DOMÁCNOSTI ENERGETICKÚ KRÍZU ZVLÁDNU, ZNÍŽIME CENY O 6 MILIÁRD EUR
„Vláda pomôže občanom a nenechá ich žiť v strachu z energetickej krízy. Dnes sme schválili, že ceny energií znížime o vyše 6 mld. eur. Vďaka našim opatreniam sa im náklady na energie zdvihnú minimálne“ povedal Eduard Heger, predseda vlády SR.
🟦 V roku 2023 sa cena elektriny nezvýši pre žiadnu domácnosť ani o jedno euro, a to bez ohľadu na to, či elektrinou svieti, kúri či varí.
🟦 Pri plyne sa ceny pre domácnosti zvýšia mierne o 15 %. Ak by vláda nepomohla, tak by čelili zvýšeniu o 225%.
🟦 Priemerné zvýšenie o 15 % sa týka aj cien za centrálne zásobovanie teplom, čo je ďaleko menej ako sú trhové ceny.
Eduard Heger ďalej dodal: „Po zastropovaní cien pre firmy, verejnú správu, pomoci pre školy, domovy sociálnych služieb a samosprávy, sme priniesli bezprecedentnú pomoc aj pre domácnosti. Ako sme sľúbili, to aj plníme – občanov energetickou krízou zodpovedne prevedieme“
Celú tlačovku si môžete pozrieť tu:
zdroj: Eduard Heger, predseda vlády SR, Fb, Ministerstvo financií SR, FB
UPOZORNENIE:
- Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
- Nešírte neoverené informácie a hoaxy. Šírte len to, k čomu poznáte relevantný zdroj a podľa možnosti ho uvádzajte.
- Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidiel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
- Vkladať príspevky do diskusie nie je povolené cez proxy servery a anonymizéry. Takéto príspevky môžu byť zmazané bez akéhokoľvek ďalšieho komentovania a zverejňovania dôvodov.
- Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy.
- Akékoľvek útoky, osočovanie a invektívy voči podpísaným autorom článkov redakcii, alebo vydavateľovi budú zmazané, resp. v prípade, že budú zakladať podstatu niektorého z trestných činov, alebo iného porušenia zákona, autor príspevku by mal počítať s možnosťou zjednania nápravy právnou cestou.
- Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.
no, pozor…javí sa to síce ako dobrá správa, ale z dlhodobého pohladu je to dosť katastrofa…neviem či nejaký iný štát zaviedol takto masívnu podporu..na toto nemáme…tie ceny sú reálne niekde úplne inde a ten rozdiel zaplatíme aj tak všetci len to bude na daniach alebo si požičiame a k tomu ešte pripočítame úroky z dlhu….nemotivuje to šetriť/neplytvať energie…podporiť ľudí určite treba, ale nejak rozumne s ohladom na udržitelnosť dlhu a verejných financií + investovať do obnovitelných zdrojov….toto je populizmus v predvolebnom roku, ktorý raz zaplatíme aj s úrokami…
Vždy všetko zaplatia ľudia. Svet treba zbaviť vládnucich idiotov. Zbrojenie treba zaplatiť.
To je riadny populizmus.
pravdu vravíš:
https://www.trend.sk/nazory-a-komentare/slovensko-stane-svetovym-unikatom-pomoci-domacnostiam-je-cas-zacat-bat?itm_brand=plus1&itm_template=hp&itm_modul=plus1_trend&itm_position=2
Vždy ryba smrdí od hlavy Treba znížiť platy poslancom 150 v parlamente z tých 8000€na 1000€ nech vedia ako sa žije 150× 8000 = 1 200 000€ mesačne 150 ×1000€ = 150 000 €. Usanovane 1 050 000 mesačne bude aj na plyn aj elektriku a naftu pre všetkých
Mlčiaca väčšina nebude schopná zaplatiť za energie čo iné vláde zostáva zahrať sa na spasiteľa. Platobná neschopnosť občanov, nie len na Slovensku, spôsobí krach bánk automatickú finančnú krízu. Totálny krach celosvetovo.
Preto treba dotovať východných susedov aby dobre mali. Aj u nás dobre bude
Rusko uz vyhrva vojnu v kazdej casti ukrajiny,len to tie prostitutske media nikde nemozu zverejnit,,cely zapad tam dodava tie hrdzave zbrane a Putina nie a nie porazit,je to pan,buduci vladca sveta.
Ty sprostý chuj. Hneď sa obes, prosím ťa.
Javí sa to krásne, v pozadí nás to bude stáť možno o polovicu viac kvôli úrokom ako tu už viac ľudí písalo, ale úprimne, pozrite sa len vo vašich rodinách koľko ľudí by muselo otáčať každé € koľko ľudí by muselo v zime mrznúť lebo by si nemohli ani zapnúť kúrenie? Tie platy sú smiešne, bez splátok tu väčšina ľudí nekúpi ani auto, pretože stará hrčka má kvôli normám problém spraviť STK a na nové nemajú a zoberte si že by tu ceny energií boli ako vo zvyšku EU…, k tomu inflácia aká tu ešte nebola, ale to všetko ešte len začína.. čím viac sa do toho konfliktu na východe budú babrať, tým viac nás to bude stáť… Vojna je odpad a som 100% pre ukončenie, ale nikomu sa nezdá divné ako celý svet pozoruje vojnu iba na Ukrajine ? Izrael – Palestína kde sa tiež každý deň bojuje, zomierajú tam stovky ľudí denne ale médiá neukážu ani minútový záber.. ten konflikt na Ukrajine ktorý graduje už skoro 20 rokov sa teraz len nechutne využíva Západom na oslabenie Ruska (a slniečkari si môžu hovoriť čo chcú) za cenu zhoršenej ekonomiky v EU ktoré samozrejme kompetentní prežijú a nám budú diktovať ako šetriť… S ich platmi by sme vedeli šetriť všetci..
Ono s tým zastropovaným cien energií je to,ako keby pekárom prikázali upiecť chleba za 50 centov,pekari by nepiekli,prišli by ste do obchodu a chlieb by nemali nikde..
pre dezolátov ani z voza ani na voz – drahé sú zlé, aj lacné sú zlé…
To som zvedavý aké budú mať naše elektrárne a plynarne zisky keď bude štát doplácať rozdiel v cene občanom.
