Keď som 31. októbra 2021 v článku pod titulom „Bohatí o niečo schudobnejú, stredná trieda sa vytratí a drvivá väčšina ľudí bude musieť šetriť úplne na všetkom“ písal o problémoch ktoré sa valia na svet (úmyselne píšem globálne, lebo ide fakt o globálny problém) aj toto:
„Problémom pre každého bežného pracujúceho teda bude jeho reálny príjem, resp. to, čo si bude (či skôr NEbude) môcť dovoliť. A toho bude hodne. Pri takto závažnom zdražovaní energií a pohonných hmôt, automaticky zdražie doprava. Zdražením dopravy zdražie úplne všetko. Aj tovar dennej spotreby a samozrejme potraviny nevynímajúc.
Zvýšené ceny energie spôsobia zdraženie prenájmov výrobných a skladovacích priestorov, čo prinesie prenesenie zvýšených nákladov do výslednej ceny tovarov pre konečného spotrebiteľa.“
Ešte chvíľu sme mali čas a veľa bežných ľudí ale aj podnikateľov si pravdepodobne ešte nevedelo predstaviť, čo nás čaká. Pravdepodobne aj preto som si v diskusii pod článkom prečítal aj toto:
Vlado 1. novembra 2021, 8:13 Bohatí nikdy neschudobnejú. Práve naopak. Len chudobní budú ešte chudobnejší. Boháči sa vždy vynašli, lebo si vždy kúpili užitočných idiotov vo vláde, alebo si vymysleli rôzné krízy. Raz hospodárska, potom finančná a teraz koronu. Aj to je len čistý biznys, nič iné. Dezinfekcie, hyg.pomôcky, vakcíny a bohužiaľ momentálne aj čoraz drahšie potraviny, energie, palivá, že vraj aj autá, ktorých je navyrábaných viac než dosť. Ale…..zisky si treba ošetriť. Kapitalizmus robí divy. Bohužiaľ. Je to režim kde je najdôležitejší zisk jednotlivcov, nie blaho, či životná úroveň väčšiny. Ľudia sú len položky na odpis. A Slovensko má žiaľ tú smolu, že nielenže máme gro priemyslu zameraný na automobilky ale aj neschopnú diletantskú vládu, ktorá riadi krajinu ako Titanic. Síce s plnou parádou a silnými rečami, zato priamo na ľadovec.
Anonym 1. novembra 2021, 8:29 Veru tak Vlado. Bohatí neschudobnejú, ale viac zbohatnú. To platilo vždy.
IP 1. novembra 2021, 9:34 Bohati o nieco chudobnejsi ? kamo ty si trosku mimo , cim dalej su bohati bohatsi , stredna trieda sa rozdelila medzi bohatsimi a chudobou , chudobnejsi budu zobraci , normalne fungujuca demokracia , ideme podla vzoru USA, ci za co sme strngali ?
Bohuš 1. novembra 2021, 9:38 Miloš. Ktorý “boháč” drží peniaze na učte, ktoré by mu znehodnotila inflácia? tu ide o to že po akejkoľvek kríze sú “boháči” ešte bohatší. Ale inak máš pravdu. Stredná trieda pomaly vymizne. a chudobných bude čím ďalej viacej.
IP 1. novembra 2021, 12:38 Neoponujte Miloskovi on ma svoj svet , tazko mu vysvetlit ako sa da lahko zbohanut pri inflacii , pokym on foti otravuje obcanov za hluposti trosku mu uteka cas sponzori . Ano inflacia je o matematike ale ked sa vies zorientovat sledovat ako sa ubera trh staci nedrzat eurase v banke alebo doma pod poduskou ….
IP 1. novembra 2021, 12:44 To si zabil Milos . Preco sa nezamestnas ako bankar , poradca Sulika ,sak ty si rodeny ekonom
Anonym 1. novembra 2021, 12:56 Pán Majko,to ste si akože sám v tej hlave dal dohromady,alebo ste si aj niečo naštudoval.O Tom majetku,ste úplne,ale úplne vedľa.
Vlado 1. novembra 2021, 13:35 Pre Miloš Majko
Pardon, zabudol som, že akákoľvek odpoveď je zbytočná lebo 150% pravdu máš len ty. Žiadny boháč počas krízy nikdy neschudobnel. Nikdy. A u nás duplovane. Ale možno sa to zmení, veď min.financií je najlepší odborník, vlastne on je odborník na všetko. A určite urobí všetko preto aby slovenské rodiny netrpeli. Veď si nato vyplakal o 3 miliardy navyše.
