RegioJet |MM| Od 16. septembra nasadili do prevádzky poschodové vozne, vďaka ktorým sa navýši prepravná kapacita na najvyťaženejšej jednokoľajke na Slovensku.
Vlakový dopravca RegioJet, ktorý na objednávku Ministerstva dopravy a výstavby SR prevádzkuje regionálne vlakové spoje na trase Bratislava – Dunajská Streda – Komárno a späť, nasadil od pondelka 16. septembra 2019 dvojposchodové vozne na vybrané vlakové spoje na tejto trase. Súpravy zostavené z poschodových vozňov zvýšia prepravnú kapacitu najvyťaženejších spojov jazdiacich v rannej a popoludňajšej špičke.
Pre vlakovú dopravu na Žitnom ostrove je to zlomový okamih. Trať, ktorá ešte v roku 2011 svojimi prepravnými výkonmi patrila k menej významným, je dnes najviac vyťaženou jednokoľajnou traťou na Slovensku. Od pondelka na nej ako na jedinej neelektrifikovanej trase na Slovensku budú premávať kapacitné, moderné dvojposchodové vozne konštruované pôvodne pre náročné výkony prímestských vlakov v okolí veľkých metropol v SRN. RegioJet a ministerstvo dopravy spoločne otvárajú ďalšiu kapitolu prepravy cestujúcich na tejto dnes už jednej z najvýznamnejších trás pre prímestskú železničnú dopravu v okolí Bratislavy a na Slovensku.
„Poschodové vozne sú nasadené na ranný vlak 4308 s odchodom z Dunajskej Stredy do Bratislavy vo všedné dni o 6:15 h. Vďaka ich nasadeniu sa navýši kapacita na sedenie v rannej a popoludňajšej špičke o stovky miest,“ hovorí Ivana Kašická, riaditeľka vlakovej a autobusovej dopravy RegioJet.
Prvú jazdu poschodovej súpravy RegioJetu si na vlaku Os 4308 vyskúšal aj minister dopravy Arpád Érsek.
Vozne zakúpil RegioJet od nemeckých dráh DB Regio – ide o moderné vozne pre prímestskú dopravu, ktoré doteraz jazdili v okolí bavorskej metropoly Mníchova. Súpravy zostavené z poschodových vozňov budú ťahať najmodernejšie dieselové lokomotívy SIEMENS Eurorunner, ktoré spolu s vozňami prešli v uplynulých mesiacoch náročným procesom schválenia pre prevádzku v sieti ŽSR. RegioJet je prvým dopravcom na Slovensku, ktorý bude prevádzkovať tento typ vozňov, a ktorý nasadí poschodové vlaky na neelektrifikovanej trati.
Nasadenie poschodových vozňov nadväzuje na prvú fázu posilnenia kapacít vlakov, ktoré RegioJet spolu s Ministerstvom dopravy a výstavby SR realizoval od 18. februára 2019, keď na vybrané spoje na trase Bratislava – Komárno a späť nasadil klasickú súpravu zostavenú z rýchlikových vozňov RegioJet.
Masívny nárast cestujúcich – za prvý polrok viac ako 2,3 milióna
Počet cestujúcich na tejto trase neustále masívne rastie rekordným tempom. Za prvý polrok tu vlaky RegioJet prepravili rekordných 2,3 milióna cestujúcich, čo je v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka o 50 % viac. Hlavnými dôvodmi pokračujúceho silného nárastu počtu cestujúcich sú rast počtu obyvateľov v nových rezidenčných oblastiach v obciach Žitného ostrova a tiež vstup RegioJetu do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji. V neposlednom rade množstvo cestujúcich dáva prednosť vlakom pri ceste do práce či späť z dôvodu rekonštrukcie a výstavby cestných komunikácií na príjazde do Bratislavy.
„Vítame, že ministerstvo dopravy sa systematicky zaoberá navyšovaním prepravných kapacít vlakov na trase Bratislava – Komárno. Kým dôjde k zvýšeniu priepustnosti trate do Komárna, je nasadenie poschodových vozňov jediná možnosť, ako ďalej navyšovať kapacitu spojov, ktoré už dnes v špičke jazdia v 20 minútových intervaloch. Trať Bratislava – Komárno je najvyťaženejšia jednokoľajná trať na Slovensku a len vlani tu cestovalo 3,6 milióna cestujúcich – čo je medziročne o milión cestujúcich viac,“ dodáva Ivana.