ISSN 1337-8481

štvrtok, 21. novembra, 2024

Poskytovanie zdravotníckej starostlivosti a jej pokračovanie tak môže byť bez prerušenia zabezpečené

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img

Ing. Mária Fačkovcová – zástupca primátora  /  Medzi najvážnejšie rozhodnutia tohto zastupiteľstva, podľa môjho názoru, patrí prenájom mestskej polikliniky.

Súčasnému nájomcovi končí nájomná zmluva dňom 8.12.2023.

Poslanci, uvedomujúc si svoju zodpovednosť, prerušili 22.6. rokovanie v tomto bode a pokračovali v rokovaniach 29.6.2023. Bolo tu ešte veľa nevyjasnených odpovedí na rôzne otázky….

Dňa 29.6. bol prijatý doplňujúci návrh už k prijatému poslaneckému návrhu z 22.6. – predĺžiť nájom na 5 rokov s určitými úpravami. Doplňujúci návrh sa týkal predĺženiu nájmu na 5 rokov ale s tým, že keď bude úspešne ukončená obchodná verejná súťaž (OVS) na nájom týchto mestských nehnuteľností, predĺžená nájomná zmluva môže byť ukončená do 9 mesiacov od ukončenia OVSs, najskôr však až po 9.12.2025.

Tento návrh dáva istotu stability poskytovania zdravotných služieb súčasnému nájomcovi minimálne do 8.12.2025 a súčasne dáva priestor mestu dôkladne pripraviť a vyhlásiť OVS. Poskytovanie zdravotníckej starostlivosti a jej pokračovanie tak môže byť bez prerušenia zabezpečené.

Uvedomujeme si, že veľa obyvateľov očakávalo teraz od zastupiteľstva vyrokovať zmenu poskytovania zdravotných služieb.

Tie sú však, žiaľ, nie predmetom nájomnej zmluvy. Tzv. manažment pacientov ( uprednostňovanie časeniek a platených 15-eurových poplatkov za objednaný termín,…) môžu byť predmetom kritérií pri vyhlásenej OVS.

Je preto v záujme mesta čo najskôr pripraviť OVS, určiť si kritéria pre budúceho poskytovateľa zdravotnej služby a tu zohľadniť podnety/sťažnosti od obyvateľov

Ak bude OVS pripravená kvalitne, nájom súčasnému nájomcovi potom nemusí trvať až 5 rokov, ale môže byť ukončený skôr. To bol dôvod, prečo som zahlasovala za predložený(mňou) poslanecký dodatok k už k prijatému návrhu.

Ďakujem všetkým poslancom-právnikom, ktorí tento návrh ešte právne a legislatívne „učesali“ a jeho výsledok bol jednomyseľne prijateľný pre všetkých poslancov.

Bárs by bola takáto zhoda medzi nami aj pri viacerých rokovaniach.

 

zdroj: Ing. Mária Fačkovcová Fb

Páčil sa Vám tento článok? Zdieľajte ho na sociálnych sieťach!

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
Obnoviť ⭯
  1. Pre Anonym 30.juna 2023
    Ak by teraz nedohodli predlzenie tak od januara 2024 by poliklinika v Seredi nefungovala. Spracovanie a vyhlasenie OVS a vsetky nasledne kroky mozu kludne trvat aj viac ako rok. Cize poslanci a mesto v zaujme zachovania zdravotnej starostlivosti v Seredi postupovali spravne a zodpovedne. 👍

  2. Je to len čiste zárobková činnosť nájomcu !Tá stupídna suma za časenku je len potvrdením (15euro) !!! Kožná ambulancia nefunguje! Očná podobne! A neurológia sa bude rušiť…Tak o čom je potom „PRO CARE“ ???

