ISSN 1337-8481

nedeľa, 24. novembra, 2024

Čo dokáže únava za volantom. Sekunda a katastrofa je na svete

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img

KR PZ Trnava |MM|  Dopravní policajti zo Senice vyšetrujú okolnosti nehody osobného a nákladného auta pri obci Rovensko.

V utorok poobede došlo na ceste I. triedy, medzi mestami Senica a Holíč, k čelnej zrážke auta BMW 530d a nákladného auta Iveco. Osobné auto prešlo do protismeru a 36 ročný vodič dodávky už nestihol zareagovať. Podľa vyjadrenia 21 ročného vodiča BMW, mal počas jazdy dostať mikrospánok. Pri nehode mladík utrpel zranenia, s ktorými ho RZP previezla do nemocnice. Policajti vykonali s oboma vodičmi dychové skúšky, s negatívnymi výsledkami. Celková škoda sa vyšplhala na viac ako 16 000 eur. Cesta I. triedy bola, z dôvodu dokumentovania nehody a odstraňovania jej následkov, niekoľko hodín neprejazdná.

Polícia apeluje na vodičov, aby nepreceňovali svoje sily. V prípade, ak cítite čo i len najmenší pocit únavy, radšej zastavte a na chvíľu si oddýchnite, alebo sa poprechádzajte po čerstvom vzduchu. Mikrospánok väčšinou prichádza ako „blesk z jasného neba“ a zvykne trvať približne 3 až 15 sekúnd. Počas neho človek nevníma žiadne vonkajšie podnety. Pri jazde to znamená, že sa z vášho auta stáva, na tento čas, nekontrolovateľne sa rútiaci stroj. Buďte zodpovední a pre pár „stratených“ minút neriskujte svoj život ani životy ostatných.

 

Páčil sa Vám tento článok? Zdieľajte ho na sociálnych sieťach!

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
Obnoviť ⭯
  1. Mikrospánok neprichádza ako blesk z jasného neba, bez toho aby ste pred tým pociťovali stratu koncentrácie.
    Kto tomu verí, tak ten ešte nemal mikrospánok..
    A pokiaľ to polícia bude v tichosti tolerovať ako „ospravedlnenie“, túto výhovorku bude používať stále viac vodičov.
    Zákon totiž jasne určuje v akom stave si máte sadať za volant.

  2. Akoze jedna vec mi nejde do hlavy že podľa čoho ste vypočítali škodu na vozidle lebo je to nereálne to ste si vycucali s prsta…

  3. Robiť vodiča je náročné, nakoľko musí počas celej cesty byť maximálne sústredený a riešiť v okamihu aj niektoré nepredvídateľné situácie, ktoré niekedy zavinia nezodpovedný vodiči. Je otázne, či tento mikrospánok si vodič zaviní sám, alebo niekto, kto ho núti ísť na cestu i keď cíti únavu?

  4. Pre dotaz.., hej, ak by sme sa bavili o možnom mikrospánku vodiča toho nákladného alebo tej dodávky, dalo by sa diskutovať v tomto duchu. Preto aj ja viem, čo je to 52 hodín za volantom a prečo sa vyjadrujem k týmto „vyhovorkám“.. 😉
    Ale tu píšu, že ho dostal vodič toho BMW.
    Nech už tak alebo inak, nikto a nič mu nebránilo len na 5 – 10 minút zastaviť a vyvetrať si hlavu, keď minimálne 2 príznaky mu museli kričať, že je zle.
    Kecy o tom, ako niekto sa ponáhľa do práce, či z nočnej si strčte.., pretože ja sám osobne som pre minimálne pre vlastnú bezpečnosť počas cesty do práce musel cca 5 km od cieľa odstaviť a zdriemnuť si. A to viem, čo je to, keď vás ženú na hranicu..

  5. Nie som vodičom, ale keď ráno cestujem autobusom k lekárovi, vidím, čo niektorí vodiči robia na ceste. Predbiehajú, potom keď ide v protismere auto, musí sa rýchlo zaradiť, čo neraz vodič autobusu musel rýchle stupiť na brzdu. Moja otázka je: je také ťažké vstať o 10 -15 min. skorej a ísť v pohode, ako takto riskovať nie len svoju, ale aj iných bezpečnosť? Ja hovorím: že radšej neskoro, ako nikdy.

  6. Názor.., toto si príď pozrieť do BA.
    Každodenná zápcha len preto, že degeš vezie zasrana do školy a šup šup na opačný koniec do práce na 8 – 9:00.
    A nikto nevyrazí skôr. Len každý bude nadávať, že nestíha a bude sa strkať jeden pred druhého.
    Krásny príklad je D2 pred Lamačom.
    Kto si privstane, aby nemusel nadávať, že musí stáť v kolóne? 😉

Comments are closed.

UPOZORNENIE:
- Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
- Nešírte neoverené informácie a hoaxy. Šírte len to, k čomu poznáte relevantný zdroj a podľa možnosti ho uvádzajte.
- Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidiel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
- Vkladať príspevky do diskusie nie je povolené cez proxy servery a anonymizéry. Takéto príspevky môžu byť zmazané bez akéhokoľvek ďalšieho komentovania a zverejňovania dôvodov.
- Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy.
- Akékoľvek útoky, osočovanie a invektívy voči podpísaným autorom článkov redakcii, alebo vydavateľovi budú zmazané, resp. v prípade, že budú zakladať podstatu niektorého z trestných činov, alebo iného porušenia zákona, autor príspevku by mal počítať s možnosťou zjednania nápravy právnou cestou.
- Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

- Inzercia -spot_img
- Inzercia -
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
- Inzercia -spot_img
spot_img