Anonym 1. novembra 2021, 13:39 Vlado, za co skupovali prachaci tie nehnutelnosti? Peniaze na ucte nemali, takze za co?
Celý článok vrátane diskusie nájdete tu:
– – –
Skopírovať by bolo možné ďalšie diskusné príspevky a to rôznych názorov. Podporné, kritizujúce, ale aj odsudzujúce. Nie je ale to cieľom dnešného materiálu. Priblížme si stav po niekoľkých, prakticky len troch mesiacoch:
„Zuckerberg prišiel za jeden deň o 31 miliárd dolárov“ Zdroj: https://spravy.pravda.sk/svet/clanok/615843-zuckerberg-prisiel-za-jeden-den-o-31-miliard-dolarov/
To len pre ilustráciu schudobnievania bohatých. Jasné, na kávu mu ešte zostane – on vlastne nebude nikdy chudobný. A tak či tak hovoríme o virtuálnej „cene“ virtuálneho priestoru, ktorý evidentne nezvláda. FB nie je nekonečný a skôr či neskôr ho zlikvidujú samotní užívatelia. Teda tí, ktorí ho reálne vybudovali.
Nás by ale mali trápiť iné problémy dňa. A tie by som pomenoval – krutá realita januára 2022 pre slovenských podnikateľov. Nie nadnárodné reťazce majúce vlastníkov v zahraničí a možno ani reálne nevieme kde… Píšem o našich bežných drobných a stredných podnikateľoch, ktorí sú bití už dva roky lockdownami (nespochybňujem ich nevyhnutnosť), likvidačnými opatreniami a nedostatočnými kompenzáciami zo strany štátu. Zámerne nepíšem vlády, lebo peniaze neposkytuje vláda (nech by bol pri moci ktokoľvek!!) ale štát, teda my všetci.
Kým zahraničné reťazce mali „Vianoce“ prakticky nepretržite, drobní podnikatelia živorili. A postupne krachovali, krachujú a – ďalšie a ďalšie rodiny dochádzajú o firmy – zdroj finančného príjmu, majetok a to dokonca aj osobný, keďže veľa podnikateľov bankám založilo vlastné byty, rodinné domy a vlastne všetko, čo za poskytnutie úveru založiť mohli.
V týchto dňoch nám všetkým dochádzajú faktúry na zvýšené energie. Kým nám, bežným občanom to v rodinných domoch či panelákových bytoch spôsobilo 10, 20 či 50 Eurový nárast mesačných platieb, podnikatelia pri pohľade na účty idú na kolená a strácajú nielen chuť podnikať, ale niektorí aj žiť…
Porovnanie platby za plyn z roku 2021 s faktúrovanou platbou na rok 2022 – vyúčtovanie roku 2021:
– ročná platba pre firmu za rok 2021 – 4 200 Eur (zaokrúhlene)
– stanovená platba za rok 2022 – 18 000 Eur (zaokrúhlene) pri rovnakej spotrebe plynu ako v predchádzajúcom roku
Dôkaz – zúčtovacia faktúra SPP:
Nie, nejde o chybu, preklep, ani novoročný žart. A na prvoaprílový je ešte priskoro…
Tu je faktúra SPP na január 2022:
– mesačná zálohová platba – 1 500 Eur !! z pôvodných 320 Eur
Najskôr sme hovorili telefonicky, následne sme sa stretli osobne. Ide o podnikateľa, ktorý ani počas korona opatrení neprepustil žiadnych zamestnancov, zďaleka nepatrí medzi najväčších podnikateľov v meste a jeho prípadný krach spoločnosť určite „rozdýcha“. Ako to ponesú rodiny necelej desiatky zamestnancov, je otázne.
Ide o podnikateľa, ktorého výrobky (prvovýrobca) síce potrebujeme, no určite budú v predajniach nahradené inými výrobcami – dá sa predpokladať, že zahraničnými.
Znovu tak nastane stav, kedy peniaze nás všetkých nebudú v konečnom dôsledku končiť v Slovenskej ekonomike, ale v zahraničnej.
