RegioJet |MM|
RegioJet – druhý najväčší železničný dopravca na Slovensku rozšíri od nedele 15. decembra 2019 prevádzku svojich vlakových liniek na Slovensku. Po novom ponúkne priame vlakové spojenie na trase Žilina – Trenčín – Trnava – Bratislava – Břeclav – Brno – Praha a späť. Jeden pár vlakových spojov bude ráno okolo 6:00 hodiny vychádzať zo Žiliny v smere Bratislava, Břeclav, Brno, Praha a v popoludňajších a večerných hodinách pôjde naspäť v opačnom smere.
Priame spojenie vlakmi RegioJet s Bratislavou, Brnom či Prahou po novom dostanú ďalšie kľúčové miesta na Považí – svetoznáme kúpele Piešťany, Nové Mesto nad Váhom, Trenčianska Teplá, Púchov a Považská Bystrica (tu spoj zastaví s ohľadom na kapacitu trate len v smere z Prahy a Bratislavy do Žiliny).
RegioJet vďaka tomu ďalej posilňuje svoju významnú pozíciu na Slovensku a v slovensko-českej vlakovej doprave. Vznikne ideálne vlakové spojenie napríklad pre cesty študentov za štúdiom do Brna, Bratislavy či Prahy; rovnako ako ponuka pohodlného spojenia pre hostí svetoznámych kúpeľov v Piešťanoch či Trenčianskych Tepliciach. Zaujímavé bude nové spojenie aj pre obchodných cestujúcich na služobných cestách či turistov. Medzi Prahou a Žilinou budú po novom jazdiť 4 spoje RegioJet denne.
Vlaky RegioJet sa aj vďaka novému spojeniu vrátia na slovenskú vnútroštátnu trasu Žilina – Trenčín – Trnava – Bratislava a späť – s novými zastávkami v Piešťanoch, Púchove alebo v Novom Meste nad Váhom. Ponúkne napríklad ideálnu možnosť cestovania na jednodennú otočku do Bratislavy.
Nové vlakové spojenie vznikne predĺžením jedného páru súčasných vlakových spojov jazdiacich na trati Praha – Brno – Bratislava a späť. Spoje pôjdu podľa nasledujúceho cestovného poriadku:
RJ 1046 Žilina – Bratislava – Brno – Praha
Žilina (5:57) – Púchov (6:36) – Trenčianska Teplá (6:52) – Trenčín (7:00) – Nové Mesto nad Váhom (7:14) – Piešťany (7:26) – Trnava (7:47) – Bratislava hl. st. (8:30 – 8:47) – Břeclav (9:38) – Brno hl. n. (10:09) – Pardubice (11:45) – Praha (12:42).
RJ1045 Praha – Brno – Bratislava – Žilina
Praha (15:20) – Pardubice (16:15) – Brno hl. n. (17:48) – Břeclav (18:23) – Bratislava hl. st. (19:12 – 19:15) – Trnava (19:41) – Piešťany (19:59) – Nové Mesto nad Váhom (20:10) – Trenčín (20:23) – Trenčianska Teplá (20:31) – Púchov (20:46) – Považská Bystrica (21:04) – Žilina (21:25).
Spoje sú vedené v kategórii RJ a ponúknu cestujúcim servis v štyroch cestovných triedach – STANDARD, RELAX, BUSINESS a v cenovo najvýhodnejšej triede LOW-COST. Vo všetkých triedach majú cestujúci automaticky súčasťou lístka miestenku na konkrétne miesto, pripojenie k Wi-Fi zadarmo, vodu, dennú a ďalšiu tlač a možnosť sledovať filmy a ďalší zábavný obsah prostredníctvom on-line zábavného portálu.
V triedach STANDARD, RELAX a BUSINESS majú cestujúci zadarmo k dispozícii kávu a ďalšie nápoje a aj možnosť objednať si občerstvenie za výhodné ceny z palubného menu RegioJet.
Vo vlakoch budú radené v triede STANDARD aj veľkopriestorové vozne Astra s dotykovými obrazovkami v sedačkách s možnosťou sledovania filmov, počúvaním hudby a ďalšieho obsahu. Spoje vyrazia na koľaje v nedeľu 15. decembra a lístky na ne sú už v predpredaji cez internetové stránky alebo on-line aplikáciu RegioJet, prípadne na predajných miestach RegioJetu, STUDENT AGENCY a aj u províznych predajcov.
Diaľkové vlaky RegioJet prepravili za tri štvrťroky tohto roku o 430-tisíc cestujúcich (o 10 %) viac, než za rovnaké obdobie minulého roku – spolu 4,6 milióna. V tomto roku rozširuje RegioJet výrazne svoj vozový park. Aktuálne si už zaobstaral približne 60 ďalších vozňov a podpísal zmluvu na 15 nových viacsystémových lokomotív Bombardier TRAXX MS3 s opciou na niekoľko desiatok ďalších.
Ďalšia expanzia čaká RegioJet budúci rok, vďaka zahájeniu prevádzky na nových trasách a ďalšiemu posilňovaniu kapacít. Novými krajinami, kam vlaky RegioJet zamieria, sa v roku 2020 stanú napríklad Maďarsko a Ukrajina.
konečne sa do Brna a Prahy dostaneme bez zbytočného prestupovania a čakania na večne meškajúce EC od ČD v Bratislave
Super, toto bude asi najlepšie spojenie do Prahy, bez prestupov. Konečne.
Ak sa nemylim,tak by mal chodit 2x denne do Prahy zo Seredi bus co to da za cca rovnaky cas. Spiatocny listok byval cca 30e. V prospech vlaku hovori zase konfort. To s tymi EC uz take strasne nebyva,aj ked meskania to ma skoro stale. Nieje nad to prist v noci do Prahy a nestihnut posledne metro 🙂