Presne tak blbeček z 13:23,ale ty jednobunkovec tomu nikdy nemôžeš porozumieť
pre Uhol pohľadu 2. decembra 2022, 9:58
Pssst, nehanbíš sa? Veď každý vie, že len Rusko je zlé. USA, Izrael ani nikoho iného NEMOŽNO za pod. svinstvá kritizovať. Zapamätaj si, americké bomby zabíjajú slobodne a demokraticky, kým tie ruské spôsobujú teror. Keď vybombarduje americká armáda mesto, je to vojna proti teroru. Keď to spravia Rusi, je to teroristický čin. Vo svete platí dvojaký meter alebo to čo povie nejaký pi.us z bieleho domu. Iné názory sú neprijateľné. A za cenu energií môžu len a len Rusi a kovid. Nie vyjebanci špekulanti a tupé európske vlády. Takže bacha nato čo tu píšeš, lebo príde zlý tomáš s milošom a raťafákom a bude zle nedobre. No no no, ešte aby si Izrael kritizoval zato čo páchajú už 50 rokov v Palestíne. Môžeš mať svoj názor, ale len v tom prípade ak vyhovuje liberálom a slniečkárskym kktom. Inak si ….fil na nekonečnú.
Vlado, a kto ti zakazuje kritizovať USA či Izrael? Šak kritizuj, nikto ti nebráni…..putinofil nie si pretože kritizujes USA atd ale za to ako nadávas každému kto si dovolí kritizovať to ruské zabíjanie a rabovanie na Ukrajine a ako jedno svinstvo obhajujes druhým,…tento tvoj príspevok je toho dôkazom..všetci ostatni sú pi.usi, ko.oti, vyj.banci (eu, vláda, prezidentka, ratafak..), len sme od teba nikdy necitali žiadnu kritiku či urážky na tých čo dnes poslali armádu na Ukrajinu…ja sa snažím diskutovať slušne, prečítaj si po sebe svoj príspevok či to náhodou nie si ty kto tu druhým nadáva za názor a diskusiu zbytočne vyhrocuje….
Aby sa Ratafak nemusel znizit na uroven blbeho vlada, spravim to za neho.
Vlado tu tupy nebetycny chuj, ty uz radsej z tej tupej papule nevypustaj ziadne bludy a chod sa obesit do papuce na pipu. Ty dezolat a podla Nada opica.
Vlado – chapes rozdiel, ked agresor bombarduje toho koho napadol a ked bombarduju agresora?
Pre 3. decembra 2022, 8:52
Fakt? A kto bol napr. v Iraku agresor? Podla vas asi iracka armada a civilisti, ze? Detto viac ako 8 rokov na vychode Ukrajiny. Aj tam boli agresorom civilisti? A ceny energii su vysledkom predovsetkym neschopakov z europskych vlad. LNG plyn za 4nasobok, elektrika za 5 nasobok, ale preco nie. Budeme dotovat rozdiely za miliardy, neviem dokedy, miesto aby dohodli normalne ceny. Pretoze priemysel EU nie je len o rope a plyne.
Pre 3. decembra 2022, 8:48
Mozes mi skocit skocit na hrb, aj s Nadom.
Vlado, velmi rad. A aj si poskaceme. A zabudol si na indianov a cernoskov.
Vlado 3. decembra 2022, 9:36
Strč si svoj Irak aj s energiami…vieš kam. Koho to zaujíma.
Ruský oligarcha rozpútal v európskej krajine vojnu. V ssamostatnej krajine vraždí deti, ženy, starcov. Rozbíja školy nemocnice všetko. Všetko bez jedného jediného racionálneho dôvodu. Stredoveká dobyvačná vojna. Unáša deti, odvlieka ľudí do táborov a svet sa iba pozerá. Už dávno ho mali zasypať raketami, celý svet sa iba pozerá na predpotopne hrdzavé zaostale ruské vojenske systemy. Čiernomorskú flotilu mu mali potopiť po prvej rakete a nič by s tým nespravil. Teorie o jadrových zbraniach si nechaj do papuči ked sa pojdeš nacárať, tam na to budeš mať poslucháčov. Čitame tu tvoje vyplakávance o peniazoch a cenách, stále len peniaze píšeš, musíš byť riadny žebrák, nevidíš nič len mamon, črevo aby si mal plné.
pre Anonym 3. decembra 2022, 10:11
To čo opisuješ sme tu už aj v tomto storočí mali. A??? Kým jedným sa pod. špinavosti prepiekli bez sankcií, iní zato budú pykať min. ďalšie storočie. Teóriu o jadrových zbraniach radšej nemám, lebo v podstate stačí aby sa použilo čo má na palube jedna ponorka a svet finíto. Ale ako som písal, keď dvaja robia to isté, nie je to to isté. Lebo dvojitý meter. A kým to tak bude, nikdy nebude na zemeguli pokoj.
Vlado, Vlado, spomenul si tu Izrael… vies o tom ze CCCP po ktorom tak smuti Putin bol od 1948 do 50 rokov najvacsim podporovatelom vzniku Izraela? Vyslali tam KGBkov ktori mali zabit vodcu, na meno si nespomeniem, najprv ho otravili jedlom o com nebol informovany sovietsky lekar, ktory ho zachranil, tak sa k nemu prebili a zavrazdili. Stalin tam nasadil svojho panacika, lebo predpokladal, ze sa Izrael stane jeho spojencom, avsak stal sa presny opak, Izrael otocil kormidlo na USA v 1950r.
Nasledne CCCP na cele s plnofuzom zacal podporovat na Blizkom vychode arabske staty, vratane tebou spominaneho Iraku.
Mas precitane nejake veci ktorym absolutne nerozumies a robis tu zo seba vola. A ako ti napisal Ratafak, iba zbytocne tu zasieras diskusiu urazkami, nezmyslami a vyhrocovanim…
Vlado – a este len tak medzi recou , Afganistan, Irak, Vietnam, Korea, Juhoslavia tam vsade okrem USA boli aj tvoji milovani Rusi..
anonym 12,58h jebe ti trosku ,alebo uplne na celu gebulu?nemal by si chodit medzi ludi.
Vadí vám energetická krize, a vysoké ceny, co stále rostou? Proč? Vždyť v kapitalismu je krize normální. Ať už hospodářská ( 30tá léta, 2008), nebo energetická a další. Takže: Nenadávejte, radujte se, veselte se, budujme kapitalismus a rozvojovou bezprávní zemi kolonii USA a EU Havloobludárium a zpívejme: teď už máme, co jsme chtěli, pro tohle jsme v listopadu 89, klíčema cinkali a do EU vstupovali a v posledných volbách svolili slepenec psysochopatu v čele s kašpárkem Hegerem….