Nejde o jediného takto postihnutého podnikateľa, výrobcu, proste Slováka, ktorý nesedí na zadku so zalomenými rukami, ale desiatky rokov bojuje so systémom plným korupcie, byrokracie, vysokých odvodov, po pokutách bažiacich úradníkov SOI, úradu práce, hygieny a všetkých tých, ktorí nutne každý mesiac potrebujú dokázať opodstatnenie ich miest na štátom (teda nami všetkými) platených úradoch. Ide o podnikateľov, ktorí desiatky rokov tvoria reálne hodnoty, zamestnávajú ľudí a od štátu nič nedostali.
Dnes rozmýšľa, ako ďalej. Je si vedomý, že od začiatku mesiaca denne prerába a výrobu dotuje z vlastných úspor. Niečo predal, niečo možno ešte predá. Ale raz bude koniec, nebude čo. Dokedy to má ťahať? Má to ešte zmysel?
Bežná Slovenská populácia sa akosi naučila nestarať sa do toho, čo ju netlačí osobne. Neriešiť problémy a krivdy páchané na iných a iným. Zakrývať oči pred nespravodlivosťou a keď to je možné, tak hľadať čo najrýchlejšie riešenia vlastných problémov. Aj za cenu využitia kontaktov a tak podporovania už aj tak závratnej korupcie všade, kde len korupcia byť môže.
Dnes je tu ale problém globálny, ktorý sa žiaľ týka nás všetkých. Priamo, či nepriamo. Ale týka.
Ono spoločnosť skutočne nekončí na krachu desiatok, ani stoviek podnikateľov. Nik nie je nenahraditeľný a každý nahradený bude. Problém je, že to v konečnom dôsledku vždy zaplatí konečný spotrebiteľ. Vy, Ty, ja…
Zaplatíme to vo zvýšených cenách a nakoniec keď nebudeme chcieť byť hladní, budeme musieť obmedziť výdavky všade, kde nebudú úplne nevyhnutnými. A to je ten prúser, o ktorom som písal viac krát, naposledy podrobne 31.októbra 2021.
Už je jeden z problémov – neskutočná cena energií teda tu. Nie je to problém posledný. Ďalší príde – skôr či neskôr prísť musí zvýšenie úrokovej sadzby na úveroch. Hlavne mladých rodín sa budú týkať úvery hypotekárne. Aj zvýšenie úrokov o percento, dve či tri pri 30 ročnom úvere vo výške viac ako 100 000 Eur môže a bude znamenať navýšenie mesačnej splátky o desiatky až stovky Eur mesačne. Pri vyššom náraste úrokovej sadzby, to môže znamenať zvýšenie mesačných platieb tak výrazne, že to nemusí zvládnuť každá domácnosť.
Ako som už napísal, ide o problém globálny. Nie je teda vláda automaticky na vine všetkému. Je ale na politikoch, aby namiesto vnútorných rozbrojov a riešenia si politických bodov pre vlastné politické strany prevažne populistickými prejavmi, riešili problémy štátu. Teda občanov, ktorí štát tvoria a ich platia.
Ešte nie je úplne neskoro…
Do pozná Vladimíra Vladimíroviča osobne takéto nepozná. Ostatní Slováci musia platiť. Pochlebovanie ani im nepomáha.
Tak ten cenovy skok na tej fakture je brutalny. Toto dopadne velmi zle. Z dovodu vyrazneho rastu cien klesne dopyt, bude sa setrit, ludia prestanu nakupovat (len nevyhnutne), to znizi vyrobu, to sposobi prepustanie vo fabrikach, atd. + ocakavany rast urokov, vyssie splatky hypotek, uverov…….A celosvetova kriza z r.2008 sa moze v pohode opakovat. Ach jaj, ludia su nepoucitelni. Tie lacne paniaze tlacene centralnymi bankami s 0% sadzbou od 2008 sa museli raz prejavit.
Ak narazas na Orbana a jeho vybavenie cien energii tu si precitaj co spaja Putina a Orbana a aky to ma vplyv aj na nasu buducnost.
https://www.postoj.sk/98408/par-slov-o-orbanovi-v-moskve-a-nasom-pohrdani-ukrajinou
Preco presunuli madari 44 novych tankov Leopard 2 do Taty len 10km od Komarna?????
Pán Majko, tak ako vaše médium smeruje otázkami na komunálnych politikov, skúste sa priamo pýtať a zaujímať ako médium priamo politikov vo vrcholovej politike, že ako mienia riešiť zvyšovanie cien tovarov, služieb, energií… V tejto diskusie vám len obyčajní ľudia (ako aj ja) vypisujú, ktorí denne zápasia s existenčnými problémami , tí ťažko problém vyriešia a niečo zmenia.