  3. S prvou vetou pani Fačkovcovej v znení „Medzi najvážnejšie rozhodnutia tohto zastupiteľstva, podľa môjho názoru, patrí prenájom mestskej polikliniky.“ môžem iba súhlasiť. K tým ďalším existuje ale viacero skutočností, ktoré pani Fačkovcová nenapísala.
    O tom, že spoločnosti Pro Care končí nájomná zmluva 8.2 2023 vedelo nové vedenie mesta už pri preberaní agendy mesta koncom novembra 2022. Preto všetky úvahy o tom, prečo vec neriešilo bývalé vedenie mesta vnímam ako prejavy Majkovho syndrómu, ktorého príznaky sa u niektorých poslancov objavili aj na rokovaní 22..6.2023.
    Začiatok riešenia nájomcu polikliniky bol slušný, keďže 9. februára 2023 rozhodlo zastupiteľstvo o zriadení dočasnej komisie MsZ na vypracovanie návrhu riešenia poskytovania zdravotnej starostlivosti v budove mestskej polikliniky.
    Výsledok bol ale ten, že členovia komisie sa tvárou v tvár stretli iba raz a to 20. 4. 2023. Prvé zasadnutie komisie sa konalo 20. 3. 2023 online prostredníctvom platformy google meet. V rámci rokovania uviedol vtedy Mgr. Borovský požiadavky na doplnenie informácií ako podklad ku kvalifikovanému odporučeniu komisie stav vzájomných záväzkov zmluvných strán ku dňu skončenia nájomnej zmluvy (napr. odpisy tech. zhodnotenia),-stav naplnenia záväzkov zo zmluvy o prevode obchodného podielu vrátane znenia zmluvy o prevode obchodného podielu, -technický stav nehnuteľnosti resp. audit technického stavu a potreby realizácie investícií v určených časových horizontoch, -všeobecná hodnota nehnuteľnosti zistená znaleckým posudkom,-výška obvyklého nájomného zistená znaleckým posudkom,-právne stanovisko/analýza k možnosti predĺženia nájomnej zmluvy o 1 rok, -znenie zásad hospodárenia s majetkom mesta, -ciele, resp. aspoň východiská, ktoré mesto Sereď v rámci témy poskytovania zdravotnej starostlivosti sleduje, vrátane najlepšej a najhoršej možnej alternatívy.
    Odpoveď na otázku ako súvisí napríklad stav naplnenia záväzkov zo zmluvy o prevode obchodného podielu vrátane znenia zmluvy o prevode obchodného podielu s úlohou komisie vypracovať návrh riešenia poskytovania zdravotnej starostlivosti v budove mestskej polikliniky asi nie je jednoduchá, ale faktom je, že komisia po dvoch stretnutiach žiadne riešenie poskytovania zdravotnej starostlivosti nenavrhla a stiahla záchrannú brzdu. Navrhla predĺžiť nájomnú zmluvu so súčasným nájomcom.
    Na pokračujúcom rokovaní zastupiteľstva poslanci po dvoch hodinách dopracovali uznesenie. Získali čas a v danej chvíli prijali to najlepšie možné rozhodnutie.
    Pre budúcnosť dobrá rada. Ak má tak vážny materiál, ktorý hovorí o zdravotnej starostlivosti pre Seredčanov a obyvateľov okolitých obcí, viac ako 100 strán je dobré hovoriť o ňom na neplánovanom rokovaní. Situácia hodinovej rozpravy 22. 6. 2023, ktorá posunula rozhodnutie o probléme na 29. 6. 2023 to potvrdila.

  4. 15 eur sa platí za čo ? Že to tam vyzerá ako v Severnej Kórei ? Veď tam nie sú lekári, nemá kto ordinovať a ak áno vybavia vás za 2 minúty aok na páse. To je diagnostika ? To je úpadok štátu toto.

Comments are closed.

UPOZORNENIE:
- Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
- Nešírte neoverené informácie a hoaxy. Šírte len to, k čomu poznáte relevantný zdroj a podľa možnosti ho uvádzajte.
- Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidiel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
- Vkladať príspevky do diskusie nie je povolené cez proxy servery a anonymizéry. Takéto príspevky môžu byť zmazané bez akéhokoľvek ďalšieho komentovania a zverejňovania dôvodov.
- Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy.
- Akékoľvek útoky, osočovanie a invektívy voči podpísaným autorom článkov redakcii, alebo vydavateľovi budú zmazané, resp. v prípade, že budú zakladať podstatu niektorého z trestných činov, alebo iného porušenia zákona, autor príspevku by mal počítať s možnosťou zjednania nápravy právnou cestou.
- Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img