KTO ODMIETOL VOJENSKÚ SLUŽBU, TOMU TREBA ZOBRAŤ ZBROJNÝ PREUKAZ.
Takže za tento rok 40 000 mužov zaslalo na úrady Vyhlásenie o odopretí výkonu mimoriadnej služby. Nemienim sa pridávať k tým, ktorí im nadávajú do zbabelcov alebo ich označujú za obete dezinformačnej kampane. Jednoducho, podľa zákonov a ústavy majú právo odmietnuť vojenskú službu, ale z jediného dôvodu – že je použitie zbrane resp. zabitie človeka v rozpore s ich svedomím alebo náboženským vyznaním.
Ale v takom prípade je potrebné, aby štát okamžite začal preskúmavanie, či títo ľudia nie sú držiteľmi zbrojného preukazu kategórie A, B alebo C. Uvedené kategórie oprávnenia držať alebo nosiť zbraň sú totiž určené pre ľudí, ktorí chcú mať zbraň na obranu svojho života, majetku alebo na výkon zamestnania. Takže ak u týchto ľudí došlo k náboženskému či svetonázorovému obratu, ktorý im znemožňuje zabiť ľudskú bytosť, patria im do rúk výlučne športové alebo poľovnícke zbrane.
Vhodné by bolo aj novelizovať Zákon 190/2003 o strelných zbraniach a strelive a odmietnutie vojenskej služby pridať medzi dôvody, znemožňujúce získanie zbrojného preukazu kategórií A, B a C.
Zdroj: FB
UPOZORNENIE:
- Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
- Nešírte neoverené informácie a hoaxy. Šírte len to, k čomu poznáte relevantný zdroj a podľa možnosti ho uvádzajte.
- Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidiel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
- Vkladať príspevky do diskusie nie je povolené cez proxy servery a anonymizéry. Takéto príspevky môžu byť zmazané bez akéhokoľvek ďalšieho komentovania a zverejňovania dôvodov.
- Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy.
- Akékoľvek útoky, osočovanie a invektívy voči podpísaným autorom článkov redakcii, alebo vydavateľovi budú zmazané, resp. v prípade, že budú zakladať podstatu niektorého z trestných činov, alebo iného porušenia zákona, autor príspevku by mal počítať s možnosťou zjednania nápravy právnou cestou.
- Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.
Presne tak .
ISt bojovat za nasu zkorumpovanu vladu?Nech idu prvy do boja.Hmmm.
Ty čo si písal článok možeš ist prvy do boja. Za koho mam zomriet ?! Za našu peknu vláadu???
Milovníci ZelenSSkého do bojáááá !
obcan 14. februára 2023, 6:06
Za vladu urcite nie, ale rodinu ti bude obranovat sused ze?
Jebee
Zaujímala by ma veková kategória týchto chlapov. Myslím, že tí čo kedysi absolvovali ZVS tam boli v menšine, ale možno sa mýlim. Skôr si myslím, že to utekali podpisovať mladšie ročníky, odchované na herných konzolách. Tipujem tak ročník 1990+. A pritom nič tým podpisom nezískali, v prípade vojnového konfliktu dostanú lopatu a budú kopať zákopy alebo nosítka a šup ho pomáhať doktorom. Samozrejme bez pušky na svoju obranu.
Obrana rodiny bude podľa teba ako prebiehať? Keby ťa poslali na front tisíc km od rodiny, tvoja predstava o obrane rodiny sa zrúti ako domček z karát. Hádam ich nebudeš chrániť na diaľku. Alebo si myslíš, že ti niekto umožní brániť rodinu z okna svojho obydlia? Nebuď smiešny.
K samotnému článku len toľko – autor mieša jablká s hruškami. Poďme trestať ľudí, ktorí nič neporušili a využili niečo, čo im zákon umožňuje. Také liberálne. Nedajme im zbrojáky sk. A, B, C, lebo nechcú bojovať. Mať ZP na svoju obranu alebo na výkon povolania je niečo iné ako ísť do vojny a byť nútený zabíjať. Držba zbrojného preukazu nerobí z človeka zabijaka, účasť vo vojne však áno. To je podstatný rozdiel. Osobne mám ZP sk. A vyše 27 rokov, nikdy som však zbraň nepoužil. Neviem či by som sa s rovnakou bilanciou mohol pochváliť na fronte.
Anonym 14. februára 2023, 7:11
A ty snad vies s istotou povedat, ako by prebiehala obrana tvojej rodiny? Ci by to bolo naozaj az tisic km od domova? Mas pravo na nazor a svoje predstavy, preto ti nepoviem ze si smiesny.
