Ondrej Kurbel, primátor mesta Sereď / Pracujeme na urýchlení prepojenia dvoch odrezaných častí mesta formou umiestnenia ťažkej mostnej súpravy.
Dnes už máme k dispozícií dokumentáciu, ktorú pre Mesto Sereď vyhotovila spoločnosť ISPO spol. s.r.o. a na základe ktorej môžeme požiadať Správu štátnych hmotných rezerv o zapožičanie mostnej súpravy. S vyhotovenou dokumentáciou môžeme oficiálne požiadať aj o súhlasné stanovisko Slovenskú správu ciest (SSC), nakoľko oni sú vlastníci cesty, na ktorej má byť dočasné premostenie zrealizované.
Jedná sa o premostenie umožňujúce jednosmernú automobilovú dopravu na moste, ktorá bude regulovaná svetelnou signalizáciou. Vďaka nej budeme môcť vrátiť na most strategicky dôležité záchranné zložky. Peší a cyklisti budú môcť využívať zvyšný profil súčasného mosta, akonáhle príde k jeho podopretiu.
Zároveň, SSC dnes zverejnila zmluvu s realizátorom tohto dočasného podopretia. Začiatok prác by mal byť na prelome mesiacov, resp. prvý augustový týždeň.
Stále ešte čakáme na oficiálnu odpoveď z Ministerstva obrany, z ktorého máme prísľub, že nám pomôžu s vybudovaním premostenia. Dúfam, že hotová dokumentácia trochu posúri aj stanovisko ministerstva.
Aj keď je celý tento proces byrokraticky náročný a Mesto Sereď má vzhľadom na vlastnícke vzťahy obmedzené možnosti, snažíme sa minimalizovať dopady zavretého mesta na našich obyvateľov.
zdroj: Ondrej Kurbel, primátor mesta Sereď Fb
UPOZORNENIE:
- Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
- Nešírte neoverené informácie a hoaxy. Šírte len to, k čomu poznáte relevantný zdroj a podľa možnosti ho uvádzajte.
- Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidiel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
- Vkladať príspevky do diskusie nie je povolené cez proxy servery a anonymizéry. Takéto príspevky môžu byť zmazané bez akéhokoľvek ďalšieho komentovania a zverejňovania dôvodov.
- Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy.
- Akékoľvek útoky, osočovanie a invektívy voči podpísaným autorom článkov redakcii, alebo vydavateľovi budú zmazané, resp. v prípade, že budú zakladať podstatu niektorého z trestných činov, alebo iného porušenia zákona, autor príspevku by mal počítať s možnosťou zjednania nápravy právnou cestou.
- Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.
gratulujem pán primátor a dúfam že sa to podarí čo najskôr
takto bola nakreslená aj dialnica do Košíc. Idú voľby tak nakŕmia plebs sľubmi a rozprávkami.
Kriste to je debil. Do akych volieb ide Ondro? Teba teda dobre nakrmili. Debilinom.
super ze je dokumentacia. Uvidime ako sa k tomu postavia ostatny. Ci sa to podari premostit, alebo sa to necha tak az do buduceho roka kym sa most nezbura a nepostavy novy.
Tak skoro to určite nebude….. ľudia čo žijú alebo pracujú na Trnavskej tvrdo na všetko doplatili. Aj čo sa týka objednania si jedla. Je katastrofálne že Seredské gastro firmy zbierajú ľudí. Počítam že keď most ako tak spravia si už nič neobjednajú!!!!!! Strašné každý chce len na všetkom zarobiť!!!!!!
Papier máme načmáraný už len aby sa realizovalo to čo je na ňom
To je super správa, vďaka!
len taka otazka, akonahle budu moct chodit cez most peso alebo na bycikli , ci skutri ako to robia culeky, zrusí sa ten obchadzkovy autobus? predsa len , stojí vas to nemale peniaze.
akonahle spravia ten most , robim objednavky na pizeriu la mia hehehe. kvoli mostu tie objednavky nerobim
Nevieme ako to dopadne, ale palce by sme mali držať
Prečo ste niektorý taký negatívny mali by sme byť radi že primátor robí čo moze
Super správa. Ďakujem všetkým ktorý ste pomohli primátorovi s riešením tohto problému. Verím alebo lepšie povedané dúfam že kompetentný úradníci z príslušných ministerstiev sa tým budú naozaj vážne zaoberať.
