Mám psa a ohňostroj mu nevadí. Dokonca sa na neho pozerá. Vadia mu petardy. A to si myslím povie každý psíčkar. 15 min vydrzi každý pes, ale to že búchajú petardy to vadí aj mne.
Bomba je ako primátorko kecal, že všetko zmení a ako bolo všetko zlé. V komisiách si nechal prednostu, za úrad rozpráva tá čo sa tam dostala len preto že v komisii obrátila kábat a nakoniec primátorko zdvihne dane a poplatky. Ale sebe nechá pridať peňaze. Je to… Škoda že som ho volil. Mal som si radšej nohu zlomiť. Aspoň by som do takéhoto lajna nestúpil.
A najväčší gól je cena tepla. Pamätám si ako starý Kurbel vykrikoval, že energetika Sereď je podvod na občanov. A aj bol. Ale mladý s tým ešte nič nespravil. Prečo tam nešiel a neriešil cenu tepla ako sa zdvihla. O viac ako 100%. Veď mame vrt čo spravili. Toto nerieši a nekomunikuje. Čo robí tá pi.. čo sa v krei otŕča. Prečo nepovie, že mesto s tým niečo robilo? Lebo nerobilo. Nikto nič nerobil. Len chcú od nás ďalšie prachy, aby si sebe pridali. Nech ide do pi.. taký primátor. Zlatý Tomčányi.
Tak ohňostroj bol sponzorovaný. To si teda trafil kliniec po hlavičke. Ty si myslíš, že niekto niečo sponzoruje len tak? Že za to nič nemá? Môže ešte niekto takto naivný existovať? A ten nado mnou s tým tepelným hospodárstvom, tak ty si asi ešte ani nešiel spať po opici. Bývalý primátor rozdal tepelné hospodárstvo, a ty ho nazveš že zlatý… A nadávaš za to novému, ktorý je tam 2 dni aj s botami. Tak tomu sa povie rozdvojená osobnosť.
Anonym nado mnou. Ahoj Ondro 🙂
Prvá vec čo mal primátor a jeho “tím” urobiť je vyčistiť úrad a spraviť zmeny. Spravil – k horšiemu. Nechal si tam bruchových “ľudí” a necháva si od nich este aj radiť. Pripomína mi to Matoviča. Veľa rečí, ale keď mu dáme šancu, tak nič nevidíme. Len je horšie a horšie.
Ty budes podla mna mlady arizator – bruchov syn. Taketo hovado ako ty musi byt mlady bruch. Alebo vas blbonov je viac?
Komunista majko to tu maže jedna radosť. Stará škola sa nezaprie.
Pre všetkých ktorý tu hejtujú psíčkarov, ono to nie je len o psoch, tým rachotom na nový rok nestresujeme len psov a domáce zvieratá vo všeobecnosti, myslím že celkom dosť to stresuje aj divo žijúce zvieratá, srnky, zajace, vtáctvo … či to vám je jedno?! Drbať na srnku, zajaca či bažanta, hlavne že ja sa na 5 minút pobavím.
Predaj a používanie pyrotechniky malo byť už dávno zakázané (celoročne), teda aj v ten jeden deň (noc).
Na záver, ako tu už bolo napísane „jednoduchá zábava pre jednoduché teliatka“ niečo na tom bude 🙄
to to tu niektry trepete? Primator si vraj nechal v komisiach byvaleho prednostu. A co mal podla teba urobit? Veď ho tam navrhol Karmazin ktory sa spriahol s Jankularovou partiou. A ti ho tam zvolili. Čo mal povedat ze akho tam zvolia zlozi funkc?
dufam ze ti neschopaci a ti co robili nadpracu budu po novom roku odideny
Pre dotyčného čo tu trepal o pušnom prachu z čínskej kultúry… ty inteligent… Koľko vecí máme zo zahraničia ? Pušný prach neni Imelo s ktorým si ozdobíš obývačku a povieš si že je to znak Kresťanských Vianoc.. Pušný prach je vynález ktorý umožňuje omnoho viac vecí ako len výrobu svetlíc… a to že svetlice/petardy/kompakty sa používajú po celom svete už nemá absolútne nič z čínskou kultúrou… A keď máš takýto názor v hlave tak si v obývačke rozkop TV, telefón, počítač alebo NTB, vylej voňavky a šampóny, lebo väčšina vecí čo máš doma sú buď vyrobené v číne (či už celok alebo komponenty), Drogéria sa ešte stále v niektorých krajinách testuje na zvieratách… Toto vám nevadí ? Aha, to nevidíte a NIKTO z vás si nezisťuje ako daná firma testuje svoje prípravky… čisté trubky čo si vidia len po svoje vchodové dvere.. Rozprávate tu o tom že ľudia čo používajú ohňostroje tak myslia iba na seba… A vo vašich 4 nohých miláčikoch kto vybudoval tú nenávisť k ohňostrojom ? Máme v rodine celkovo 6 psov (4 sú z ohňostrojmi úplne v pohode a tých 2 si dotyčná rozmaznala a od šteňaťa sa s nimi zatvárala v kúpelni a až keď pri ostatných psoch v rodine zbadala že to zvládajú úplne v pohode, tak pochopila že tých svojich si do tohoto problému dostala sama…)
Áno, súhlasím s tým ako tu bolo písané že niekto niekomu hodil priamo do voliéry petardu (to pre toho psa musel byť fakt šok) ale tu už sa jedná o je-nutého jedinca ktorý rozhadzuje petardy aj cudzím ľudom za plot (keby tam stálo malé decko a hodí mu to za krk ??) Pyrotechnika patrí do rúk len ľudom ktorý majú všetko v hlave v poriadku… A vy ktorí si tie pucmoli rozmaznávete, vám by mali zakázať chovať zvieratá, lebo tak ako máte tých psov sprostých… to až neni normálne, čivavy, Yorkshire a podobné smeti ktoré vám behajú krížom krážom po chodníkoch cyklistom pod kolesá , šteká to na všetkých ktorí prejdú okolo a ešte chcete navyše obmedzovať aj oslavu nového roka… Keď sa vám tento rok nedarilo, tak si nestrelte ani šampanské doma a choďte si o 22:30 lahnúť a oslavy kludne prespite niekde na chate keď vám vadia ohňostroje a hlučné oslavy…
Plati dvihnút ano ale poriadnu pirotechniku nie… my romove hovoríme dnes zábava zajtra práca!