Iba naivní ľudia si myslia, že kapitalizmus bude odstraňovať uvedené problémy.
Tu mate:
https://ekonomika.pravda.sk/ludia/clanok/615879-heger-my-sme-uz-kvalitne-opatrenia-proti-zdrazovaniu-urobili-ini-nas-len-dobiehaju/?utm_source=pravda&utm_medium=hp-box&utm_campaign=shp_3clanok_box
Budeme kúriť zelenou energiou, pod paplonom, treba sa najest fazule. Rus nie je chuj. Do poľska prišli vojaci z USA no zabudli si zabalit do plnej poľnej pampersky.
Miloško toto je ten tvoj kapitalizmus😁😁😁
platíme za bezhraničnú , hlúpu podporu fašistického režimu na ukrajine . nikto nemá odvahu povedať že kráľ je nahy . servílna politika slovenska nas uvrhuje do stále hlbšieho blata . toto je len začiatok lebo slovensko ako exportne orientovaná otvorená ekonomika nemá zroje a všetko musí dovážať . ale čo zuzke čaputovej , valaškovi , hegerovi to je jedno ale asi v podstate všetkým pri koryte to je jedno
Treba podporovať privandrovalcov, našim klásť polená pod nohy a ako sa dá, len ich odierať. Okrem týchto x-násobným platbám, aj odvody. Prečo má zamestnávateľ odvádzať za zamestnanca /bolo to myslím 30%-neviem ako teraz/, keď si sám zamestnanec odvádza? Prečo má platiť zamestnancovi PN, prečo sa majú deti skladať na budúce dôchodky rodičom? Nie je to vrchol drzosti, keď Matovič tvrdí, že na zníženie DPH nie sú peniaze, že treba zvážiť na čo sa dajú…Možno, že tým myslel lotériu, odmeny za očkovanie, vyplácanie tehotným ženám… Týmto obrovským nárastom miezd treba doplniť štátnu pokladňu, ktorú pán Matovič vyprázdnil, vyhadzovaním peňazí plným priehrštím. Nie na darmo sa hovorí, že štát je najväčší zlodej.
anonym 5. februára 2022, 22:45 – pre Pana Boha, co sem miesas Caputovu alebo Hegera?
Kto zo Slovenska urobil krajinu montaznych dielni pre automobilky? Komu vyhovovalo to, co odmietli aj niekolkonasobne vacsi Poliaci?
Ked som pred rokmi pisal (hladaj v archive) ze ak sa neoplati Jaguar Poliakom, nemoze sa oplatit ani nam a pri takych danovych ulavach a vyhodach, su vsetci zamestnanci tychto fabrik vlastne zamestnancami „statnymi“, mnozstvo ludi ako Ty v diskusii blabotalo nezmysly. Rovnako, ako dnes blaboces o sucasnej vlade, lebo si myslis, ze si zaujimavy. Si truhlik, ako ti menovani v clanku.
Nevycitam neznalost, ale zadubenost a posadnutost odporom voci sucasnym predstavitelom statu.
Ano, posrali toho hodne, nie som spokojny ani ja a to ja som kur*a tolerantny. Ale fakt su veci, za ktore nemozu ani najmenej !!
Len sa zvysi napatie a zacne kriza, automobilky budu mat problemy ako prve z velkych zavodov. A u nas v podstate ini ani nie su. To este len uvidime, co je Detroit v americkom Michigane.
Aj s tym Detroitom sa zrovnavat bude tazke, kedze Slovensko je stat a je rozdiel, ked je v prdeli jedno mesto alebo cely stat.
Byvale vlady to v najlepsich rokoch v rozvodi Slovenska vsadili de facto na jednu kartu.
Vtedy som pisal, ze krajina ako Slovensko by sa mala orientovat na cestovny ruch a sluzby, kde je najvacsia pridana hodnota. Problem je v nasej lenivosti a v nenazratostio politikov. Lepsie totiz podoja dve ci tri firmy, ako tisice drobnych a de facto nezavislych podnikatelov.
Cesta Slovenska je v masivnom rozvoji RODINNYCH FIRIEM. Statu nemusia dat vela, hlavne, aby od neho nic nechceli. PAMATAJTE !! To je jedina rozumna cesta z tychto sraciek. Lebo stale tvrdim, este nie sme na dne. Este stale bude horsie…
A uz prosim Ta prestan pouzivat slovo fasizmus, lebo netusis co v skutocnosti znamena, len papagajujes po druhych, ktori su na tom obdobne.
