ISSN 1337-8481

štvrtok, 21. novembra, 2024

Nadjazd ponad železnicu je v dezolátnom stave. Čo vieme o jeho oprave?

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img

Sereď  /  Nadjazd ponad železničnú trať v Seredi nie je len transportným premostením železničných koľají, ale hlavne nevyhnutnou spojnicou časti mesta a teda aj obyvateľov s jeho centrom, infraštruktúrou čo do nákupov, služieb pre občanov, ale aj servisu, ktorý je samospráva povinná vykonávať.

O zlom stave nadjazdu pochybovať netreba, ide o holý fakt. Keďže s denným využívaním tohto nadjazdu máme viac ako dvadsať ročné skúsenosti vieme, že napriek viditeľne sa zhoršujúcemu stavu nadjazdu, chyby a dlhodobo znateľné  prejavy opotrebenia neboli desaťročia opravované, ale len zakrývané, aby ich nebolo vidieť. Rozširujúce a prehlbujúce sa praskliny asfaltu na vozovke svedčiace o pracovaní či pohybe samotnej konštrukcie  boli len plátané asfaltom, čo však skutočný problém neriešilo. Takýto „servis“ spôsoboval jedine ľahšiu a bezpečnejšiu  prejazdnosť nadjazdu nielen pre autá, ale najmä cyklistov.

V podstate správca a vlastník nadjazdu klamal sám seba, nás občanov a problém neschopnosťou riešiť ho priebežne, odsunul na ďalšie obdobie.

V súčasnej dobe prebieha príprava rekonštrukcie nadjazdu. Ako bude rekonštrukcia vyzerať, ako sa dotkne ľudí denne mesto opúšťajúcich a do neho vchádzajúcich z najfrekventovanejšieho vjazdu do mesta z rýchlostnej komunikácie R1 Sereď-Juh, zamestnancov firiem fungujúcich v tejto časti mesta  a samotných obyvateľov Trnavskej, Kasárenskej, Bratislavskej ulice a novo realizovanej výstavby na nových uliciach, kde sú rodinné domy v súčasnosti vo výstavbe?

Zatiaľ úplne presné predstavy nie sú, no uvažuje sa s viacerými variantami. Dôležitá je hlavne obslužnosť obyvateľov a občanov bývajúcich v časti mesta za železnicou. Toto by malo byť prioritou samosprávy.

Ako teda bude vyzerať oprava nadjazdu ponad železnicu?

V prvom rade s najväčšou pravdepodobnosťou sa nebude jednať o opravu, ale vybudovaný bude úplne nový nadjazd. Znamená  to teda, že súčasný nadjazd by mal byť rozobraný, s najväčšou pravdepodobnosťou by mala byť skrátená dĺžka nadjazdu a to dosypaním priestoru medzi piliermi a násypom z obidvoch strán. Dôvodom skrátenia dĺžky nadjazdu a  zmenšenia prejazdného otvoru pod mostom, je výrazné zníženie nákladov na výstavbu nového mosta. Táto úprava ale súčasnú infraštruktúru a jej funkčnosť neobmedzí.

Samotná rekonštrukcia, resp. výstavba nového nadjazdu by mala fungovať tak, že terajší nadjazd bude na komplet rozobraný a odstránený, s tým, že pod nadjazdom bude vyhotovené debnenie, ktoré zamedzí pádom prípadne iných predmetov na železničnú trať. Dá sa predpokladať, že železnice obmedzia rýchlosť v uvedenom priestore podľa ich interných predpisov.

S výmenou mosta by mal investor začať predbežne na jar v roku 2022 a realizačné práce by mali trvať asi 1 rok. Z technických dôvodov je problematická obchádzka pre motorové vozidlá a preto sa predpokladá, že obchádzka pôjde cez Dolnú Stredu po premostení železnice po rýchlostnej komunikácii R1 s návratom do mesta okolo Milexu, po Bratislavskej ulici na Trnavskú a opačne. Pre obyvateľov časti mesta za železničnou traťou toto bude samozrejme spôsobovať mimoriadne vážne komplikácie hlavne v exponovaných časoch a to ráno a v popoludňajších hodinách. Problémy budú mať rodičia voziace deti do a zo školy , ale aj zamestnanci firiem v tejto lokalite využívajúci na dopravu auto. V mobilite obyvateľov a občanov využívajúcich bicykle prípadne chodiacich pešo by mala byť lávka, ktorej vybudovanie súbežne so súčasným nadjazdom má zabezpečiť investor.

Pre obyvateľov mesta a občanov by mal byť pozitívnou informáciou fakt, že nový nadjazd ponad železnicu bude podstatne modernejší a mal by obsahovať okrem bezpečných chodníkov aj bezpečnú cyklotrasu.

Vzhľadom  na náročnosť prác a bezpečnosť na železnici je uvažované s niekoľkými nočnými prácami na rozoberaní nadjazdu a ukladaní nového, čo si s najväčšou pravdepodobnosťou vyžiada zopár nočných výluk v železničnej doprave na trati Galanta-Sereď a späť. Počas tohto obdobia budú práce prebiehať v nočných hodinách, čo spôsobí väčší hluk na stavenisku, ktorý budú musieť hlavne obyvatelia najbližších bytoviek zniesť.

Pre ucelenú informáciu pripomíname, že lávka pre peších a cyklistov bude dočasná, len počas rozoberania starého a výstavby nového nadjazdu.

Ďalšie informácie dôležitých pre občanov a najmä obyvateľov časti mesta za železnicou prinesieme v najbližších týždňoch.

Stav súčasného nadjazdu na fotografiách:

Páčil sa Vám tento článok? Zdieľajte ho na sociálnych sieťach!