S Vladom sme to uz preberali 100x..ten jeho dvojitý meter..vždy keď mu pripomeniem že pri minulých ruskych agresiach sa takéto sankcie neuplatnovali a že sú až teraz keď Putin rozpútal v európe najväčší konflikt od druhej svetovej, vyhráža sa celej európe atomovkami, zdvihal ceny plynu už mesiace pred vojnou, sniva o obnove ZSSR, o území od vladivostoku po lisabon, roky pôsobí vyslovene nepriatelsky voči Európe a nikto iný okrem teroristov a Ruska takto európu neohrozuje,…tak je po debate..Západ by sa podľa toho geniusa mal len prizerat a čakať čo bude…takze jednoduchá otázka: ktorý iný štát toto robí?…odpoveď nikdy neprišla…chvíľku je ticho a za dva týždne začne zase o svojich dvojitych metroch….
pre Anonym 3. decembra 2022, 12:29
Gratulujem, ty si tu zo seba nielenže spravil totálneho vola, ale ešte to aj hrdo prezentuješ. Feši, mimo to, že KGB vznikla v 1954 a v Izraeli nikdy žiadnu akciu nepodnikli, tak si sa s udalosťami kopol o cca 23 rokov. Neotrávili izraelského ale afganského vodcu Amína, ktorý dal predtým popraviť predsedu vlády dosadeného po komunistickom prevrate Tarákiho. A boli to kľúčové udalosti, ktoré spustili sovietsku intervenciu v Afganistane. A vieš, že oveľa väčšiu podporu dostal Hussajn od USA než od sovietov? Pretože im vyhovoval fakt, že Irak napadol Irán a potrebovali aby sa tieto dva silné štáty na Blízkom východe čo najviac oslabili alebo totálne zničili. A to je presne to, čo sa deje teraz na Ukrajine. Keby si dával pozor na dejepise, vieš to. Ale chápem, na markíze či z Denníku N sa to nedozvieš.
Vlado dobre ti nalozil… mozes si klamat ako Rus ale fakty nepustia.
Pozdravujem do zemlianky ahoj.
Ratafak ,klameš a zavádzas,agresia,ako agresia,to je jedno,či Ruska,alebo Americká,ale,že to je najväčší konflikt po druhej svetovej vojne je proste lož.
Pre 3. decembra 2022, 15:49
Pri minulych ruskych agresiach? Kolko ich od roku 1991 kedy sa rozpadol ZSSR bolo? A kolko ich bolo zo strany USA? A teraz kolko sankcii kto dostal? Zatial jedine Rusi odkedy obsadili Krym. Druhej strane sa vzdy vsetko prepieklo. A kto dnes na koho utoci? Turecko na Syriu, Azerbajdzan na Armensko, SAE na Jemen, k tomu mame vdaka amikom rozjebany Irak, Libyu, Afganistan a Syriu a Izrael si robi co chce v Palestine, v Syrii a sem tam voci Iranu. Aj migrantska kriza je priamy dosledok ich bordelu. A otazka za milion. Bol niekto z nich brany na zodpovednost? Nie. Tu mas odpoved uz xty krat. Lenze ty a tebe pod.pozeraju len jednym smerom takze skoda reci.
To sa pytas vazne?
Gruzínsko 1991
Tadžikistan 1992
Moldavsko 1992
Gruzínsko1992
Azerbajdžan 1992
Ingušsko 1992
Čečensko 1994
Azerbajdžan 1994
Dagestan 1994 a 1999
Gruzínsko 2008
Ukrajina 2014
Vlado…Ty si si to osekal na posledných 30 rokov (ako keby sa predtym za čias ZSSR o tých vojnách/okupaciach rozhodoval niekde inde než v Moskve)a aj tak je ten zoznam je dosť dlhy – viď príspevok vyššie. A všetko bez sankcií až na Krym, pri ktorom boli viacmenej symbolické…takže zase k tej istej otázke: ktorý iný štát okrem Ruska sa vyhráža Európe a ohrozuje ju?….stále nechápeš v čom je tento konflikt iný od tých minulých ruských, amerických, izraelskych atď?…naozaj si myslíš že západ sa ma momentálne len prizerat a čakať čo bude? Pustiť si vyhrazajuceho rusa priamo do kuchyne a dúfať že sa zastaví v Užhorode?….
Ratafak vidim ze si este obmedzenejsi ako sa zdaš. To ze sa zapad s nato cielene roztiahol okolo celeho ruska je v poriadku. Aj to ze vsade si tam natahalo nato rakety je tiez v poriadku. Aj to ze teraz cely zapad aj s nato dodavaju zbrane na ukrajinu aby ju tiez mohli obsadit je v priadku. Kde sa podla teba mala tato invazia nato a zapadu mala zastavit. Az v rusku? Ratafak ty si bud jebnuty alebo nechces vidiet suvislosti ktore sa v europe udiali a deju po rozpade rvhp. A potom sa cudujes ze rusko sa vyhraza europe ktora proti nemu dodava zbrane na ukrajinu. Ale najskor treba vidiet pricinu a az potom poukazuj na dosledky.
To roztahovanie okolo Ruska bolo akože kde? To Pobaltie=3 malé štáty? Ani nie 5% ruskej hranice a aj to v reakcii na rusku hrozbu?..To je to obkľúčenie veľkého Ruska? Videl si niekedy mapu?….vieš o tom že Ukrajina už mohla byť v Nato od roku 2008, ale aliancia to vtedy odmietla?..to ti do tej tvojej rozprávky nejak nepasuje….možno ak by Rus nenapadal všetky štáty na svojich hraniciach, tak by sa tie štáty nemuseli hrnut do Nato….možno že si to ty kto nevidí súvislosti a nevidí to prečo sa Nato „rozťahuje“, a prečo tam hlavne menšie štáty snažia dostať v reakcii na rusku hrozbu…vyššie máš zoznam štátov ktoré malina ruskom za posledných 30 rokov problém, myslím že ani jeden nie je v NATO A ani jeden rusko neohrozil a Rus sa tam aj tak snažil nasackovat a desatanizovat.. …docvaklo ti už?
9.00 takze rvhp? A tu s tebou koncim. Dalej to nema zmysel.
