ISSN 1337-8481

štvrtok, 21. novembra, 2024

Okamžitým úplným uzatvorením nadjazdu každá sranda skončila – čo tento stav znamená pre občanov?

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img

Sereď / Asi takto je možné charakterizovať súčasný stav.

K čomu vlastne došlo a ako sa súčasný stav dotkne obyvateľov mesta a firmy za nadjazdom?

Došlo k mimoriadne vážnej situácii a obyvatelia, ale ani firmy ešte nevedia presne, čo všetko bude problémom v najbližšej dobe.

Skúsme zjednodušene:

  • dochádzka do centra mesta (a je úplne jedno z akého dôvodu) sa každému výrazne predraží finančne, časovo a skomplikuje po stránke logistiky. Obchádzka je o minimálne 6 km dlhšia a to  v každom smere. Znamená to teda, že za ideálnych podmienok (bez zápchy na R1) bude predraženie každej cesty vo finančnom vyčíslení minimálne o 100%. Pravdepodobne viac.
  • dochádzka do centra taxíkom sa predražila z 3 až na 10 Eur za cestu. Teda o STOVKY PERCENT!!
  • obyvatelia z časti mesta za nadjazdom voziaci svoje deti denne do jaslí, materskej školy, základnej školy a pod., musia počítať s výrazne skorším odchodom ráno a neskorším príchodom popoludní. Teda výrazne menej voľného času a stres navyše.
  • v časti mesta za nadjazdom sa nenachádza žiaden obchod so základnými potravinami. Nieje tu pošta, úrad, ani poliklinika. Povedané inak, momentálne je z mesta bližšie na odpočívadlo pri rýchlostnej komunikácii R1, ako do časti mesta,v ktorej bývajú stovky obyvateľov a pracujú tisícky.
  • značná časť mesta má významne sťaženú dostupnosť lekárskej starostlivosti, príjazd hasičov v prípade požiaru, záchranky v prípade úrazu, akútnych zdravotných ťažkostí, MESTSKEJ POLÍCIE a hliadky  OO PZ v prípade potreby ich zásahu pri ohrození bezpečnosti, dopravnej nehode, alebo v akejkoľvek krízovej situácii, ktorá sa môže vyskytnúť. 
  • dostupnosť  bežných služieb je pre obyvateľov výrazne sťažená a minimálne sa im výrazne predražuje. Všetko si vyžaduje podstatne viac energie a inak voľného času, ktorý je ťažké nateraz zrátať. 
  • len dovoz jedla, pizze a pod. sa výrazne predraží. Zvýšené náklady zaplatí koncový zákazník, teda znovu poškodený občan.
  • cesta do a z práce sa ľuďom výrazne predražuje. POZOR! Aj keď je verejná doprava z časti pre občanov zadarmo, práve tu do bodky platí  staré známe – ČAS SÚ PENIAZE!!

Vyjadrite sa v diskusii, ako sa vás situácia reálne dotkla a v čom očakávate problémy. Ďakujeme.

Najbližšie sa zamyslíme nad tým, kto je za súčasný stav zodpovedný a kto mohol a z pozície svojej funkcie mal povinnosť, minimálne možnosť urobiť viac.

Páčil sa Vám tento článok? Zdieľajte ho na sociálnych sieťach!

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
Obnoviť ⭯
  1. Celé to je napiču. Kokotov čo sú za toto zodpovedný treba nakopat do piče . Aspoň že tie kurvy čo tam chodá cmúlat kokoty budú spravodlivo potrestané. Hneď druhý deň tam mali nabehnút robotníci a mali bud začat opravovat alebo búrat a začat stavat nový most

  2. Sledujem vývoj uzatvorenia tohto mosta. Je to presne, ako keby sa pre mnohých malo zastaviť časť ich organizmu. Život nie je možné pozastaviť len tak. Najskôr v tejto dobe je potrebné nájsť východisko ako maximálne obnoviť miestnym ľuďom každodenný život. Potom je nutné si konečne nájsť zdatného právnika, ktorý vyúčtuje idiotom škody, ktoré napáchali tým, že most zo dňa na deň uzatvorili. A verte, že v tej Amérike by toto ani štát, ani samospráva neustáli. Náhrady by znamenali koniec samopašných indivíduí. Samozrejme na Slovensku z pánov politických nominantov / ale aj odborných prisluhovačov / nik za nič nezodpovedá. Akí sú len prechytračelí. Právne firmy čakajú, ľudia bráňte sa. Právne vedomie je potrebné neustále zvyšovať, lebo nás tu idioti úplne zničia / česť výnimkám/. Veľa úspechov.

