ISSN 1337-8481

štvrtok, 21. novembra, 2024

Vedenie ministerstva vnútra predstavilo technológiu výroby tabuliek s evidenčnými číslami vozidiel

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img

MV SR |MM|  Ministerstvo vnútra vo štvrtok  2. februára 2023 oficiálne predstavilo modernú linku na výrobu tabuliek s evidenčnými číslami vozidiel, ktorú od začiatku roka zabezpečuje štátna akciová spoločnosť Automobilové opravovne MV SR. Prevádzka sídli v Banskej Bystrici.

Výrobu tabuliek v réžii štátu ohlásilo ministerstvo vnútra začiatkom roku 2022, keď pre štát začal vyrábať tabuľky nový dodávateľ. „Téma tabuliek bola v našej krajine dlhé roky takpovediac tabu, môjmu manažmentu v rezorte vnútra  sa však po 20-tich rokoch podarilo vymeniť dlhoročného dodávateľa za lacnejšieho dodávateľa z Čiech. Už vtedy však naše automobilové opravovane prišli s myšlienkou, že by sme ich dokázali vyrábať vo vlastnej réžii. Po dvoch rokoch je to realita a aj vďaka tejto zmene usporíme z verejných financií ďalšie milióny eur,“ povedal minister vnútra Roman Mikulec na tlačovej konferencii v priestoroch prevádzky.

Tlačová konferencia

„Nákup tabuliek v minulosti viedol k monopolizácii, následkom boli neprimerané ceny štátom nakupovaných tabuliek. V roku 2021 bola cena trojnásobná oproti cenám napríklad Českej republike. Pristúpili sme k systémovému riešeniu, ktoré spočíva v zmene spôsobu objednávania, zmene legislatívy a zmene dizajnu,“ spresnil štátny tajomník rezortu vnútra Tomáš Oparty.

Vedenie ministerstva vnútra s manažérom úspešného projektu Bystríkom Muchom /vpravo/

 

Tomáš Oparty doplnil, že  legislatívne zmeny v evidencii vozidiel, najmä zrušenie dvojkrokovosti pri prepise vozidla, prispejú k ďalším úsporám aj z pohľadu počtu použitých  tabuliek, čo bude mať citeľný enviromentálny efekt. Ako dodal riaditeľ odboru dokladov a evidencií Prezídia PZ Jozef Jánsky, v rokoch 2017 až 2022 dopravné inšpektoráty vydali viac ako 17 miliónov kusov tabuliek.

Štát zvládol realizáciu výroby s ambíciou poskytovať služby nielen  pre MV SR, ale aj pre iné rezorty, pre samosprávu, komerčný sektor, ako aj pre zákazníkov zo zahraničia.

Výrobná linka má špičkovú technológiu na úrovni 21. storočia. Ako povedal projektový manažér Bystrík Muchaje to systém previazaný rôznymi softvérmi a rieši veci na vstupe od objednávania až po výrobu, budovali ho odborníci z oblasti priemyselného inžinierstva a z oblasti IT.“  Spresnil, že linka dokáže vyrobiť 2000 kusov tabuliek denne a jej ročná kapacita je 2,2 milióna kusov.

Vo výrobe

 

Tabuľky majú nový dizajn, ktorý vznikal na pôde Katedry vizuálnej komunikácie Vysokej školy výtvarných umení. Študenti 3. a 4. ročníka pripravili šesť návrhov, zvíťazila práca študentky Simony Čásarovej. Podľa slov vedúceho katedry Michala Tornaya konečnému dizajnu predchádzala hĺbková rešerš dizajnov EČV používaných vo svete. Analyzovali parametre použitých písmen,  pričom zohľadnili požiadavky ministerstva vnútra  na čitateľnosť, jedinečnosť a nemodifikovateľnosť znakov. „Vo veľkej miere sme zvýšili čitateľnosť značky, tvary sú taktiež  prispôsobené špecifikám výrobného procesu,“ spresnil Michal Tornay.

Vo výrobe

 

Nové EČV sú teda lepšie prispôsobené strojovému čítaniu napríklad pre techniku Národnej diaľničnej spoločnosti či dopravnej polície.

Legislatívne zmeny od nového roka

 

Od tohto roku sú zavedené  celoslovenské evidenčné čísla vozidiel, ktorými sú všetky už vydané evidenčné čísla vozidiel. Na nových typoch EČV už nie je  skratka okresu.

Evidenčné čísla sú po novom  viazané na vozidlo, nie na majiteľa. Vlastník si  pri predaji vozidla môže  ponechať si tabuľky s evidenčným číslom, ktoré následne môže prideliť na svoje ďalšie vozidlo.

Zrušil sa dvojkrokový prepis vozidla spočívajúci v tom, že najskôr pôvodný vlastník odhlási vozidlo na svojom dopravnom inšpektoráte a potom ho nový vlastník prihlási na svojom inšpektoráte

EČV  s pôvodným dizajnom sa budú vydávať do vyčerpania skladových zásob od prechádzajúceho externého dodávateľa.  Na dopravných inšpektorátoch sa teda ešte stále míňajú zásoby vyrobených EČV. Ak však vlastník či prevádzkovateľ vozidla požiada o celoslovenskú EČV s novým dizajnom, polícia mu to umožní. Nové tabuľky dostane tiež každý, kto požiada o zmenu držby či vlastníctva vozidla alebo o výmenu tabuliek prostredníctvom elektronických služieb.

Páčil sa Vám tento článok? Zdieľajte ho na sociálnych sieťach!

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
Obnoviť ⭯
  1. ked vydim novu spz. vypadaju ako srbske.malo ostat aj oznacenim okresov-teraz policajti v seredi ani nebudu vidiet ze cezpolni idu pre fety

  2. ked vydim novu spz. vypadaju ako srbske.malo ostat aj oznacenim okresov-teraz policajti v seredi ani nebudu vidiet ze cezpolni idu pre fety

  3. Zasa budú chcieť od ob ľudí vytiahnuť peniaze z peňaženky Mali dať zvolavacku a vymieňať tie značky zadarmo Za staré značky Ojebu nás ako chcú naši politici

  4. Čo chceš vymieňať, staré budú aj ďalej platné. Práveže sa ušetrí, nemusíš mať novú pri prepise, nemusíš vo všetkom vidieť nejaký ojeb, aj keď chápem, že si bol predtým 12 rokov na to zvyknutý.

  5. 15:04 o čom točíš? Koľko máš v sebe promile? Dve slová “budú” a “búda” majú rôzny význam, ja o voze, ty o koze, prestaň fetovať

Comments are closed.

UPOZORNENIE:
- Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
- Nešírte neoverené informácie a hoaxy. Šírte len to, k čomu poznáte relevantný zdroj a podľa možnosti ho uvádzajte.
- Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidiel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
- Vkladať príspevky do diskusie nie je povolené cez proxy servery a anonymizéry. Takéto príspevky môžu byť zmazané bez akéhokoľvek ďalšieho komentovania a zverejňovania dôvodov.
- Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy.
- Akékoľvek útoky, osočovanie a invektívy voči podpísaným autorom článkov redakcii, alebo vydavateľovi budú zmazané, resp. v prípade, že budú zakladať podstatu niektorého z trestných činov, alebo iného porušenia zákona, autor príspevku by mal počítať s možnosťou zjednania nápravy právnou cestou.
- Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img