ISSN 1337-8481

štvrtok, 21. novembra, 2024

Peší a cyklisti vstúpia na podopretý most v septembri, informuje primátor Ondrej Kurbel

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img

Ing. Zuzana Slahučková, referent komunikácie MsÚ Sereď /  Správca komunikácie, Slovenská správa ciest, začal v prvých augustových dňoch tohto roka s dlho očakávaným podopieraním mosta ponad železnicu v Seredi. Ten je pre svoj havarijný stav uzatvorený pre všetkých od 11. mája 2023. Primátor Serede Ondrej Kurbel má dnes pre verejnosť pozitívnu správu. Informuje, že návrat peších a cyklistov na most bude umožnený už o pár dní.

I keď úvodom rezonovala nádej, že most bude podopretý do pár týždňov po jeho uzávere, ukázalo sa, že optimizmus nebol na mieste. „Až koncom júla som bol telefonicky informovaný pracovníkom Slovenskej správy ciest, že výherca verejného obstarávania na podopretie mosta začne s prácami počas prvého augustového týždňa. Tieto práce sa práve dejú a pod mostom vidno drevené podpery,“ uviedol primátor Serede Ondrej Kurbel. Doplnil, že všetky náklady súvisiace s podopieraním mosta hradí správca a nie mesto Sereď.

Kedy teda môžeme po moste bezpečne prechádzať? Pýta sa verejnosť. Primátor však rázne hovorí, že ešte nie. „Kým od správcu mesto nedostane vyrozumenie, že merania statika vykazujú stabilizovaný stav mosta, nemôžeme verejnosť informovať o tom, že je bezpečný. Preto stále platí uzávera a prechod cez neho je z bezpečnostného hľadiska zakázaný,“ zdôraznil primátor.

Až po plánovanom pracovnom stretnutí v priebehu najbližšieho týždňa bude zrejmé, či sa dosiahol stabilizovaný stav mosta a bude určený termín otvorenia pre peších a cyklistov. Podľa priebežných informácií mesta Sereď by sa tak mohlo udiať od prvého septembra 2023. Mimoriadna autobusová linka mesta Sereď, ktorej prevádzka stojí mesačne mestský rozpočet približne 16.500 eur, bude následne zrušená a železnice budú môcť obnoviť vlakovú dopravu na trase Sereď – Galanta.

A čo motorová doprava? „Nad podopretý most bude možné vybudovať naprojektovanú ťažkú mostnú súpravu (TMS), ktorá opäť prepojí dve odrezané časti mesta. TMS je samostatnou iniciatívou mesta Sereď, mimo plánov jeho správcu. Cieľom je umožnenie skoršieho prepojenia mesta, než to dokáže Slovenská správa ciest projektom komplexnej prestavby. Hotovú projektovú dokumentáciu máme v rukách niekoľko týždňov, dostali sme kladné stanoviská na realizáciu od viacerých štátnych orgánov. Stále však nemáme oficiálne potvrdenie z ministerstva obrany kvôli TMS. Avšak ani na tieto dvere neprestávame búšiť,“ uzavrel primátor.

foto: autor

zdroj: Mesto Sereď

Páčil sa Vám tento článok? Zdieľajte ho na sociálnych sieťach!

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
Obnoviť ⭯
  1. Lujza, to ze porusuje niekto predpisy, robi to na vlastnu zodpovednost a nikto (a neurobil/a by si to ani ty) sa pod to nepodpise, aby tam chodili ludia skorej, nez to niekto schvali. Preto sa caka na to, aby to islo podla predpisov.

  2. pre Anonym 25. augusta 2023, 13:39

    Už keď toto dokážeš obhajovať, škoda reči. Takto sa podniká, takéto zákazky Slovensko potrebuje, do psej matere.

  3. Podoprieť drevenými lištami kus masívneho betónu,priam most je škôlkarsky nápad.
    Predsa nebudeme múkou podopierať stôl!!!

  4. zase je to veľa znalcov na stavebníctvo a statiku, každý Slovák je lekár, hokejový tréner, stavebný inžinier … čo čakať a len kritizovať a kritizovať

  5. Som stavbár a ty si chuj…(Anonym 26. augusta 2023, 4:50) vysvetli mi kolko stáli jednotlivé položky… či je v tom zahrnutý aj dlhodobý výskum počas piatich rokov čo bol most v havarijnom stave?

  6. Zbožňujem ľudí ktorí ešte nič nedokázali a už urážajú druhých Tu máme debatovať o Tom či je to v poriadku Kedy bude hotový most A poháňať tu neschopnú bandu ktorej to trvá neskutočne dlho A nabaľujú sa na moste

  7. Dobrá dobra picovina napíšem prečo!!! Je to na cca 1r možno pokiaľ to nespadne skôr!!! Ľudia nenechávajte sa už ojeb………!!!!!

  8. Japonka bola tvoja mama? A pomiešala sa v kocke s Ludvom Stojkom?… koniec príbehu už poznáme-> vznikol si z toho ty

  9. Odbornosť nedáva priestor slepo veriť, ze odbornici sa nemozu nabalit na nezmyselnych veciach. A toto je hlavny problem Slovenska. Vyuzivanie titulov Mudr. Ing…. atd. na slepu doveru, lebo vsak ty „chudák Jano“ nemas co premyslat a do niecoho sa montovat, ci dokonca pouzivat vlastny rozum, lebo ty si len obycajni sprosti Jano a my sme studovani vzdelanci. Co my povieme to je vzdy najlepsie. Ked povieme, ze betonovy murik, 5 robotnikov, par hranolov, vypocet, doprava a dozor stal vyse 100 000 eur a udrzi stotonovy most a otrasy vlaku, tak sa nicomu necuduj, vyval prachy zo statnej kasy a podakuj nam za brilantne riesenie.

  10. Veterán & truck stretnutie potešilo milovníkov motorizmu ………………………. kokoti vyjebany trúbili od večera do 22:00 . Buzeranti aby sa vam zadrel motor!! skurvysyny

Comments are closed.

UPOZORNENIE:
- Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
- Nešírte neoverené informácie a hoaxy. Šírte len to, k čomu poznáte relevantný zdroj a podľa možnosti ho uvádzajte.
- Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidiel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
- Vkladať príspevky do diskusie nie je povolené cez proxy servery a anonymizéry. Takéto príspevky môžu byť zmazané bez akéhokoľvek ďalšieho komentovania a zverejňovania dôvodov.
- Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy.
- Akékoľvek útoky, osočovanie a invektívy voči podpísaným autorom článkov redakcii, alebo vydavateľovi budú zmazané, resp. v prípade, že budú zakladať podstatu niektorého z trestných činov, alebo iného porušenia zákona, autor príspevku by mal počítať s možnosťou zjednania nápravy právnou cestou.
- Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img