Preco mesto zaplatilo za stat dokumentaciu na premostenie mosta ? Budete vyplacat aj dochodky z mestskych penazi? kompetencie hore dole, zakony trhaci kalendar, Vasou ulohou je tlacit na stat, aby si plnil povinnosti voci danovym poplatnikom nie platit za neho zavazky. Stat vam posle na energie v zime ked nebude za co svietit a kurit v skolach ?
Pridávam sa k Anonymovi nado mnou – prečo mesto platí zo svojich peňazí niečo, čo by mal riešiť vlastník a správca mosta??? Dostane za to zaplatené od toho, kto stav mosta zanedbal? Alebo budú potom v mestskom rozpočte chýbať peniaze, ktoré mohli ísť napr. na energie alebo školy? Aj tieto otázky by mal primátor vysvetliť, nie sa iba chváliť dokumentáciou, ktorú m neprináleží (podľa mňa) robiť.
ešte je tu aj taká možnosť , že mesto nezaobstará dokumentáciu a premostenie mosta nebude.Takže najnližšie dva či tri roky budeme chodiť dookola a mesto bude platiť tisíce za autobusovú dopravu čo v konečnom dôsledku bude oveľa drahšie. Ale vám by nevyhovel ani mimozemšťan ET. Tak si vyberte mudrlanti
Ide len o 8880 Eur. Ale kolko susnov to usetri obyvatelom spoza mosta a ludom, ktorí cestuju do prace za mostom…..
a keby nic nespravil, to by len bolo kriku.
Gratulujeme pan primator a dakujeme , ze sa tak starate o problem ktory uz dlho „visel vo vzduchu“. Drzime palce a dufame, ze sa nenechate znechutit neprajnikmi.
Len aby ste neboli prekvapeny.Peši a cyklisty ano ale osobne auta ako to bolo volakedy tomu neverim.Zachranary,policajti,hasici a mozno motorizovany obyvatelia Trnavskej (len na vynimku) ale donasky a ostatnu dopravu osobnym autom na to hned zabudnite.Cas vsetko ukaze mam ale obavy ze povedali len A a na BaC nejako zabudli.
ach jaj , ludé moji, tažko sa Vás číta…
pre ??? 19. júla 2023, 8:08
A kto bude kontrolovať tie výnimky a trvalý pobyt na Trnavskej? Vrátnik z každej strany mosta?
stačí náhodná kontrola tá to vyrieši
Jedná sa o premostenie umožňujúce jednosmernú automobilovú dopravu na moste, ktorá bude regulovaná svetelnou signalizáciou.
Pre Anonym 19. júla 2023, 9:05 A kto kontroloval kamiony ktore prechadzali cez most? Aj tym kamionom ktorych policajty nechytili prisli pokuty a ziadne vyhovorky im nepresli.
Radšej keby tuto vyriešil nejaké semafory na križovatke Kaufland / Billa. Zas sa tu teraz zrazili ďalší dvaja 😀
Dobré ráno!!!!!!! Konečne sa niekto zobudil či rozhýbal? Najprv sa zatvorí, potom sa začne hladať riešenie??? Óch aké Slovenské!!! (Sereďské) Na Oravu vedelo vojsko zo Serede namontovať provizórny most za pár dní! A tu ich máme pod nosom!!!! Je to trochu zvláštne!!!
Áleéééé je to jednoduchšie niekomu dobre natlačiť vrecká, aby urobil dokumentáciu, potom ďalšie a ďalšie peniažky a prejde volebné obdobie, KDHák odíde (možno nie) a zas bude všetko po starom. Zdochne pes!!!
19.júla2023,9:05 Stačilo namontovať tesne pred mostom (nadjazdom) Železné Íčka vo výške 3,2 metrov, vyštráfovať červeno bielou farbou a kamiom neprejde. Ale do mestského rozpočtu bolo treba najak dotiahnuť peniaze no niééééé?