Je potrebna zasadna ZMENA spocivajuca v zmene chapania tvorby rozpoctu.
Dnes je stav, kedy vieme kolko potrebujeme v rozpocte pre chod statu s neskutocnou byrokraciou a korupciou. Na ziskanie penazi podojime vsetkych, ktori tvoria hodnoty.
Ja tvrdim, ze je potrebne poznat prijmy a tym je potrebne prisposobit vydavky. Odmietam na jednej strane pocuvat, ako to nejde a na strane druhej vidiet rozkradnute fondy, rozpocet, vytunelovane statne zakazky, statne firmy – uz nech prestanu robit z ludi debilov. A vsetci politici napriec celym politickym spektrom.
Viem o neskutocne predrazenych zakazkach, milionovych prakticky nevypovedatelnych zmluvach a ludoch, ktori profitovali z tohto stavu, profituju z neho dnes a som si isty, ze budu aj po zmene vlady.
Jednoducho slubovana ZMENA sa NEKONA v ocakavanom rozsahu a toto su dosledky. Ludia stale netusia, v akej sme prdeli. A ked na to dojdu, bude zial neskoro.
Pan Majko zdá sa že ste v koncoch sam neviete o čom píšete. Americkej bande sa podarilo Európu dostať do sračiek. Rusko bede mat peniaze za plyn tak či tak Čína zoberie plyn z Ruska .
Anonym 5. februára 2022, 23:42 – s Vasim nazorom problem nemam a urcite moj spanok nebude menej kludny… 😉
Čína platí iba zlomok cien, čo EU, čína sama ťaží v Kazachstane,tak mier a pokoj. Okrem toho to nie je ten istý plyn. Je to ťažba úplne niekde inde. Nevidím tu nikde žiadnu ameriku, vidím polsko, litvu lotyšsko a estonsko a madarsko, kto žiada aliančných vojakov, vidím finsko hlásiace sa do NATO a vidím zbrojiť švedov. Vidím rumunov a bulharov hlásiacich sa k NATO. Môžeš si tu svoju ameriku fabulovať koľko chceš, je to len jeden z členov NATO.
Už počas covidu bolo cítiť na SOL platených ruských trolov, viac krát som to tu písal, teraz je nová emočná téma, tak ste rýchlo otočili. Drvivá väčšina ľudí je za NATO a EU, rusofilne trolované príspevky sú na smiech.
Trolované príspevky sú príliš emočné, plné zloby, typické pre zaostalé krajiny,nostalgia za komunistami a romantické až primitívne predstavy o funkcii štátu, ako hladanie pravdy vo volebných výsledkov(80,2%) v Bielorusku.
Fidesz sníva o veľkom maďarsku, Orbán neuznáva trianon,
Viete vôbec o tom, že Orbánova vláda od roku 2014 rozdáva peniaze poľnohospodárom vo vybraných okresoch južného slovenska. Je to strategický plán rozvoja maďarskej menšiny. Žiadosti sa podávajú do Budapešti a max je 1,5 mil.EUR. Ten Orbán nás má tak rád, buduje si tu partnerstvá, veľmi mi pripomína Vladimíra Vladimiroviča ako si budoval Partnerstvá na Ukrajine, tiež od roku 2014.
p. majko môžem vás ubezpečiť že viem čo je fašizmus ale ak nevadí nosenie uniforiem a iného oblečenia s fašistickými insígniami , vlajky a fakľové pochody na UA a naša bezhraničná podpora týmto živlom je na zamyslenie čo všetko je západ ochotný prehliadnuť a aký má na to dôvod .
nech si skúsi mladik na SK obliecť niečo podobné a to by ste videli čo by sa začalo diať ale UA je niečo iné , p. majko priznajme si že je to veľká hra kde nejde o ukrajinu , ukrajina je len baranidlo .
