Po vypuknutí pandemickej krízy Slovenská pošta iniciatívne pre ochranu zdravia obyvateľov Slovenskej republiky okamžite prijala a zaviedla preventívne ochranné opatrenia.
Aj pošta v Seredi sa musela prispôsobiť novej situácii. Zákazníci vnímajú najmä dlhé rady pred budovou alebo pobočkou pošty. Všetky opatrenia sú ale ako zamestnanci tak zákazníci povinní dodržiavať. Opatrenia boli Slovesnkej pošte buď nariadené (Hlavný hygienik SR, Ústredným krízovým štábom SR), alebo o nich rozhodol poštový regulátor (Úradu pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb SR.
➡️ obmedzený počet zákazníkov v priestoroch pobočiek – platí, že na pošte môže byť maximálne 1 zákazník na 25 m2
➡️ zákazníci stojaci vonku pred pobočkou musia dodržiavať 2-metrový vzájomný odstup
➡️ 2-metrový odstup však platí aj pre našich zamestnancov, v niektorých prípadoch pôšt sme boli kvôli tomuto opatreniu nútení zatvoriť niektoré priehradky – pošty preto vybavia menej zákazníkov za rovnaký čas
➡️ 2. a 3. týždeň v mesiaci evidujeme vyššiu návštevnosť našich pobočiek cca o 30 %, čo je spôsobené hlavne platbami šekov, SIPO, výplatou sociálnych dávok a dôchodkov
➡️ máme významne menší počet zamestnancov – poštové služby pre občanov a štát naďalej musíme zabezpečovať, no oproti štandardnej prevádzke máme momentálne o 1400 zamestnancov menej – zo zamestnancov čerpajúcich PN alebo OČR je viac ako 80 % priehradkových zamestnancov a doručovateľov
➡️ ďalšími faktormi, o ktorých rozhodol poštový regulátor, sú obmedzený spôsob doručovania doporučených zásielok a skrátené otváracie hodiny – tie sa však snažíme podľa okolností individuálne predlžovať
Slovenská pošta a.s. ďakuje všetkým zákazníkom za trpezlivé dodržiavanie ochranných opatrení. Peter Helexa generálny riaditeľ Slovenskej pošty uviedol: „K dnešnému dňu neevidujeme informáciu o šírení nákazy v prevádzkach pošty a žiadnemu zo zamestnancov nebolo diagnostikované ochorenie COVID-19.Pri súčasných možnostiach ochrany (rúško, rukavice, dezinfekcia)takmer 5000 doručovateľov sa nám javí, že riziko nákazy môže byť vyššie v nekontrolovanom externom prostredí. Našim cieľom nie je trápiť adresátov návštevou pošty, toto prostredie však dokážeme účinnejšie pred možnosťou rizika šírenia nákazy zabezpečiť. Ďakujeme všetkým odosielateľom a adresátom za trpezlivé rešpektovanie prijatých opatrení, pretože tým chránia nielen seba, ale aj svojich blízkych.“