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
Obnoviť ⭯
  1. „predbežne na jar v roku 2022“ ?? neschopnost tohoto statu cokolvek riesit promptne je neskutocna a je hanbou pred inymi krajinami 🙁

  2. V Spišskej Novej Vsi spadol tiež nejaký most, dúfam, že to nebude aj v Seredi. Vždy, keď po tomto moste idem ( bicykel) , mám veľmi zlý pocit. Na Slovensku je ( že vraj) 20% mostov v havarijnom stave. O tomto čísle sa dá veľmi úspešne pochybovať. Ako sa hovorí: keď nejde gazda na dom, ide dom na gazdu. Pane Bože, pomáhaj!

  3. Pre čisté zúfalstvo:

    Treba nosiť na chrbte padák, keď budeš padať tak sa zachrániš, možno ani nespadneš na elektrické drôty.

  4. Primator ako /štatutár mesta/ by mal podať trestne oznamenie, alebo vyrokovať urýchlenie konanie na oprave mosta. Radšej budem obchádzať ako chodiť a čakať kým to padne.
    Ide o občanov na čo čaká, kto si to zoberie na zodpovednosť !!! Poslancov stačila info že sa primator stretol a oprava v nedohľadne. Dezolátnom stav vyhovuje len zberačom pokút

  5. Dobré prirovnanie , ale pri tej rýchlosti by sa nestihli všetci zúčastnení nabaliť. Presne ako sa hovorí, že veľa opráv a rekonštrukcií by sa dalo zvládnuť za tretinové sumy a rýchlejšie. Vidíme , že ani župa pod vedením OLANO sa stým asi nevie vysporiadať. Cez Šintavu jazdia kamióny do Hlohovca tiež pre poškodený most, aj tam nikto občanom nepovedal dokedy!!!

  6. pre Maca presne tak…..najlepsie by bolo,keby padol co najskor,najlepsie v case,ked tadial bude prechadzat nejaky vlak….to by sa hadam riesilo okamzite….

  7. Neviem si to predstaviť, že keď bude nadjazd rozobraný, kadiaľ budú chodiť ľudia domov na Trnavskú, alebo na cintorín, keď je brána, kade si ľudia skracovali cestu, zadebnená. Budú to musieť asi znova otvoriť, aby nemuseli chodiť pešo cez Dolnú Stredu. Ale je najvyšší čas to urobiť. Musíme to pretrpieť.

  8. Pre ucelenú informáciu pripomíname, že lávka pre peších a cyklistov bude dočasná, len počas rozoberania starého a výstavby nového nadjazdu.

  9. PPri citani niektorych diskusnych prispevkov sa zamyslam nad tym, ci ma zmysel nieco pisat do samotneho clanku, kedze su ludia, ktori evidentne nedisponuju schopnostou citat…

    Odpovede na polozene otazky su v clanku dokonca zvyraznene zltou, co teda fakt nie je v mediach standardom. Aj tak nestaci…

  10. Ako dočasné núdzové riešenie počas rekonštrukcie by mohol vzniknúť pre osobnú dopravu prejazd cez železnicu od Pažitnej respektíve Pribinovej ulice ku cintorínu. Toto ale asi bude administratívne a finančne dosť náročné.

  11. Celé je to choré v tejto republike.
    Kým sa rozhodne o rekonštrukcii a o termíne, tak v tom termíne budú riešiť mimoriadnu udalosť – spadnutý most. A potom nejaká „práčka“ už bude mať odklepnutý projekt ma okamžitú stavbu nového mosta. Možno firma ze Trnavy..
    Dávam 1 euro do stávky.
    Termín „rekonštrukcie“ bude termínom nového mosta s vopred vybraným …

  12. Komecne by mohol prejst nan kamion plne nalzeny ortutou.TAk to by ten most uz asi nevydrzal.A zacala by sa rekonstrukcia.
    Ale aj tak prvorady bude asi stadion pre par poslancov a zopar sportovcov.
    Most pre ludi a okolie?nieje zaujimavy.

  13. takže poďme sa trošku pohrať s číslami.Liter ortuti váži cca 13,5kg.Kubický meter je tisíc litrov,čiže 1 kubický meter ortuti by vážil cca 13500kg.Našiel som si aký má asi objem taký slušný kamión,http://www.dlb.sk/index.php/sk/vozidla/typy-vozidiel.html,a má 102m3.Ak si to vynásobíme,tak nám vychádza hmotnosť nákladu 1 377 000kg.Ak k tomu pripočítame hmotnosť kamiónu 24 000kg,celková hmotnosť by bola 1 401 000kg.
    Aby sme si to vedeli predstaviť,vychádza to,že na moste by v prepočte k tomu jednému kamiónu ortuti stálo 58 prázdnych kamiónov.
    P.S.Chudák most 😀

Comments are closed.

UPOZORNENIE:
- Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
- Nešírte neoverené informácie a hoaxy. Šírte len to, k čomu poznáte relevantný zdroj a podľa možnosti ho uvádzajte.
- Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidiel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
- Vkladať príspevky do diskusie nie je povolené cez proxy servery a anonymizéry. Takéto príspevky môžu byť zmazané bez akéhokoľvek ďalšieho komentovania a zverejňovania dôvodov.
- Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy.
- Akékoľvek útoky, osočovanie a invektívy voči podpísaným autorom článkov redakcii, alebo vydavateľovi budú zmazané, resp. v prípade, že budú zakladať podstatu niektorého z trestných činov, alebo iného porušenia zákona, autor príspevku by mal počítať s možnosťou zjednania nápravy právnou cestou.
- Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img