  3. 6km obchádzka a robí sa tu z toho dráma. Prosím vás, všetko v centre mesta je dostupné busom ktorý je ZADARMO. O akých zvýšených nákladoch je tu potom reč?
    V Hlohovci bola obchádzka 40km!
    Dojazd polície, hasičov, RZP je v norme, sú na SK oblasti kam to trvá výrazne dlhšie…
    Ja mám fakt pocit, že pre niektorých ľudí je toto asi koniec sveta, čo by ste robili keby tu bola vojna? Fakt sa má o vás niekto nonstop starať alebo vám všetko preplácať?
    Rozhodli ste sa bývať v časti mesta bez občianskej vybavenosti za mestom, musíte teda rátať s určitým diskomfortom. Keď nechcete stat v zápche pri ceste na nákup, choďte do Vlckoviec.
    Okem toho za pár týždňov vám otvoria most na pešo a bicykle a budete sa môcť prechádzať hore dole.
    Tento stav je dočasný, prežijete a potom bude nový parádny most ktorú hádam opäť vydrží 50+ rokov bez problémov…

  4. Čo keby sme tento starý podopreli paletami ? Určite by ešte slúžil 10 rokov… dovtedy by snáď aj prebehlo výberové konanie tak aby sme boli všetci spokojný 💸

  5. Anonym19 47 keď pracuješ na Mnv tak pre teba je to brnkacka 40 min peši 30 min bus a naspäť 2 20 stratený čas zaplatíš to cesta na bicykli 20 min doma Tak už prestaňte vy jebliny hovoriť že to nič neni

  6. Nuž k Anonym 13. mája 2023, 19:47
    Každý ma na to iný pohľad. Ten kto neprežije dané veci neverí. Určite je potrebné zobrať súdne štatistiky a hneď sa objavia iné čísla. Neodporúčam sa obhajovať žiadnou vojnou, dnes je mier, ale nie je tu žiaden zmier na zastavenie života pre havarijný stav mosta. Ako som písal vyše, nie je to otázka dneška. O Hlohovci nie je reč. Čo do času opravy a vôbec konkrétnej podobnosti. Bohužiaľ aj tam bolo vidieť svojvôlu samosprávy a štátnej správy.

  7. Fíha strasne niečo. Ja chodím do práce 2 hodiny jednu cestu, v minulosti aj 4. Sťažoval som sa niekomu? Chcel som od niekoho nejaké preplácanie nákladov? Či ako by ste si to predstavovali? Každému helikoptéru?
    Ľudia inde riešia existenčné problémy, niektorí ľudia aj na SK musia len do nemocnice ísť 80km ale pre ľudí z Trnavskej a Kasaranskej je koniec sveta 6km obchádzka s autobusom zadarmo…

  8. Však o to tu vlastne ide. Stále tu niekto s ľudmi cvičí. Hop, hop. Poslúchaj, lebo bude zle. A riadenie mesta, obce, spoločnosti je kde? Či žijeme iba na nejaké náhody, napríklad si most len tak spadne? Ak ste si vybral cestu na 2 hodiny / v minulosti 4/ to je Vaša súkromná vec. Asi sa Vám to stále oplatí / ekonomicky/. Ale aby ľudia , ktorí platia štátu a mestu dane a to priame, či nepriame zrazu dostanú do vienka neprekonateľnú zábranu / zatvorený most/ svedčí o zásadných chybách. Takže nie je dobré tých funkcionárov vôbec ospravedlňovať. Mosty spájajú a nie rozdeľujú. Ľudí, názory, svety a aj Sereď. Ešte na preštudovanie , koľkože tých kamiónov prešlo to tomto moste? A ďalšie ekonomické ukazovatele, veď to nie je iba tak.