Keď sme pri predstavách, moja je taká, že rodina by odišla do neutrálnej krajiny. Jedna taká krajina je za rohom. Takže by ju nebolo treba brániť. Sú to len frázy.
Nechceš bojovať za svoju krajinu? Tak Pál do pice, nemáš nárok na dôchodok, zdravotnú starostlivosť zadarmo, na podporu, na nic. Nemáš nárok ani na svoj majetok, keď si ho nechceš brániť. Tvoje peniaze co odvedies štátu, budú použité na ozajstných hrdinov, na obranu štátu. Na to aby sme prežili.
Pre zobrať im dôchodok,za svoju krajinu chce skoro každý bojovať,ale nie za záujmy cudzích mocnosti a skorumpovaných hajzlov.A keď ťa tak svrbí dlaň,už by si tam mal dávno byť.
Ahojte,
článok naznačuje možno ani nechtiac krízu v aj našej spoločnosti. Samotná podstata článku naznačuje obrať občanov o jej právo držať, či nosiť zbraň v duchu práva, ďalej však povinnosť brániť republiku a to našu a či sa mnohým páči alebo aj nie, i tie na ktoré sa naši politici zaviazali a nás pod rúškom našej obrany aj dotlačili. Je tu však ešte aj tretí pilier tejto témy a to postavenie a podpora našej armády, či bezpečnostných zložiek ako celku. Mal som to šťastie, tak to volám preto, aby som naznačil ako to vypadá v realite, ak sa demokratické vymoženosti dostanú aj do základnej prirodzenej danosti živého tvora – ochrana a obrana seba a svojej ohraničenej časti územia. Teda jej historickej, materiálnej , ale i morálnej spojitosti.
Tí, ktorí dostali možnosť odísť skôr do civilu ešte počas výkonu VZS, alebo tí, čo už vôbec nechceli nastúpiť na ňu, presunuli svoje často klamlivé dôvody na tých, ktorí túto snahu nerealizovali. Tí potom museli plniť určité povinnosti aj za odišlých. Napríklad strážna služba, dozorná služba, nenaplnenosť osádok, nemožnosť používania vojenskej stratégie a bojového umenia. Na strane druhej zas chlapci naplnili chýbajúce miesta sanitárov, či iných postavení počas civilnej služby.
Dnešná doba – jasne na východ – od nás ukazuje, že základný ľudský pud / nie to iné / sa vytratil. Aspoň sa to tak javí. Vyvstáva tu však otázka, kam by v prípade širokého ozbrojeného konfliktu všetci odišli – ušli ? Naozaj netuším. No a ako som naznačil – ten tretí atribút – postavenie občanov k armáde. Na strane jednej jej dôveruje v našej spoločnosti údajne najviac občanov v rámci inštitúcií , na strane druhej je táto pravidelne napadaná politickou garnitúrou a to zľava i prava . Odzbrojujú ju samotní politici so svojimi neodbornými a korupčnými zásahmi, ale to už je iné kafé. Čo na koniec. Nuž spojitosť odoberania zbrojných preukazov a odmietnutie nastúpiť do obrany dohodnutých území nie je v správnej rovnici. Každé je osve a nie je možné to vzájomne podmieňovať.
14. februára 2023, 8:04
Odporúčam obmedziť Multiplayer strielaciek a americke filmy
pre Zobrať im nárok na dochodok 14. februára 2023, 8:04
Nejaký si zúrivý. V tejto krajine ešte platia nejaké zákony a tvoje vyhlásenia nemajú oporu v legislatíve, tak sa trošku kroť. Zatiaľ mám nárok na všetko či si vymenoval. Aj keby ťa malo roztrhnúť.
pre Zobrať im nárok na dochodok 14. februára 2023, 8:04
Ešte niečo. Možno som len nepochopil tvoje slová, ktoré si adresoval Ukrajincom.
Pán Smotánka,a môže byť ministrom obrany človek,ktorý má modrú knižku ? Ten,kto ju má je buď vážne chorý,čo sa môže prejavovať pri jeho prejavoch a vyjadreniach,alebo je klamár,ktorý nechce v prípade nutnosti brániť svoju vlasť.
Smotana, ak chceš vojnu hybaj skapínať na Ukrajinu TY aj so svojimi detmi a nesnaž sa tam posielať mňa a moje deti …
Nechajme Smatanu tak, nech si vypisuje čo chce. Zbrane majú mať len polícia,armada, strážne služby , poľovníci, športové strieľanie a dosť.
Anonym Ty budeš asi jeden z těch voličů Naďa, Hegera, Maťoviča nebo Čaputové. Vezmi si lopatu a běž chránit ke kauflandu nákupní vozík. Pomůžeš tak chránit liberální hodnoty toho blbce Smatanu.