Ratafak,ľudia vidia,ľudia pozorujú a ľudia si pamätajú.Pre nich je dôležité niečo iného,ako pre teba.A zapamätaj si,USA nemá priateľov,či nepriateľov,USA má len svoje záujmy!!! Ktoré presadzuje,podľa toho akú má práve administratívu.Ludia nerozlišujú na tie dobré agresie a na tie zle.A nakoniec,ľudia nie sú ochotní trpieť za taký skorumpovaný štát,ako Ukrajina.Hovor tomu ako chces,keď ty áno,nikto ti v Tom nebráni.Nie je mozne z pohľadu Ruska,aby boli na Ukrajine americké rakety,ako aj nie je možné,aby boli Ruské rakety v Mexiku,alebo na Kube.A ak to chcete propagovať,ešte k tomu pod zámienkou slobody,riskujete zánik ľudstva.Cely východ je destalibizovany,skoro celá Afrika ,vykorisťovana do morku kosti,vojny,utrpenie po celom svete,milióny mŕtvych a hladujúcich,a to vám nevadí? Zakazovať Rusku ropu a plyn,zatiaľ najčistejšia forma energie,kupovať 5,razy drahší plyn od arabských diktátorov,videl si už krajinu po ťažbe bridlicového plynu v USA? a druhým dychom trepať niečo o ekológii? Pokrytectvo 1.stupna,Ja nie som za Rusko ale ani nie za USA,ja som za Slovenské rodiny a za Slovenské deti.
pre anonym 10:03, so všetkým 100% plný súhlas, prakticky de facto de jure až na jednu vec a to, že všetky štáty a hlavne sv. veľmoci mali, majú a budú mať svoje záujmy.
Tak kazda krajina ma svoje zaujmy, aj USA, aj Rusko, všetci.. ale aké zase rakety na Ukrajine? Kde su? Ako to že ich ešte Ukrajina nepouzila? Na čo čaká?..ako to že Ukrajina prosí o rakety dlhého doletu, ktoré im nikto nechce dať ?…Ukrajina nemala šancu byť v Nato, nijak rusko neohrozovalo, a Rus aj tak zaútočil..tie krajiny ktoré vymenoval anonym vyššie tiež nie sú v NATO, A rus aj tak zaútočil…ľudia si pamätajú, aj rok 68 kedy tiež sme neboli v Nato a nikoho neohrozovali, a aj tak nám sem poslali tanky…a ak chceme aby sa to u nas už neopakovalo, musíme dúfať že sa podarí Rusa zastaviť čo najďalej od našich hraníc..to je to čo najviac v záujme Slovenska a slovenských rodín..aby nemuseli utekať pred desatanizaciou, tak ako dnes ukrajinci..cim bližšie k nám rus bude, tým väčšia pravdepodobnosť že sa to zopakuje…mali by ste možno viac hľadieť na tie slovenské záujmy než na tie ruské ..
ratafak,to skutocne si niekdo mysli,ze rusko napadlo ukrajinu len tak?ved je to na smiech,preco to rusko nenapadlo finsko,len tak ako pises?alebo ine staty?tvoje videnie problemu je velmi povrchove.
Rusko napadlo ukrajinu pod zamienkou denacifikacie a ine fetacke nezmysly Putlera.
Nakoniec ide len o kradez uzemia a pripojenie ukrajiny k fas.istickemu RuSSku.
Ratafak tu mas nieco pre teba.
ROZHOVORY A KOMENTÁRE | UDALOSTI | ZO ZAHRANIČIA
Bidenovi úmyselne zahmlievajú aktivity jeho podareného syna koksového Huntera. Hunter sa zviditeľnil na Ukrajine už v roku 2013 ako člen predstavenstva najväčšieho súkromného producenta plynu na Ukrajine Burisma Holdings ktorý je registrovaný na Cypre a je vlastníkom licencie na rozvoj plynových polí v oblasti Dnepro-Donecka. Burismu ovláda ukrajinský oligarcha a podvodník Mikola Zlochevsky, ktorý čelil viacerým obvineniam z podvodov, ale nikdy nebol odsúdený. Jednoducho sa vykúpil.
Burisma bola za svoje podvody vyšetrovaná aj na medzinárodnej scéne a najatie Huntera Bidena Burismou – spolu s ďalšími významnými členmi predstavenstva vrátane bývalého poľského prezidenta Aleksandra Kwaśniewského a bývalého funkcionára CIA Cofera Blacka – bolo pokusom odvrátiť pozornosť od vyšetrovania korupcie a obnovenie vierohodnosti firmy.
Koksový Hunter bol pre drogy prepustený z armády a v Burisme dohliadal na tie „správne“ obchody a ceny podľa pokynov svojho tatka, ktorý bol vtedy viceprezidentom USA a okrem iného mal na starosti spoluprácu s Ukrajinou. Hunterov mesačný plat bol 50 000 USD.
Ďalšou aktivitou koksového Huntera bola jeho angažovanosť vo firme Metabiota, ktorá je prepojená s ministerstvom obrany USA, špecializujúceho sa okrem iného aj na výskum chorôb spôsobujúcich pandémiu a ktoré by mohli byť použité ako biologické zbrane. V marci t.r. Rusko usporiadalo tlačovú konferenciu v ktorej tvrdilo, že Hunter Biden pomohol financovať americký vojenský výskumný program biologických zbraní na Ukrajine. Obvinenia boli spočiatku označené za drzý propagandistický trik na ospravedlnenie invázie prezidenta Vladimira Putina na Ukrajinu a rozsievanie nezhôd v USA.
Preverením faktov Daily Mail zistil, že e-maily a korešpondencia získaná z Hunterovho laptopu ukazujú, že ruské tvrdenia môžu byť pravdivé. E-maily ukazujú, že Hunter pomohol zabezpečiť milióny dolárov pre spoločnosť Metabiota, dodávateľa ministerstva obrany, ktorý sa špecializuje na výskum chorôb spôsobujúcich pandémiu.
Daily Mail píše že: „Prezidentov syn a jeho kolegovia investovali 500 000 dolárov do Metabioty prostredníctvom svojej firmy Rosemont Seneca Technology Partners. Získali niekoľko miliónov dolárov na financovanie spoločnosti od investičných gigantov vrátane Goldman Sachs.“
Vládne záznamy o výdavkoch ukazujú, že ministerstvo obrany USA udelilo medzi februárom 2014 a novembrom 2016 spoločnosti Metabiota kontrakt v hodnote 18,4 milióna dolárov, pričom 307 091 dolárov bolo vyčlenených na „ukrajinské výskumné projekty.“
Daily Mail tvrdí, že Hunter hral významnú úlohu pri zabezpečovaní výskumu patogénov len niekoľko stoviek kilometrov od hranice s Ruskom.
