ISSN 1337-8481

streda, 30. októbra, 2024

Informácie zo zasadnutia Krízového štábu mesta Sereď zo dňa 11.05.2023

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img

Mestský úrad / Krízový štáb mesta Sereď /   Zasadnutie krízového štábu mesta Sereď dňa 11.5.2023 otvoril a viedol jeho predseda Ing. Ondrej Kurbel. Informoval prítomných o havarijnom stave mosta nad železnicou.

Dňa 11.05.2023 o 10.00 hod. sa konalo pracovné stretnutie so zástupcami Slovenskej správy ciest (SSC), Policajného zboru, Okresného úradu Trnava a so zástupcami Železníc SR.

Predmetom  stretnutia bolo aj statické posúdenie stavu mosta M2437, ev. č. 62 -13.

Na základe aktuálne dostupných informácií a kontrolných výpočtov statik konštatoval, že je nutné s okamžitou platnosťou vylúčiť akékoľvek pohyblivé zaťaženie a následne vykonať dočasné zabezpečenie mostnej konštrukcie pred jej samodeštrukciou.

 

Na základe uvedených skutočností s platnosťou  od 14.00 hod. bol uvedený most  UZATVORENÝ pre všetky druhy dopravy (automobilovej, cyklistickej) ako aj pre peších.

Pre zabránenie vstupu na most budú dnes, t.j. 11.05.2023 osadené pevné betónové zábrany, ktorých osadenie zabezpečí SSC. Všetky záchranné zložky sú oboznámené so vzniknutou situáciou.

 

Prijaté opatrenia a termíny:

Opatrenie č. 1:

Vyhlásiť mimoriadnu udalosť v zmysle §15 písm. „j“ zákona č. 42/1994 Z. z.  o civilnej ochrane obyvateľstva.

T: ihneď                                                                                                       Z: mesto Sereď

 

Opatrenie č. 2:

Zabezpečiť posilnenie MHD samostatným spojom – predbežne v hodinových intervaloch na trase:

Trasa do mesta: 1. IDC Holding (nástup), 2. most (zo strany Trnavská ulica), 3. výstup na autobusovej zastávke na Cukrovarskej ulici (trafika Pluto).

 

Trasa z mesta: 1. autobusová zastávka na Cukrovarskej ulici (Pluto), 2. most zo strany Vonkajší rad, 3. most zo strany Trnavskej ulice, 4. IDC Holding (výstup).

 

Prvý ranný spoj 12.5.2023 od Cukrovarskej (trafika Pluto) bude vypravený o 5.20 hod.

Posledný spoj bude zabezpečený o 22.00 hod. večer (pristavený o 22.00, odchod o 22.15 hod.). Frekvencia a časy spojov sa budú meniť podľa reálnych potrieb, ktoré vyvstanú a o týchto zmenách bude mesto Sereď informovať.

T: ihneď                                                                                            Z: mesto Sereď

 

Opatrenie č. 3:

Požiadať kompetentné orgány o zníženie rýchlosti obchádzkovej trasy cez rýchlostnú komunikáciu R1 – od odbočenia Dolná Streda po odbočenie ulice Trnavská, osadenia dopravnej značky 130 Kolóny a nespoplatnenie predmetného úseku.

T: ihneď                                                                                 Z: Okresný dopravný inšpektorát Galanta

 

Opatrenie č. 4:

Poveriť ako kontaktnú osobu mesta za komunikáciu s verejnosťou – Ing. Zuzanu Slahučkovú.

T: ihneď                                                                                 Z: primátor mesta

 

Opatrenie č. 5:

Zabezpečiť stanovisko Železníc SR vo veci nutnosti výluky vlakovej dopravy v úseku Gáň – Sereď, prípadne obmedzenia rýchlosti v úseku nadjazd  – žel. stanica Sereď . V závislosti od ich stanoviska zabezpečiť informovanosť verejnosti.

T: po obdržaní stanoviska                                                     Z: mesto Sereď

 

Opatrenie č. 6:

V zmysle platnej legislatívy nahlásiť prijaté opatrenia a vyhlásenie mimoriadnej udalosti denne k 18.00 hod. na Okresný úrad Galanta.

T: v texte                                                                                    Z: Ing. Klinka

 

Opatrenie č. 7:

Osadiť pevné betónové zábrany a informáciu pre peších o nemožnosti vstupu na most z dôvodu ohrozenia života.

T: ihneď                                                                                            Z: SSC

 

Opatrenie č. 8:

Preveriť možnosť zabezpečenia zdieľaných bicyklov pre mesto Sereď.

T: ihneď                                                                                            Z:  Ing. Páleníková

 

zdroj: Mesto Sereď

Páčil sa Vám tento článok? Zdieľajte ho na sociálnych sieťach!

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
Obnoviť ⭯
  1. Nie som odborník na dopravu, ani statik, ale nie ako tomu nerozumiem.
    Bod 5:
    Zabezpečiť stanovisko Železníc SR vo veci nutnosti výluky vlakovej dopravy v úseku Gáň – Sereď, prípadne obmedzenia rýchlosti v úseku nadjazd – žel. stanica Sereď . V závislosti od ich stanoviska zabezpečiť informovanosť verejnosti.