Mám to chápať tak, akoby nás debílkovia s modrými knižkami nenápadne pripravovali do vojny ???
Toto je presne to o čo išlo tomu kto vypustil tie fámy o mobilizácií…vystrašiť a rozhádať obyvateľstvo, nič viac nič menej…a ako vidieť aj z tejto diskusie tak sa to podarilo….
pred rokom to bolo o znásilňovaní americkými vojakmi, jadrovými zbraňami na území SR, okupácie americkými vojakmi atď a tento rok toto….
všímajte si kto to šíri, nenechajte sa vystrašiť niekolkonásobnými klamármi, ktorí si takýmito podlými taktikami len naháňajú percentá a polarizujú spoločnosť….
Ratafak,len taká maličkosť,kto tento článok napísal,a kto ho tu vycapil?Kto rozposlal dotazníky na okresné úrady? Zase by si to rád v rámci tvojich úloh prosil niekomu inému.
Napísal ho Smatana, vycapila ho „redakcia“, šak to tam máš napísané….tiež k tomu tým pridali svoj kúsok do tejto skladačky…každopádne to strašenie či už minulý alebo tento rok ide od jednej konkrétnej strany….kto tu najviac strašil obrannou zmluvou (má ju už 22 krajín a idú ju podpisovať češi) a momentálne mobilizáciou?…..alebo komu to ty chceš prišiť?
Ratafak drž sa článku. Kto tu píše o odoberaní zbrojných preukazov?
Smatana…a prečo o nom píše?….pretože pre 40 000 ľudí je použitie zbrane v rozpore s ich svedomím a náboženským presvedčením…mali by títo ľudi s takýmto „rozporom“ tú zbraň vlastniť?
ja netvrtím že s ním na 100% súhlasím ale nejaká logika v tom asi je…to už je ale asi na právnikoch…
každopádne ten článok nevznikol vo vzduchoprázdne, ale v reakcií na súčasné udalosti…
Kto odmietol očkovanie, toho nebudeme liečiť?
Podobná situácia tu bola po vzniku SR, keď vydanie ZP bolo zákonom viazané na neodmietnutie vojenskej služby. Nálezom Ústavného súdu PL. ÚS 18/97 vyhláseného 3. júna 1998 bolo konštatované, že obmedzovanie práva nadobudnúť ZP kvôli využitiu práva v súlade s Čl.25 Ústavy SR je v rozpore s Ústavou.
Vyvlastnenie alebo nútené obmedzenie vlastníckeho práva je možné iba v nevyhnutnej miere a vo verejnom záujme, a to na základe zákona a za primeranú náhradu.
spravne a tomu, kto vyhlasuje protiustavne nezmysly treba odopriet pristup k verejnym funkciam
Ratafak,prečo povazujes neustále za potrebné nejakým spôsobom sa zastávať,chrániť túto mocenskú a už odvolanu garnituru a s tým spojené ociernovanie a okydavanie iných.Kto môže ešte veriť tomuto cirkusu,tomuto vymýšľanie a prekrúcaniu skutocnostíToto ozaj už rozum neberie.Je len jedno vysvetlenie.!
Anonym 14. februára 2023, 11:10…a teraz mi napíš kde presne tu obhajujem nejakú mocenskú garnituru?…ja myslím, že ty máš výrazný problém s chápaním textu, ktorý tu už roky prezentuješ…
len nás serte. homošská propaganda zase. plujem na dúhovú vlajku!
pre Ratafak plachta 14. februára 2023, 10:09
Ratafak, pýtal som sa na odoberanie ZP a tvoja reakcia je: „mali by títo ľudi s takýmto „rozporom“ tú zbraň vlastniť?“. To sú dve rozdielne veci, mať ZP a vlastniť zbraň. Skúsim teda pomalšie a konkrétne – ja zbraň nevlastním, mám „iba“ ZP. Tvoja reakcia, že prečo by mali títo ľudia vlastniť zbraň je od veci, ja zbraň nevlastním. Chápeme sa?
slovíčkarenie, ale ok (nie si ehm?)….k čomu je teda ľudom s takýmto „rozporom“ vo svedomí a naboženskom presvedčení vlastniť ZP?…
ako som písal, ja sa s tým asi na 100% nestotožňujem, ale rád sa dozviem k čomu je niekomu zbrojní pas ak mu jeho svedomie či náboženstvo nedovoľuje použiť zbraň
….. a tiež kto nemá rozum nemal by byť vo vláde a ani by nemal robiť štátneho tajomníka …
Ratafak plachta:
Píše sa zbrojnÝ pas ty rečnícky guru 😛 :))
máš pravdu Ignác, spravil som v rýchlosti hlúpu gramatickú chybu,…inak teda k obsahu nemáš nič?