nie ziadni ohnostroj mestsky kazdy nech si pusti na balkone za svoje radsej dat dochodcom v dss alebo utulkom skratka na dobru vec kto to potrebuje
pre Naivné Slepoty 12:58
Ty musíš byť poriadne „jednoduchý“ keď vidíš len psov, myslím že ty ani po tie vchodové dvere nevidíš … 🤔
Pre CD-RÓM – nikto zábavu nezakazuje, ak sa niekto nedokáže zabaviť a privítať nový rok bez ohňostroja a alkoholu, tak slovo „jednoduchý“ je až príliš slabé🙄 …
Niektoré mestá už svojimi nariadeniami tieto veci zakázali! Múdro! Negatíva presahujú pozitiva! O tom netreba diskutovať! Bolo by dobré takýto predpis prijať aj v Seredi!
Každé nariadenie sa dá občanmi pripomienkovať! Prijmite a uvidíme koľko bude pripomienok!
VZN 18. decembra 2022, 20:38 – VZN je podzakonnou normou a nesmie byt v rozpore so zakonom.
Podzakonna norma nesmie obmedzovat obcanov nad ramec zakona.
Osobne som PROTI OHNOSTROJU a hlavne petardam, ktore aj v mestskej nehnutelnosti Mestske socialne byty hojne pouzivaju „socialne pripady“ majuce sice desiatky aj stovky Eur na tento druh vlastnej zabavky, no nemaju na zaplatenie smiesneho najmu za byvanie, ktore im poskytuje mesto, teda vlastne my vsetci.
Kolko dlhov nam doteraz zanechali, si napiseme uz onedlho.
vsetko zakazte,aj alkohol,lebo je skodlivy,aj cigarety zakazte,aj ohnostroj,aj hudbu zakazte je hlucna,zakazte zbrane ved zabijaju,aj farbu na vlasy zakazte je to chemia a skodi prostrediu, videli ste ten ohnostroj v qatare na oslavu majstra sveta?a to nebol ani koniec roka ,takze aj tam ziju jednoduchy ludia a teliatka? vy sedlac slovenska zadubena sprosta.
uz len chodit do roboty a domov, pre to zijete biresi?
Neviete zakázať drogistický tovar v tejto smradľavej diere a nie trošku zábavy
strong 21:50,
To chceš naozaj porovnávať Katar (obyvateľova ich práva, vedenie krajiny …) so SR?
Myslíš že v tom Katare sa šejkovia pýtali ľudí či sa im to páči alebo nie? Alebo proste spravili mega ohňostroj nehladiac na to koľko to stojí a aký vplyv to má na životné prostredie, len aby sa ukázali pred svetom?
Áno, pretože odmietame v zapadákove ako je Sereď ohňostroj tak sme všetci zadubenci, len ty si inteligent, napokon záver tvojho komentu to krásne dokazuje 🙃
Niektorí tu píšu iné perličky,tak sa pridám,ohňostroj je raz za rok,ale psíčkari tu celoročne venčia psov a likvidácie hovien mesto stojí viacej,ako sú vaše dane za psa a ich celoročné prdy oveľa viacej zaťažujú klímu ,nehľadiac na to,že máloktorý psíčkar tie psačie exkrementy zbiera,nový primátor ešte ani poriadne nesedel na svojom mieste a už mu zvýšili plat, to je čistá arogancia moci.
No ty si ina perlicka. Ako sa da zvysit nieco, co este nie je. Aky plat mal pred tym kym ho nemal?
Viete, keď už nebude ohňostroj, chápem jednú i druhú stranu ich argumenty.Ale tá vianočná výzdoba to Vás netrápi.Viem, že na Trnavu nemáme, avšak oželeli by sme aj ten ohňostroj, keby krajšie vyzdobili -v tejto ťažkej dobe-mesto.Napr.nemohli lacnými LED žiarovkami osadiť stromy.Alej pred kostolom a mestským úradom. Ako kedysi.
Koľko buchneš petárd, toľkokrát si retard.
https://elenaistvanova.blog.pravda.sk/2022/12/27/cas-pravdy-7-kolko-buchnes-petard-tolkokrat-si-retard/
Čítajte. Silvester sa blíži.