ISSN 1337-8481

štvrtok, 21. novembra, 2024

AKTUÁLNE: Hrozí KOMPLETNÉ a v podstate OKAMŽITÉ UZATVORENIE nadjazdu ponad železnicu. Aj pre peších a cyklistov!!

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img

Sereď / Dnes o 10.00 hod. sa pri nadjazde ponad železnicu v Seredi uskutočnilo stretnutie zvolené Slovenskou správou ciest, na ktorom padli mimoriadne vážne prognózy používania nadjazdu za súčasných podmienok.

Projektant sa vyjadril, že stav nadjazdu je kritický a v podstate už z technického hľadiska je problémom, aby držal sám seba.

Stav nosnej konštrukcie je mimoriadne zlý, zhrdzavené sú oceľové komponenty. Podľa vyjadrení, ktoré padli od prítomných odborníkov na stretnutí, mosty tohto konštrukčného riešenia nedávajú o sebe vedieť kedy sa chystajú padnúť – jednoducho k tomu príde. V prípade tohto nadjazdu o jeho zlom stave vieme dlhodobo.

Z uvedeného dôvodu požaduje správca nadjazdu okamžite resp. veľmi rýchlo uzatvorenie nadjazdu nielen pre osobnú dopravu, ale dokonca aj pre cyklistov a peších.

Následne má prísť k podopreniu mostnej konštrukcie, aby sa predišlo pádu na železnicu, prípadne a v tom najhoršom na prechádzajúci vlak.

Na otázku pracovníčky Okresného úradu z Trnavy, kadiaľ budú ľudia chodiť pešo, zástupcovia železníc odpovedali, že najbližšie oficiálne, teda legálne priecestie – nechránené priecestie je asi 2 km smerom na Šúrovce. Na mysli má priecestie cez Horný Čepeň. Problémom je, že prítomní sa nespýtali, ako sú 2 km merané. Ide totiž o vzdialenosť po železnici (údaj je pochopiteľný, nakoľko dostal otázku železničiar. Keby bolo možné chodiť po železnici, s najväčšou pravdepodobnosťou by sa nenašiel ani jeden človek, ktorý by tie 2 km po koľajach prešiel, aby išiel na železničné priecestie a potom sa vracal po cestnej komunikácii ale logicky by využil prechod 50 m od mosta kolmo cez koľaje. Čo by bolo nepochybne bezpečnejšie).

Reálna vzdialenosť, ktorú budú musieť ľudia pešo prejsť bez porušenia platných zákonov je cca 8 km !!

Na stretnutí nebol prítomný nikto, koho by sa stav konkrétne dotýkal a aj mesto a samosprávu zastupovala len jedna osoba – úradník.

Máme za to, že takto závažné stretnutie malo byť priamo na Mestskom úrade za prítomnosti vedenia mesta a zástupcov dotknutých občanov, nakoľko sú to práve oni, ktorí budú takto rýchlym a razantným opatrením, teda úplným uzatvorením nadjazdu výrazne dotknutí. A je to práve samospráva, ktorá bude musieť okamžite vykonať opatrenia zmierňujúce následky uzatvorenia nadjazdu.

V súvislosti so vzniknutou situáciu si dovoľujeme pripomenúť a zdôrazniť, že konkrétne kompetentné osoby resp. úradníkov sme upozorňovali pred min. rokom a pol na fakt, že na skutočné zamedzenie prejazdu kamiónov cez nadjazd je NEVYHNUTNÉ OSADENIE MECHANICKÝCH ZÁBRAN a to z dôvodu predídenia stavu, ktorý bol riešený na stretnutí práve dnes.

Zhruba do februára prešlo cez nadjazd 6 800 kamiónov a to hovoríme o kamiónoch, ktoré sú Mestskou políciou zdokumentované a bola im udelená sankcia. Samotná Mestská polícia pripúšťa, že cca 30% prešlo mimo sankciu a teda evidenciu. Či to nie je 50 alebo 100% navyše sa môžeme len domnievať.

