Tlačová správa UNAS a Asociácia Žltý Anjel Asistance24 /
ÚNIA Dopravcov Slovenska a Asociácia Žltý Anjel Asistance24 je znepokojená nad neustálymi hádkami politických strán.
Situácia v doprave je už tak kritická, že hrozí totálny kolaps v doprave. Naše politické strany v parlamente sa nedokážu dohodnúť na peniazoch z Europských fondov v rámci plánu obnovy.
UNAS a AZAA24 počas doby Covidu nedostala ani cent na podporu dopravy a z plánu obnovy nemala pridelené žiadne financie .
Bohužiaľ sa ani s tým nepočíta.
Doprava do rozpočtu SR dala za rok 2021 podstatne menej financií . Peniaze majú ísť na zelenú ekonomiku a preto sa pýtame prečo sekcia Doprava nemá žiadnu výzvu na nákup ekologických vozidiel z plánu obnovy tak, ako to majú všetky krajiny v EU.
Tento politický boj o EÚ fondy a vydieranie sa medzi sebou je len súboj , kto utrhne najväčší koláč z týchto financií a ako nakŕmia svojich oligarchov.
Veci, ktoré sa majú riešiť , aby ekonomika išla, aby chod ekonomiky lepšie fungoval pre malé a stredné podnikanie, tak naši páni zatvárajú oči pred týmto problémom .
Neustále neriešenie problémov mýta, pohonných látok, cestnej dane pre dopravcov je veľmi znepokojujúce pre dopravu.
Doprava ide dole vodou a očakávame, že koncom augusta 2022 sa táto kríza v doprave značne prehĺbi.
V poslednej dobe máme denne telefonáty od dopravcov “ Poďme niečo robiť a štrajkovať „.
UNAS a AZAA24 bude zvažovať po prázdninách možnosť ďalších protestov , pokiaľ táto Vláda a kompetentné Ministerstvá neprídu s okamžitým riešením tejto zlej situácie v doprave.
UNAS – Stanislav SKALA, predseda
AZAA24 – Urge Marián, prezident
Pre ÚNIA Dopravcov Slovenska a Asociácia Žltý Anjel Asistance24
Najprv sa pozrite na platy šoferov a potom žobronte peniaze z Europských fondov .
Nevieš sa uživiť? Myslíš ze máš málo? Tak predaj kamióny a tahaj robiť do pečivární alebo za pás do amazonu. A neotravuj ľudí na cestách. Nikto ta nenúti mat dopravnú firmu dilino
Čo znamená neriešenie problémov mýta a pohonných látok..?
Chcete podporiť dopravu a z plánu obnovy mať pridelené financie? Prečo?
Bolo by fér im poskytnúť určité dotácie na nákup novších a ekologických vozidiel. Lenže, páni dopravci, to by ste si zo šoferov nesmeli robiť ťažné muly. Naháňať ich na 2 karty, porušovať pauzy, lebo pokuty na Sk v porovnaní s tými v zahraničí sú smiešne, jazdiť po cestách 2. a 3. triedy, jazdiť preťažený a pod. akcie. A potom príde výplata a cvak, minimum na pásku + akože diety + akože vreckové a + akože niečo na ruku. A potom je z toho akože výplata a keď sa šofér dožije dôchodku tak si to môže hodiť. Nehovoriac o PNkách či nedajboh invalidnom. Bolo by dobre vysvetliť dopravcom, že plat a dieta nie je to isté ako si to slovenskí dopravci vysvetlili. Česť výnimkám.
Šofér, spomeňme si na nedávnu históriu, keď tuším ešte pred voľbami títo „chudáci“ robili štrajk za zníženie cestnej dane aj pre vozidlá staršie ako 12 rokov..
A každému vodičovi, čo ich bol v tedy podporiť by plul do ksichtu a na čelo mu vyril „kkt“.
Prečo asi chce únia dopravcov tieto vozidlá v chode? Aby kktov, čo celý týždeň jazdili zahraničie, mohli ešte poslať na ďalšie jazdy mimo karty na kotúč?
Ak AETR zakazuje platiť vodiča podľa km a v SR musí zamestnávateľ pri inzeráte uvádzať pravdivý plat, ako je možné, že internet je plný ponúk, kde uvádzajú plat podľa najazdených km?
Ak ťa zastaví mýtna inkvizícia a ty si preťažený alebo máš nezhody v karte, či v kotúči, prečo zas znáša všetko vodič a nie dopravca?
Áno, doprava v SR potrebuje podporiť. Ale nie zas podporiť iba otrokárov, ale aj tých otrokov a nie trepať do éteru, že máme málo vodičov, tak posadme za volant deti..
No čo dáko málo vás tu je… ešte ste na dúhovom pochode?