Od 1. apríla pobočka Slovenskej sporiteľne v Seredi prechádza na bezhotovostnú pobočku. To znamená, že po novom už nebudete môcť v tejto banke uskutočňovať výber či vklad hotovosti. Zmena sa dotkne aj ďalších bankových operácií. V sporiteľni si už nevymeníte bankovky väčšej menovej hodnoty za menšie a naopak, ani nezameníte eurá za iné meny a naopak. Prevádzky, ktoré si cez pobočku SLSP v Seredi vkladali tržbu na účet, papierové bankovky budú môcť vkladať už iba cez vkladomat, resp. v hotovostnej pobočke v inom meste.
Ak budete chcieť od apríla vykonať v SLSP akékoľvek hotovostné operácie, bude musieť navštíviť hotovostné pobočky v iných mestách. „Najbližšia hotovostná pobočka SLSP je v Galante. je to viac ako 10 km. Do 15 km sú dve pobočky v Trnave – v City Arene a na F.Urbánka 11. Ďalšia hotovostná pobočka je v Hlohovci, ktorá je vzdialená nad 16 km,“ uviedol Lukáš Havlík zo SLSP. Ďalšie klasické hotovostné či bezhotovostné pobočky a bankomaty si môžete vyhľadať na https://www.slsp.sk/sk/ludia/kontakty.
Mnoho operácii si klienti už v súčasnosti vedia zrealizovať sami z pohodlia domova cez Georgea alebo prostredníctvom moderných bankomatov a vkladomatov. V Seredi sa momentálne nachádzajú štyri bankomaty SLSP z toho je jeden vkladomat. Vyberať hotovosť z bankomatu klienti banky pravdepodobne ovládajú, no vkladať cez neho hotovosť už nie je bežná operácia. Problém môžu mať najmä seniori. Sporiteľna ale bude pri týchto operáciách nápomocná. Marta Cesnaková zo SLSP uvádza: „Práve pandémia potvrdila, že digitálne či bezhotovostné kanály sú najpohodlnejším, najbezpečnejším a najlacnejším spôsobom, ako využívať bankové služby. Preto robíme maximum preto, aby sme s nimi naučili pracovať aj konzervatívnejších klientov, tiež seniorov. Kolegovia v pobočke sú pripravení a samozrejme budú pomáhať klientom pri vkladaní hotovosti. Zároveň aj na obrazovke môžu vidieť video/návod ako správne vložiť peniaze do vkladomatu.“
Slovenská sporiteľňa plánovala otvárať resp. preorientovávať hotovostné pobočky na bezhotovostné už dlhšie. Pracovníci banky tak nepracujú s hotovosťou, ale venujú sa kvalitnému finančnému poradenstvu pre klientov. „Skúsenosti klientov z pobočiek sú kladné, skoro žiadne čakanie a hlavne lepšia diskrétnosť pri poradenstve a aj viac času na poradenstvo (nakoľko tam nečakajú v rade nervózni ďalší ľudia v pobočke). Slovenská sporiteľňa ako digitálny líder plánovala otvárať bezhotovostné pobočky už dlhšie, pandémia koronavírusu iba potvrdila správnosť tohto smerovania. Obdobie koronavírusu banku tiež utvrdilo v tom, že klienti veľmi potrebujú kvalitné finančné poradenstvo, tvoriť si finančné rezervy a myslieť na budúcnosť,“ uviedla Marta Cesnaková zo SLSP. Vyššie uvedená zmena sa netýka ďalších hotovostných pobočiek bánk v Seredi, napr. Všeobecnej úverovej banky. Klienti VÚB budú môcť vykonávať v tejto banke všetky operácie tak ako doteraz.