Samotní prítomní odborníci sa vyjadrili, že prejazd áut nad 3,5 t súčasný stav výrazne urýchlil.

Dnes je teda nadjazd v stave, kedy odborníci tvrdia, že bezpečne neunesie ani osobné autá do 3,5 t a dokonca sa odmietajú podpísať aj pod povolenie prechodu cez nadjazd peším a cyklistom.

Pre obyvateľov mesta, pracujúcich v časti za nadjazdom a samozrejme aj vedenie mesta ide o kritickú situáciu. Bývalé vedenie mesta pre reálne zamedzenie premávky (aj náhodných kamiónov) neurobilo nič. Neboli urobené ani prípravy, čo bude v momente, kedy dôjde k súčasnému stavu.

Je zrejmé, že nedostatočná bola údržba nadjazdu a opätovne značnú časť povolení a nevyhnutnej dokumentácie riešime až v čase, kedy je de facto neskoro. Je nemysliteľné neskúmať zodpovednosť konkrétnych ľudí za súčasný stav a tváriť sa, že sa vlastne nič nestalo a všetko nechať na nákladoch a platbách občanov, ktorí týmto budú jednoznačne poškodení.

S najväčšou pravdepodobnosťou ku kompletnému uzatvoreniu nadjazdu príde v najbližších dňoch s tým, že žiadne dobré ani zlé riešenia už ani pri najlepšej vôli nájsť nedokážeme. Zostali len riešenia zlé a ešte horšie.

Bližšie informácie prinesieme po ich získaní čo najskôr.

Nadjazd ponad železnicu v Seredi je v havarijnom stave už dnes. Výrazné navýšenie premávky ho môže “doraziť” každým dňom

 

Súvisiace články:

Nadjazd ponad železnicu je UZATVORENÝ. Aj pre peších!

Pre peších bude do a z centra mesta zabezpečená autobusová doprava – AKTUALIZOVANÉ

Páčil sa Vám tento článok? Zdieľajte ho na sociálnych sieťach!

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
Obnoviť ⭯
  1. každý deň od 15tej cca hodinu po celom moste stoja autá jedno pekne za druhým. Dostáva zabrať riadne, nielen prejdeným kamiónom

  2. .. a občania poj..te sa, že.. Lietajte..
    Doteraz ste spali odborníci?
    A čo ďalej? Budete sa dva roky škrabkať za ušami a hútať čo s tým?

  3. Ja osobne som presvedčený že Majko ich tam zavolal, ale to je vedľajšie. Kedy sa bol správca nadjazdu naposledy pozrieť na most o ktorom musel vedieť v akom je stave a urobiť spomínané podopretie? Keby bol most naozaj spadol kto by niesol zodpovednosť? pravdepodobne správca mostu. Predpokladám že ktorýkoľvek primátor asi ťažko odhadne kedy most spadne.

  4. O havarijnom stave mosta sa vie už pomaly 5 rokov a vybudovanie nového mosta sa len a len odsúva, tak nech sa páči tu je výsledok. Hanba všetkým kompetentným!!! Viem že sme na Slovensku, ale aby za 5 rokov nebolo možné nájsť riešenie na tento most je už naozaj cez všetky čiary!!!!

  5. Naozaj sa čaká kým padne sám ten most? …HALÓ KEDY SA KONEČNE ZOBUDÍTE A ZAČNETE TO RIEŠIŤ A NIE LEN OBMEDZOVAŤ OBČANOV?

