MV SR |MM| Od zajtra 20.05.2020 budú klientske centrá a kontaktné pracoviská MVSR v plnej prevádzke. Na základe priaznivého vývoja epidemiologickej situácie na území Slovenskej republiky dochádza k uvoľňovaniu opatrení, ktoré boli zavedené pre epidémiu COVID-19. „Ďalšia fáza uvoľňovania opatrení prichádza ako odmena za ohľaduplné a disciplinované správanie nás všetkých. Tento náš zodpovedný prístup robí zo Slovenksa lídrov v boji s koronavírusom“ povedal minister vnútra Roman Mikulec
Verejnosť si môže vybaviť potrebné úkony vo všetkých klientskych centrách v štandardných úradných hodinách tj. v pondelok, utorok a štvrtok od 08.00 do 15.00; v stredu od 08.00 do 17.00 a v piatok od 08,00 do 14.00 hod. /Štvrtok je zároveň nestránkový deň pre úsek zbraní a streliva/.
Doteraz boli vybavovaní len klienti, ktorí boli na evidenčné úkony na úseku dopravných evidencií objednaní on-line prostredníctvom elektronickej služby. V bežnom režime budú opäť vybavovaní aj tí klienti, ktorí nemajú on-line objednávku.
Všetky vydané elektronické osvedčenia o evidencii časť I budú doručované na adresy určené občanmi, nebude možné si ich vyzdvihnúť na oddeleniach dokladov.
Agendy vybavovania
- občianskych preukazov,
- vodičských preukazov,
- cestovných pasov
- úkonov na úseku zbraní a streliva
budú v režime bez obmedzení.
Bádateľne štátnych archívov budú pre verejnosť opätovne otvorené od 25.05.2020, pričom od 20.05.2020 štátne archívy prijímajú žiadosti o predloženie archívnych dokumentov na štúdium.
I napriek uvoľňovaniu opatrení pripomíname možnosť využívania elektronického vybavovania z pohodlia domova, prostredníctvom www.slovensko.sk. Využitím tejto formy sa správne poplatky znižujú o polovicu (najviac o 70 eur). Na úhradu správnych poplatkov je možné využiť mobilnú aplikáciu (https://www.posta.sk/subory/38936/prirucka-pre-mobilnu-aplikaciu-ekolok.pdf) alebo virtuálny eKolkomat (m.ekolky.gov.sk/Login.aspx).
Upozorňujeme, že viaceré evidenčné úkony s vozidlami je možné riešiť aj bez potreby osobnej návštevy dopravných inšpektorátoch alebo oddelení dokladov a to prostredníctvom elektronických služieb, čo môže napomôcť k zlepšeniu ochrany zdravia obyvateľstva.
Rovnako je možné požiadať o vydanie občianskeho preukazu z dôvodu zmeny trvalého pobytu alebo nahlásiť stratu alebo odcudzenie občianskeho preukazu v prípade, ak už občan bol držiteľom občianskeho preukazu s elektronickým čipom.
V záujme zachovania zdravia vás, vašich blízkych a pracovníkov klientskych centier a iných úradov prosíme o dodržiavanie odporúčaných rád a hygieny! Naďalej je povinné nosenie rúšok v interiéroch, čiže klienti môžu do budov okresných úradov a klientskych centier vstupovať len s rúškom, šálom alebo obdobnou ochranou tváre. Každý návštevník je povinný pri vstupe do budovy ošetriť si ruky dezinfekčným prostriedkom. V klientskom centre rešpektuje pokyny supervízora.
Ďakujeme za to, že ste zodpovední a disciplinovaní.