Logické je preto aj prepojenie Metabioty na Ministerstva obrany USA (DoD) a vojenské spravodajské agentúry, ktoré na Ukrajine vybudovali „bezpečné laboratóriá“ pre analýzu vražedných chorôb a biologických zbraní.
Americká agentúra pre znižovanie hrozieb obrany (DTRA) už v roku 2010 poverila firmu Black & Veatch (B&V) vybudovaním laboratórií tretej úrovne biologickej bezpečnosti v Odese na Ukrajine, ktoré poskytovalo vylepšené vybavenie a školenie na efektívnu a bezpečnú identifikáciu obzvlášť nebezpečných patogénov. Takéto laboratóriá sa používajú na „štúdium infekčných agensov alebo toxínov, ktoré sa môžu prenášať vzduchom a spôsobiť potenciálne smrteľné infekcie,“ hovorí americké ministerstvo zdravotníctva a sociálnych služieb. B&V získala v roku 2012 ďalšiu päťročnú zmluvu v hodnote 85 miliónov dolárov na vybudovanie ďalších nebezpečných biolaboratórií na Ukrajine.
Daily Mail tak vlastne potvrdil obvinenia ruskej vlády smerom k činnosti a pozadiu amerických biolaboratórií na Ukrajine a na svojich stránkach deklaroval konkrétne dôkazy v podobe mailovej komunikácie Huntera Bidena.
Ako úplný medzinárodný výsmech amerických vládnych luhárov je list podpísaný „viac ako 50 bývalými vysokými predstaviteľmi spravodajských služieb“, ktorí trvali na tom, že zverejnené e-maily z notebooku mali „všetky klasické znaky ruskej dezinformačnej operácie“. List z roku 2020 sa však ukázal ako totálna blamáž, keďže FBI aj iné zahraničné bezpečnostné firmy preskúmaním disku počítača potvrdili, že Hunterove škandalózne e-maily sú pravé.
Na záver možno dodať, že fűhrer Joe Biden a jeho podarený koksový syn Hunter sa venovali nezákonným finančným a podnikateľským aktivitám, prepieraniu miliónov USD na Ukrajine s cieľom získania neoprávneného majetku. Z tohto pohľadu ide dokonca aj o osobnú zaangažovanosť Bidenovcov na pokračovaní vojny na Ukrajine.
pre Ratafak plachta 4. decembra 2022, 7:58
Odkedy existuje Rusko? Od 1991. Obviňovať ZSSR, to môžeš obviňovať zase aj Nemecko, či Veľkú Britániu za podraz v 1938 alebo USA, ktoré sú v konflikte s niekým nepretržite od konca 2. sv. vojny. A keď sme pritom, od 1966 do 1981 bol vo vedení ZSSR Brežnev z tvojej milovanej Ukrajiny. Nie špinavosť je špinavosť bez ohladu nato kto ju pácha. Toto jednoducho neobkecáš – nehrajme sa na spravodlivosť keď pred ňou zatvárame oči.
Ale to zas trepes klamstva.
Nemci sa nevracaju k minulosti ze chcu fasizmus.
Vladolf Putler velakrat spomenul ze rozpad sovietskeho zvazu bola najvacsia chyba.
Je to rovnaka svina ako Stalin.
Pre pre Vlado,kedy to Putin spomenul,a pri akej príležitosti.To si len počul však?
Ahoj dezolat,
Spomenul to v dvojhodinovom prejave ked Ruskí fasisti napadli ukrajinu.
Aj v 2014 v prejave pri kradezi uzemia
Prihovory pri prilezitosti vitazstva cervenej armady nad nemeckom.
Tak prestan ty chronicky klamar , klames ako RUS.
Vlado..všetci vieme kto je nastupnicky štát po ZSSR, ale ok vyššie máš zoznam agresii od 91, tiež výživny..všetko až na Krym bez sankcií…odpovies nám aj ty už konečne ktorý iný štát okrem Ruska sa Európe vyhráža, robí bordel na jej hraniciach, a pôsobí takto nepriateľský + ma históriu plnú okupácii a agresii po celej strednej a východnej Európe?…naozaj myslíš že by sme sa na to mali len prizerať a nič nerobiť? Čakať čo bude? Po všetkých tých skúsenostiach a vyhrážkach len čakať a nevšímat si…?pochybujem že to môžeš myslieť vážne, len ti robí problém priznať že tentokrát zašiel Putin priďaleko..takže kopes do všetkých, okrem neho
Pre Vlado. 4. decembra 2022, 16:12
Nemcom sa s EU podarilo oveľa viac než s Adolfom. V EU funguje de facto iba to, čo odhlasujú Nemci s Francúzmi. A čo sa Putinovho výroku týka, tak povedal, že rozpad ZSSR bola najväčšia sociálna katastrofa pre jeho obyvateľov. Pretože do mnohých jeho republík priniesla obrovskú vnútropolitickú nestabilitu a sociálne pohromy.
pre Ratafak plachta 4. decembra 2022, 18:49
Odpovedz prečo neplatí rovnaký meter na všetkých. Potom sa ti vyjadrím k Rusku. Mimochodom, prečo sú v Európe desiatky tisíc amerických vojakov s technikou aj jadrovými zbraňami? A asi poznáš staré známe, keď niekoho dlho osieraš a kopeš, tak ťa raz nakope?
Vlado vies o tom ze Vojaci usa su nasi spojenci s len kvoli nasej sile a jednote sme nedopali ako ukrajina?
Aj ked vy vlastizradcovia by ste uz najradsej odplátali Slovensky dvojznak z vlajky aby bola podla vasich kolaborantskych predstav.
Tak ešte raz…máš tam zoznam ruskych vojen pri ktorých neboli žiadne sankcie…tak o akom inom metri to stále píšeš….teraz už povieš ktorý iný štát zašiel v ohrození Európy tak ďaleko ako rusi?… nevieš pochopiť to že teraz sa Po tých vyhrážkach a minulých či súčasných agresiach cíti byť právom ohrozená?.že nevie kde sa chce Putin zastaviť, že nechce financovať armádu ktorou na ňu môže zaútočiť? ..kto iný toto robí?