  9. máš pravdu čo si ľudia zvolili to mali. Brucho miesto toho aby sa staral o to aby kamiony most nepoškodili tak zariadil aby mestskí policajti vyberali pokuty

  10. Som pred dôchodkom, chodím do práce v Trnave. Dnes som pozerala, všetky vlaky meškali okolo 40 minút. Tie ste nespomenuli, ale najviac ľudí chodí do práce a škôl vlakom. Neviem si predstaviť ako sa budeme v práci ospravedlňovať, veď to je katastrofa. Ako budú chodiť napr. tie stovky študentov ? Veľa ide aj do Bratislavy.

  11. Fíha neviem ako to zvládnuť keď bude meškať vlak, čo tak skúsiť zistiť od ľudí ktorý vlakom cestujú po SK a meškajú I’m vlaky? Neviem asi sa to ešte nikdy nestalo….

  12. Nuž. A to nieje len tento most. Ďalšie stovky a možno tisíce mostov a mostíkov sú v ťahu. Tu je tak, že sa kašle na prevenciu a riešia sa kseftiky kde koho. Tu sa opravuje iba ak sa niečo zhruti… Treba sa opýtať predchádzajúceho primátora , SSC a ZSR, kde boli… kto preplatí tieto náklady ľuďom. Ze sa pýtam

  13. Ja vidím problém v tom, že sa všetko rozkradlo, porozoberalo… Aj napr. železnice. Jedni majú kolajnice, druhí vagóny nákladnej dopravy, ďalší osobnej, atď. Tak je to aj s cestami. Jedni majú diaľnice, druhí rýchlostné cesty, tretí druhej triedy… Vyberať poplatky na to sú, ale na opravy sa už nikto nenájde. Každý sa vyhovára, že mu to nepatrí.

  14. Nech tam natáhnu lano a budeme chodit s tyčku v ruke po lane jak cirkuse . Riešenie za pár euro . Ešte dajte pri to lano stánek s chlastom nech si možeme jebnut volačo na guráž a je po probléme . V budúcich volbach budem Seredi kandiduvat za richtára , tak ma volte. Lebo ja som slovenský elon musk a postavím Seredi Hyperloop že Šintavy až k amazonu a zadarmo pre šeckych

  15. Ten most ani neopravujte. Takto ked je zatvoreny, je to ovela lepsie. Doprava do centra nepatri a konecne je v meste mensia premavka

  16. Ved ste si zvolili ondra, tak to hovorte jemu. Ondro má z malej uličky na úrad cca 500m , tak nejaký most mu je u prdele a na Trnavskú cestu on nechodí. Hlavne že sa mu sype plat a občania sú mu ukradnutí !!!!!!!

  17. cela trnavska ty si riadna magorica. Trikrat tu volili brucha a ten na to z vysoka kašlal jedine čo vedel bolo vyberať pokuty. Čo tu trepeš o ondrovi.

  18. Prosim Vas, je to pravda, ze cez kolaje dali vagony, aby tadial ludia neprechadzali??? Preco tam nespravia prechod pre ludi, ked vlaky nechodia?

  19. 14. mája 2023, 7:51
    Čo s tým má Kurbel? Most patrí pod správu SSC, nie mesta. Primátor sa k problému vyjadriť môže ale o riešeniach nerozhoduje. Tie môže vziať jedine na vedomie a tlmočiť ďalej občanom. Treba sa obrátiť na slov.správu ciest prečo zas a znova nechali zájsť situáciu do krajnosti. Koľko rokov sa vie, že most je v zlom tech.stave 4, 5?

  20. pre anonym 14.mája 2023 o 7:51 hod.
    Ty si tupec ako poleno, zrejme si volil Ondra ako ryťovlezec. Ak nevieš samospráva obce ma veľké slovo aj k oprave mosta a na čele stojí tvoj Ondro, ktorí nato sere.
    Keď si frajer tak sa podpíš. ja viem kto si.

  21. Najrýchlejšie sa na cintorín dostaneš keď pôjdeš krížom cez koľaje, ALE nezabudni si pozrieť vlaky aby ste sa neminuli no a potom to bude mat rychly spád….

  22. Fero, tak keď si taký odborník napíš čo teda môže primátor mesta spraviť s mostom ktorý nie je vo vlastníctve ani správe mesta. Osviet nás.

