ISSN 1337-8481

štvrtok, 21. novembra, 2024

Mimovládkam a autodopravcom došla trpezlivosť s mýtom. Pred Úrad vlády prídu s kamiónom

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img

UNAS |MM|  Mimovládky a autodopravcovia už niekoľko mesiacov upozorňujú na problém s mýtnym systémom, ktorý bol predmetom jednej z najväčších káuz na Slovensku. Predražená a nevýhodná zmluva tento rok končí. Národná diaľničná spoločnosť sa rozhodla zmluvu predĺžiť a od SkyTollu odkúpiť aj mýtne brány. Dlhodobo však odmieta informovať, koľko chce SkyTollu zaplatiť a čo presne za to štát dostane. Nadácia Zastavme korupciu, Slovensko.Digital spolu s Úniou autodopravcov Slovenska a Žltý Anjel Asistance 24 žiadajú premiéra Eduarda Hegera, aby sa vo veci osobne angažoval.

Viac ako 40 % z vybraných mýtnych poplatkov od autodopravcov smerujú súkromnej spoločnosti. Ide o vyše 100 miliónov eur ročne. Ďalšie milióny eur idú na platy a réžiu NDS a len malá časť ostáva na opravu a výstavbu diaľnic. Kvalita cestnej infraštruktúry sa pritom stále zhoršuje.

Toto nevýhodné delenie mýta má trvať ešte minimálne ďalší rok. NDS totiž plánuje predĺžiť zmluvu so SkyTollom do konca roka 2023. Navyše diaľničiari avizujú, že od SkyTollu odkúpia aj niektoré komponenty mýtneho systému, avšak taja, za koľko.

„Diaľničiari napriek opakovaným otázkam od mimovládiek, ale aj ministerstva financií neodpovedajú, čo presne a za koľko sa má od SkyTollu kúpiť a či to vôbec Slovensko potrebuje. Keďže vláda vrátane premiéra problém dlhodobo ignoruje, rozhodli sme sa prísť v stredu priamo pred Úrad vlády. Veríme, že si nás premiér všimne a zasiahne, aby sme zbytočne na zlé mýtne zmluvy neminuli ďalšie milióny eur,“ upozorňuje Xénia Makarová, analytička Nadácie Zastavme korupciu.

Neefektívne využívanie mýta dlhodobo kritizujú aj autodopravcovia „Keďže vybrané financie z mýta nie sú účelne využívané, nie je potrebné toto mýto vyberať v rozsahu ako doteraz. Opakovane žiadame kompetentné ministerstvá, aby pristúpili k zníženiu sadzieb mýta vyberaného za užívanie spoplatnených úsekov ciest diaľnic, rýchlostných ciest a ciest 1. triedy pre regionálnych autodopravcov,“ uviedol Stanislav Skála, predseda Únie autodopravcov Slovenska.

„Ministerstvo dopravy sme už koncom roka 2021 upozornili na nie dobre pripravený tender na IT časť pre nové mýto. Po roku sa dá povedať, že nevidíme posun. Aktuálne sa pripravujú dodatky a zmluvy na predĺženie poskytovania služieb zo strany SkyToll. No nevieme, za akých podmienok. Do tohto procesu nikto nevidí, dokonca ani Úrad hodnoty za peniaze, ktorý štandardne takéto veľké projekty posudzuje,“ kritizuje Peter Kulich, výkonný riaditeľ Slovensko.Digital.

 

ZASTAVME KORUPCIU

SLOVENSKO.DIGITAL

UNAS

Páčil sa Vám tento článok? Zdieľajte ho na sociálnych sieťach!

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
Obnoviť ⭯

UPOZORNENIE:
- Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
- Nešírte neoverené informácie a hoaxy. Šírte len to, k čomu poznáte relevantný zdroj a podľa možnosti ho uvádzajte.
- Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidiel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
- Vkladať príspevky do diskusie nie je povolené cez proxy servery a anonymizéry. Takéto príspevky môžu byť zmazané bez akéhokoľvek ďalšieho komentovania a zverejňovania dôvodov.
- Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy.
- Akékoľvek útoky, osočovanie a invektívy voči podpísaným autorom článkov redakcii, alebo vydavateľovi budú zmazané, resp. v prípade, že budú zakladať podstatu niektorého z trestných činov, alebo iného porušenia zákona, autor príspevku by mal počítať s možnosťou zjednania nápravy právnou cestou.
- Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img