Ratafak,všetko je už jasné,už si sa dosť napísal,už vieme všetko,len mi prezrad čo teraz?Rusaci napadli Ukrajinu,my sa odstrihneme od ,ropy,a plynu,budeme napádať všetko čo je Ruské,budeme sa vyu
žívať v nenávisti proti Rusku,no proste budeme sa predbiehať,tak ako ty,aký sú tí Rusi takí a hentaki,no dobre,a pýtam sa ešte raz,čo ďalej?Myslíš si,že sa dá zničiť 200 míľ.narod? atómová veľmoc?Že sa lakne toho všetkého a ustúpi?Že nechá Ruských obyvateľov na Ukrajine len tak,lebo.?Ja si myslím,že dobré časy sa skončili!!!!!A vďaka vám a vojnovým stvacom sa rutime do situácie,odkiaľ už nie je návratu.Ziadna Atómová veľmoc,žiadnu vojnu neprehrá,či sa nám to páči,alebo nie.
Rusko sa da znicit z vnutra lebo to je najchudobmejsia „velmoc“ a je ich iba 143mil. Na neobyvanom velkom uzemi.
USA 336 mil.
EU= 432mil.
Cisla nepusria ty rus!
netuším prečo ma nazývaš vojnovým štváčom a koho akože ja napádam?..som vojnový štváč lebo podporujem pomoc napadnutej krajine….my neútočíme na nikoho, a nikto Rusko neplánuje zničiť, nikto sa im nevyhráža atomovkami, nikto ich neohrozuje,…útočí Rusko, vyhráža sa Rusko….a pokial bude útočiť a vyhrážať sa tak my máme právo sa brániť, pomáhať napadnutej krajine a vytvárať podmienky (sankcie) ktoré znížia riziko toho že by sa mohol konflikt rozšíriť……nemáš dobré informácie: v minulosti sa tá atomová velmoc snažila napríklad aj v Afganistane, nevyšlo im a stiahli, prečo by to takto nemohlo dopadnúť aj teraz?…a opakujem: nikto RUsko nenapáda, neohrozuje, nikto na neho neútočí…naopak Rusko má či malo problém s každým svojím susedom..nevedia kde majú hranice….čo navrhuješ ty? akú velkú čast Ukrajiny či Europy by si im venoval aby si mal aspoň na chvílku klud?
Myslim ze to ide presne podla scenara ktory samozrejme ludia ako Ratafak nechapu v nadvezmosti na dalsie súvislosti a dokonca to beru ako konspiracie. A to vrazit klin medzi slovanov. Podarilo sa a tu je dôsledok. Sme len na zaciatku kolotoca ktory sa zacina roztacat. Bude to kolotoc biedy a utrpenia.
Dosli argumenty tak davame bajky o Slovanskej vzajomnosti? Zas to iste s blbcom dokola. Klin tam vrazili Rusi
Jeden v 2014 a druhy v 2022.
To by ani Jozko Klanyi taketo fantazmagorie nenapisal ako ty
pred necelým rokom ste sa vysmievali z možnosti že by Rusko zaútočilo a dneska už píšete že na to je nejaký scénar…a kto ho napísal? ktorý židojašter píše takéto scénáre a hlavne prečo sa nimi Putin riadi? prečo ich on napĺňa ak škodia tomu slovanskému svetu?…prečo neprestane zabíjať slovanov? prečo vyhlasuje že ukrajina (slovanský štát) nemá právo na samostatnú existenciu…to aj jeho akože niekto roky ovláda, alebo ako si to vysvetluješ?..aj sa niekedy zamyslíš nad tým aká je to totálne chujovina,..a čo je teda ďalej v tom scénary? ako to bude pokračovať?
Ratafak,už si dosť napísal čo bolo,už nám to je všetko jasné,už ideš ľuďom na nervy.Napis,čo bude! Všetci vychádzate z naivnej predstavy,že potrestame Rusko. A čo ak sa Rusko nestiahne,a aký je plán B?To by som chcel od teba vedieť,keď si taký veľký strateg.
Ratafak dalej bude socialny rozvrat EÚ.
aký statég zase?….jak ja mám vedieť čo bude?..Západ sa snaží pomáhať Ukrajine, robí kroky aby sa konflikt nerozširoval ale čo vymyslím Vovka v Kremli asi tažko predpovedať….šak napíš ty, vy všetko viete a máte scenáre…čítate aeronety, sputniky, zjemajvleky…šak čo tam píšu?…vy ste pri zdroji a odhalujete celosvetové sprisahania, genocídy, laboratoria ,viete o všetkých plánoch, máte scénáre…ja sa len slušne pýtam a tie odpovede nikde….teba konkrétne sa pýtam na riešienie – akú velkú časť Ukrajiny, Slovenska, Europy chceš Vovkovi venovať aby si mal klud a lacný plyn a ty sa tomu tiež vyhýbaš….na toto vedoucí kolotoče odpoved nemá?
Do psej matere, kto robí najväčšieho policajta na svete, vnucuje násilím tam zaviesť demokraciu na am. spôsob, najviac zbrojí ? Ako môže agresor/okupant nazývať agresorom/okupantom? Čo vám niektorým z toho už haraší? Rusko je agesorom/okupantom na UA, taktiež bolo v r. 68, no takisto USA v Afganistane, Iraku, Turecko v Sýrii a pod. V žiadnom prípade sa nezastávam Ruska, len treba byť objektívny, nazývajme všetkých rovnako, merajme rovnakým metrom! Nehrajme sa na lepších, lepšejších.
Ratafak,čo to splietas o aeronete a Sputnikoch čo to vlastne je?Keď nevieš ,ako to bude a nemáš plán B,tak svoju úlohu si splnil,už pol roka melies stále to isté,aj Meinstreamove médiá.Nemyslis si,že už nám je všetko jasné.Ja sa pýtam,a čo ďalej?Bez Ruska to asi ďalej nepôjde,a vieš ako sa to skončí? Veľké veľmoci sa dohodnú a my sa budeme len prizerať,darmo si sa toľko namahal.Budeme všetci za blbcov,ako vždy a ty za najväčšieho.
ok, jasne..vojna začína útokom a niektoré vojny končia aj dohodou, to si zas tak moc toho nevymyslel.:-D…podstatné asi je ako sa dohodnú tie velmoci, nie?…tak aká tá dohoda bude?….na moj plán B sa vykašli, už som ho poslal Putinovi aj ostatným židojašterom a nereagovali, mám pocit že ma ignoruje a Vovka si aj tak bombarduje ako chce, neviem čo má za lubom….ale ty vyzeráš že na teba dajú…tak aká bude tá dohoda?
