ISSN 1337-8481

štvrtok, 21. novembra, 2024

Primátor Ondrej Kurbel pozýva verejnosť na diskusiu. Téma – most ponad železnicu

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img

Ondrej Kurbel, primátor mesta Sereď /  Ako bežný obyvateľ mesta som vnímal, že mestský úrad by mal byť pre ľudí o čosi otvorenejší. Z pozície primátora teda otváram brány nášho úradu verejnosti a pozývam vás na prvé zo série plánovaných tematických stretnutí.

Hneď prvou témou bude most ponad železnicu.

Problematika mosta rezonuje v Seredi už dlhé mesiace, v podstate už roky. Problém, ktorý so sebou nesie sa už dnes dotýka tranzitu, ale i každého obyvateľa Serede. Obmedzená je nákladná aj autobusová doprava.

Avšak počas plánovanej rekonštrukcie sa obyvateľom ulíc za železničným mostom, ale i pracujúcim v priemyselnej zóne skomplikuje každodenné fungovanie ešte výraznejšie.
Mesto Sereď v tomto prípade ťahá za kratší koniec a samotnú realizáciu ani časové lehoty ovplyvňovať nevieme.

Akým spôsobom by mohlo byť mesto nápomocné? Aké kroky by sme vedeli podniknúť? Aj na tieto otázky sa budem snažiť odpovedať tým, ktorí prijmú moje pozvanie na diskusiu.

V stredu 15. marca o 16.00 hod., zasadacia miestnosť mestského úradu, plánované je približne hodinové stretnutie.

zdroj: Ondrej Kurbel, primátor mesta Sereď Fb

 

Páčil sa Vám tento článok? Zdieľajte ho na sociálnych sieťach!

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
Obnoviť ⭯
  1. Tela 10. marca 2023, 20:50
    To je fakt, rečami sa to nespraví. A preto sa treba dopytovať na SSC. Most patrí pod ich správu, nie mesta.

  2. Podla mna by mesto malo ziadat, aby sucastou rekonstrukcie bolo vybudovanie docasneho priechodu alebo premostenia pre pesich a cyklistov a pre skutre pocas doby, ked bude most mimo uzivania.

  3. Ano. Aj pre jednostope vozidla. Na bicykli a na skutri sa da v pohode urobit tych 5 az 10 km do prace. Da sa to urobit a poskytne to neporovnatelne vyssiu mobilitu pre vacsie mnozstvo ludi nez len lavka pre pesich.

  4. Da sa to urobit tak, ze standard vyplyvajuci zo zakona zaplati investor a nadstandard doplati mesto. Podla toho, o aku sumu by islo, samozrejme. To neviem. Len viem, ze sa to tak robi.

  5. Tela 10. marca 2023, 20:50
    Tým menom si to trafil, fakt si tela…
    Najväčší projekt aký si kedy riešil bolo asi ranné sranie.

  6. SSC nech zaplatí partiu Číňanov. Večer začnú, ráno bude most hotový. To snáď ani nie je pravda, že okolo posratého mosta, ktorý meria hádam 25 metrov, sa roky len kecá.

  7. v Číne som videl na vlastné oči ako za rok postavili sídlisko niekoľko krát väčšie ako bratislavská Petržalka

  8. Vies, jednostope vozidla – preco nie, ale… Docasna lavka pre pesich musi byt usposobena aj pre zdr. postihnutych. A aby si to splnil, musela by mat urcitu sirku a byt oddelena cast pre ludi a cast pre tie skutre. Vidis tam priestor pre takuto? A nezabudaj na trakcne vedenie pod.

  9. Ano. Je mi to jasne, ze ide o konstrukcne inu kategoriu riesenia a aj radovo inu cenu. Do perspektivy by to dalo, ze ako dlho bude most kompletne uzatvoreny a aka by bola cena takeho riesenia. Ak tam most nebude rok, tak by to mohlo mat vyznam. Ze by sa dalo z mesta chodit na jednostopom dopravnom prostriedku malej kubatury do prace za trat.

  10. V tejto republike by všetci len diskutovali a nič nerobili..sak ho zbúrajte a postavte nový.. ak to nezvládate zavolajte Číňanov tí ho postavia za týždeň…

  11. dobre ste videl pan Kurbel,len to u nas by nemohla byt deemonkracia kde rok trva len vyberove konanie.treba znovu obnovit statne stavebne firmy,presne na tieto a havarijne ucely,bohuzial.

  12. Hned vedla mosta sa ponuka riesenie – spojit cintorin s Pribinovou ulicou s prikazanym odbocenim na Pribinovu aby auta neprechadzali Pazitnou. Priechod zabezpecit zavorami. Nie je myslitelne aby cast mesta bola spojena iba jednym mostom. Do buducna to pomoze odlahcit aj svetelnu krizovatku v pripade nehody alebo kolon.