Len si uzite tohto Banoveckeho Prievidzkeho Tisovho posuka co sa sem do Serede dotrebal zaciatkom sesdesiatich rokov.
Emeritny buzerant Sokol 19. júla 2023, 11:06 – hlupost a primitivizmus ludi ako Vy by bol obdivuhodny, keby sa postupne nestaval beznym hlavne v diskusiach, kde primitivni nevzdelanci maju moznost verejne zakricat to, co ich chory mozok v danom momente vyprodukuje.
Trosku ma to mrzi, no stale ma slusna cast verejnosti takymto polodebilom ukazat, kde je ich miesto. Teda, verejne ich vypiskat a poslat na okraj civilizovanej spolocnosti.
Cim skor, tym lepsie.
Anonym 6.16
ešte je tu aj taká možnosť , že mesto nezaobstará dokumentáciu a premostenie mosta nebude
Áno, aj taká možnosť je. Ale ja poukazujem na to, že zaobstaranie a realizácia provizórneho prepojenia nie je vec mesta, ale správcu a majiteľa mostu a ten by ju mal tiež zaplatiť. Nie mesto. Prípadne to všetko mestu preplatiť. Pretože mesto to platí aj z peňazí občanov, ktorí provizórne premostenie nepotrebujú a mohlo by tie peniaze použiť inde a efektívnejšie. Nie na riešenie problému, ktorý nespôsobilo a nemá ho v kompetencii.
Na druhej strane uznávam, že ak bývalé vedenie mesta problém netlačilo, ale snažilo sa na ňom zarobiť, tak teraz nové vedenie platí tými peniazmi za túto hlúposť. Ťažko povedať, čo je lepšie, pretože nič nie je iba čiernobiele.
BTW autobusy: tie by mal mestu taktiež zaplatiť vlastník a správca mosta, ktorý túto nemilú situáciu spôsobil. Určite nie občania mesta zo svojich daní.
Super práca!!!
Na čo sa doteraz čakalo? Kým niekto nepríde k ťažkému úrazu? Takéto akcie sa vždy plánujú, samozrejme ak sa na to nikto nevykašľal. Ako to dopadlo s avizovaným železničným priecestím?
Zo strany byrokrata by to nemal byť problém, ako zo strany súkromnej osoby, na to ten byrokrat tam je aby to riešil v čo najkratší čas…
Byvalemu vedeniu mesta sa tu casto vycita, ze byvaly primator Tomcanyi neprikazal Mestskej policii zastavovat kamiony este pred mostom. A ze tym primator este viac uskodil mostu. Viete si predstavit, ze kde konkretne pred najazdom na most mala ta hliadka MP stat a zastavovat kamiony? Este pri benzinkach Shell a Slovnaft pri prijazde z R1 mohli vodici tvrdit, ze nechceli ist cez most a ze chceli odbocit. Zastavit a pokutovat by ich bolo mozne az pri samotnom najazde na most a tym zakazdym zastavit dopravu na niekolko minut. Bolo by z hladiska dopravnej bezpecnosti vobec mozne zastavovat nakladne auta na takom mieste? A co by sa, okrem pokuty, robilo s tym kamionom? Musel by sa otacat cez parkovisko pri cintorine? Ten most je vizitka statu, nie mesta.
Ak mesto nebude dočasne premostenie samo financovať,je taká iniciatíva samozrejme chvályhodné,ale podľa mňa vyhodené peniaze.Pretoze,investor nebude nikdy používať návrhy niekoho tretieho,keď ma na to vlastne kapacity.A podľa mňa sa do volieb aj tak nič neudeje.
Anonym 5:25 a o čom im teda išlo? O pokuty? Veď sa tam postavím dolu pri tom zaburinenom nápise Sered a kamionista si to rozmyslí a nezabočí na most. Chápeš to? Im išlo primárne o pokuty, nie o to aby nepoškodzovali kamióny most.
Ja neviem, ked to tu citam tak tu vidim dve skupiny obyvatelov tohto mesta odtrhnutych od reality.
