ISSN 1337-8481

štvrtok, 21. novembra, 2024

Mestská doprava v Seredi si akútne vyžaduje výrazné zmeny

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img

Sereď / Spôsob zabezpečovania mestskej hromadnej dopravy v meste je zdedený po bývalom dedení mesta. Samospráva významnou čiastkou vysoko presahujúcich 100 000 Eur ročne dotuje veľkokapacitné autobusy, ktoré však podľa našich dlhodobých prieskumov po meste vozia minimum cestujúcich.

Máme zadokumentované situácie, kedy autobus doviezol napr. do Malého Hája jedno dieťa a na otázku či je to štandard už samotný vodič odpovedal, že áno, je to bežné.

Odstávka mosta ponad železnicu si vyžiadala okamžité zmeny. Situácia si vzhľadom na nevyhnutnosť riešenia účelnej a čo do frekvencie málo častej hromadnej dopravy vyžiadala úpravy už teraz.

Riešenie starého, drahého a v konečnom dôsledku nevyhovujúceho spôsobu zabezpečovania MHD je nevyhnutné hneď, ale aj s ohľadom na budúcnosť.

Pri takto drahých pohonných hmotách a zvyšujúcich sa nákladoch považujeme za mimoriadne nehospodárne používanie veľkokapacitných autobusov na zabezpečovanie MHD trvale. A to aj v prípade, že bude most ponad železnicu funkčný.

Nesnažme sa vymýšľať už dávno vymyslené a inde otestované. Veľkokapacitné autobusy majú zmysel v meste ako je Sereď snáď 2x denne. A to výlučne v čase prepravy detí do a zo škôl a po odsledovaní využívania MHD prípadne v kritických časoch, kedy zamestnanci idú ráno na ďalšie spoje mimo mesto napr. na autobusovú a vlakovú stanicu.

V ostatných prípadoch je potrebné veľmi rýchlo uvažovať o nahradení veľkokapacitných autobusov malými dodávkami – mikrobusmi o kapacite max. 24, 18, resp. dokonca 9 ľudí. Zároveň je nevyhnutné výrazne zvýšiť frekvenciu premávania MHD, aby neboli ľudia nútení na každý aj drobný nákup, návštevu pošty, úradu, polikliniky či kaderníčky používať vlastné auto.

V zahraničí takýto systém funguje úplne bežne a to aj v krajinách, ktoré nad 95 % slovenskej populácie považuje za zaostalé.

Spôsob dopravy mikrobusmi dokonca funguje aj medzimestsky a ľudia za dopravu platia zlomok z ceny, ktorú si vyžaduje uživenie veľkokapacitného autobusu.

Kompetentní na všetkých úrovniach riadenia spoločnosti by sa pri správe vecí verejných mali opierať hlavne na skúsenosti z iných štátov a nie zkostnatene zachovávať zvyky z čias, kedy bolo vlastnenie auta luxusom a obyvatelia mesta spravidla robili výlučne alebo takmer len v podnikoch sídliacich v meste ich pobytu.

A už vôbec by sa nemali snažiť experimentovať na úkor občanov a ich potrieb.

Páčil sa Vám tento článok? Zdieľajte ho na sociálnych sieťach!

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
Obnoviť ⭯
  1. „ktoré však podľa našich dlhodobých prieskumov po meste vozia minimum cestujúcich.“ Metodika „prieskumu“, data a na základe toho výstupy prečo nezverejníte?
    „Máme zadokumentované situácie“ Koľko takých situácii? Koľko ich je k celkovému počtu? Koľko cestujúcich vystúpilo na predchádzajúcich zastávkach? Kto robí analýzu efektivity spoja len na poslednej zastávke?
    „ktoré nad 95 % slovenskej populácie považuje za zaostalé.“ Veta je napísaná nezmyselné a rád by som teda videl podklad k tomuto.
    Ja s vami v podstate súhlasím, ale tá firma ako bohorovne na základe pár rozhovorov či fotiek robíte tvrdenia. Pritom, keby ste sa do toho chceli oprieť poriadne tak si vypytate z mesta údaje o obsadenosti a tento článok by bol založený na faktoch a dátach a nie na vašom egu.
    Dúfam, že konštruktívnu kritiku prijmete s pokorou a pochopením.

  2. A kto kupi,respektive zaplati velky bus co pojde len 2 krat za den a ostatny cas bude stat ? To uz je lepsie riesenie mikrobusmi,alebo tymi dodavkami v kratsich intervaloch. Ostatne,tak funguju na severnom a vychodnom Slovensku.

  3. Nechcem nič hovoriť k tomuto problému,ale myslíte si ,že keď nasadíte viac mikrobusov a vo väčšej frekvencii spojov , že to bude lacnejšie pre mesto? Ten ,kto by chcel zabezpečovať takú prepravu cestujúcich,tak si to nechá aj poriadne zaplatiť a za ďalšie, myslíte ,že tam nasadí nové a komfortné, nové mikrobusy ?

  4. Tazko tu vysvetlis ze najdrahsou polozkou preparavy je vodic a nie nafta ci autobus autorovi, ktory tu cuca „fakty“ z prsta.

  5. Hlavne, že ľudia na sociálnych sieťach vyplakávajú, ako budú chodiť do školy, roboty, obchodu, k lekárovi…a potom jazdia prázdne autobusy

  6. Treba hlavne zoptimalizovať trasy MHD a predĺžiť linky aby prepájali uzly v meste ako sú školy, obchodné centrá, poliklinika, železničná stanica.
    Napr. ráno ide „školský spoj“ MHD linka č.2. zo Šúroviec len po autobusovú stanicu a nepokračuje k ZŠ Fándlyho resp. k Obchodnej akadémii. Alebo po skončení hodín poobede nejdú spoje každú hodinu, aby ich mohli deti využívať. Treba spraviť nové zastávky, zokruhovať linky a časy prispôsobiť potrebám cestujúcich (deti, dôchodci, ludia bez áut). A potom budú aj autobusy plnšie zaplnené. Samozrejeme aj s nejakým promom zo strany mesta.

  7. veľkokapacitný autobus je vozidlo ktorého kapacita je 150-200 osôb žeby takéto autobusy jazdili aj v Seredi? Ja som myslel že len v Bratislave.

Comments are closed.

UPOZORNENIE:
- Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
- Nešírte neoverené informácie a hoaxy. Šírte len to, k čomu poznáte relevantný zdroj a podľa možnosti ho uvádzajte.
- Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidiel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
- Vkladať príspevky do diskusie nie je povolené cez proxy servery a anonymizéry. Takéto príspevky môžu byť zmazané bez akéhokoľvek ďalšieho komentovania a zverejňovania dôvodov.
- Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy.
- Akékoľvek útoky, osočovanie a invektívy voči podpísaným autorom článkov redakcii, alebo vydavateľovi budú zmazané, resp. v prípade, že budú zakladať podstatu niektorého z trestných činov, alebo iného porušenia zákona, autor príspevku by mal počítať s možnosťou zjednania nápravy právnou cestou.
- Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img