Hoaxy a podvody – Polícia SR |MM| Dajte pozor na novú metódu podvodníkov:
1. Vy niečo predávate.
2. Ozve sa vám podvodník.
3. Vraj chce váš tovar kúpiť. Pošle poň kuriéra z Packety.
4. Pošle vám www odkaz, ktorý sa podobá na web Packety.
5. Po kliknutí máte zadať číslo kreditnej karty. Vraj vám na ňu prídu peniaze.
6. Zadáte číslo, lenže to sa cez podvodný web dostane k podvodníkovi a ten vám strhne finančnú čiastku.
Ide o klasické modus operandi, ktoré sa postupne týka všetkých kuriérskych spoločností, aj Slovenskej pošty. Ako predísť takýmto podvodom?
1. Najhlavnejšie pravidlo – nikdy nikomu nedávajte číslo svojej kreditnej karty. Nikdy ho nepíšte, keď vám niekto hovorí, že vďaka tomu vám hneď pošle peniaze. Tak to jednoducho nefunguje.
2. Používajte oficiálne webové stránky alebo aplikácie kuriérskych spoločností (napr. https://www.packeta.sk/). Päťkrát sa presvedčte, že ste na správnej webovej stránke. Podvodníci v jej názve mohli zmeniť jedno písmenko, pozor na tieto znaky podvodu!
3. Ak máte pochybnosti, volajte infolinky kuriérskych spoločností.
UPOZORNENIE:
- Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
- Nešírte neoverené informácie a hoaxy. Šírte len to, k čomu poznáte relevantný zdroj a podľa možnosti ho uvádzajte.
- Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidiel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
- Vkladať príspevky do diskusie nie je povolené cez proxy servery a anonymizéry. Takéto príspevky môžu byť zmazané bez akéhokoľvek ďalšieho komentovania a zverejňovania dôvodov.
- Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy.
- Akékoľvek útoky, osočovanie a invektívy voči podpísaným autorom článkov redakcii, alebo vydavateľovi budú zmazané, resp. v prípade, že budú zakladať podstatu niektorého z trestných činov, alebo iného porušenia zákona, autor príspevku by mal počítať s možnosťou zjednania nápravy právnou cestou.
- Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.
ja dam lepšie.
1. vy niečo kupujete
2. má vam to doviezť packeta
3. Vy neviete kedy, ale asi dnes
4. ste doma , cakate na balik
5. nikto nevolal, nikto nezvonil
6, cely den cakate, balik nikde. date sledovat balik
– balik vrateny na depo , lebo ste odmietli a neboli ste doma
7. opatovne dorucenie zajtra.
8. cakate cely den
9. balik vrateny na depo
10. stratena zasielka.
Ja mám ešte lepšie. Objednal som si akvárko. Čakám deň,dva,tri… volám výrobcovi reku kde to je ? On že to poslal. Volám kuriérskej spoločnosti a oni že kuriér mi akvárko rozbil ! Ale keby dali aspom vedieť a nie aby som čakal tri dni. Peniaze mi výrobca vrátil. Kuriér sa asi netešil.
Aj ja sa pridám. Zásadne kupujem na dobierku, takže ak nemám tovar, skôr neplatím.
ked si zaplatite vopred, pojde vam to tyzden-dva , lebo obchodnik vase peniaze uz má, ale ked to dáte na dobierke, chce peniaze rýchlo, takze rychlo vam to dodá, žial packeta nevie dodat balik ani len na dobierku