1. skupina su ludia, ktori vsetko vidia ako Hurvinek vlaku, mesto, vojaci, Zippka mali most dat dokopy za tyzden (predpokladam ze tito ludia v zivote nepostavili ani oplotok nie to este nejaku normalnu stavbu)
2. skupina zas ma pocit ze mesto/primator mali len volat a chodit na SSC aby vsetko spravili oni. Opat ludia bez akejkolvek elementarnej znalosti zakonov, nariadeni, tvorby rozpoctov a podobne.
Prepacte, ale keby mesto nezabezpecilo kyvadlovku a teraz tuto projektovu dokumentaciu tak by sme mali HOVNO. Nie SSC nema absolutne ziadnu povinnost platit alebo zabezpecovat obyvatelom Serede nic. Je to sporosto povedane ale je to tak. Most je neprejazdny v zasade (de iure) z „vyssej moci“. Ziadny zakon SSC nedava terminy ci povinnost zabezpecit akekolvek nahrady obyvatelom Serede. Tak to proste je. Aj ked je to hlupe a SSC neobhajujem, lebo maslo na hlave maju len a len oni.
Teraz tu bedakat za A, Preco to este nie je? alebo za B, Preco to plati mesto? je taka truhlikovska disciplina nas Slovakov a Seredanov obzvlast. Roky sme sa tu o to nezaujimali (a predchadzaujce vedenie mesta s k tomu postavilo presne tak ako chceli ludia zo skupiny B – alibisticky – nech to zariadia iny)a teraz placeme ze je to tka ako to je – ci uz to ze nas to stoji peniaze alebo ze to este nie je hotove…
V tejto situacii robi primator asi najviac co vie, to mu sluzi ku cti a som rad, ze aspon to docasne premostenie vybavil lebo dokym sa zacne stavat bude aspon ako tak poriesena premavka z Trnavskej.
konecne zdravy rozum
Anonym 20. júla 2023, 10:35 – urcite by som nedefinoval stav mosta ako“zasah vyssej moci“. Nejde totiz o poskodenie zemetrasenim, cez Sered sa neprehnalo tornado,ani povoden.
Ide o systematicky ZANEDBANIE UDRZBY a nasledne len formalne vylucenie vozidiel nad 3,5 t.
Osobne som 1,5 roka spravcu a OU upozornoval na prejazd kamionov a NEVYHNUTNOST OSADENIA MECHANICKYCH ZABRAN.
Cez most preslo od 10 do 20 000 kamionov po vyluceni ich prejazdu cez most – 6800 bolo pokutovanych !!
Podla mojho nazoru ide o ZANEDBANIE POVINNOSTI pri sprave zverenehostatneho (naho) majetku a nevykonanie opatreni,ktore by zamedzili jeho poskodzovaniu v dlhom casovom obdobi a to napriek tomu,ze kompetentni o jeho nadmernom poskodzovani MALI VEDOMOST.
Predcasnym uzatvorenim mosta vznikli Mestu Sered, zelezniciam, statu a hlavne tisickam OBCANOM SKODY.
A to musi mat nasledky, inak k inemu pristupu nepride nikdy a vzdy NEkonanie kompetentnych zaplatia obcania.
Situaciu sledujeme a pripomeniem, ze aj legislativa nie je az tak uplne zla. Dolezite je,kto, v koho zaujme a v koho prospech ju aplikuje v praxi.
mal by to dostat k nahrade byvaly primator aj s najmudrejsim hovorcom len tliachali a skutek utek
Anonym 13:36 ty si aký mudry, ty určite robíš poradcu igiotovi.
Ja si myslim, ze tebe, idiotovi poradcu urcite nerobi.ty idiot si vystacis sam.
Pán Majko ja s vami súhlasím, ale toto všetko čo ste napísal by bolo vymozitelne len v takom prípade, že by SSC mala dostatočný rozpočet.
Keď v podobnom stave ako bol most v Seredi (pred uzaverou) sú desiatky ak nie stovky mostov inde na Slovensku tak je to univerzálna výhovorka (ale racionálna a legitímna).
Rovnako tak aj to, že sa fyzicky nebránilo prejazdom kamionov- fyzická zábrana by zastavila aj hasičov a vozidla SSC(mali výnimku).
