Erik Štefanek / V posledných dňoch sa uskutočnila obnova miestnej komunikácie na Vážskej ulici v meste Sereď, v rámci ktorej bol položený nový asfaltový povrch. Opravu určite vítame, rovnako ako aj obyvatelia tejto ulice.
V období pred realizáciou tejto opravy sme my, ale aj niektoí poslanci mestského zastupiteľstva žiadali o zapracovanie cyklistickej komunikácie, ktorá by napojila hrádzu na Strednočepeňskú ulicu. Vznikol by tak bezpečný priestor pre presun cyklistov z hrádze ako aj na hrádzu.
Obyvateľia tejto ulice nesúhlasili s prípadnou realizáciou takejto cyklistickej komunikácie, podľa našich informácií z dôvodu obáv, že prídu o možnosť parkovania na okraji vozovky. Avšak riešenie kombinácie automobilovej a cyklistickej dopravy by nemuselo mať žiadny vplyv na parkovanie obyvateľov Vážskej ulice.
Ako je aj na fotkách vidieť, väčšina áut parkuje na priestore na to určenom medzi chodníkom a cestou. Tento model mohol byť bez problémov zachovaný. Zároveň by sme odporučili na tomto úseku, kde nový asfalt láka vodičov k rýchlejšej jazde, vytvoriť niečo na model cyklistickej ulice – čo zatiaľ síce naša legislatíva nepozná, ale u nás sa to nazýva viacúčelový pruh. (viď. fotky)
Existuje viacero modelov takéhoto riešenia. V praxi by to znamenalo, že rýchlosť by bola znížená na 30 kmh a autá by jazdili v jednom pruhu – míňajúc sa v protismere využitím vstupu do cyklistického pruhu. Ide o v praxi osvedčenú metódu, ktorá je bezpečná a plynulá.
Aj keď mesto plánovalo len opravu, nie celkovú rekonštrukciu ulice vrátane opravy obrubníkov a pod., mohlo napriek tomu pristúpiť aj k naplneniu tejto požiadavky. Chce to len trochu viac fantázie a najmä snahu o vyriešenie situácie tak, aby boli všetci spokojní. Takto je škoda, že sa aj napriek prijatiu uznesenia o budovaní nových cyklotrás v prípade rekonštrukcie a opravy úlic zapadajúcich do navrhovanej siete takáto úprava, žiadajúca len minimálne navýšenie finančných prostriedkov, nezrealizovala.
Je skvelé že sa opravujú ulice, ale je treba myslieť aj na to, že mesto tu máme pre ľudí a nie pre autá. Nehovoriac o možnosti napojiť v budúcnosti novovznikajúcu obytnú štvrť Prúdy na hrádzu – teda obchvat mesta, ktorým sa ľudia plynule a rýchlo dostanú do centra mesta za prácou, nákupom či za iným účelom.
Cieľom tohoto článku nie je kritizovať vykonanú prácu, ale ukázať, že budovanie cyklistickej komunikácie automaticky neznamená pre obyvateľov žiadne väčšie obmedzenia, naopak môže a aj prináša množstvo výhod v oblasti bezpečnosti, mobility, zdravia a životného prostredia.
typicky Tomčányiovská robota rýchlo aby sa niečo spravilo aby sme zalepili oči hlavne že vo volebnej kampani od Kurbela odpísal cyklovhodníky po meste. Cesta pred úradom bez cyklochodníka, pred Vravou podobne a teraz Vážska rovnako. Netvrdil v kampani že sľubuje iba to čo dokáže splniť? Vyzerá to tak že nedokáže nič splniť
Tomčányi je prežitok, ako smer. Už mu končia zlaté časy krytia.
Klasika buďme spokojní že sa niečo urobilo na typicky seredsky provizórny štýl.
Tak diky
Ale no. Co zas? Je to spravene? Je. Tak co chcete? Ze to nedomysleli. To je druha vec.
Ano ulicu opravili ale uličku nechali tak, keď prší tak voda stojí uprostred uličky, že tam môžme chovať kaprov.Hamba mestu.
Pod vedenim primatora Tomcanyiho Mesto Sered robi vsetky prace tak, aby co najlepsie sluzili na propagaciu. Kvalita a ucelovost je na urovni 70 rokov minuleho storocia na Slovensku a od takychto sposobov ustupili cca 10 rokov dozadu uz aj v Rumunsku, ktore drviva vacsina Slovakov povazuje za zaostale.
Unikatnym prikladom je chodnik pod Hokejkou, za Pekarsku na nasu generaciu budu plut nasi vnuci a teraz tato ulica na desiatky rokov odflaknuta?
Ze sa primator nehanbi! Ale nielen on. Aj jeho podriadeni by uz mali povedat sefovi, ze zaspal dobu. Treba sa pozriet uz na dediny, kde to robia inak.
Problem vidim aj v poslancoch MsZ, ktori sa tvaria ze je vsetko v poriadku. Kde su odbornici ako architekt Kral a ti, ktori sa prezentuju ako ludia nakloneni cyklistike ?
Dusan, nevidis ako si vedenie mesta robi co chce? Kedy zakrocite VEREJNE a nepoviete im, ze neriadia svoju vlastnu eserocku ale mesto patriace obcanom?
veru,chodnik pod hokejkou je jedna velka hanba a zrejme aj podvod,vyliat asfalt to skutocne vie aj aj ten najneschopnejsi,rad by som pocul nazor,ako spominate mestskeho architekta krala ktory sa nosi ako pav,ci tento asfaltovy projekt aspon videl,alebo skonzultoval so zastupitelstvom.
moj nazor na krala pokial som videl co tento pan navrhol,fontanu v malom parku,ktora pozostava z 50cm okruhlej betonovej kade a vystrcenych 6ks hajzlovych trubiek ktore vystrekuju vodu ,tak si myslim,ze tento pav moze navrhovat akurat tak ohrady pre ovce za tytesom.
ako vidim zjavne tieto gyce a nekvalita materialov priamo v centre mesta kralovi,tomcaniymu ani niektorym poslancom nevadia.
ja tvrdim kto ma doma chliev,tak chliev v meste mu vobec neprekaza.
p. Král vôbec nevybočí zo zabehnutého spôsobu riadenia mesta. Je poslanec, je predseda komisie pre rozvoj mesta a je aj majiteľom projektového štúdia, ktoré vyrába rôzne projekty pre mesto.A mesto ich kupuje! Jasný konflikt záujmov a čo sa deje? Celkom NIČ! Ale tomu zodpovedá aj celkový výzor mesta Sereď, ktoré by sa malo premenovať na Sereď-Potemkino.
Podľa toho mesto aj tak vyzerá…