Prezídium PZ SR |MM| Všetky uvedené opatrenia budú platiť od 16. 3. 2020 až do odvolania.
V súvislosti s vyhlásením mimoriadnej situácie na území SR sme prijali opatrenia pri vybavovaní občanov na oddeleniach dokladov okresných riaditeľstiev Policajného zboru:
- Zníženie rozsahu stránkových hodín na 3 hodiny denne v pracovných dňoch, a to od 8,00 do 11,00 hod.;
- Nebudú sa prijímať žiadosti o vydanie občianskeho preukazu pre deti do 15 rokov;
- Žiadosti o vydanie občianskeho preukazu sa budú prijímať len v prípade skončenia platnosti maximálne dva mesiace pred uplynutím platnosti alebo ktorých časová platnosť skončila alebo pri nahlásení straty alebo odcudzenia;
- Vyhotovené občianske preukazy podľa bodu 3 sa budú zasielať poštou na adresu určenú občanom, resp. na adresu trvalého pobytu;
- Žiadosti o vydanie vodičského preukazu sa budú prijímať len po nadobudnutí vodičského oprávnenia, pri uplynutí časovej platnosti vodičského preukazu a pri nahlásení straty alebo odcudzenia dokladu;
- Žiadosti o vydanie cestovného pasu sa budú prijímať len na základe žiadosti o urýchlené vydanie do dvoch pracovných dní;
- Nebude vykonávaná aktivácia certifikátov pre vytvorenie kvalifikovaného elektronického podpisu – občan má možnosť vykonať aktiváciu prostredníctvom elektronickej služby na to zriadenej;
- Vykonávanie skúšok odbornej spôsobilosti držať alebo nosiť zbraň a strelivo, vydávanie zbrojných preukazov, zbrojných sprievodných listov je pozastavené.
- Na úseku dopravných evidencií budú vybavovaní len občania, ktorí boli objednaní online prostredníctvom elektronickej služby, prioritne je potrebné vykonávať evidenčné úkony, ktoré sú potrebné na používanie vozidiel obyvateľmi a organizáciami; takýmito úkonmi sú najmä
- prihlasovanie nových a jednotlivo dovezených vozidiel do evidencie,
- vydávane nových osvedčení o evidencii a tabuliek s evidenčným číslom z dôvodu straty alebo odcudzenia pôvodných dokladov a tabuliek.
Pozastavené budú úkony, ktoré znesú odklad napr. vydanie TEČ na nosič bicykla.
- informovanosť verejnosti bude zabezpečená aj prostredníctvom vývesných oznamov umiestnených na budovách dopravných inšpektorátov o potrebe v maximálnej miere vykonávať úkony využitím elektronických služieb, ktoré občania nájdu na stránkach:
https://portal.minv.sk/wps/wcm/connect/sk/site/main/zivotne-situacie/vozidla/
https://portal.minv.sk/wps/wcm/connect/sk/site/main/zivotne-situacie/tpreukazy-menu/
https://portal.minv.sk/wps/wcm/connect/sk/site/main/zivotne-situacie/menu-doklady/
Občanom, ktorí nemajú občiansky preukaz s elektronickým čipom odporúčame vyžitie elektronickej služby objednania sa na konkrétny čas;
- Vydávanie elektronického osvedčenia o evidencii časť I sa bude adresovať ich doručenie priamo na adresy určené občanmi, nie na oddelenia