Ratafak plachta 5. decembra 2022, 15:34
Prečo sme nepomáhali Srbom, alebo Iračanom keď ich začali bombardovať demokrati? Ratafak vieš, že aj tu bola porušená rezolúcia OSN ako pri napadnutí UA? Teraz mudruj.
a je to tu…došli argumenty, nevieme odpovedať na otázky tak teraz je čas na argument „Juhoslávia, Vietnam, Trojska vojna, „….a pritom tá otázka je tak jednoduchá…stále píšeš že Rusko sa nestiahne, tak sa ťa pýtam akú velkú časť Ukrajiny, Slovenska, Europy chceš Vovkovi venovať aby si mal na pár rokov zase klud a možno lacný plyn…..hovoríš že sa velmoci dohodnú tak sa ťa pýtam ako….a neodbáčaj zase od témy…
Stacilo vyhlasit neutralitu a dohodnut jasne podmienky. Rusko chcelo zaruky pre svoju bezpecnost. Eu ani nato ani usa im ju nechceli nijako garantovat. Stacilo malo a len chciet ale nechceli. Chceli radsej vojnu a obetovali ukrajinu. Zelensky skocil na taktiku zapadu namiesto toho aby zabranil vojne. Tak teraz bude radsej bojovat do posledneho ukrajinca.
A tuto rozpravku ti povedala mama, aby sa ta zbavila?
Lajoško, skoro vo všetkých tých krajinách čo si vymenoval, boli agresorom aj tvoji ruskí zamestnávatelia, to si trocha poondiel
Faktom je, ze priatelia z USA nam plyn predavaju drahsie,nez nepriatelia z Ruska.
Presnejšie povedané, USA nemajú priateľov. Majú svoje záujmy.
Faktom je to, ze spolocnosti – Enel, Endesa, Naturgy, Centrica či Engie, su europske a lacny 33€ plyn z usa tu predavaju za 113€. Zhruba. Takze nie zly usak, ale dobry europan je kurva.
Kde si prišiel na tie ceny?
Anonym 5. decembra 2022, 18:14…až na to že Rusku žiadne nebezpečenstvo nehrozilo…Ukrajina nemala byť v Nato (opakujem že v roku 2008 ju Nato odmietlo) a Putin aj tak v 2014 zaútočil (to tam ešte ani Zelensky nebol), dnes dostávajú Ukrajinci také zbrane, aby s nimi nebolo možné dostreliť do Ruska….bezpečnosť Ruska nebola nijak ohrozená, naopak bezpečnosť štátov s Ruskom susediacich je takmer ohrozená vždy…..klamete zámerne alebo totálne bez zamyslenia žerete tú Ruskú propagandu bez ohladu na to že nedáva zmysel…..keby chcel niekto na Rusko zaútočiť tak to spraví v 90. rokoch po rozpade ZSSR alebo práve dnes ked je značná časť ruskej armády zamestnaná vojnou na Ukrajine…lepšia doba na útok na Rusko nebola..na čo čakajú? kedy bude lepšia doba na útok na Rusov ako je dnes?..ak by niekedy chcel niekto spraví to práve teraz..nikto na nich neútočí a útočí zase len Rus na Ukrajine, ak sa stiahne bude po vojne..zamyslite sa niekedy nad tým čo píšete a či to dáva zmysel…
Ratafak plachta 6. decembra 2022, 9:02:
Mnoho veci ti nedava zmysel, lebo ti chybaju vedomosti. Pre pochopenie suvislosti musis viac studovat fakty a nie sledovat propagandisticke media. Tym sa nikoho nezastavam a neuprednostnujem ziadnu stranu konfliktu.
Ale mas pravdu v tom, ze prave teraz je vhodna doba na utok na Rusko, lebo sa stavaju plynovody do Ciny a Rusko potrebuje vela zajatcov ako pracovnu silu (To je akoze vtip:-)).
Ratafak, ono je to trošku sofistikovanejšie ako to vidíš ty. Súhlasím, že nikto nemal záujem útočiť na Rusko. Neznamená to však, že nikto nikdy nemal záujem Rusko oslabiť. Jeho nerastné suroviny už roky nedajú spať čelným západným predstaviteľom, čo neraz priznali, že je nespravodlivé, ak má Rusko toľko nerastných zdrojov. Ale načo by riskovali priamy konflikt s Ruskom, keď sa na to dá obetovať Ukrajina? Rusko spadne na kolená takto a potom ho rozoberú. Ešte budú mať aj argument, že ide o odškodnenie za vojnu na Ukrajine. Ibaže to odškodnenie Ukrajine nepôjde. Ak myslíš, že konšpirujem, nechajme tomu čas. Uvidíme.
super, vedomosti si vždy rád doplním….čo mám čítať? kde ty študuješ tie fakty?….nehnevaj sa ale keby aspoň držali jednu príčinu vojny, ale už len z toho aky si vymýšlajú denacifikáciu (a následne prepustia vojaov Azova a sami majú v armáde viac nacistov než UA), rozširovanie Nato (nehrozilo), laboratoria, najnovšie desatanizáciu, je vidieť že len skúšajú čo zabere na obyvatelstvo…a všetko sú to ľahko vyvrátitelné výmysli…podobne ako ked si Putin s kolegynkami spraví stretnutie s akože „matkami vojakov“ – to je tá číra propaganda….ale tak daj…čo mám teda študovať, kde sa dozvieme tú pravú príčinu vojny….