  23. Jebat celý most . Hlavne že máme šenky v meste . To by bol ešte len problém keby ich zavreli a nebolo by kam chodit automaty búchat a k tomu pivko či dve si dat .

  24. Občan Fero – Ondro je v úrade par mesiacov ale Martin sa mohol venovať tomu ako primátor 12 rokov. Most nepatrí mestu, všetko sa posunulo pre Covid (lebo za všetko môže v poslednej dobe) a vo všetkom sa ide podľa pôvodného plánu (výberové konania a zbytočná byrokracia) jediná chyba je, že nikto nemal pripravený plán B (práve pre tento prípad)

  25. Marek plán B určite existuje. A to povedať ľuďom že za mostom nič nie je , že ho nepotrebujeme a keď niekto tvrdí opak tak je to haox a nasadíme naňho šps.

  26. Tu nejde ani tak o to, že most je zavretý. To sa dalo čakať. Ale ide o to, že s rekonštrukciu sa začne možno budúci rok. A správne som napísal MOŽNO. Takže budeme minimálne 2 roky bez mosta. Nové vedenie je 4 mesiace v úrade a nič sa nespravilo. A pritom pred voľbami ukazovali ako sa nič nerobí. Teraz treba tlači SSC za vyvodenie dôsledkou a urýchlené začatie výberového konania.

  27. Hlohovec prežil rekonštrukciu. Prežijeme ju aj my. Ale problem je hlavne to, že my sme bez mosta a viac ako rok sa nič nebude diať.

  28. Za prvé v Hlohovci prerušením mosta nebola narušená aj vlaková doprava iba automobilová. Cyklisti a peší mohli prechádzať cez železničný most. Úplne iná situácia ako v Seredi.

  29. Na komunistov sa nevyhovárajte som zvedavý keď postavia nový koľko vydrží veď tento stál ,70 rokov a špiníte komunistov . ! NAPÍŠTE RADŠEJ ČO SA ROBILO ,, 3 ,,ROKY ! PÍŠETE PIČOVINY . TERAZ SA VIAC KRANNE ALE ŠPINITE KOMUNISTOV.

  30. občan Fero 14. mája 2023, 11:36
    Ešte raz sa ťa pýtam, čo s tým má Kurbel, ty dilino? Most je majetkom a spravuje ho slovenská správa ciest. Trať a trolejové vedenie zase ŽSR. Primátor môže dať požiadavku na lávku, či prechod cez koľaje ale odsúhlasiť ich musia SSC alebo ŽSR. Fakt čakáš, že niekto spraví po 6 mesiacoch zázrak, keď predchádzajúca garnitúra 12 rokov riešila len to čo im vyhovovalo?

  31. že „Rozhodli ste sa bývať v časti mesta bez občianskej vybavenosti za mestom“ tak toto napiše len totalný debil. Kolko máš rokov dement?

  32. Vážení spoluobčania!

    Každého z nás sa dotýka, alebo skôr či neskôr dotkne, aktuálny havarijný stav mosta. Aj keď mnohý z Vás z toho vinia mesto, je dôsledkom predovšetkým nečinnosti jeho správcu: Slovenskej správy ciest.Táto organizácia, zdá sa, dlhodobo ignoruje volených zástupcov mesta a zanedbáva svoje povinnosti.

    Rozhodol som sa preto, že sa ako občan telefonicky spýtam ich. Čo robili doteraz? Poviem aký má dopad tento stav na stovky občanov, ktorí zo dňa na deň musia úsek 0,5 km obchádzať 8km – aj tí peší. Aké sú to náklady na nich aj na mesto? Či si uvedomujú, čo sa mohlo stať ak by ten most spadol počas plnej prevádzky?

    Vyrozprávajte im aj vy svoj príbeh. Ako sa to dotkne práve vás. Koľko času navyše ste strávili dopravou do a z práce, a koľko vás to stálo. Snáď si na vás nájdu pár minút aj oni, zo svojho pracovného času.