Dúfam, ze taký veľký vlastenec jak tento jednofackový pokakánek bude v prípade konfliktu v prvej línii.
Čo chcete bojovať tam treba nakúpiť vodku a dobre ich napiť dva krát otočiť a oni aj sami pôjdu preč
Politici sa boja o tie nakradnuté majetky o ktoré môžu dôjsť preto vás budú huckat a štvať vás do toho Máme iba jeden zivot
Ratafak plachta 14. februára 2023, 11:39 – aby si mu mohol bez vycitiek kludne povedat, ze je pokrytec
Zbytočná debata v prípade vojny existuje zákon o brannej povinnosti.
branná povinnostť? utečiem do Švajčiarska. môžu ma fajčiť akurát 🙂
A na hraniciach ti budu sypat lupene z ruzi, daju ti kluce od mercedesu a a 5000frankov zato ze si Slovak
Vzhladom k tomu, ze si úd, tak by ta museli vyhulit celeho. Ale s tym ty duhove hovno nemas problem.
Ty serieš dúhu dezolátko??
niesom dúhovec ani butatót
Ale sebakriticky ked si tak premietnes svoj neuspesny zivot tak co si?
Konzervativny fasista??
a kto neodmietol , tomu dat zbrojny preukaz a je vystarané. Blbosti na blbost sol
Zobrať im nárok na dochodok 14. februára 2023, 8:04
Zdravotnú starostlivosť zadarmo, kurňa ten bol dobrý 😀 Počuj, nepreháňaj to s fetom. Mäkne z toho mozog. I keď tebe asi nemá aký.
Anonym 14. februára 2023, 19:14 podľa môjho názoru: nikam neutečieš, budú vás chytať ako Ukrajincov, naložia do vagónov a pôjdete skapínať na front …. za záujmy strýčka sama a je možné že nedostanete ani ostré náboje ……a nebude to po prvé čo pôjde slovenský vojak skapínať
v tom prípade by som spáchal samovraždu. vybavené 🙂
Ved mame viac vojska ako Rusko preco by som mal ist do zakopu.
lebo to povedal Fico a Blaha…a oni predsa neklamú…:-D
Ktovie koľko z tých 40 000 ľudí má hodnoty nastavené blízko Rusku a podobných krajín tretieho sveta, pretože hlavný dôvod určite je že oni nebudú predsa bojovať za Slovensko ktoré ovláda sionisticko-nacisticko-liberálny západ a ktovie čo ešte na čele s USA 😀 Najskôr dať vládu do rúk Smeru, Republiky a ďalších populisticko, mafiánskym politickým subjektom, aby sme vystúpili z Nato a keď sa podarí aj z únie. A potom aj za Slovensko snáď budú títo ľudia ochotný bojovať.
MAKE LOVE NOT WAR! GIVE PEACE A CHANCE! THE WAR IS OVER! PEACE! PEACE! PEACE!
Ty 13:02
Nauč sa po slovensky !
Nie sme v tvojej milovanej Amerike .
mazátor ako poctivo maže, keď neospevujem USA …..
Họ nói cũ có. Bạn có thể đụ tôi bây giờ.
Boh zehnaj Washington a Bratislavu.
Dezolati všech zemí , vyližte si prdel
Novinárku Mariju Ponomarenkovú z ruského mesta Barnaul v Altajskom kraji ležiacom v západnej časti Sibíri odsúdil súd na šesť rokov väzenia za to, že na sociálnych sieťach zverejnila status o útoku na činoherné divadlo v juhoukrajinskom prístavnom meste Mariupol. Ponomarenková okrem toho dostala päťročný zákaz novinárskej činnosti,
Toto by malo fungovat aj u nás na všetkých propagandistických a skorumpovaných „akože novinárov“ ci z jednej,alebo druhej strany.
Ved mas dokonca tie konspiracne weby ktore balansuju na hranici zakona za sirenie poplasnych sprav pripadne dostali pokutu alebo aby mohli sirit klamstva tak sa zaregiatrovali na Belize.
Ja budem napr klamstvami ovplyvnovat lud ze zem je plocha a potom budem vyplakavat ako ma media lyncuju kvoli mojmu „inemu nazoru“.
Ty si celý pomýlený.
Ponomarenkova este malo dostala,15r. by jej svedcalo za klamstva.
Anonym 15. februára 2023, 21:33
tebe by mali dat zakaz bez dozoru osetrovatela pisat na internet