Anonym 6. decembra 2022, 10:56..ano a preto Putin vyhlási že Ukrajina nemá právo na samostatnú existenciu…..kopec nerastných surovín je v Severnom mori (norsko..), Kanade, Austrálií, Afrike…nikto z tých štátov nemá jadrové zbrane a ani takú armádu ako Rusko, takže sú omnoho lahšie dostupné a aj tak na ne nikto neútočí….nedáva ani ekonomický zmysel viesť nákladnú vojnu proti jadrovej velmoci pri riziku totálneho zničenia planéty (potom sú ti tie droje naozaj k ničomu) ked tie zdroje sú po celom svete omnoho dostupnejšie a aj to Rusko ich predávalo za taký peniaz že nemá ekonomický zmysel viesť takto drahú dobyvačnú vojnu…a ani ju nikto nevedie…to by sa už klude na východe Ruska (tam kde sú tie zdroje) mohol otvoriť další front vedený cez Aljašku a Beringovo more z USA, ktorý by sa takto dostali k tým zdrojom….Ruská armáda je zamestnávaná na Ukrajine, už dávno mohlo USA dobývať východ a Putin tolko vojakov a ani techniky už nemá aby ju mohol rozdeliť a ochránit takto velké územia….a aj keby sa o to niekto pokúsí tak v momente vyletia rakety a je po všetkom…rozmýšlaj…víťazom tohoto všetkého sa javí Čína, ktorá nadalej podniká v Rusku a navyše sa dostane k obroskému množstvu lacných nerastných surovín….a to že Rusko oslabuje je samozrejme v záujme všetkých velmocí aj USA, ale oni sami sa tak rozhodli a možu to každým dňom ukončiť…
Ratafak ,už mohlo toto a už mohlo hento,na základe tvojich pojmov a dojmov tu glorifikujes jednanie niektorých západných štátov.USA nejde o to,oslobodiť Ukrajinu,ale oslabiť,a eventuálne zničiť aj Činu.To ti už naznačil jeden z príspevkov.A múdro k tomu dodal,že čas ukáže,kto mal pravdu.Ty si tu neúnavne rob svoju propagandu,mňa by aj veľmi zaujímalo,či tomu všetkému aj osobne veríš.
koho a kde glorifikujem?…ja myslím že ty nerozumieš písanému textu a ani netušíš čo znamená slovo propaganda, lebo ty považuješ za propagandu aj to ak sa spýtam……áno čas ukáže, to zase nie je nejaká prevratná myšlienka…, ale celé je to o tom že sa snažíte nejakými absurdnými výhovorkami hodiť vinu na niekoho iného než na toho kto zaútočil na iný štát…a všetko sú to nelogicke kraviny, pri ktorých ak sa na 5 sekúnd zamyslíš tak to ani nejde napísať takú volovinu a ešte ich máte v zálohe tak 3-5 ktoré stále dookola recyklujete, úplnou náhodou sú to tie ktoré prezentuje Moskva a keď už neviete ako pokračovať tak príde na rad argument „Vietnam, Juhoslávia a Indiáni“…..presne viete že sa všetci snažia zničiť Rusko (takže musí útočiť na Ukrajinu), Čínu (tá musí zase ohrozovať Taiwan), máte dokonca nejaké scenáre podla ktorých to všetko ide (len nepoviete napísať ako to bude pokračovať), ale ešte pred rokom ste sa vyškierali z možnosti že by Putin zaútočil….ak sa spýtam na konkrétnu otázku, tak je to vždy úskok na inú tému lebo viete že nemáte odpoveď, pretože vlastný názor nemáte a nikde v tých proruských weboch či u Blahu a Chmelára to nepísali…..ja verím tomu že táto vojna je totálne nezmyselná a všetky tie argumenty ohladne denacifikácie či desatanizácie atď sú mimo…to by ma zaujímalo že či tym im veríš….ale vyzerá to že áno…
Ze glorifikujes…
To na Vysokej Skole Zivota vas ucia nove vyrazy aby rozsirili slovnu zasobu dezolatom?
Ratafak si posadnutý,skoro každý,kto na teba reaguje,agresiu na Ukrajinu odsúdil,ale ti hneď pripomenul,že nikto,z terajších a minulých agresorov nemusel čeliť takým blbym sankciám,ktoré NAM,znepríjemňujú život.Ten dvojaký meter sa ľuďom nepáči,a to že najväčší agresori,sú najväčší moralisti.A že je treba hovoriť a rokovať o mieri,na to máme politikov,aby dosiahli odchod agresora a tiež aby to spravili tak,aby sa cítili bezpečne aj Rusko.Rozumies už konečne.!!!!Vojnu nevyhrá ani Rusko ani Ukrajina.Len predlzujete utrpenie Ukrajinského ľudu.Uz nebude inak,postáv sa realite,a môžeš tu ešte 10 rokov tvoje články písať,my už vieme,čo je vo veci.A obviňovať ľudí,že sú pro Ruskí,preto,lebo vec vidia reálne,to je taká Nová móda.
ty joo, tak ONI uz vedia co je vo veci.
kua, kto by to tusil.
a este TO vidia aj realne.
boga jego
a teraz zase ten dvojaký meter….a keď sa spýtam ktorý iný štát takto ohrozuje Europu a vyhráža sa jej a mali na neho západ uvaliť rovnaké sankcie tak odpoveď je……..no není,….
a keď sa spýtam o čom chceš rokovať s niekým kto o tebe vyhlasuje že nemáš právo na vlastnú existenciu a aj počas rokovaní ti bombarduje obyvatelstvo tak odpoved je….no není….
a ked sa spýtam akú velku čast Ukrajiny, Slovenska, Europy by si Putinovi venoval Putinovi ked vieš že on neustúpi tak odpoved je….no hádaj…není……a takto stále dookola….
ale hlavne že vidíš veci reálne a vieš že my predlžujeme utrpenie ukrajinského ludu…nie ten kto ich denne už 9 mesiacov bombarduje ale my….tá vaša pomýlená a prevrátená logika je neskutočná….
Anonym 14;41 Ty už niekam zalez,si obyčajný zasran,ktorí nič iného nevie,len po každom článku,alebo urážať,alebo znevážiť.To už robíš skoro celý rok.Ze sa nehanbíš.!
„A že je treba hovoriť a rokovať o mieri,na to máme politikov,“
takze ti politici, ktori doteraz skusali hovorit s Bunkernym trpaslikom neboli politici? alebo nehovorili? alebo to neboli ti spravni politici?
a a a a v amerike slahaju cernoskov po holych ritiach.
Kto tu mele stále dookola? Len ty Ratafak.Vyjadri sa a tým končím s tebou.Je mozne že sa Rusko stiahne len tak,je možné,že Ukrajina výhra vojnu? Je možné,že sa eskalácia nepredĺži na 3.svetovu vojnu,? Keď si si tým istý,tak ti gratulujem a nám všetkým tiež
. keď nie,tak prestaň tu už konečne bluznit.