  13. Ja by som navrhoval postaviť najprv nový most vedľa starého a potom ten starý opraviť. Jednoduché jak facka. Spolieham na váš zmysel pre humor.

  14. No šak aj keď tam bude lávka pre peších a cyklistov tak na malom skútry sa tade bude mocť prejsť. Akurát by musel daný človek na tom skútri vypnuť motor po celú dobu ako by išiel po tej lávke. Skúter by musel tlačiť vedľa seba. Za lávkou na ceste by potom zapol motor a môže pokračovať v jazde.

  15. Heger s Matovicom tam dnes behali s lopatami a zatlkali klince do mosta. Že vraj za ich vlády to dokážu spraviť za zlomok ceny.

  16. Ja som rad ze sa otvara diskusia s obcanmi, ich sa to tyka, pre nich sa to robi a oni budu znasat dopravne odmedzenia.
    Pan Pavol Kudbel, mate pravdu, dobry projekt, casovy plan a hlavne peniaze, potom sa da cela veci spravit.

  17. Pre tela aj ďalších co nechapu kontext ani dôvody prečo diskusiu treba,

    Mesto ani primátor opravuje nerobí, ale je tam ako zastupca dotknutých, teda občanov mesta, hlavne tých ktorí bývajú na trnavskej, kasarenskej

    – Kedy začne a ako dlho bude trvať – napr. aby sa prevadzky na trnavskej mohli prispôsobiť
    – Kde bude sklad materiálu
    – Odkiaľ sa materiál bude dovážať ci od mesta alebo od trnavskej
    – Či to obmedzí vjazd na vonkajší rad
    – Či sa zmení časovanie križovatky keďže od mosta bude chodiť minimum áut
    – Aký vplyv bude na vlakovú dopravu – predpokladám že trakčné vedenie bude musieť ist dole aspoň na pár dní
    – Či bude lávka aj pre jednostopé vozidlá
    – Aká bude dohoda pri oneskorení rekonštrukcie
    – Či bude problem väčšia doprava cez role do horného Čepeňa

    Len pár bodov čo ma teraz napadlo a to nie som stavbár, tipujem ze kompetentnejší budú mať oveľa viac pripomienok
    Ale pride tela a povie ze načo diskusiu, veď to treba zbúrať a postaviť, jednoduché…

    A prepáč tela ze som ta volal tela, tak ako si si to sám napísal,
    moja chyba, neuvedomil som si ze normálne tela by sa mohlo uraziť.

  18. Osobne som zvedavý ako dlho bude táto „megastavba“ trvať. Na internete sú videá kde podobné mosty (výmeny) zvládajú za pár dní. Ani čo sa samotného mosta týka nejedná sa o nejakú zložitú konštrukciu ktorá musí byť vyhotovovaná na mieste.
    Pre ukážku video: (20 pracovníkov na 12h zmene, most hotový za 57h) https://youtu.be/0VMMq0fNWjg

  19. podľa štátnej mapy z roku 1955, viedla z kasarenskej cesta na želežničnú, lenže neskôr rožširovali koľajisko a cestu tým pádom zlikvidovali.

  20. keď rozbiju násypi pre most, na cintorin budete chodit z mesta na gáň alebo maču a potom na trnavsku a potom cez tú letnú ulicu. Na dušičky, obyvatelia tej ulici budú jásať.

  21. Roman 13. marca 2023, 13:02

    To bolo viac ako rok 2/2007-7/2008 ale aj tak úchvatná práca. Ja som sa snažil nájsť video dosť podobné mostu by sa mal robiť aspoň veľkostne.

  22. Ja ked sa pozriem na tohto plechavca kurbela tak mi napadne jedno ruske prislovie,na neobrabanej pode a sprostej hlave nikdy nic nevyrastie. Alebo mudre vlasy opustili sprostu hlavu.

Comments are closed.

UPOZORNENIE:
- Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
- Nešírte neoverené informácie a hoaxy. Šírte len to, k čomu poznáte relevantný zdroj a podľa možnosti ho uvádzajte.
- Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidiel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
- Vkladať príspevky do diskusie nie je povolené cez proxy servery a anonymizéry. Takéto príspevky môžu byť zmazané bez akéhokoľvek ďalšieho komentovania a zverejňovania dôvodov.
- Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy.
- Akékoľvek útoky, osočovanie a invektívy voči podpísaným autorom článkov redakcii, alebo vydavateľovi budú zmazané, resp. v prípade, že budú zakladať podstatu niektorého z trestných činov, alebo iného porušenia zákona, autor príspevku by mal počítať s možnosťou zjednania nápravy právnou cestou.
- Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img