    Kontakty (zdroj https://www.ssc.sk/sk/kontakty/generalne-riaditelstvo.ssc)

    Vybrané kontakty:
    SSC – Generálne riaditeľstvo:
    – Generálny riaditeľ Ing. Ivan Rybárik
    – Sekretariát 02/502 55 470
    – Radca GR 02/502 55 298
    – Úsek GR Sekretariát 02/502 55 275
    – Odbor komunikácie 02/502 55 309
    – Hovorca pre médiá 02/502 55 450, 0904 700 966
    SSC – INVESTIČNÁ VÝSTAVBA A SPRÁVA CIEST – BRATISLAVA
    – Riaditeľ IVSC Bratislava Bc. Július Kósa
    – Sekretariát riaditeľa 02/502 55 389
    – Úsek investičnej prípravy 02/502 55 452
    – Oddelenie prípravy stavieb 02/502 55 366
    – Úsek investičnej výstavby 02/502 55 403

  33. ak si myslíš že miestna samospráva nemá čo do toho hovoriť , nech stavia kto chce, tak im kúp kosu a nech kosia zarastené trávniky.

  34. Samozrejme, že sa to predraží 16 km denne navyše. Keby postavili lávku tak neriešim. Aj časovo to je katastrofa. Kto nevyskúša tak má reči😱

  35. predpokládám že na podporu ukrajiny sa tu oplieskali miliony, ale na most ani euro.. Keby bol čo k čomu minister obrany, tak nabehnú (ako vždy keď treba hasiť problém) ženisti a urobia „dočasný“ most, ktorý po vzore Bratislavy, bude fungovať 70rokov…
    Keby tam nebolo vysokonapäťové železničné, tak garantujem že železný most robia vojaci..

  36. Keďže cez pracovné dni jazdím autom do Bratislavy a späť, tie reči o 16 km obchádzke (v skutočnosti to nie je ani toľko) navyše mi pripadajú dosť smiešne. Ani sa na mňa nehnevajte.

  37. My komunisti to budeme stavat po volbach technologiou LOKR 30 C na moj veru ozaj. A ten juraj co staval tie dialnice, ten to vyfakturuje precedovi. Kazdy bude spokojny veru.

  38. jedna pripomienka, aj keď to sem nepatrí, ale momentálne je tu „živo“. Dopravná značka „PREJAZD ZAKÁZANÝ“ už neplatí, ale máme ju stále v Seredi, čo ja viem minimálne na dvoch miestach, pri Komenského škole a na Námestí Slobody pred Retro Cafe. Už by ich mohli kompetentní demontovať aby sa tam zase niekto neodbavoval, že tam nepostojí ani chvíľku 🙂 🙂
    nedávno bola v TV reportáž na podobnú tému, že PZ tam vyberá pokuty neoprávnene.

  39. Pokutovali vás? Obráťte sa na prokuratúru!
    Iný pohľad na vec má Prezídium policajného zboru (PPZ). „Keďže z takej značky žiadna povinnosť nevyplýva, policajt jej dodržiavanie nie je oprávnený kontrolovať a jej nedodržiavanie nie je povinný sankcionovať,“ cituje slová hovorkyne PPZ Kataríny Barinkovej portál noviny.sk.

    Značky, ktoré zakazovali prejazd cez ulicu, napokon po rokoch koncom uplynulého týždňa odstránili. „V prípade ak ste na tomto mieste od roku 2020 dostali pokutu za porušenie značky, podľa odborníkov sa môžete obrátiť na prokuratúru,“ dodáva portál.

Comments are closed.

UPOZORNENIE:
- Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
- Nešírte neoverené informácie a hoaxy. Šírte len to, k čomu poznáte relevantný zdroj a podľa možnosti ho uvádzajte.
- Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidiel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
- Vkladať príspevky do diskusie nie je povolené cez proxy servery a anonymizéry. Takéto príspevky môžu byť zmazané bez akéhokoľvek ďalšieho komentovania a zverejňovania dôvodov.
- Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy.
- Akékoľvek útoky, osočovanie a invektívy voči podpísaným autorom článkov redakcii, alebo vydavateľovi budú zmazané, resp. v prípade, že budú zakladať podstatu niektorého z trestných činov, alebo iného porušenia zákona, autor príspevku by mal počítať s možnosťou zjednania nápravy právnou cestou.
- Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img