ISSN 1337-8481

streda, 30. októbra, 2024

Posun v digitalizácii životných situácií – MIRRI SR podpísalo kľúčové zmluvy s ministerstvom práce a so Sociálnou poisťovňou

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img

MIRRI |MM|  Slovensko je opäť bližšie k lepším elektronickým službám pre svojich občanov. Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR (MIRRI SR) podpísalo s Ministerstvom práce, sociálnych vecí a rodiny SR a so Sociálnou poisťovňou zmluvy o financovaní zavádzania životných situácií. Cieľom je lepšie prepojiť procesy a spoluprácu medzi jednotlivými rezortmi a inštitúciami. 

„V programovom vyhlásení vlády sme sa okrem iného zaviazali zvýšiť kvalitu elektronických služieb pre občanov. Robíme dôležité kroky, aby sme urýchlili zavádzanie digitalizácie životných situácií a prinášali našim občanom moderné elektronické služby štátu. Nebolo by to možné bez kooperácie s ostatnými rezortmi a inštitúciami. Podpis zmlúv s našimi partnermi otvára kľúčovú spoluprácu pri zavádzaní životných situácií a zefektívnení už existujúcich služieb. Sme teda opäť o kúsok bližšie k tomu, aby služby štátu fungovali na úrovni zodpovedajúcej 21. storočiu,“ povedal minister informatizácie Peter Balík.

„Každý z nás sa stretáva s rôznymi životnými situáciami a v dnešnej hektickej dobe je lepšie, aby občan nemusel chodiť po úradoch osobne. Ušetrený čas tak môže využiť plnohodnotnejšie a venovať ho napríklad svojej rodine či osobným záujmom,“ podotkla ministerka práce, sociálnych vecí a rodiny Soňa Gaborčáková.

Prvým míľnikom spolupráce bude prepojenie služieb na úrovni životnej situácie pomocou interaktívneho návodu. Súvisiace služby budú mať spoločný návod, v rámci ktorého budú logicky zoradené na ústrednom portáli  verejnej správy a na vlastných portáloch organizácií.

„Podpis zmlúv nás dostáva do štádia, ktoré umožňuje našim partnerom čerpať prostriedky na potrebné úpravy – či už administratívne, procesné, ale najmä úpravy v informačných systémoch a ich vzájomné integrácie. Našej spolupráci predchádzali stretnutia, na ktorých sme analyzovali konkrétnu životnú situáciu z pohľadu občana – v tomto prípade to bola Strata a hľadanie zamestnania – a v spolupráci s partnermi sme hľadali riešenia,“ dodal minister Balík.

Spolupráca MIRRI SR s Ministerstvom práce, sociálnych vecí a rodiny SR a so Sociálnou poisťovňou sa týka napríklad týchto životných situácií:

  • Strata a hľadanie zamestnania
  • Uzavretie manželstva
  • Odchod do dôchodku
  • Presťahovanie
  • Som chorý, mám chorého člena rodiny
  • Úmrtie a dedičské konanie

Ide o prvé dve inštitúcie z celkového počtu 14, s ktorými bude MIRRI SR postupne uzatvárať zmluvy.

„Sme presvedčení, že peniaze z Plánu obnovy prispejú k ďalšiemu rozvoju elektronizácie služieb Sociálnej poisťovne a uľahčia občanovi riešenie jeho životných situácií. Po zavedení Elektronickej PN v rámci „Som chorý, mám chorého člena rodiny“ je tou najdôležitejšou, na ktorej spolupracujeme, „Odchod do dôchodku“, ako aj „Strata a hľadanie zamestnania“ a „Administratívny chod podniku“. Naším cieľom je dosiahnuť spokojnosť občanov kvalitnými digitálnymi riešeniami pre jeho konkrétne životné situácie,“ uviedol generálny riaditeľ Sociálnej poisťovne Michal Ilko.

MIRRI SR v rámci Plánu obnovy a odolnosti SR pripravuje a postupne spustí spolu 16 digitalizovaných životných situácií.

Páčil sa Vám tento článok? Zdieľajte ho na sociálnych sieťach!

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
Obnoviť ⭯
  1. Čitateľ by sa mal hneď potešiť, že ako fajn. Až pokiaľ nepríde na lámanie chleba. Čítajte
    Podl’a § 2 ods. 2 písm. i) zákona č. 305/2013 Z. z. o elektronickej podobe
    výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon
    o e-Governmente) v znení neskorších predpisov tento zákon sa nevzt’ahuje na výkon verejnej
    moci elektronicky súvisiaci so sociálnym zabezpečením príslušníkov Policajného zboru,
    Hasičského a záchranného zboru, Horskej záchrannej služby, Slovenskej informačnej služby,
    Národného bezpečnostného úradu, Zboru väzenskej a justičnej stráže, colníkov
    a profesionálnych vojakov .
    Teda po lopate. Už pri tvorbe onej normy vynechali označené orgány verejnej moci, aby nemuseli komunikovať s občanmi ako napríklad obce, či iné verejné inštitúcie. Kto si kladie možno otázku, že prečo? Nuž, aby ušetrili peniaze a zľahčujú si prácu. A samozrejme preháňajú občanov na pošty, ktoré kapú , ako dôvera v tento štát. A vôbec by sa nemali s takou samozrejmosťou chváliť, je to skôr do plaču.

Comments are closed.

UPOZORNENIE:
- Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
- Nešírte neoverené informácie a hoaxy. Šírte len to, k čomu poznáte relevantný zdroj a podľa možnosti ho uvádzajte.
- Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidiel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
- Vkladať príspevky do diskusie nie je povolené cez proxy servery a anonymizéry. Takéto príspevky môžu byť zmazané bez akéhokoľvek ďalšieho komentovania a zverejňovania dôvodov.
- Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy.
- Akékoľvek útoky, osočovanie a invektívy voči podpísaným autorom článkov redakcii, alebo vydavateľovi budú zmazané, resp. v prípade, že budú zakladať podstatu niektorého z trestných činov, alebo iného porušenia zákona, autor príspevku by mal počítať s možnosťou zjednania nápravy právnou cestou.
- Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img