  6. Mala byť už dávno vybudovaná lavička cez most v prípade takéhoto odstavenia treba zavolať seredskych zenistou nech spravia most vedľa pre peších a nemotorových ucasnikou Ľudia ktorí pôjdu peši sa určite budú trmacat 8 km vedľa to už vám fakt jebe

  7. Vsetci sa tesime a dakujeme.s pozdravom zamestnanci pecivarni,lidl,amazon,dhl a ostatne logisticke centra 😂 na siedmu do roboty chodit o piatej z mesta.nedaj boh ked sa stane v ds alebo na dialnici havaria.ani tam neprideme

  8. Co chodia bajkom alebo pesi budu chodit cez kolaje. Ci cez den alebo v noci a v tom useku ako je most maju vlaky uz rychlost takze aby este zopar odvázlivcov odtial nebrali nakrájaných v sakloch. A hlavne v noci

  9. neuzavru vlaky, ale mohli by aspon dat vedet rusnovodicom nech na tom useku spomalia, predsa len teraz bude viac ludi chodit cez kolajnice.

  10. pre vozidlá nad 3,5t bol most „uzavretý“ niekoľko rokov, ale to že tam týždeň čo týždeň stávali autá v zápche (v jednom momente mohlo na moste STÁŤ cca 10-20 áut) to nevadilo však? veľmi ľahká matematika 20×3,5 tony. Ale nie radšej treba 5 rokov vyberať pokuty od kamionistov. nech sa páči, je to v ešte väčšej p**i ako sme čakali.

  11. Most bol v havarijnom stave…..veľmi som zvedavý kade budú chodiť autá v prípade nehody na obchvate R1 kedy ich odklonia cez mesto…

  12. Pán Klinka asi pri svojej zaneprázdnenosti zabudol problému s mostom venovať dostatočnú pozornosť, ktovie prečo asi treba radšej buzerovať obyčajných ľudí.
    Inak nastáva ďalšia otázka, z čoho teraz budú žiť mestskí policajti? Prípadne čo budú vôbec robiť?

  13. Tak bude obchadzka a postavi sa novy most. Len drbnuta hlava sa moze stale stazovat.
    Pre mna zamna nech spravia pesiu zonu z dioniza stura natrvalo. Dnes podvecer je tam krasne, ze by sa dal futbal hrat. Alebo zrusit most navzdy a spravit prejazdy za kurbelom s napojenim na trnavsku a v niklovke s napojenim na trnavsku pri slovnaftke

  14. Mňa by zaujímalo, či odstavia aj prejazd vlakov, veď prechádzajúci vlak vyvolá ďaleko väčšie vybrácie ako chodec, poprípade bicyklista,

  15. Vždy keď som niekde na cestách, napríklad ako teraz v Číne, rád zablúdim sem do komentov a nasajem trošku domácich vibrácii zo Serede. A ako vždy ani teraz ma komenty nesklamali !😊

  16. Veru a tak sme dúfali. Od r. 2019 bol v havarijnom stave a naďalej bol monitorovaný, tak som tiež myslel, že sa z toho ten most sám dostane😂 . A v r. 2023 prekvapili informáciou, že ledva drží sám seba. Zbytočne zabité štyri roky, ale fakt neviem čo sa čakalo, že ako to asi dopadne?

  17. Kamionista, ktorý si nevšimne niekoľko výstražných tabúľ, ignoruje značenie, blúdi po meste v dnešnej dobe, musí byť retardovaný, pravdepodobne nespôsobilý viesť motorové vozidlo a teda aj nebezpečný 😉

Comments are closed.

UPOZORNENIE:
- Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
- Nešírte neoverené informácie a hoaxy. Šírte len to, k čomu poznáte relevantný zdroj a podľa možnosti ho uvádzajte.
- Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidiel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
- Vkladať príspevky do diskusie nie je povolené cez proxy servery a anonymizéry. Takéto príspevky môžu byť zmazané bez akéhokoľvek ďalšieho komentovania a zverejňovania dôvodov.
- Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy.
- Akékoľvek útoky, osočovanie a invektívy voči podpísaným autorom článkov redakcii, alebo vydavateľovi budú zmazané, resp. v prípade, že budú zakladať podstatu niektorého z trestných činov, alebo iného porušenia zákona, autor príspevku by mal počítať s možnosťou zjednania nápravy právnou cestou.
- Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img