Pre anonym: vesela ruska pesnicka ako zastavia europe plyn:
https://www.facebook.com/martin.vadas.71/posts/10160059852423969
Miloš, môžeš obhajovať čo chceš. Faktom ale je, že táto vláda, na čele s bábkovým premiérom a idiotom miesto min.financií, situáciu absolútne nezvláda. Pozri sa na okolité krajiny. Ako je možné, že v Poľsku, aj v Maďarsku dokázali znížiť DPH na palivá a potraviny, a u nás nie sú schopní spraviť nič. Načo čakajú? Na soc.nepokoje? Na masové štrajky, lebo ak zaženieš ľudí do kúta a neurobíš nič aby si im pomohol, tak to proste dobre neskončí. Na koho sa potom vláda a vy novinári vyhovoríte? Na Putina? Fica? Marťanov……či? Chápem, že sú ľudia ktorí sú spokojní a situácia vo svete nie je dobrá. Ale na rozdiel od okolitých štátov máme vo vláde diletantov, ktorí miesto toho aby uznali, že nie sú schopní urobiť nič zmysluplné, radšej po vzore Dzurindu a Mikloša zoderú ľudí.
Nič nie je horšie ako hlad, keď sa ľudia nebudú môcť v zime zohriať o nám to bohužiaľ hrozí. Skape celá ekonomika. Toto poteší len americkú chuj bandu. Američan štve predáva zbrane čiže smrť. Plyn z Ruska je o živote to vedel aj, bastard rakuskonemecky, Hitler.
veľmi trefný komentár R.Zajaca:
https://www.topky.sk/cl/10/2257251/Navrat-Dzurindu-do-politiky–Exminister-Zajac-to-povedal-jasne–Realne-a-rozumne–Menoval-aj-dalsich
Vlado 6. februára 2022, 9:06 – Ty si uz niekolko rokov nazormi zacykleny u Kotlebu, dnes mozno Mazureka alebo ani netusim ktoreho extremistu.
Ja Ti Tvoje nazory neberiem, ale to nie je cesta dopredu, len k ich (nie Tvojmu) blahobytu na dalsie roky.
Krajina potrebuje nie este nedavno hajlujuce tupela dnes prezlecene do oblekov, ale normalnych a NEskorumpovatelnych ludi do vedenia statu.
Pre Miloš 6. februára 2022, 11:56
Miloš mám na veci svoj názor, ktorý nekopírujem a nemením podľa toho, čo je v móde. Normálnych, neskorumpovaných ľudí do vlády. Súhlasím. Ale kde ich nájsť? A len pre zaujímavosť, toto čo tu je vo vláde teraz je podľa teba pokrok?
Nazor zajaca je katastrofa, rozbehol deštrukciu zdravotníctva.
Anonym 6. februára 2022, 12:38 – tak rozmyslam, co by dnes dali ludia ktori ho odsudzovali za to, keby za osetrenie platili 20 Sk… (asi 65 Centov)
Ale ked pisete o destrukcii zdravotnictva ktoru mal rozbehnut, napiste prosim nam neznalym situacie,
cim KONKRETNE DESTRUKCIU ZDRAVOTNICTVA rozbehol a v com KONKRETNE ta destrukcia spocivala.
Dakujem.
Miloš 6. februára 2022, 12:50
To si robíš srandu? Veď umožnil privatizáciu všstkého, čo v zdravotníctve prinášalo zisk. Napr. labáky. Osobná skúsenosť, matke robila lekárka odbery, no bohužiaľ, bol to druh odberov, ktorých rozbor sa platí, lebo poisťovňa ich neuhrádza v plnej výške. Suma doplatku bola 65 eur. Pre dôchodcu s dôchodkom nuečo cez 400 eur sú toto likvidačné sumy. A ty sa pýtaš čo konkr.spravil. Vy novinári ste normálne humoristi. Len sa nikto nesmeje.
Zajac chcel transformovat nemocnice na a.s. lebo nemocnice nemuseli viest uctovnictvo, nie predat ich. Odvtedy preslo 20 rokov a nic sa nezmenilo. Nic. Stale zadlzene. Prip sprivatizovane aj bez toho ale Zajac je ten cert, nie skutocni vinnici.
Uvedomujes si ze uz nevnimas realitu? Koho budes volit? Fica Mazureka Pelleho alebo Kollara?
Zeby namet pre mojho oblubeneho mytologa. O Havlovi co zrusil zbrojarstvo, o Carnogurskom a druzstvach a nakoniec o smelom Zajkovi a nemocniciach. A potom prisiel velky fico, zvolal ludi do boja, aby bolo viacej chleba roboty a pokoja.
pre M.M. to nebolo za vyšetrenie, ale za otvorenie dverí so ambulancie.
Väčšina šetrí to čo je za pičovinu.