Teoreticky má váš postoj logiku a racio. Aké v praxi je to nevymožiteľné a pokiaľ sa nevyhrabeme na celom SK z tohto nárazmi infraštruktúry tak vždy to bude vyššia moc.
Marek L.Guspan 19. júla 2023, 0:21
“ Pridávam sa k Anonymovi nado mnou – prečo mesto platí zo svojich peňazí niečo, čo by mal riešiť vlastník a správca mosta??? “
Súdiac podľa tvojho vyjadrenia, že si zamestnaný a platený v nejakej štátnej firme.
Mesto Sď má vyvinúť max. úsilie na to, aby sa podmienky pre svojich občanov, ktorí sa potrebujú prejsť z jednej do druhej časti Seredi vrátili do normálu. Keďže ale kritické miesto, most je v správe štátnych inštitúcií, môže robiť len toľko, koľko mu tieto inštitúcie umožnia. Aj napriek kritickej situácii títo štátom platení darebáci „hádžu na vec bobka“. Takých príkladov, čo sa len mostov týka, je na Slovensku za ostatné roky celá hromada. Okrem obyvateľov Seredi na to doplácajú o.i. aj ŽSR (kam ak sa nemýlim zrejme patríš), Napíš sem čo by mal primátor robiť! Vypisovať listy po všetkých úradoch a čakať na to ako to dopadne? Alebo čo iné?
s.i.n. 25. júla 2023, 17:18
mýliš sa a hneď 2x – nerobím ani v štátnej firme, ani na ŽSR. Neviem na základe čoho tak usudzuješ, ale to je nakoniec jedno.
„Mesto Sď má vyvinúť max. úsilie na to, aby sa podmienky pre svojich občanov, ktorí sa potrebujú prejsť z jednej do druhej časti Seredi vrátili do normálu.“
Áno, presne tak, akurát by som to dal do minulého času – už dávno malo, pretože ten nenormál trvá už niekoľko rokov! A nie vyberať pokuty a plniť nimi rozpočet.
Aj ďalšie tvoje vety sú ok.
„môže robiť len toľko, koľko mu tieto inštitúcie umožnia“
Určite k tomu nepatrí objednávka a platenie projektovej dokumentácie na most z mestských peňazí. To má na starosti iná organizácia (SSC). A pokiaľ tak mesto/primátor urobí, má požadovať plnú kompenzáciu. Viac asi naozaj nemôže urobiť. Žeby tým urýchlil opravu, tomu ale neverím. Hlavné slovo má aj tak správca a v podstate môže tú dokumentáciu odmietnuť a urobiť si svoju.
Na porovnanie: Ani ty predsa nebudeš za svoje € opravovať susedovu strechu, z ktorej ti škridle padajú na tvoj dvor. A nemôžeš vstupovať na susedov pozemok a opravovať mu tú strechu. Môžeš „iba“ upozorňovať u kompetentných orgánov.
Prazdne reci. Ten nad tebou ma pravdu.
Ono je to celkom jednoduché.
Pokiaľ bude SSC platiť predražené nájomné za administratívne priestory jednej z firiem blízkej predsedovi parlamentu, potiaľ nebude mať dostatok peňazí na rekonštrukcie. A pokiaľ nebudú peniaze, nebude ani most. Pred voľbami 2023 určite nepadne nijaké rozhodnutie o spôsobe opravy.
Anonym 26. júla 2023, 2:46
Ale veď ja s ním súhlasím. Okrem dvoch vecí netýkajúcich sa mosta, ale môjho zamestnania. Tak kde sú prázdne reči? Žeby v tvojom krátkom komentári?
Dokonca som mu aj napísal, že primátor v rámci zákona a vlastníckych vzťahov veľa možnosti nemá. To je fakt.
Alebo vezmete uvedenú dokumentáciu a z rovnakej vlastnej iniciatívy (alebo iniciatívy mesta) pôjdete cez víkendy most za vlastné peniaze (alebo peniaze mesta) opravovať? To by so chcel vidieť, čo Vám na to vlastník mosta povie… A to isté Vám môže povedať aj k tej dokumentácii.
Pomaly vychadza na svetlo ako nominanti Sme rodina cicali SSC. Mozme cakat ze niekedy urobia novy most ked nemaju zaco.