    Ak bude výluka vlakov, tak nevidím dôvod, aby nebolo po úprave niekde v okolí mosta povolený prechod cez koľaje pre chodcov a cyklistov.
    Ak nebude výluka, tak vlaky budú chodiť a myslím si, že vibrácie od vlakovej súpravy aj pri zníženej rýchlosti sú asi väčšie ako od chodca, alebo cyklistu. Chodec na vlastnú zodpovednosť nesmie prejsť, ale cestujúci vo vlaku popod most prejsť môže. Nech mi niekto vysvetlí rozdiel v riziku. Zároveň kladiem otázku kto preberie zodpovednosť za cestujúceho vo vlaku.
    Možno som menej chápavý, ale ja v tom žiadnu logiku nevidím a skôr si myslím, že hoci kompetentné orgány o situácii vedia veľmi dlho, tak nikto sa tejto situácii s vážnosťou ako si zaslúžila nevenoval a všetko je opäť maximálne podcenené. Čiže aj to čo sa dnes robí je iba amatérska improvizácia.
    Zároveň mi je zrejmé, že vedúci zástupcovia kompetentných orgánov o niekoľko rokov po ukončení diela napriek vážnym pochybeniam nebudú mať žiadny problém, si spraviť prezentáciu pred širokou verejnosťou ako vyšli občanom v ústrety, čím poukážu na svoju nenahraditeľnosť. GRC.

  2. To je ako s dopravnou značkou „Padajúce kamene“. Keď pôjdeš po takom úseku a klepnú ti na strechu auta kamene (v prípade kabrioletu rovno na hlavu), ešte budeš na vine ty, veď my sme ťa dopravnou značkou varovali.

  3. Nepokosená tráva, totálny kolaps v Seredi.
    Tento starosta by mal ísť z hrušky dole.
    Dokázať v Seredi ešte zhoršiť život tak to už chce umenie.
    Aby sme v Seredi teraz čakali minimálne 2 roky na nový most je choré.

  4. 4 roky brucho o tom vedel prečo nič neurobil pán majko to predpovedal ako to dopadne všetci mu len nadavali ze ho stále napada

  5. jedine čo brucho v súvislosti s mostom dokázal urobiť bolo vyberať pokuty od kamionistov. Keby boli mestskí policajti stáli na druhej strane mosta a zastavovali kamiony ako som mu to aj ja hovoril tak este dnes by sme chodili po moste

  6. O koľko dlhšie by sa po ňom chodilo? Skôr či neskôr by sa most aj tak uzavrel a nastala by rovnaká situácia ako teraz. Zbytočne lamentovať.

  7. Nie bývalý ale aktuálny primátor nesie mega vinu za tento stav. Od nástupu k moci mal nie spať na vavrínoch, ale tlačiť na SSC s prípravou prác, aby oprava prebehla tak ako bolo deklarované tj v tomto roku, nie tak ako aktuálne prehlásili, že do konca roka prebehne výberové konanie a o rok sa začnú práce. p Majko sa darmo hrá na investigatívneho novinára ktorý hystericky kváka do TV a otvorene klame

  8. To to nie je o starostoch, to to je celé o stave tohto štátu. Starostovia pri tom zmôžu p.d. Treba sa pýtať tých čo majú most pod správou čo doteraz robili. Zmysel tu dáva výluka. Donúti kompetentných konať. Byť statikom zakážem všetok pohyb na moste aj pod mostom. Tým sa umožní zriadiť provizórny priechod cez koľaje od cintorína a rýchlejšiu likvidáciu mosta a jeho novú výstavbu.

  9. A čo ľudia ktorí bývajú na kasarenskej ulici čo bude s nimi nie každý má auto a bývajú tam aj starší občania ako sa dostanú do mesta čo bude s nimi

  10. Pred rokom 1989 by takúto krízovú situáciu podopretím mosta vyriešil predseda MsNV s veliteľom vojenského útvaru za dva dni (aspoň pre peších a cyklistov). Ženisti materiál a sily na to mali a vtedy sa hlavne myslelo na ľudí.

Comments are closed.

UPOZORNENIE:
- Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
- Nešírte neoverené informácie a hoaxy. Šírte len to, k čomu poznáte relevantný zdroj a podľa možnosti ho uvádzajte.
- Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidiel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
- Vkladať príspevky do diskusie nie je povolené cez proxy servery a anonymizéry. Takéto príspevky môžu byť zmazané bez akéhokoľvek ďalšieho komentovania a zverejňovania dôvodov.
- Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy.
- Akékoľvek útoky, osočovanie a invektívy voči podpísaným autorom článkov redakcii, alebo vydavateľovi budú zmazané, resp. v prípade, že budú zakladať podstatu niektorého z trestných činov, alebo iného porušenia zákona, autor príspevku by mal počítať s možnosťou zjednania nápravy právnou cestou.
- Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img